طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
در بازار موجود بسیاری از نرم افزارهای طراحی لوگو موجود است، اما بهترین نرم افزار طراحی لوگو بستگی به نیازها و تجربه کاربری شما دارد. در ادامه به برخی از بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو اشاره می کنم:
 
۱- Adobe Illustrator: نرم افزار طراحی لوگویی است که توسط شرکت Adobe ساخته شده است. این نرم افزار رایج‌ترین و قدرتمندترین نرم افزار طراحی لوگو در دنیاست که برای طراحان حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای مناسب است. با استفاده از این نرم افزار می توانید لوگوهای بسیاری و حرفه‌ای طراحی کنید و انواع فرمت‌های لازم برای چاپ و وب را پشتیبانی کنید.
 
۲- Canva: این نرم افزار طراحی لوگو برای طراحان مبتدی و حرفه‌ای طراحی شده است. با استفاده از این نرم افزار می توانید به سادگی لوگوهای جذاب و کارآمد را طراحی کنید. Canva به شما امکان می دهد تا با استفاده از الگوهای آماده و ابزارهای ساده، لوگوهایی با طرح‌های متنوع را طراحی کنید.
 
۳- Logo Maker: این نرم افزار طراحی لوگو برای مبتدیان و کسانی است که به دنبال یک راه‌حی سریع و ساده برای طراحی لوگو هستند. با استفاده از این نرم افزار می توانید به سرعت و با استفاده از الگوهای آماده، لوگوهایی با طرح‌های متنوع را طراحی کنید. همچنین، این نرم افزار به شما امکان می دهد تا لوگوهای خود را در فرمت‌های مختلف ذخیره کنید.
 
۴- DesignEvo: این نرم افزار طراحی لوگو برای مبتدیان و حرفه‌ایان طراحی شده است. با استفاده از این نرم افزار می توانید به راحتی لوگوهایی با طرح‌های متنوع و جذاب طراحی کنید. این نرم افزار با قابلیت توجه و با استفاده از الگوهای آماده، ابزارهای ساده و قابل فهم و امکانات مختلف، به شما امکان می دهد تا به سرعت و با کیفیت لوگوهایی با طرح‌های متنوع را طراحی کنید.
بیشتر بخوانید: با انواع لوگو آشنا شوید
در نهایت، انتخاب بهترین نرم افزار طراحی لوگو برای شما بستگی به تجربه کاربری و نیازهای شما دارد. با توجه به اینکه هر نرم افزاری مزایا و معایب خود را دارد، انتخاب نرم افزاری که با استفاده از آن طراحی لوگو برای شما بهترین و ساده ترین است، بهترین گزینه است.
بله، می توانید از نرم افزارهای طراحی لوگو رایگان نیز استفاده کنید. در واقع، بسیاری از نرم افزارهای طراحی لوگو رایگان و با کیفیت مناسب در دسترس هستند که می توانید از آنها برای طراحی لوگو استفاده کنید.
 
به عنوان مثال، Canva که در قسمت قبلی معرفی شد، یکی از نرم افزارهای رایگان طراحی لوگو است. به علاوه، نرم افزارهایی مانند DesignEvo، LogoMakr، Hatchful و FreeLogoDesign نیز از جمله نرم افزارهای رایگان طراحی لوگو هستند. این نرم افزارها قابلیت‌های مختلفی را برای شما فراهم می کنند که به شما اجازه می دهد تا لوگوهایی با طرح‌های متنوع و جذاب را طراحی کنید.
 
به هر حال، باید توجه داشت که نرم افزارهای طراحی لوگو رایگان ممکن است محدودیت هایی داشته باشند و قابلیت های کمتری نسبت به نرم افزارهای پولی داشته باشند. همچنین، تعداد الگوهای و قابلیت‌های پیش فرض آنها ممکن است کمتر باشد. با این حال، در صورتی که به دنبال یک نرم افزار ساده و کم هزینه برای طراحی لوگو هستید، نرم افزارهای طراحی لوگو رایگان می‌توانند گزینه خوبی باشند. همچنین، برای افرادی که تازه وارد زمینه طراحی هستند و می‌خواهند مهارت‌های خود را تقویت کنند، استفاده از نرم افزارهای رایگان می‌تواند یک راه خوب برای شروع باشد.
 
در هر صورت، قبل از استفاده از هر نرم افزاری باید به دقت ابتدا مشخص کنید که نیازهای شما چیست و مطمئن شوید که آن نرم افزار قابلیت های کافی برای شما را فراهم می کند. همچنین، باید در نظر داشت که گاهی اوقات هزینه‌های پرداخت شده براین نرم افزارها، با امکانات و قابلیت‌های بیشتری همراه هستند و به شما اجازه می دهند تا لوگوهای بهتری با طرح‌های پیچیده تر و حرفه‌ای تر طراحی کنید. به همین دلیل، اگر برای کسب و کار خود یا پروژه خود، لوگویی با کیفیت و با طرح‌های پیچیده مورد نیاز دارید، بهتر است از نرم افزارهای پولی استفاده کنید.
 
در کل، امکان استفاده از نرم افزارهای طراحی لوگو رایگان و پولی وجود دارد و باید بر اساس نیازها و تجربه کاربری خود، انتخاب بهترین گزینه را برای خودانتخاب کنید.
بله، می توانید از نرم افزارهای طراحی لوگو رایگان نیز استفاده کنید. در حال حاضر بسیاری از نرم افزارهای طراحی لوگو رایگان و با کیفیت بالا وجود دارد که می توانید از آنها برای طراحی لوگو استفاده کنید.
 
برخی از نرم افزارهای طراحی لوگو رایگان شامل:
 
۱- Inkscape: این نرم افزار طراحی لوگو رایگان و قدرتمند است. Inkscape ابزارهایی مانند پردازش برداری، طراحی شکل هندسی، نوشتاری و تصاویر دیجیتال را در اختیار شما قرار می دهد. این نرم افزار قابلیتذخیره لوگوهای طراحی شده در فرمت‌های مختلف را دارد و با فرمت‌هایی مانند SVG، PNG، PDF، EPS و AI سازگار است.
 
۲- GIMP: این نرم افزار نیز یک ابزار طراحی لوگو رایگان و با قابلیت‌های قوی است. GIMP ابزارهای پردازش تصویر، طراحی شکل‌های هندسی، نوشتاری و تصاویر دیجیتال را در اختیار شما قرار می دهد. این نرم افزار به شما امکان می‌دهد تا لوگوهای خود را در فرمت‌های مختلف ذخیره کنید و با فرمت‌هایی مانند PNG، JPEG، TIFF و GIF سازگار است.
 
۳- Logomakr: این نرم افزار طراحی لوگو رایگان و آنلاین است که به شما امکان می دهد لوگوهایی با طرح‌های مختلف را در کمترین زمان ممکن طراحی کنید. این نرم افزار دارای الگوهای طراحی متعددی است که می توانید از آنها استفاده کنید و همچنین به شما امکان می دهد تا طرح‌های خود را با استفاده از ابزارهای مختلف سفارشی کنید. Logomakr قابلیت ذخیره لوگوهای طراحی شده در فرمت‌های مختلف را دارد و با فرمت‌هایی مانند PNG، SVG و PDF سازگار است.
 
۴- DesignEvo: همانطور که قبلاً گفته شد، DesignEvo یک نرم افزار طراحی لوگو رایگان نیز است که به شما امکان می دهد به راحتی لوگوهایی با طرح‌های متنوع و جذاب را طراحی کنید. این نرم افزار دارای الگوهای طراحی متعددی است که می توانید از آنها استفاده کنید و همچنین به شما امکان می دهد تا طرح‌های خود را با استفاده از ابزارهای مختلف سفارشی کنید. DesignEvo نیز قابلیت ذخیره لوگوهای طراحی شده در فرمت‌های مختلف را دارد و با فرمت‌هایی مانند PNG، SVG و PDF سازگار است.
 
با این حال، باید توجه داشت که نرم افزارهای رایگان معمولاً نوآوری‌های جدیدی را به مقایسه با نرم افزارهای پرداخت شده ارائه نمی دهند. همچنین، برخی از نرم افزارهای رایگان ممکن است دارای محدودیت‌هایی در استفاده و قابلیت‌های طراحی باشند. بنابراین، برای انتخاب بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو، باید به نیازها و تجربه کاربری خود توجه کنید و از نسخه‌های رایگان و پرداخت شده هر نرم افزار استفاده کنید تا توانایی‌ها و محدودیت‌های هرنسخه را بررسی کنید و انتخابی انجام دهید که بهترین گزینه برای شما باشد.
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰
لوگوی مونوگرام یا همان لوگویی که تنها از یک حرف یا نماد تشکیل شده است، یکی از روش‌های پرکاربرد برای طراحی لوگوهاست. این نوع لوگوها معمولاً بسیار ساده و قابل تشخیص هستند و می‌توانند به سادگی به یاد ماندنی باشند.
 
برای طراحی لوگو مونوگرام، ابتدا باید یک حرف یا نماد مناسب برای نمایش مفهوم یا برند مورد نظر پیدا کرد. این حرف یا نماد باید ساده و قابل تشخیص باشد و بتواند به خوبی نمایانگر مفهوم یا برند باشد.
 
سپس باید با استفاده از فونت‌های مناسب، حرف یا نماد را طراحی کرد و آن را به شکلی ساده و قابل تشخیص درآورد. در این مرحله، می‌توانید از رنگ‌های مناسب برای لوگو استفاده کنید تا آن را جذاب‌تر و قابل توجه‌تر کنید.
 
در نهایت، باید از لوگوی طراحی شده به عنوان نمادی برای شناسایی برند استفاده کرد. این لوگو می‌تواند در همه جا از جمله وب‌سایت، کارت ویزیت، بسته‌بندی محصولات و... استفاده شود و به عنوان نمادی قوی و قابل تشخیص برای برند شما عمل کند.
یکی از مزایای لوگوی مونوگرام سادگی آن است. از آنجایی که فقط از یک حرف یا نماد استفاده می کند، به راحتی توسط مشتریان قابل تشخیص و به خاطر سپردن است. این امر آن را به ابزاری موثر برای برندسازی برای کسب و کارها و سازمان ها تبدیل می کند.
برای طراحی لوگو حرفه ای با آرمکده تماس بگیرید.
هنگام طراحی لوگوی مونوگرام، مهم است که حرف یا نمادی را انتخاب کنید که برای برند یا مفهومی که می خواهید منتقل کنید، مناسب باشد. حرف یا نماد انتخاب شده باید به راحتی قابل تشخیص و به یاد ماندنی باشد. این می‌تواند مفید باشد که فهرستی از گزینه‌های بالقوه را جمع‌آوری کنید و سپس انتخاب‌ها را بر اساس میزان خوبی که برند را نشان می‌دهند، محدود کنید.
 
هنگامی که یک حرف یا نماد را انتخاب کردید، باید آن را به روشی ساده و در عین حال از نظر بصری جذاب طراحی کنید. این می تواند شامل تغییر شکل حرف یا نماد، تنظیم فاصله و انتخاب فونت مناسب باشد. ایجاد تعادل بین سادگی و خلاقیت بسیار مهم است، به طوری که لوگو در عین سادگی قابل تشخیص باشد.
 
از نظر رنگ، لوگوهای مونوگرام را می توان با استفاده از یک رنگ یا چند رنگ طراحی کرد. مهم است که رنگ هایی را انتخاب کنید که مکمل برند و از نظر بصری جذاب باشند. رنگ‌های روشن و تند می‌توانند لوگو را متمایز کنند، در حالی که رنگ‌های خاموش‌تر می‌توانند ظاهر پیچیده‌تری ایجاد کنند.
 
به طور کلی، یک لوگوی مونوگرام با طراحی خوب می تواند یک ابزار برندینگ قدرتمند برای کسب و کارها و سازمان ها باشد. با انتخاب حرف یا نماد مناسب، طراحی آن به روشی ساده و در عین حال جذاب از نظر بصری و انتخاب رنگ‌های مناسب، می‌توانید لوگوی به یاد ماندنی، قابل تشخیص و در نمایندگی برند خود ایجاد کنید.
 
 
انتخاب فونت مناسب برای لوگوی مونوگرام
انتخاب فونت مناسب برای لوگوی مونوگرام بخش مهمی از فرآیند طراحی است. در اینجا چند نکته برای کمک به انتخاب فونت مناسب برای لوگوی مونوگرام آورده شده است:
 
1. شخصیت برند خود را در نظر بگیرید: فونتی که انتخاب می کنید باید شخصیت برند شما را منعکس کند. اگر برند شما مدرن و تند است، ممکن است از فونت sans-serif استفاده کنید. اگر برند شما سنتی‌تر یا قدیمی‌تر است، فونت سریف ممکن است مناسب‌تر باشد.
 
2. ساده نگه دارید: از آنجایی که یک لوگوی مونوگرام فقط از یک یا دو حرف استفاده می کند، مهم است که فونتی را انتخاب کنید که به راحتی خوانده شود و قابل تشخیص باشد. از فونت های بیش از حد پیچیده یا تزئینی که خواندن آنها در اندازه های کوچک دشوار است، خودداری کنید.
 
3. به دنبال تعادل باشید: فونتی که انتخاب می کنید باید با شکل و سبک مونوگرام شما هماهنگ باشد. مهم است که فونتی را پیدا کنید که طراحی کلی لوگوی شما را متعادل کند.
 
4. مقیاس پذیری را در نظر بگیرید: لوگوی مونوگرام شما در زمینه های مختلف، از نمادهای رسانه های اجتماعی کوچک گرفته تا تابلوهای بزرگ استفاده می شود. فونتی را انتخاب کنید که مقیاس پذیر باشد و در همه اندازه ها خوانا باقی بماند.
 
5. آن را آزمایش کنید: هنگامی که انتخاب فونت خود را محدود کردید، آنها را با ایجاد چند نسخه مختلف از لوگوی مونوگرام خود آزمایش کنید. آنها را در اندازه های مختلف چاپ کنید و ببینید در زمینه های مختلف چگونه به نظر می رسند.
 
به یاد داشته باشید، فونتی که برای لوگوی مونوگرام خود انتخاب می کنید، تنها بخشی از فرآیند طراحی است. مهم است که تعادل و ترکیب کلی لوگوی خود را در نظر بگیرید تا طرحی بسازید که از نظر بصری جذاب و به یاد ماندنی باشد.
 
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰

طراحی لوگو در 5 مرحله

 
بنابراین شما می خواهید یک لوگو برای شرکت یا سازمان خود طراحی کنید. اگر منابع لازم را دارید، اولین پیشنهاد ما این است که یک طراح را استخدام یا سفارش دهید. طراحی لوگو ممکن است ساده به نظر برسد، اما از هر طراح خوب بپرسید، آنها به شما خواهند گفت که اینطور نیست. فرآیند طراحی به ندرت انجام می شود.
 
به علاوه، آنچه را که برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید و ما می خواهیم بهترین ها را داشته باشید.
 
اما اگر نیاز دارید که هویت بصری برند خود را بسازید و استخدام یک طراح گزینه مناسبی برای شما نیست، ما اینجا هستیم تا شما را از طریق آن راهنمایی کنیم. از سه طراح با بیش از 25 سال تجربه خواستیم تا نحوه طراحی لوگو حرفه ای را با ما در میان بگذارند.
 
لوگو چیست؟
این سوال احتمالاً تصاویر واضحی از یک swoosh معروف یا یک سیب با گاز گرفتن از آن را تداعی می کند. پس از همه، همه ما می دانیم که لوگو چیست.
 
لوگو نماد یا طرحی است که برای شناسایی یک شرکت یا سازمان و همچنین محصولات، خدمات، کارکنان و غیره آن استفاده می شود.
 
در ساده ترین تعریف، لوگو مشخص می کند. به این ترتیب شرکت شما در میان دیگران شناخته شده و به یاد می‌آید. همچنین به عنوان چهره کسب و کار شما عمل می کند.
 
لوگوی شما همچنین می تواند فرصتی برای بیان یک بیانیه در مورد سازمان شما باشد. برای مثال آمازون را در نظر بگیرید. فلش شکلک نشان می‌دهد که شرکت همه چیز را از A-Z می‌فروشد و همچنین نشان می‌دهد که مشتریان چقدر خوشحال هستند وقتی از آنها خرید می‌کنند.
 
یک هشدار این است که حتی اگر یک لوگو می تواند معنای عمیق تری را منتقل کند، لازم نیست. در واقع، اکثر شرکت‌هایی که برای تصمیم‌گیری در مورد لوگو تلاش می‌کنند، به سادگی بیش از حد از آن درخواست می‌کنند. هر سه طراح ما موافق بودند که بیشتر مردم در لوگوها سهام زیادی قرار می دهند (جناسی طراحی ناخوشایند در نظر گرفته شده است).
 
بنابراین به یاد داشته باشید، یک لوگو ممکن است نقش مهمی داشته باشد، اما همه چیز نیست.
 
یک لوگو این نیست:
برند شما
این یک ترکیب رایج است، اما لوگوی شما نام تجاری شما نیست. و برند شما لوگوی شما نیست. نام تجاری شما نامشهود است. این شهرت شماست – مردم با شنیدن نام شما به چه چیزی فکر می کنند، در مورد شما چه می گویند و چه احساسی در آنها ایجاد می کنید. نام تجاری شما از هزاران نقطه تماس با مشتریان شما ساخته شده است - نه از یک لوگو.
هویت بصری شما
وقتی شرکت‌ها یا سازمان‌های جدید درخواست لوگو می‌کنند، یک طراح خوب می‌گوید: «شما فقط به یک لوگو نیاز ندارید، به هویت برند نیاز دارید». لوگوها بخشی از تصویر هستند، اما همه چیز نیستند. آنها فقط یک تصویر در یک سیستم بصری بزرگتر هستند که شامل رنگ ها، تایپوگرافی، عکاسی، تصاویر، چیدمان و غیره می شود.
شاخص موفقیت
لوگوی شما باعث ایجاد یا شکست کسب و کار شما نمی شود. لوگوی انرون خوب بود، اما کدهای اخلاقی شرکت خوب نبود. دو مرد و یک کامیون یک شرکت میلیارد دلاری است و لوگوی آن یک نقاشی چوبی است که توسط مادر بنیانگذاران روی دستمالی طراحی شده است. بهترین لوگوی دنیا نه می‌تواند یک کسب‌وکار فاسد را نجات دهد، نه بدترین لوگو می‌تواند جلوی یک کسب‌وکار صادق را بگیرد.
اکنون که مشخص شدیم که یک لوگو چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد، بیایید فرآیند طراحی را شروع کنیم.
 
نحوه طراحی لوگو
در اینجا دو نکته وجود دارد که باید هنگام غواصی در نظر داشته باشیم:
 
طراحی استراتژی زیادی است. بله، شما باید در نقطه ای چیزی بصری ایجاد کنید. اما سهم اصلی کار، به ویژه در آغاز، استراتژیک است. آمادگی بیشتری برای فکر کردن و تصمیم گیری نسبت به طراحی داشته باشید.
شما فقط یک لوگو طراحی نمی کنید. به یاد داشته باشید که لوگو تنها بخشی از یک سیستم بصری بزرگتر است و تک تک قطعات آن باید با هم کار کنند.
برای انجام درست این کار، می خواهید در مرحله کار کنید. در حالی که فرآیند هر طراح متفاوت به نظر می رسد، فرآیندی که شما را از طریق آن راهنمایی می کنیم دارای پنج مرحله است:
 
کشف کردن
کاوش کنید
طرح
پالودن
تعریف کردن
هر مرحله هدف، فرآیند و قابل تحویل خاص خود را دارد. ما توضیح خواهیم داد که چرا هر مرحله مهم است، مجموعه اقدامات یا مراحلی که باید بردارید، و محصول نهایی که در حال کار روی آن هستید – که برای فاز بعدی به آن نیاز دارید.
 
فاز اول: کشف
هدف
مرحله کشف، مرحله «پرسش» است. طراحان از این زمان استفاده می‌کنند تا هرچه بیشتر زمینه و پیشینه را برای درک کامل شرکت یا سازمان مشتری، ارزش‌ها، کسب‌وکار، ویژگی‌های برند و غیره مورد استفاده قرار دهند. همه موارد استفاده ممکن و هر مورد ضروری یا درخواست خاص.
 
برای شما، این بیشتر یک مرحله خودیابی خواهد بود. هدف شما این است که درک کاملی از اینکه شرکت/سازمان شما کیست، به چه چیزی اعتقاد دارید، چه کاری را می خواهید انجام دهید و چگونه می خواهید به آنجا برسید داشته باشید. به یاد داشته باشید، شما فقط یک لوگو طراحی نمی کنید. شما هویت برند خود را شکل می دهید.
 
در حالی که ممکن است فکر کنید این چیزها را می دانید، من شما را تشویق می کنم که تمرین نوشتن پاسخ های خود را انجام دهید. حدس من این است که مواردی وجود دارد که شما در نظر نگرفته اید.
 
روند
از خودت بپرس:
 
چرا می خواهید و/یا به یک لوگوی جدید نیاز دارید؟ کاتالیزور این طراحی چیست؟
معنی/داستان پشت نام شرکت شما چیست؟
مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟
رقبای اصلی شما چه کسانی هستند؟
اهداف شما برای این لوگوی جدید چیست؟ چگونه "موفقیت" سنجیده می شود؟
3-5 «الگوی» برند برتر شما چه کسانی هستند؟ ظاهر و احساس چه کسی را تحسین می کنید؟
دوست دارید مردم با دیدن لوگوی شما چه احساسی داشته باشند؟
ارزش هایی که می خواهید برندتان بیان کند چیست؟
ویژگی های منحصر به فرد شخصیت برند شما چیست؟
به عنوان مثال: آیا برند شما تصفیه شده، کنجکاو، نوستالژیک، پر جنب و جوش و غیره است؟
این یک منبع عالی برای کمک به شما در کشف این موضوع است.
موارد استفاده اصلی سیستم لوگو/بصری چه خواهد بود؟ اجتماعی؟ سایت اینترنتی؟ تی شرت؟
زمینه مهم است!
آیا درخواست خاصی یا موارد ضروری در طراحی گنجانده شده است؟ اگر یک تجدید بصری است، چیزی برای حفظ از تکرار قبلی وجود دارد؟
قابل تحویل
پس از پاسخ دادن به این سوالات، پاسخ ها را در یک استراتژی خلاقانه خلاصه می کنید که یک نمای کلی از کسب و کار شما ارائه می دهد. شما ممکن است شامل موارد زیر باشد: هدف شما برای فرآیند طراحی، لحن برند شما، ملاحظات بصری و دیدگاه اولیه برای سیستم طراحی و لوگو، از جمله هر موضوعی که در این مرحله ظاهر شد.
 
از این سند استراتژی نه تنها برای هدایت مرحله بعدی خود استفاده خواهید کرد، بلکه از آن برای قضاوت در مورد موفقیت خود در طول فرآیند نیز استفاده خواهید کرد. در پایان هر مرحله، نتایج خود را بر اساس میزان تحقق چشم انداز تعیین شده در استراتژی خلاق ارزیابی کنید. هنگامی که نظرات و ترجیحات شخصی ناگزیر به وجود می آیند، برای عینی ماندن به این سند مراجعه کنید.
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰
طراحی لوگو آزمایشگاه از جمله اقدامات ضروری در جهت معرفی حرفه‌ای یک آزمایشگاه به مخاطبان هدف و برندسازی موفق آن در نظر گرفته می‌شود. آرم لوگو آزمایشگاه باید به گونه‌ای طراحی شود که مخاطبان در نگاه اول و بدون دشواری بتوانند معنا و پیام آن را درک کرده و تشخیص دهند که این لوگو متعلق به یک آزمایشگاه است.
برای طراحی لوگو آزمایشگاه باید از عناصر و المان‌های مرتبط با آزمایشگاه شیمی استفاده کنید تا مراجعه کنندگان به راحتی بتوانند با لوگوی شما ارتباط عاطفی برقرار کرده و آن را به خاطر بسپارند. بنابراین باید طرح لوگو آزمایشگاه خود را با دقت کافی انتخاب کنید و با ترکیب هوشمندانه آن با سایر عناصر بصری موردنیاز در نهایت بتوانید یک لوگوی خاص برای آزمایشگاه خود طراحی نمایید. طراحی لوگو آزمایشگاه دارای برخی نکات خاصی است که پیش از اقدام به خلق هویت بصری مجموعه خود باید به آنها توجه داشته باشید. در ادامه این مطلب، روش‌ها و نکات مهم مربوط به طراحی لوگو برای آزمایشگاه را مورد بررسی قرار داده و شما را با چندین نمونه لوگو آزمایشگاه طراحی شده توسط گروه طراحان آرمکده نیز آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
برای دیدن انواع لوگو شرکت های مختلف طراحی شده توسط تیم آرمکده روی لینک کلیک نمایید.
اهمیت طراحی لوگو برای آزمایشگاه
لوگوی یک آزمایشگاه به عنوان نماد و هویت بصری آن در نظر گرفته می‌شود که به مجموعه شما رسمیت و اعتبار می‌بخشد. نام و لوگو آزمایشگاه اولین مواردی هستند که مخاطبان در نگاه اول به آنها توجه می‌کنند. به همین دلیل است که باید لوگو آزمایشگاه خود را طوری طراحی کنید که بتواند در همان نگاه اول، توجه و اعتماد مخاطبان هدف را جلب کرده و آنها را نسبت به استفاده از خدمات شما ترغیب نماید. لوگو آزمایشگاه نقش مهمی را در فرآیند برندسازی، جلب توجه افراد و ایجاد تمایز در محیط‌های رقابتی ایفا می‌کند و ارزش و اعتبار خاصی به آن می‌بخشد.
بنابراین اگر صاحب یک آزمایشگاه هستید و می‌خواهید هویت مشخصی برای آن تعریف کنید، قدم اول طراحی یک لوگو جذاب و مرتبط است تا بتوانید از آن در فرآیند برندسازی خود استفاده نمایید. طراحی حرفه‌ای و اصولی لوگو آزمایشگاه ارتباط مستقیمی با رشد و توسعه آن داشته و موجب جلب توجه مخاطبان خواهد شد. از طرفی دیگر طراحی لوگو برای آزمایشگاه همچنین می‌تواند مجموعه شما را از رقبا متمایز ساخته و نوعی مزیت رقابتی برایتان ایجاد کند. در نتیجه با طراحی یک لوگو جذاب و منحصر به فرد برای آزمایشگاه خود می‌توانید از این مزایای قابل توجه در پیشرفت آزمایشگاهتان بهره مند شوید و پس از مدتی نیز شاهد رونق کسب و کار خود باشید. برخی از مهم‌ترین دلایل طراحی لوگو آزمایشگاه شامل:
  • برندسازی اصولی و معرفی حرفه‌ای مجموعه به مخاطبان هدف
  • ایجاد تصویر ذهنی مثبت در ذهن مخاطبان
  • جلب توجه و اعتماد مشتریان
  • برقراری ارتباط موثرتر با مخاطبان
  • ایجاد تمایز از رقبا
  • افزایش تعداد مشتریان وفادار
بنابراین برای آنکه بتوانید مجموعه خود را از همان ابتدا به صورت حرفه‌ای به مخاطبان معرفی کرده و اعتماد آنها را جلب کنید باید به عناصر ظاهری از جمله طراحی هویت بصری توجه ویژه داشته باشید.

لوگو آزمایشگاه
 
روش های طراحی لوگو آزمایشگاه
تعیین سبک طراحی لوگو به عنوان اولین مرحله از فرآیند طراحی لوگو آزمایشگاه در نظر گرفته می‌شود که از همان ابتدا مسیر خلق لوگو و عناصر آن را مشخص خواهد کرد. به طور کلی برای طراحی لوگو مشاغل مختلف سه روش اصلی وجود دارد که انتخاب سبک طراحی لوگو آزمایشگاه به سلیقه و هدف شما از طراحی لوگو بستگی داشته و قواعد کلی و خاصی در انتخاب یک روش جهت خلق نماد و هویت بصری لوگوی کسب و کار شما وجود ندارد. روش‌های طراحی لوگو آزمایشگاه شیمی شامل:
لوگوتایپ
لوگوتایپ یا لوگو نوشتاری یکی از سبک‌های رایج طراحی لوگو است که در آن نام آزمایشگاه، عنصر اصلی موجود در لوگو است. این سبک از طراحی لوگو قادر به معرفی حوزه فعالیت شما به مخاطبان نبوده و تنها مزیت آن ماندگاری نام آزمایشگاه در ذهن مراجعه کنندگان است. برای طراحی لوگو به روش لوگوتایپ می‌توانید نام آزمایشگاه خود را به طور کامل و یا اختصاری (مونوگرام) در لوگو درج نمایید. البته انتخاب فونت و رنگ مناسب نیز در این روش از طراحی لوگو نیز بسیار مهم و تاثیرگذار است.
 
لوگو تصویری
لوگو تصویری یکی دیگر از روش‌های طراحی لوگو برای آزمایشگاه است که در آن از یک نماد مرتبط با آزمایشگاه به عنوان عنصر اصلی لوگو استفاده می‌شود. انتخاب نماد، مهم‌ترین نکته طراحی لوگو آزمایشگاه به سبک تصویری است که موجب درک حوزه فعالیت شما توسط مخاطبان خواهد شد. نماد منتخب در لوگوی تصویری شما باید ارتباط نزدیکی با حوزه فعالیت‌‌تان داشته باشد تا مخاطبان هدف با مشاهده لوگو در هر پلتفرم به راحتی قادر به تشخیص حوزه فعالیت شما باشند. بنابراین در انتخاب نماد مناسب برای آرم لوگو آزمایشگاه خود دقت کافی داشته باشید تا بتوانید لوگویی منحصر به فرد و جذاب طراحی کنید.
لوگو ترکیبی
لوگو ترکیبی بهترین سبک طراحی لوگو آزمایشگاه در نظر گرفته می‌شود که در واقع ترکیبی از دو روش لوگو تصویری و لوگوتایپ است. یعنی عناصر لوگوی نوشتاری و تصویری در این روش به طور همزمان و در یک لوگو قرار می‌گیرند و آرم تجاری آزمایشگاه شما را خلق می‌کند. مخاطبان هدف شما با این سبک از طراحی لوگو ارتباط عاطفی بیشتر و عمیق‌تری برقرار کرده و آن را به خاطر می‌سپارند.
با انتخاب سبک طراحی مناسب و دلخواه خود وارد مرحله طراحی ساختار کلی لوگو برای آزمایشگاه خواهید شد.
نکات طراحی لوگو آزمایشگاه
حال که با اهمیت و سبک‌های طراحی لوگو آزمایشگاه آشنا شدید، در این بخش شما را با نکات مهم و اصول طراحی آرم لوگو آزمایشگاه را نیز آشنا خواهیم کرد. مهم‌ترین نکاتی که در هنگام طراحی لوگو برای آزمیایشگاه باید به آنها توجه داشته باشید شامل:
طراحی ساده
رعایت اصل سادگی لوگو آزمایشگاه به عنوان اولین و مهم‌ترین نکته در فرآیند طراحی آن در نظر گرفته می‌شود که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا لوگوهای شلوغ و پیچیده، احساسات منفی و متناقضی را در مخاطب به وجود می‌آورند. لوگوهای ساده معمولا ماندگار و جذاب هستند و به خوبی در ذهن مخاطب ثبت می‌شوند. از طرفی دیگر نیز در گذر زمان احتیاجی به ایجاد تغییر کلی یا جزئی در لوگوی خود ندارید و می‌توانید از آن به عنوان لوگوی همیشگی و ماندگار آزمایشگاه خود استفاده کنید. برای حفظ سادگی لوگو باید عناصر تشکیل دهنده آن را با رعایت فاصله استاندارد از یکدیگر در لوگو قرار دهید تا مخاطبان به راحتی قادر به درک معنا و مفهوم آنها باشند. به طور کلی و در حالت ایده آل (در صورت طراحی لوگو به روش ترکیبی) بهتر است نماد اصلی لوگو را در قسمت بالا و نام آزمایشگاه را نیز با فونت ساده و مناسب در پایین آن و با رعایت فاصله مناسب قرار دهید.
 
بررسی لوگو رقبا
بررسی لوگوی رقبا نیز نکته مهم دیگری در طراحی لوگو برای آزمایشگاه است که ایده‌های جالبی را برای خلق هویت بصری در اختیارتان قرار می‌دهد. البته منظور از بررسی لوگو رقبا، کپی برداری از آنها نیست؛ بلکه باید بتوانید با بررسی جزئیات و عناصر لوگوهای مختلف، ایده‌های خاص را در کنار یکدیگر قرار داده و از ترکیب آنها با خلاقیت خود در نهایت یک نشان تجاری خاص برای آزمایشگاه خود طراحی نمایید.
استفاده از نمادهای مرتبط
در صورت طراحی لوگو آزمایشگاه به سبک ترکیبی یا تصویری باید یک نماد مرتبط در آن بکار ببرید تا مخاطبان در نگاه اول به لوگو قادر به تشخیص حوزه فعالیت شما باشند. تصویر ابزار مورد استفاده در آزمایشگاه شیمی همچون لوله آزمایش به عنوان رایج‌ترین و مرتبط‌ترین نماد برای طراحی لوگو آزمایشگاه شناخته می‌شود که به طور واضح و شفاف، زمینه فعالیت شما را به مخاطبان هدف معرفی می‌کند.
 
انتخاب رنگ مناسب
انتخاب رنگ مناسب یکی دیگر از مراحل مهم طراحی لوگو آزمایشگاه است که ارتباط مستقیمی با میزان جذابیت و تاثیرگذاری آن خواهد داشت. همانطور که می‌دانید رنگ‌ها عواطف و احساسات خاصی همچون غم، شادی، هیجان، لذت، ترس، اضطراب و غیره را در افراد به وجود می‌آورند و به همین دلیل باید رنگ لوگوی خود را طوری انتخاب کنید تا مخاطبان با مشاهده آن احساساتی مثبتی را تجربه کنند. برای طراحی آرم لوگو آزمایشگاه بهتر است از ترکیب رنگ‌های مرتبط و جذابی همچون سفید، قرمز، آبی، زرد، سبز و نارنجی استفاده کنید تا هویت بصری شما واقعی‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد.
نکته مهمی که در رابطه با انتخاب رنگ لوگو آزمایشگاه باید به آن توجه داشته باشید این است که بیش از دو الی سه رنگ در لوگو بکار نبرید؛ زیرا وجود رنگ‌های متعدد در لوگو موجب سردرگمی مخاطبان شده و از همه مهم‌تر آنکه جذابیت بصری لوگو را نیز تحت تاثیر قرار خواهند داد.
فونت خوانا و ساده
استفاده از فونت خوانا نیز یکی دیگر از نکات مهمی است که در هنگام طراحی لوگو آزمایشگاه باید به آن توجه داشته باشید. فونتی که برای لوگو آزمایشگاه شیمی استفاده می‌کنید باید فونتی کاملا ساده باشد تا مخاطب به راحتی بتواند آن را بخواند و نام مرکز شما را به خاطر بسپارد. اهمیت استفاده از فونت ساده در طراحی لوگو نوشتاری بسیار بیشتر از لوگو تصویری است زیرا در این صورت فونت شما به عنوان اصلی‌ترین عنصر لوگو در نظر گرفته می‌شود و تمام توجه مخاطب به آن معطوف خواهد شد. بنابراین باید فونتی را برای لوگوی آزمایشگاه خود انتخاب کنید که خواندن آن برای مخاطب ساده و آسان باشد.
استفاده از اشکال هندسی
پس از انتخاب عناصر لوگو آزمایشگاه و به منظور سازماندهی و تاثیرگذاری بیشتر آن بر مخاطبان می‌توانید از اشکال هندسی همچون دایره و یا مربع استفاده کنید. اشکال هندسی به لوگوی نهایی شما نظم و ترتیب خاصی می‌بخشند و تصویر ذهنی مثبتی را در ذهن مخاطبان شکل خواهند داد. بسیاری از لوگوهای آزمایشگاه با استفاده از دایره‌ طراحی می‌شوند؛ زیرا دایره یک شکل هندسی کاملا مثبت و گیرا است که به سرعت توجه مخاطب را به لوگو و عناصر آن جلب کرده و عین حال آن نیز جذابیت بصری آن را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.
 
سازماندهی و قرار دادن عناصر در لوگو
قرار دادن عناصر در لوگو آخرین مرحله از طراحی لوگو آزمایشگاه است که باید با دقت زیادی انجام شود. در صورت طراحی لوگو به سبک نوشتاری یا تصویری تنها کافی است نام آزمایشگاه و یا نماد اصلی آن را دقیقا در وسط لوگو قرار دهید و به منظور سازماندهی و جلوه بخشی بیشتر به لوگو نیز عنصر اصلی آن را در اشکال هندسی همچون دایره یا مریع قرار دهید تا حس امنیت و اعتماد بیشتری به مخاطبان انتقال داده شود.
در صورت طراحی لوگو به سبک ترکیبی نیز باید اجزای آن را با رعایت فاصله مناسب از یکدیگر قرار دهید. فاصله استاندارد در لوگو به معنای آن است که اجزای لوگو نه باید به قدری به هم نزدیک باشند که لوگو را فشرده سازند و نه باید آنقدر از یکدیگر فاصله داشته باشند که بیننده نتواند ارتباط میان آنها را تشخیص دهد. از این رو برای طراحی اصولی لوگو آزمایشگاه باید نماد اصلی را در مرکز لوگو قرار دهید و سپس با رعایت کمی فاصله، نام مجموعه خود را در پایین و یا کنار آن بنویسید.
با رعایت این نکات ساده و انجام صحیح مراحل طراحی لوگو آزمایشگاه می‌توانید لوگویی جذاب و خاص برای مجموعه خود طراحی کرده و از آن به عنوان نشان تجاری کسب و کارتان استفاده نمایید.
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰

لوگو مازراتی

اگر به دنیای اتومبیل‌ها علاقه مند باشید قطعا با برند خاص و لوکس مازراتی (Maserati) و خودروهای اسپرت آن آشنایی دارید. لوگو مازراتی نیز به عنوان یکی از آرم‌های ماندگار و منحصر به فرد طراحی شده در صنعت اتومبیل سازی شناخته می‌شود که به نمادی رایج و قابل تشخیص از خودروهای لاکچری در دنیا تبدیل شده است. نشان سه گانه معروف مازراتی از ابتدای تاسیس این برند تا به امروز در لوگو آن وجود داشته و در طول سال‌های فعالیت مازراتی نیز دستخوش تغییر و تحولات متعددی قرار گرفته است. 
لوگو شرکت مازراتی دارای ارزش و معنایی بالاتر از یک نشان تجاری است؛ این لوگوی درخشان در واقع نمادی از نوآوری و طراحی ویژه اتومبیل‌های پیشرفته در دنیا بوده که نشان دهنده اعتماد به نفس بالا، ظاهر سلطنتی و منحصر به فرد بودن محصولات این شرکت است. اما معنی لوگو مازراتی چیست و این نشان سه گانه به یادماندنی با الهام از چه چیزی طراحی شده است؟ در ادامه این مطلب مروری بر داستان شکل گیری برند مازراتی خواهیم داشت و تاریخچه طراحی لوگو مازراتی را نیز به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر از طرفداران برند خوش آوازه و محبوب Maserati هستید، تا پایان این مقاله با آرمکده همراه باشید.
 
داستان شکل گیری برند مازراتی
برند مازراتی دارای تاریخچه طولانی و غنی است که توجه هر فردی را به خود جلب می‌کند. داستان مازراتی با خانواده‌ای معمولی و علاقه مند به سرعت آغاز می‌شود که امروزه به یکی از برندهای خودروهای لوکس و پیشرو تبدیل شده است. این شرکت در شهر مودنا کشور ایتالیا مستقر است و بخش عمده‌ای از شهرت و محبوبیت خود را مدیون تولید اتومبیل‌های مسابقه‌ای، اسپرت و گرند تورینگ است. این برند مشهور و نام آشنا در سال 1914 توسط برادران مازراتی در شهر بولونیا تاسیس شد. آنها فعالیت خود را در یک شرکت خودروسازی به نام دیاتو و طراحی اتومبیل‌های مسابقه‌ای آغاز کردند اما این شرکت پس از چندین سال از تولید خودروهای مسابقه‌ای دست کشید و برادران مازراتی نیز به ناچار از آن گروه جدا شدند. اما این جدایی سبب تاسیس برند خانوادگی آنها و تمرکز بر تولید اتومبیل‌های مسابقه‌ای شد.
یکی از اولین اتومبیل‌های مسابقه‌ای برادران مازراتی موفق به کسب مقام اول در مسابقات تارگا فلوریو شد و همین موضوع توجه عموم را به این برند و اتومبیل‌های آن جلب کرد. برادران مازراتی با کار در شرکت‌های مختلف همچنان به تولید اتومبیل‌های رالی و مسابقه‌ای خود ادامه دادند و توانستند از غول‌های خودروسازی آن زمان یعنی مرسدس بنز و آئودی پیشی بگیرند و در مسابقات مختلف نیز مقام اول را کسب کنند. برند مازراتی پس از مدتی همکاری با شرکت‌های مختلف و پایان جنگ جهانی دوم به صورت مستقل شروع به کار کرد و علاوه بر خودروهای مسابقه‌ای، اتومبیل‌های اسپرت و لوکس را نیز به خط تولید خود اضافه نمود و توانست نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد. این شرکت پس از تولید چندین اتومبیل در کلاس‌های مختلف و رقابت با رقبای قدر خود همچون فراری توانست به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اتومبیل‌های لوکس ایتالیایی تبدیل شود.
لوگو مازراتی نماد چیست؟
جای تعجبی نیست که لوگو مازراتی به ‌عنوان یک برند ایتالیایی، ریشه‌ در اساطیر رومی داشته باشد. خدای نپتون (افسانه یونان و روم) با نیزه سه شاخه خود بر دریاها حکومت می‌کرد؛ شکلی که برند مازراتی برای سلطنت بر جاده‌های دنیا انتخاب کرده است. در اساطیر رومی، نیزه سه گانه خدای قدرتمند نپتون به عنوان نمادی از تسلط بر دریا شناخته می‌شود؛ برند مازراتی نیز با این لوگو به نوعی قصد دارد تا سلطنت خود بر جاده‌ها را نشان دهد. طرح لوگو مازراتی (نشان سه گانه معروف) در واقع نمادی از قدرت و عملکرد حرفه‌ای است که امروزه اغلب با رنگ خاکستری تیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.
لوگو مازراتی بسته به زمان و مکانی که بر روی خودرو قرار می‌گیرد، دارای پالت‌های رنگی مختلفی همچون سفید بر روی پس زمینه آبی سورمه‌ای و یا به رنگ مشکی و حتی آرمی با سایه روشن‌های خاکستری است. لوگو ماشین مازراتی به طور کلی به رنگ خاکستری تک رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما این نماد سه گانه زمانی که به رنگ قرمز و با ترکیب سفید و آبی دیده می‌شود چه معنایی دارد؟ این نسخه از لوگو مازراتی تحت عنوان لوگو سیتا (Seatta) شناخته می‌شود که لایه و معنای دیگری به نمادگرایی آن اضافه می‌کند. هر رنگ از لوگوی مازراتی نشان دهنده مفاهیم زیر است:
  • زمانی که نشان سه ‌گانه لوگو مازراتی به رنگ آبی باشد، نشان ‌دهنده سلطنت و فرمانروایی نپتون خدای رومی بر روی دریا و قدرت بی نهایت او است
  • زمانی که نماد سه گانه لوگو مازراتی بر روی زمینه سفید یا نقره ای قرار دارد، نمادی از زمین است؛ فضای میان دریاها که خودروهای مازراتی بر جاده‌های آن حکمرانی می‌کنند
  • نشان قرمز سه گانه این لوگو نیز نماد آتش و قدرتمند خودروهای مازراتی است که عملکرد بی نظیر و تسلط آنها بر جاده‌های سراسر دنیا را نمایش می‌دهد
بنابراین لوگو مازراتی دارای مفاهیم نهفته‌ای در پس یک نشان سه گانه یا همان نیزه معروف در دستان مجسمه نمادین نپتون خدای رومی باستان است که به طور کلی به قدرت بی بدیل اتومبیل‌های این شرکت و تسلط آنها بر جاده‌ها اشاره دارد.
 
لوگو مازراتی
تاریخچه لوگو مازراتی
لوگو مازراتی از زمان فعالیت رسمی این برند تا به امروز 12 مرتبه طراحی شده و در هر ویرایش نیز تغییراتی در آن اعمال شده است. نشان سه گانه معروف و محبوب در تمامی نسخه‌های لوگو مازراتی مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان عنصر اصلی و ثابت آن در نظر گرفته می‌شود. در این بخش تاریخچه لوگو مازراتی به همراه تغییرات آن در گذر زمان را مورد بررسی قرار می‌هیم.
لوگو مازراتی 1926 – 1937
اولین لوگوی مازراتی در سال 1926 طراحی و رونمایی شد. این لوگو متشکل از یک مستطیل عمودی نقره‌ای رنگ به همراه نشان سه گانه مازراتی و نام برند است که با حروف بزرگ و تایپوگرافی سنس سریف ظریف در پایین آن نوشته شده است.
 
لوگو مازراتی نماد چیست
لوگو مازراتی 1937 – 1943
برند مازراتی در سال 1937 تغییرات اساسی در لوگوی خود ایجاد کرد و شکل و شمایل تازه‌ای به آن بخشید. ساختار مستطیل شکل لوگوی پیشین جای خود را به یک بیضی داد و نشان سه گانه آن نیز به صورت واضح‌تر و با پالت رنگی قرمز درون بیضی و بالای یک مثلث قرمز قرار گرفت. نام برند نیز با رنگ نقره‌ای در قسمت پایینی لوگو نوشته شد و در واقع آن را به دو بخش تقسیم کرد.
 
معنی لوگو مازراتی
لوگو مازراتی 1943 – 1951
طراحی مجدد لوگو مازراتی در سال 1943 پالت رنگی جدیدی به هویت بصری آن اضافه کرد. نماد سه گانه قرمز در این نسخه در یک بیضی آبی رنگ و در وسط یک مستطیل افقی قرار داده شد. نام برند نیز با حروف بزرگ و رنگ نقره‌ای در قسمت پایینی لوگو با تایپوگرافی سنس سریف نوشته شد.
 
تاریخچه لوگو مازراتی
لوگو مازراتی 1951 – 1954
در سال 1951 لوگو مازراتی مجددا به شکل بیضی خود بازگشت. نوار دور این بیضی و قسمت پایینی آن با رنگ آبی روشن و پس زمینه سفید طراحی شد و نشان سه گانه مازراتی نیز با رنگ قرمز در وسط آن قرار گرفت. نام برند نیز با رنگ سفید و حروف تماما بزرگ در قسمت پایین لوگو نوشته شد و فونت آن نیز تغییر جزئی پیدا کرد. ترکیب این سه رنگ در کنار یکدیگر منجر به خلق لوگویی متفاوت با سایر لوگوهای طراحی شده برای برند مازراتی شد اما عمر کوتاهی داشت و تنها سه سال بدون تغییر باقی ماند.
 
لوگو مازراتی 1954 - 1983
لوگو مازراتی 1954 - 1983
در سال 1954 تغییرات جزئی در لوگو مازراتی اعمال شد. شکل هندسی بیضی کمی فشرده‌تر و گوشه‌های آن نیز تیزتر طراحی شدند و رنگ آبی روشن آن به آبی تیره تغییر پیدا کرد. کلمه Maserati نیز به قسمت بالایی بخش آبی لوگو منتقل شد و اندازه حروف آن در مقایسه با لوگوی پیشین، بزرگ‌تر شدند تا نام برند به صورت برجسته‌تر در لوگو قرار گیرد و توجه مخاطب را جلب نماید.
 
لوگو مازراتی 1983 – 1985
لوگو مازراتی 1983 – 1985
در سال 1983 تغییری غیر معمول در لوگوی مازراتی ایجاد شد اما دوام چندانی نداشت و تنها دو سال به عنوان نشان تجاری این شرکت بزرگ مورد استفاده قرار گرفت. این لوگو در واقع نسخه ساده شده لوگوهای پیشین مازراتی بود که در آن تنها از دو رنگ مشکی و آبی روشن استفاده شد. رنگ پس زمینه لوگو در این نسخه بدون تغییر باقی ماند اما نوار دور بیضی و نام برند با رنگ مشکی و نشان سه گانه آن نیز با رنگ آبی روشن و حذف جزئیات همیشگی آن در لوگو قرار گرفت. این لوگو به عنوان ضعیف‌ترین لوگوی طراحی شده برای برند مازراتی شناخته می‌شود که خوشبختانه عمر زیادی نداشت و پس از دو سال به طور کلی تغییر پیدا کرد.
 
لوگوی مازراتی
لوگو مازراتی 1985 – 1997
در سال 1985 لوگوی طراحی شده سال 1954 با اعمال تغییرات جزئی مجددا مورد استفاده قرار گرفت. نشان سه گانه مازراتی در این نسخه کمی پهن‌تر و برجسته‌تر است و خطوط تایپوگرافی آن نیز ظریف‌تر به نظر می‌رسد که نوعی حس تجمل گرایی را تداعی می‌کند.
 
عکس لوگو مازراتی
لوگو مازراتی 1997 – 2006
در سال 1997 دو شرکت مازراتی و فراری با یکدیگر ادغام شدند اما رویکرد کلی طراحی لوگو حفظ شد و تنها تغییرات جزئی در ساختار لوگو به وجود آمد. تمامی عناصر لوگو مازراتی در این نسخه اصلاح و کمی بزرگ‌تر شدند و حالت تخم مرغی آن نیز به یک بیضی گرد، باریک و ظریف تغییر پیدا کرد. دو رنگ آبی و قرمز لوگو نیز روشن‌تر شدند و قسمت آبی رنگ پایین لوگو به صورت پهن‌تر و نام برند با هدف برجسته سازی آن در لوگو و ذهن مخاطبان، کمی بزرگ‌تر طراحی شدند.
 
وکتور لوگو مازراتی
لوگو مازراتی 2006 – 2015
در سال 2006 با اضافه شدن سایه‌های گرادیان خاکستری به لوگو مازراتی یک نسخه سه بعدی از آن طراحی شد. اندازه حروف کمی کوچک‌تر از نسخه قبلی بود اما پالت رنگی آن بدون تغییر باقی ماند و یک خط باریک نیز به دور تا دور بیضی اضافه شد.
 
طرح لوگو مازراتی
لوگو مازراتی 2015 – 2020
اساسی‌ترین بازسازی و طراحی مجدد لوگو مازراتی در سال 2015 اتفاق افتاد. این لوگو تقریبا هر آنچه که به نمادی از مازراتی تبدیل شده بود را از دست داد و شکل و شمایلی کامل متفاوت پیدا کرد. در این نسخه از لوگوی مازراتی تنها دو عنصر باقی مانده است: 1) نشان سه گانه 2) نام برند که بر روی پس زمینه سفید و رنگ خاکستری طراحی شدند و لوگوی جدید مازراتی را تشکیل دادند. کلمه MAZERATI در این لوگو با حروف سریف کلاسیک نوشته شد و نشان معروف نیز دقیقا در وسط لوگو و بالای حرف E قرار گرفت.
 
لوگو شرکت مازراتی
لوگو مازراتی 2020 تا به امروز
لوگو مازراتی در سال 2020 مجددا طراحی شد اما ساختار کلی آن تغییری پیدا نکرد. در این نسخه از لوگو شرکت مازراتی پالت رنگی از خاکستری به سیاه و سفید تبدیل شد و خطوط ظریف نشان سه گانه آن نیز به خطوطی بلندتر و برجسته‌تر تغییر پیدا کردند. بزرگ‌ترین تحول طراحی لوگو مازراتی 2020 تغییر فونت آن بود که کلمه Mazerati در آن با فونتی سفارشی و شکسته در لوگو نوشته شد. تمامی حروف نام برند در قسمت پایینی خود به یکدیگر متصل هستند که در واقع نوعی حس حرکت و پیشرفت سریع را به مخاطب القا می‌کند. این لوگو آخرین نسخه از لوگوی مازراتی است که به عنوان نماد تجاری رسمی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و آرم سه گانه معروف آن نیز بر روی تمامی اتومبیل‌های تولید شده توسط این برند قرار داده می‌شود.
 
لوگو ماشین مازراتی
جزئیات و عناصر طراحی لوگوی مازراتی
حال که با تاریخچه لوگو مازراتی و تغییرات آن در گذر زمان آشنا شدید، در این بخش شما را با عناصر طراحی آخرین نسخه از لوگو شرکت مازراتی نیز آشنا خواهیم کرد. لوگو مازراتی در عین سادگی دارای جزئیات مهمی است که تمامی آنها در کنار یکدیگر منجر به خلق چنین نماد بصری خاص و به یاد ماندنی برای این برند تولیدکننده اتومبیل‌های اسپرت شده‌اند.
نماد لوگو مازراتی
نماد سه گانه لوگو مازراتی که در تمامی نسخه‌های آن وجود دارد با هدف ادای احترام به محل سکونت مازراتی در ایتالیا یعنی جایی که مجسمه نپتون در آن قرار دارد، انتخاب و تصویب شد. سه خط و سه شاخه موجود در این نشان به عنوان نمادی از کمال و هماهنگی در نظر گرفته می‌شوند و در واقع با الهام از نیزه موجود در دست نپتون خدایگان رومی دریا و باد طراحی شده است.
رنگ لوگو مازراتی
پالت رنگی آخرین نسخه از لوگوی مازراتی از دو رنگ سفید و مشکی تشکیل شده است که انتخاب هوشمندانه‌ای برای نشان تجاری و فعالیت‌های بازاریابی این شرکت محسوب می‌شود. با این حال، لوگوهای پیشین مازراتی دارای رنگ‌های بیشتری همچون آبی، سفید و قرمز بود. در دنیای برندسازی، دو رنگ مشکی و سفید نشان دهنده پیچیدگی و قدرت است، در حالی که آبی تیره نمادی از حرفه‌ای بودن و قابل اعتماد بودن و رنگ قرمز نیز اغلب با اشتیاق همراه است.
فونت لوگو مازراتی
فونت لوگو شرکت مازراتی یک تایپوگرافی سفارشی است که به طور خاص برای این برند ایتالیایی طراحی شده است. این فونت نوعی فونت دست نویس به سبک شکسته و منحصر به فرد است که آن را به طور کامل از تایپوگرافی برندهای تولیدکننده اتومبیل متمایز می‌سازد.
 
فونت لوگو مازراتی
سبک طراحی لوگو مازراتی
تمامی لوگوهای شرکت مازراتی به سبک ترکیبی طراحی شده‌اند که سبکی رایج برای خلق هویت بصری برندها در نظر گرفته می‌شود.لوگو ترکیبی که به آن لوگو تلفیقی نیز گفته می‌شود در واقع ترکیبی از دو سبک لوگو تصویری و لوگو نوشتاری (لوگوتایپ) است که در آن از یک نماد مرتبط (در اینجا نماد سه گانه معروف) و نام برند (در اینجا Maserati) طراحی می‌شود.
جمع بندی
ما در این مطلب شما را با داستان برند مازراتی و تاریخچه لوگو مازراتی آشنا کرده و تمامی لوگوهای طراحی شده برای این برند را نیز به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که خواندید، برند ایتالیایی مازراتی در سال 1914 توسط برادران مازراتی تاسیس شد و در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین برندهای تولیدکننده اتومبیل‌های لوکس و اسپرت شناخته می‌شود. لوگو مازراتی نیز از زمان تاسیس این برند تا به امروز دستخوش تغییر و تحولات بسیاری قرار گرفته و نماد سه گانه معروف آن نیز به عنوان نشان تجاری رسمی این شرکت بر روی اتومبیل‌های قرار داده می‌شود.
  • طراحی سایت طراحی سایت