طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰
طراحی لوگو آزمایشگاه از جمله اقدامات ضروری در جهت معرفی حرفه‌ای یک آزمایشگاه به مخاطبان هدف و برندسازی موفق آن در نظر گرفته می‌شود. آرم لوگو آزمایشگاه باید به گونه‌ای طراحی شود که مخاطبان در نگاه اول و بدون دشواری بتوانند معنا و پیام آن را درک کرده و تشخیص دهند که این لوگو متعلق به یک آزمایشگاه است.
برای طراحی لوگو آزمایشگاه باید از عناصر و المان‌های مرتبط با آزمایشگاه شیمی استفاده کنید تا مراجعه کنندگان به راحتی بتوانند با لوگوی شما ارتباط عاطفی برقرار کرده و آن را به خاطر بسپارند. بنابراین باید طرح لوگو آزمایشگاه خود را با دقت کافی انتخاب کنید و با ترکیب هوشمندانه آن با سایر عناصر بصری موردنیاز در نهایت بتوانید یک لوگوی خاص برای آزمایشگاه خود طراحی نمایید. طراحی لوگو آزمایشگاه دارای برخی نکات خاصی است که پیش از اقدام به خلق هویت بصری مجموعه خود باید به آنها توجه داشته باشید. در ادامه این مطلب، روش‌ها و نکات مهم مربوط به طراحی لوگو برای آزمایشگاه را مورد بررسی قرار داده و شما را با چندین نمونه لوگو آزمایشگاه طراحی شده توسط گروه طراحان آرمکده نیز آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
برای دیدن انواع لوگو شرکت های مختلف طراحی شده توسط تیم آرمکده روی لینک کلیک نمایید.
اهمیت طراحی لوگو برای آزمایشگاه
لوگوی یک آزمایشگاه به عنوان نماد و هویت بصری آن در نظر گرفته می‌شود که به مجموعه شما رسمیت و اعتبار می‌بخشد. نام و لوگو آزمایشگاه اولین مواردی هستند که مخاطبان در نگاه اول به آنها توجه می‌کنند. به همین دلیل است که باید لوگو آزمایشگاه خود را طوری طراحی کنید که بتواند در همان نگاه اول، توجه و اعتماد مخاطبان هدف را جلب کرده و آنها را نسبت به استفاده از خدمات شما ترغیب نماید. لوگو آزمایشگاه نقش مهمی را در فرآیند برندسازی، جلب توجه افراد و ایجاد تمایز در محیط‌های رقابتی ایفا می‌کند و ارزش و اعتبار خاصی به آن می‌بخشد.
بنابراین اگر صاحب یک آزمایشگاه هستید و می‌خواهید هویت مشخصی برای آن تعریف کنید، قدم اول طراحی یک لوگو جذاب و مرتبط است تا بتوانید از آن در فرآیند برندسازی خود استفاده نمایید. طراحی حرفه‌ای و اصولی لوگو آزمایشگاه ارتباط مستقیمی با رشد و توسعه آن داشته و موجب جلب توجه مخاطبان خواهد شد. از طرفی دیگر طراحی لوگو برای آزمایشگاه همچنین می‌تواند مجموعه شما را از رقبا متمایز ساخته و نوعی مزیت رقابتی برایتان ایجاد کند. در نتیجه با طراحی یک لوگو جذاب و منحصر به فرد برای آزمایشگاه خود می‌توانید از این مزایای قابل توجه در پیشرفت آزمایشگاهتان بهره مند شوید و پس از مدتی نیز شاهد رونق کسب و کار خود باشید. برخی از مهم‌ترین دلایل طراحی لوگو آزمایشگاه شامل:
  • برندسازی اصولی و معرفی حرفه‌ای مجموعه به مخاطبان هدف
  • ایجاد تصویر ذهنی مثبت در ذهن مخاطبان
  • جلب توجه و اعتماد مشتریان
  • برقراری ارتباط موثرتر با مخاطبان
  • ایجاد تمایز از رقبا
  • افزایش تعداد مشتریان وفادار
بنابراین برای آنکه بتوانید مجموعه خود را از همان ابتدا به صورت حرفه‌ای به مخاطبان معرفی کرده و اعتماد آنها را جلب کنید باید به عناصر ظاهری از جمله طراحی هویت بصری توجه ویژه داشته باشید.

لوگو آزمایشگاه
 
روش های طراحی لوگو آزمایشگاه
تعیین سبک طراحی لوگو به عنوان اولین مرحله از فرآیند طراحی لوگو آزمایشگاه در نظر گرفته می‌شود که از همان ابتدا مسیر خلق لوگو و عناصر آن را مشخص خواهد کرد. به طور کلی برای طراحی لوگو مشاغل مختلف سه روش اصلی وجود دارد که انتخاب سبک طراحی لوگو آزمایشگاه به سلیقه و هدف شما از طراحی لوگو بستگی داشته و قواعد کلی و خاصی در انتخاب یک روش جهت خلق نماد و هویت بصری لوگوی کسب و کار شما وجود ندارد. روش‌های طراحی لوگو آزمایشگاه شیمی شامل:
لوگوتایپ
لوگوتایپ یا لوگو نوشتاری یکی از سبک‌های رایج طراحی لوگو است که در آن نام آزمایشگاه، عنصر اصلی موجود در لوگو است. این سبک از طراحی لوگو قادر به معرفی حوزه فعالیت شما به مخاطبان نبوده و تنها مزیت آن ماندگاری نام آزمایشگاه در ذهن مراجعه کنندگان است. برای طراحی لوگو به روش لوگوتایپ می‌توانید نام آزمایشگاه خود را به طور کامل و یا اختصاری (مونوگرام) در لوگو درج نمایید. البته انتخاب فونت و رنگ مناسب نیز در این روش از طراحی لوگو نیز بسیار مهم و تاثیرگذار است.
 
لوگو تصویری
لوگو تصویری یکی دیگر از روش‌های طراحی لوگو برای آزمایشگاه است که در آن از یک نماد مرتبط با آزمایشگاه به عنوان عنصر اصلی لوگو استفاده می‌شود. انتخاب نماد، مهم‌ترین نکته طراحی لوگو آزمایشگاه به سبک تصویری است که موجب درک حوزه فعالیت شما توسط مخاطبان خواهد شد. نماد منتخب در لوگوی تصویری شما باید ارتباط نزدیکی با حوزه فعالیت‌‌تان داشته باشد تا مخاطبان هدف با مشاهده لوگو در هر پلتفرم به راحتی قادر به تشخیص حوزه فعالیت شما باشند. بنابراین در انتخاب نماد مناسب برای آرم لوگو آزمایشگاه خود دقت کافی داشته باشید تا بتوانید لوگویی منحصر به فرد و جذاب طراحی کنید.
لوگو ترکیبی
لوگو ترکیبی بهترین سبک طراحی لوگو آزمایشگاه در نظر گرفته می‌شود که در واقع ترکیبی از دو روش لوگو تصویری و لوگوتایپ است. یعنی عناصر لوگوی نوشتاری و تصویری در این روش به طور همزمان و در یک لوگو قرار می‌گیرند و آرم تجاری آزمایشگاه شما را خلق می‌کند. مخاطبان هدف شما با این سبک از طراحی لوگو ارتباط عاطفی بیشتر و عمیق‌تری برقرار کرده و آن را به خاطر می‌سپارند.
با انتخاب سبک طراحی مناسب و دلخواه خود وارد مرحله طراحی ساختار کلی لوگو برای آزمایشگاه خواهید شد.
نکات طراحی لوگو آزمایشگاه
حال که با اهمیت و سبک‌های طراحی لوگو آزمایشگاه آشنا شدید، در این بخش شما را با نکات مهم و اصول طراحی آرم لوگو آزمایشگاه را نیز آشنا خواهیم کرد. مهم‌ترین نکاتی که در هنگام طراحی لوگو برای آزمیایشگاه باید به آنها توجه داشته باشید شامل:
طراحی ساده
رعایت اصل سادگی لوگو آزمایشگاه به عنوان اولین و مهم‌ترین نکته در فرآیند طراحی آن در نظر گرفته می‌شود که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا لوگوهای شلوغ و پیچیده، احساسات منفی و متناقضی را در مخاطب به وجود می‌آورند. لوگوهای ساده معمولا ماندگار و جذاب هستند و به خوبی در ذهن مخاطب ثبت می‌شوند. از طرفی دیگر نیز در گذر زمان احتیاجی به ایجاد تغییر کلی یا جزئی در لوگوی خود ندارید و می‌توانید از آن به عنوان لوگوی همیشگی و ماندگار آزمایشگاه خود استفاده کنید. برای حفظ سادگی لوگو باید عناصر تشکیل دهنده آن را با رعایت فاصله استاندارد از یکدیگر در لوگو قرار دهید تا مخاطبان به راحتی قادر به درک معنا و مفهوم آنها باشند. به طور کلی و در حالت ایده آل (در صورت طراحی لوگو به روش ترکیبی) بهتر است نماد اصلی لوگو را در قسمت بالا و نام آزمایشگاه را نیز با فونت ساده و مناسب در پایین آن و با رعایت فاصله مناسب قرار دهید.
 
بررسی لوگو رقبا
بررسی لوگوی رقبا نیز نکته مهم دیگری در طراحی لوگو برای آزمایشگاه است که ایده‌های جالبی را برای خلق هویت بصری در اختیارتان قرار می‌دهد. البته منظور از بررسی لوگو رقبا، کپی برداری از آنها نیست؛ بلکه باید بتوانید با بررسی جزئیات و عناصر لوگوهای مختلف، ایده‌های خاص را در کنار یکدیگر قرار داده و از ترکیب آنها با خلاقیت خود در نهایت یک نشان تجاری خاص برای آزمایشگاه خود طراحی نمایید.
استفاده از نمادهای مرتبط
در صورت طراحی لوگو آزمایشگاه به سبک ترکیبی یا تصویری باید یک نماد مرتبط در آن بکار ببرید تا مخاطبان در نگاه اول به لوگو قادر به تشخیص حوزه فعالیت شما باشند. تصویر ابزار مورد استفاده در آزمایشگاه شیمی همچون لوله آزمایش به عنوان رایج‌ترین و مرتبط‌ترین نماد برای طراحی لوگو آزمایشگاه شناخته می‌شود که به طور واضح و شفاف، زمینه فعالیت شما را به مخاطبان هدف معرفی می‌کند.
 
انتخاب رنگ مناسب
انتخاب رنگ مناسب یکی دیگر از مراحل مهم طراحی لوگو آزمایشگاه است که ارتباط مستقیمی با میزان جذابیت و تاثیرگذاری آن خواهد داشت. همانطور که می‌دانید رنگ‌ها عواطف و احساسات خاصی همچون غم، شادی، هیجان، لذت، ترس، اضطراب و غیره را در افراد به وجود می‌آورند و به همین دلیل باید رنگ لوگوی خود را طوری انتخاب کنید تا مخاطبان با مشاهده آن احساساتی مثبتی را تجربه کنند. برای طراحی آرم لوگو آزمایشگاه بهتر است از ترکیب رنگ‌های مرتبط و جذابی همچون سفید، قرمز، آبی، زرد، سبز و نارنجی استفاده کنید تا هویت بصری شما واقعی‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد.
نکته مهمی که در رابطه با انتخاب رنگ لوگو آزمایشگاه باید به آن توجه داشته باشید این است که بیش از دو الی سه رنگ در لوگو بکار نبرید؛ زیرا وجود رنگ‌های متعدد در لوگو موجب سردرگمی مخاطبان شده و از همه مهم‌تر آنکه جذابیت بصری لوگو را نیز تحت تاثیر قرار خواهند داد.
فونت خوانا و ساده
استفاده از فونت خوانا نیز یکی دیگر از نکات مهمی است که در هنگام طراحی لوگو آزمایشگاه باید به آن توجه داشته باشید. فونتی که برای لوگو آزمایشگاه شیمی استفاده می‌کنید باید فونتی کاملا ساده باشد تا مخاطب به راحتی بتواند آن را بخواند و نام مرکز شما را به خاطر بسپارد. اهمیت استفاده از فونت ساده در طراحی لوگو نوشتاری بسیار بیشتر از لوگو تصویری است زیرا در این صورت فونت شما به عنوان اصلی‌ترین عنصر لوگو در نظر گرفته می‌شود و تمام توجه مخاطب به آن معطوف خواهد شد. بنابراین باید فونتی را برای لوگوی آزمایشگاه خود انتخاب کنید که خواندن آن برای مخاطب ساده و آسان باشد.
استفاده از اشکال هندسی
پس از انتخاب عناصر لوگو آزمایشگاه و به منظور سازماندهی و تاثیرگذاری بیشتر آن بر مخاطبان می‌توانید از اشکال هندسی همچون دایره و یا مربع استفاده کنید. اشکال هندسی به لوگوی نهایی شما نظم و ترتیب خاصی می‌بخشند و تصویر ذهنی مثبتی را در ذهن مخاطبان شکل خواهند داد. بسیاری از لوگوهای آزمایشگاه با استفاده از دایره‌ طراحی می‌شوند؛ زیرا دایره یک شکل هندسی کاملا مثبت و گیرا است که به سرعت توجه مخاطب را به لوگو و عناصر آن جلب کرده و عین حال آن نیز جذابیت بصری آن را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.
 
سازماندهی و قرار دادن عناصر در لوگو
قرار دادن عناصر در لوگو آخرین مرحله از طراحی لوگو آزمایشگاه است که باید با دقت زیادی انجام شود. در صورت طراحی لوگو به سبک نوشتاری یا تصویری تنها کافی است نام آزمایشگاه و یا نماد اصلی آن را دقیقا در وسط لوگو قرار دهید و به منظور سازماندهی و جلوه بخشی بیشتر به لوگو نیز عنصر اصلی آن را در اشکال هندسی همچون دایره یا مریع قرار دهید تا حس امنیت و اعتماد بیشتری به مخاطبان انتقال داده شود.
در صورت طراحی لوگو به سبک ترکیبی نیز باید اجزای آن را با رعایت فاصله مناسب از یکدیگر قرار دهید. فاصله استاندارد در لوگو به معنای آن است که اجزای لوگو نه باید به قدری به هم نزدیک باشند که لوگو را فشرده سازند و نه باید آنقدر از یکدیگر فاصله داشته باشند که بیننده نتواند ارتباط میان آنها را تشخیص دهد. از این رو برای طراحی اصولی لوگو آزمایشگاه باید نماد اصلی را در مرکز لوگو قرار دهید و سپس با رعایت کمی فاصله، نام مجموعه خود را در پایین و یا کنار آن بنویسید.
با رعایت این نکات ساده و انجام صحیح مراحل طراحی لوگو آزمایشگاه می‌توانید لوگویی جذاب و خاص برای مجموعه خود طراحی کرده و از آن به عنوان نشان تجاری کسب و کارتان استفاده نمایید.
  • ۰۲/۰۲/۰۹
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی