طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طراحی لوگو مهمترین نیاز هر برند یا کسب و کاری است که باید توسط متخصصین طراح و گرافیست ها انجام شود. لوگو یا نشان واره، نماد یا عنصری گرافیکی است که امروزه تمام شرکت های بزرگ از آن به عنوان یک المان که معرف شرکت، محصولات و فعالیت آنها باشد، استفاده می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با بیان اهمیت لوگو، به فاکتورهای مهمی که باید در طراحی لوگو حرفه ای به آن توجه شود، بپردازیم. مناسب ترین قیمت طراحی لوگو فقط و فقط در آرمکده.

اهمیت لوگو

لوگو یک جلوه بصری بسیار پرکاربرد در دنیای امروز است که در اغلب شرکت ها و موسسات از آن استفاده می شود. امروزه می توان به طور قطع به یقین گفت، هر برندی که قصد دارد تا در میان افراد مختلف یک جامعه شناخته شود، سعی می کند تا در بخش تبلیغات کسب و کار خود هزینه کند که یکی از مهمترین این ها، طراحی لوگو است.

در مورد اهمیت لوگو باید گفت لوگو می تواند سبب جذب افراد به سمت شما شود. این طرح های کوچک می توانند اولین تاثیرگذاری از جانب برند یا شرکت شما بر مشتریان هدف تان بگذارند. همچنین طراحی لوگو جذاب علاوه بر اینکه می تواند مخاطبان را جذب کند، می تواند معرف فعالیت، ویژگی ها و اهداف شما برای مخاطب نیز باشد.

تصویر شماره یک

طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو به بیان ساده عبارت است از ایجاد یک جلوه بصری که ویژگی های یک عنصر گرافیکی به نام لوگو یا آرم یا نماد یا نشان واره را داشته باشد. طراحی لوگو یکی از مهم ترین قسمت های تبلیغاتی و یا بهتر است بگوییم یکی از مهم ترین بخش های هویتی برای یک کسب و کار یا شرکت است.

از آنجایی که امروزه انواع مختلفی از لوگو ها وجود دارند، به عنوان مثال لوگو تصویری، لوگو نوشتاری و لوگو ترکیبی که هر کدام می توانند به زیر دسته های خاص خود تقسیم بندی شوند، می توان گفت طراحی لوگو حرفه ای مبحث بسیار مهم و تخصصی است که باید توسط طراحان و متخصصان حوزه گرافیک انجام شود.

تصویر شماره دو

فاکتورهای مهم در طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو آن هم به صورت حرفه ای باید کاملا تخصصی و بر پایه اصول علمی و زیبایی شناسی انجام شود. مهمترین فاکتورها و اصولی که باید در طراحی لوگو حرفه ای در نظر گرفته شوند، عبارتند از:

  • لوگو باید در ابعاد مناسب و ترجیحا کوچک باشد. این ویژگی باعث می شود تا از لوگو بتوان در حجم کمتر و در اسناد، محصولات و بسیاری از جاهای دیگر استفاده کرد و این عامل قدرت انعطاف پذیری و کاربرد و ارزش لوگو را افزایش می دهد.

  • لوگو باید منحصر به فرد باشد. حداقل این است که لوگو در سطح یک منطقه کلان یا یک کشور باید به نوعی خاص و متمایز طراحی شود. این تمایز و انحصار به این دلیل است تا با سایر برند ها به اشتباه گرفته نشده و ارزش خود را حفظ کند.

  • لوگو باید با کیفیت، مناسب از نظر اندازه و مرتبط با آن شرکت یا برند باشد.

ویژگی های مهم دیگری نیز در طراحی لوگو به صورت حرفه ای وجود دارد که در بخش بعدی به بیان آن می پردازیم.

تصویر شماره سه

طراحی لوگو حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

از ویژگی ها مهم طراحی لوگو حرفه ای باید گفت: در طراحی لوگو حرفه ای باید به رنگ ها بسیار توجه شود. رنگ ها از نظر روانشناسی، مفاهیم و احساسات متفاوتی دارند که باید متناسب با موضوع کسب و کار، جامعه هدف و ... در نظر گرفته شوند. ویژگی دیگری که باید در طراحی لوگو به آن توجه شود، شکل و ظاهر لوگو است. بهتر است در طراحی لوگو از اشکال هندسی استفاده شود. خود این اشکال هندسی نیز از نظر روان شناسی، احساسات خاصی را منتقل می کنند. به عنوان مثال، مربع می تواند معانی همچون انضباط، شهامت، امانت، قدرت و اطمینان را برای فرد داشته باشد.

طراحی منحصر به فرد و با بهره گیری از عناصر فرهنگی و تاریخی سبب می شود تا لوگو شما بهتر بتواند در ذهن مخاطب جای گرفته و ماندگار شود. استفاده از فونت های زیبا، ترسیم خطوط منحنی و یا صاف به صورت حرفه ای، استفاده از نام کامل برند و یا خلاصه آن در لوگو و ... از ویژگی های دیگر طراحی لوگو حرفه ای می باشد.

تصویر شماره چهار

قیمت طراحی لوگو

طراحی لوگو حرفه ای می تواند باعث مزیت های بسیاری شود که در نهایت مجموع این مزیت ها سبب می شود تا مشتریان و کاربران بیشتری به سمت برند یا کسب و کار شما جذب شوند. طراحی مناسب می تواند سبب جذب مشتری به محصولات شما و جلب اعتماد آنها شود. زیبایی و ظرافت آن می تواند تصویری ماندگار را در ذهن مخاطب ایجاد کند و خلاقیت به کار رفته در آن می تواند درک بیشتری از فعالیت ها و ارزش برند شما در ذهن مخاطب ترسیم نماید. همه این عوامل از مزایای دیگر طراحی حرفه ای لوگو می باشد.

بنابراین باید توجه کنید اگر قصد دارید برای کسب و کار خود تبلیغات کنید، طراحی یک آرم اولیه و مهمترین کاری است که در ابتدا باید توسط یک متخصص برای شما انجام شود. هزینه طراحی لوگو با توجه به نوع طراحی، میزان ظرافت و اهمیت آن برای کسب و کار شما، می تواند از نظر زمانی و هزینه ای که در بر خواهد داشت، افزایش یابد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت ما، علاوه بر دریافت مشاوره رایگان، می تواند از هزینه های طراحی لوگو را اطلاع حاصل نمایید.

  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰

لوگو یا نشان واره، یک عنصر بسیار مهم گرافیکی برای هر کسب و کار، شرکت، سازمانی است که قصد شروع فعالیت های خود در یک یا چند زمینه خاص را دارد. مهمترین علتی که می توان برای طراحی و استفاده از یک logo در دنیای امروز می توان بیان کرد، شناساندن برند یا کسب و کار به مشتری و ایجاد یک بک گراند در ذهن اوست. اما این عامل تنها در گرو طراحی گرافیکی بسیار قدرتمند و ظریفی است که باید برای انجام آن، به ابعاد بسیار مختلفی توجه کرد. با ما همراه باشید تا کمی با این ابعاد و ویژگی های طراحی نشان واره آشنا شویم. 

معرفی لوگو

لوگو یک علامت گرافیکی، نشان، نماد یا به اصطلاح نشان واره است که برای نمایش و شناساندن یک شرکت، سازمان، محصول یا برند استفاده می شود. این المان تصویری ممکن است به شکل یک طرح انتزاعی یا مجازی باشد یا می تواند به صورت یک طرح همراه با نام برند نمایش داده شود. آرم ها به بخشی جدایی ناپذیر از شناسه های تجاری شرکت های امروزی تبدیل شده اند. امروزه این المان گرافیکی، به طور گسترده و فورا شناخته می شوند و به عنوان یک دارایی نامشهود ارزشمند برای یک شرکت هستند که در بیشتر شرایط، برای محافظت از مالکیت معنوی، آن مارک تجاری می شود.

تصویر شماره یک

طراحی لوگو

در رابطه با طراحی این نماد ها باید گفت، به طور کلی ساختار و طراحی این عناصر مهم گرافیکی به صورت های مختلفی انجام می شوند که عبارتند از:

  • آرم نوشتاری (تایپوگرافی): این نوع از طراحی تنها شامل نام برند، نام اختصاری شرکت یا حروف اختصاری از آن می باشد. گاهی ممکن است حروف اختصاری با اعداد نیز همراه باشند.

  • آرم های شمایلی (آیکون): این نوع از آرم ها شامل تصاویری هستند که می تواند تصویری از یک شی یا یک المان طبیعی در دنیای واقعی باشد. این نوع آرم ها فقط به صورت یک تصویر طراحی می شوند.

  • لوگو حرف نماد: نوعی دیگر از آرم ها هستند که می توان آن را به نوعی زیر دسته لوگو تایپوگرافی دانست. این آرم ها تنها شامل یک یا کمتر از حرف به صورت ترکیبی هستند که با یک نمای گرافیکی ایجاد شده اند.

  • آرم های تلفیقی: طراحی ای نوع از آرم ها شامل ترکیبی از دو نوع آرم بالا است که هم یک تصویر منحصر بفرد را داشته و هم کلمه ای برای مشخص و معرفی کردن برند در اطراف تصویر به کار می رود.

به طور کلی طراحی لوگو یکی از مهارت های حرفه ای در زمینه طراحی و گرافیک است که ویژگی های لوگو باید بیانگر خصوصیات آن شرکت بوده و در ذهن کاربران ماندگان باشد.

تصویر شماره دو

ویژگی های لوگو

به طور کلی لوگو ها یک سری ویژگی های کلی دارند که فرقی نمی کند کاربردهای لوگو برای چه چیزی هستند. این ویژگی ها باید این نشان واره ها لحاظ شوند. این ویژگی ها عبارتند از:

  • نشان واره ها باید نماینده ای از آن شرکت یا کسب و کار یا محصول باشند.

  • نشان واره ها باید به نوعی با شرکت یا سازمانی که به عنوان نمادی برای او شناخته می شوند، ارتباط داشته باشند. در واقع این مورد به این مفهوم است که نشان واره نباید بدون هیچ توجهی به نوع فعالیت و تاریخچه آن سازمان یا شرکت و یا محصول طراحی شود.

  • نشان واره ها باید در قالب انواع فرم هایی که برای آن ذکر کردیم، طراحی شوند.

  • نشان واره باید ساده، جمع و جور و خلاصه باشد تا بتواند در قالب یک نماد گرافیکی کوچک بر روی یک محصول یا اسناد و ... آن شرکت ترسیم شود.

تصویر شماره سه

ویژگی های یک logo حرفه ای

ویژگی های یک لوگو خوب عبارتند از:

  • اندازه صحیح logo: هنر ایجاد یک آرم شامل دانستن آنچه می خواهید بگویید و هم اینکه کدام یک از تصاویر می تواند این حرف را بزند است. بیان این احساسات در قالب یک تصویر بسیار مهم است. در کنار تمام این موارد ابعاد و نوع شکل logo مهم است. به عنوان مثال می توان گفت دایره ها و بیضی ها بیان کننده احساسات دوستانه، گاه به گاه، دعوت کننده هستند. همچنین برای خطوط انحنا می توان حس بازیگوش، آرامش بخش، جذابیت و برای مثلث احساسات رهبری، اقتدار و تسلط را مطرح کرد.

  • نشانه های مناسب کسب و کار: نشان واره شما باید اطلاعاتی از کسب و کارتان را در قالب آن نشان و آرم بیان کند.

  • رنگ های مناسب: بکارگیری صحیح رنگ ها در کنار اشکال مناسب، می تواند برای برانگیختن احساسات بسیار مهم باشد. همچنین توجه به مفهوم رنگ ها در یک منطقه یا کشور مهم است. به عنوان مثال در آمریکا رنگ سبز نماد پول، در ژاپن رنگ بنفش نشانه شر و به طور مثال در ایران رنگ خاکستری و مشکی می تواند یک رنگ رسمی برای وکلا باشد.

تصویر شماره چهار

ویژگی مهم دیگر در طراحی logo

از دیگر ویژگی های نشان واره ها می توان گفت:

  • خاطره انگیز کردن نشان واره: شما می توانید با استفاده از ظرافت ها و بک گراند های مشتریان، یک logo را خاطره انگیز کنید. برای این کار می توانید از یک خاطره، واقعه یا داستان محبوب استفاده کنید و با توجه به آن نشان واره خود را طراحی کنید.

  • طراحی مناسب و منعطف: طراحی نشان واره می تواند با توجه به ابعاد و اشکال به کار رفته در آن، به گونه ای باشد که در محصولات و جایگاه های مختلفی بتوان از آن استفاده کرد. توجه به سایز و رنگ logo در این ویژگی بسیار مهم است.

  • به روز بودن: طراحی logo به خصوص در کسب و کار هایی که با مد و ترند های روز سر و کار دارند، مانند پوشاک، در اینکه نمادشان با نیاز و ترند و مد روز هماهنگ باشد بسیار مهم است. به عنوان مثال توجه کنید که در چند سال آینده ممکن است یک قطعه یا شی به یک صورت دیگر طراحی شود. در این صورت بایستی لوگو نیز با آن هماهنگ گردد.

  • طراحی سایت طراحی سایت