طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

۳ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
 
اگر می‌پرسید طراحی لوگو برداری چیست، به جای درستی آمده‌اید. یک لوگوی برداری با استفاده از هنر برداری طراحی شده است که از مدل های ریاضی برای محاسبه فاصله بین دو نقطه و ایجاد اشکال و خطوط استفاده می کند.
 
این به این معنی است که لوگوها با استفاده از وکتور طراحی می شوند، بنابراین آنچه که به دست می آوریم، لوگوهایی هستند که اندازه کوچکی دارند و می توان آنها را به هر اندازه ای بدون از دست دادن کیفیت تغییر داد.
 
هنگامی که یک شرکت تصمیم به طراحی لوگو می گیرد، بهترین گزینه این است که یک طرح لوگو را در قالب وکتور انتخاب کنید، زیرا این فناوری انعطاف پذیری دارد.
 
قبلاً دیده‌ایم که لوگوهای برداری بدون از دست دادن کیفیت به راحتی مقیاس پذیر هستند. با این حال، ویژگی اصلی این قالب انعطاف پذیری آن است.
 
هنگامی که یک لوگوی برداری دارید، می توانید به راحتی آن را به هر یک از قالب های شطرنجی دیگری که نیاز دارید، مانند jpg.، .png .gif، و غیره تبدیل کنید.
 
پرکاربردترین فرمت های فایل برداری
1. هوش مصنوعی
این مخفف Adobe Illustrator، یکی از نرم افزارهای پیشرو موجود در مجموعه خلاق Adobe است. AI متداول ترین ویرایشگر مورد استفاده برای گرافیک برداری است که در ابتدا برای کاربران مکینتاش اپل در نظر گرفته شده بود اما توسط کاربران ویندوز پذیرفته شده است.
 
2. EPS
حروف اول مخفف عبارت Encapsulated PostScript، یکی دیگر از فرمت های Adobe برای گرافیک برداری است. از آن زمان به عنوان پایدارترین فرمت شناخته شده است، و حتی آرم های طراحی شده در Illustrator نیاز به داشتن فرمت EPS به عنوان پشتیبان دارند.
 
فرمت اغلب به عنوان پیش فرض در صنعت چاپ شناخته می شود و تقریباً همه ماشین های چاپ برای تشخیص این فرمت فایل برنامه ریزی شده اند.
3. SVG
این به عنوان گرافیک برداری مقیاس پذیر شناخته می شود. توسط کنسرسیوم وب جهانی (W3C) به عنوان جایگزینی برای دو فرمت دیگر فرموله شد.
 
مرورگرهای وب به طور سنتی از تصاویر شطرنجی برای خروجی تصاویر استفاده می کردند. با این حال، رزولوشن های بیشمار صفحه نمایش، داشتن همان کیفیت خروجی را چالش برانگیز می کند.
 
SVG به عنوان یک استاندارد گرافیکی برای حل این مشکل ایجاد شده است، بنابراین می توانید یک آرم برداری را در صفحه هر دستگاه بدون افت کیفیت آن مشاهده کنید.
 
4. PDF
این قالب دیگری است که توسط Adobe ایجاد شده است که با ارائه ها و نمایش رسانه های چاپی مرتبط است.
 
عناصر گرافیکی نمایش داده شده با استفاده از pdf فضای زیادی را اشغال نمی کنند. آنها معمولاً با کیفیت یکسان در چندین دستگاه مشاهده می شوند.
 
این فرمت همچنین اجازه می دهد تا ویژگی های دیگری مانند جلوه های صوتی، انیمیشن ها و لینک ها به عناصر گرافیکی اضافه شود.
 
5. CDR
این یک فرمت Corel Draw است که به عنوان یک فرمت انحصاری توسعه یافته است. این بدان معنی است که برای باز کردن یا ویرایش تصاویر، اگر مایکروسافت ویندوز هستید، باید از Corel Draw استفاده کنید. هنگام استفاده از سیستم عامل مک، به نرم افزار Inkspace نیاز دارید.
مزیت اصلی CDR توانایی آن در حفظ هر گونه جلوه یا پارامتر خاصی است که اشیاء گرافیکی ممکن است داشته باشند.
 
مزایای ارائه شده توسط لوگوی برداری
گرافیک وکتور به دلیل کیفیت بالای محصول نهایی بدون شک بهترین گزینه برای ایجاد لوگو است. با این حال، آنها همچنین چندین مزیت از جمله:
 
ویرایش تصاویر وکتور در مقایسه با انواع دیگر تصاویر آسان است. این به این دلیل حاصل می شود که یک تصویر را می توان به اشکال هندسی اصلی تقسیم کرد. شما می توانید با آن عناصر تعامل داشته باشید، بدون اینکه کیفیتی را تجربه کنید، تنظیماتی را برای هر کدام انجام دهید.
مقیاس پذیری یکی از مزیت های اصلی تصاویر برداری است زیرا هیچ محدودیتی در سطح وضوح مورد نیاز شما وجود ندارد و در نتیجه کیفیت تصویر از بین می رود.
اندازه فایل های تصاویر برداری در مقایسه با انواع دیگر تصاویر کوچک است. این نتیجه مدل‌های ریاضی مورد استفاده در هنگام ارائه یک تصویر برداری است. برعکس، اندازه فایل‌های تصاویر شطرنجی باید بزرگ باشد، زیرا برنامه‌ای که روی تصویر کار می‌کند باید دائماً همه پیکسل‌ها را نقشه‌برداری و ردیابی کند تا تصویر را به درستی ارائه کند.
نرم افزار طراحی وکتور به شما امکان ترکیب عناصر گرافیکی مختلف و متن را می دهد که در طراحی لوگو گزینه ای ضروری است.
مزیت دیگر سهولت صادرات گزینه هایی است که برنامه های برداری به طراحان ارائه می دهند. هنگامی که یک لوگو طراحی کردید، می توانید به راحتی آن را به هر فرمت برداری و هر فرمت تصویربرداری شطرنجی صادر کنید.
این بدان معنی است که طراح می تواند به سادگی یک لوگوی برداری طراحی کند و سپس آن را به فرمت های مختلف صادر کند که ممکن است برای استفاده بیشتر توسط بخش های مختلف سازمان مورد نیاز باشد.
جدا کردن تصاویر وکتور از پس‌زمینه نیز آسان است زیرا اشکال از عناصر جداگانه تشکیل شده‌اند، برخلاف تصاویر شطرنجی که تصویر بخشی از پس‌زمینه است.
وقتی فایل وکتوری برای استفاده ندارید چه کاری باید انجام دهید
برای صاحب کسب و کار معمول است که یک لوگو طراحی کرده و آن را در قالب فایل برداری دریافت نکند.
 
این اتفاق زمانی می افتد که فرد درخواست طراحی لوگوی جدید می کند و در نهایت طراح گرافیک لوگوی نهایی را در نوع فایل png یا jpg برای او ارسال می کند.
بیشتر اوقات، طراح فایل وکتور اصلی را در ابتدا ایجاد می کند و تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را درخواست کنید.
 
یک طراح بی تجربه ممکن است در برنامه ای که در ابتدا برای ویرایش تصاویر شطرنجی توسعه داده شده بود، یک لوگو ایجاد کند، مانند Adobe Photoshop، بنابراین استفاده از لوگوی شما ممکن است محدود باشد.
 
مراحلی که باید هنگام طراحی لوگوی وکتور از روی یک تصویر شطرنجی با استفاده از ایلاستریتور دنبال کنید
هنگامی که Adobe Illustrator را باز می کنید، این گزینه را خواهید داشت که فضای کاری را باز کنید که در آن کار خود را طراحی کنید.
Illustrator یک گزینه ردیابی را برای شما ارائه می دهد که می توانید از گزینه های منو دریافت کنید.
برای افزودن تصویری که برای ردیابی از آن استفاده خواهید کرد، به منو بروید و از گزینه open برای باز کردن تصویر از فایل استفاده کنید. همچنین می توانید آن را در یک فضای کاری بکشید و رها کنید.
وقتی روی تصویری که به تازگی به یک تابلوی هنری اضافه کرده اید کلیک می کنید، گزینه ردیابی را باز می کنید.
قبل از ادامه، ضروری است که تمام گزینه های موجود را بررسی کنید. یک گزینه پیش نمایش وجود دارد که باید آن را علامت بزنید، که به شما امکان می دهد تمام تغییراتی را که روی یک تصویر ایجاد می کنید مشاهده کنید.
گزینه پیچیدگی رنگ به شما امکان می دهد نحوه نمایش رنگ ها را انتخاب کنید. می توانید قبل از ادامه گزینه های مختلف را آزمایش کنید.
بررسی گزینه لغزنده مسیر نیز مهم است زیرا به ردیاب شما اجازه می دهد تا بداند که ردیابی چقدر پیکسل های تصویر شطرنجی شما را دنبال می کند.
گزینه لغزنده گوشه نشان می دهد که گوشه های ردیابی چقدر گرد یا تیز خواهند بود. شما می توانید این را از پیش تنظیم کنید و همچنین در حین حرکت آن را تنظیم کنید.
در نهایت، می توانید با گزینه نویز بازی کنید. این گزینه بسیار مهم است زیرا به ردیاب اجازه می دهد پیکسل های نامتجانس را شناسایی کند و خطوط اطراف آنها را صاف کند.
هنگامی که معیارها را برآورده کردید، اکنون آماده ردیابی هستید. اکنون می توانید روی دکمه ردیابی کلیک کنید و یک ردیابی روی تصویر شطرنجی اصلی شما انجام می شود.
پس از تکمیل ردیابی، روی گزینه گسترش کلیک کنید تا تصویر ردیابی شده شما به بردار تبدیل شود.
پس از انجام این کار، تصویر شما برای صادرات به عنوان یک فایل برداری آماده است و زمانی که در حال ذخیره هستید، می توانید فرمت وکتور مورد نظر خود را انتخاب کنید.
 
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰
چه یک فریلنسر باشید، چه مالک یک کسب و کار کوچک، یا مسئول مدیریت استراتژی بازاریابی شرکت خود هستید، طراحی یک لوگوی خوب می تواند کسب و کار شما را شکست دهد یا شکست دهد. بر اساس داده‌های اخیر، برای به خاطر سپردن یک برند، 5 تا 7 برداشت خوب طول می‌کشد که تشخیص رنگ آن تا 80 درصد بهبود می‌یابد.
نمایندگی مداوم برند همچنین درآمد را تا 23 درصد افزایش می دهد، به این معنی که باید به نحوه ارائه کسب و کار خود از طریق برندسازی خود توجه زیادی داشته باشید. اما قبل از اینکه بتوانید یک لوگوی خوب طراحی کنید چه چیزهایی باید بدانید؟ نقش لوگو برای شروع برند شما چیست؟
 
اهمیت طراحی یک لوگوی خوب
طراحی لوگو هرگز نباید یک فکر بعدی باشد یا به عنوان یک شر ضروری تلقی شود. درعوض، باید سعی کنید ارزش یک لوگوی خوب را قبل از اینکه برند شرکت یا کسب و کار انفرادی خود را با نمادی متوسط ​​که نه با آن و نه برای خودتان تطبیق ندارد، درک کنید.
 
با وجود صدها هزار شرکت در سراسر جهان، شما می خواهید که شرکت شما تا حد امکان متمایز شود. بهترین و مستقیم ترین راه برای انجام این کار این است که بر روی یک لوگوی قابل تشخیص، هوشمندانه و به یاد ماندنی قرار دهید تا کسب و کار خود را با آن مرتبط کنید. در اینجا دلیل اهمیت طراحی یک لوگوی خوب برای برند شما آمده است:
 
توجه مخاطب هدف خود را راحت تر جلب کنید
از طریق تبلیغات اولین برداشت های عالی ایجاد کنید
متمایز شوید و از رقبای خود متمایز شوید
حس حرفه ای بودن را از همان ابتدا ایجاد کنید
در نهایت تولید سرنخ و فروش خود را افزایش دهید
صنعت و رقابت خود را تجزیه و تحلیل کنید
بهترین راه برای شروع طراحی لوگوی جدید این است که در مورد آنچه قبلاً وجود دارد تحقیق کنید. تحقیقات خود را به جایگاه خود محدود کنید و لوگوهای موجود را بررسی کنید تا مشخص کنید چه چیزی وجود دارد و چه چیزی وجود ندارد. به همین ترتیب، به چیزهایی که در مورد لوگوهای برندهای دیگر در صنعت خود می پسندید یا دوست ندارید، به خوبی توجه کنید.
 
همانطور که در مورد صنعت و رقبای خود تحقیق می کنید، می توانید راه حل های اصلی برای معمای طراحی لوگو خود بیابید. همچنین جلوگیری از کپی اشتباه لوگوی موجود و فرود آمدن در آب های نقض حق چاپ برای شما بسیار آسان تر خواهد بود. در این بخش از فرآیند عجله نکنید زیرا به فرآیند طراحی شما یک پایه خوب برای شروع می دهد.
 
در مورد مفهوم لوگوی خود تصمیم بگیرید و به آن پایبند باشید
مفهوم لوگوی شما بخشی جدایی ناپذیر از چیزی است که آن را برجسته می کند. یک مفهوم می تواند هر چیزی باشد، از یک پرنده در حال پرواز گرفته تا یک برگ یا چرخ ماشین. بسته به صنعت و سبد محصولات خود، می‌توانید در ابتدا به یک مفهوم جامد بپردازید و سپس آن را تکرار کنید.
 
این کار ساخت ده ها نسخه از لوگوی خود را بر اساس همان مفهوم خلاقانه برای شما آسان تر می کند تا فرآیند طراحی لوگوی شما متمرکزتر و سازنده تر باشد. همچنین به شما کمک می‌کند در تلاش برای دستیابی به مفاهیم مختلف طراحی اصلی که به یکدیگر مرتبط نیستند، سرگردان نشوید. نام تجاری خوب با یک ایده خوب شروع می شود - ایده خود را به کار بگیرید و ایجاد یک لوگوی ارزشمند برای شما بسیار آسان تر خواهد بود.
 
وزن بین لوگو و لوگوتایپ
دو مکتب مجزا در طراحی لوگو وجود دارد که می توانید برای طراحی لوگوی جدید خود به سراغ آنها بروید. شما می توانید با یک لوگو یا لوگوتایپ همراه شوید تا برند خود را برای مخاطب منحصر به فردتر و جذاب تر کنید. لوگو یک عنصر نام تجاری است که می تواند بدون هیچ متنی در آن کار کند، یا با متنی که به عنوان یک عنصر ثانویه کار می کند جفت می شود - فکر کنید مک دونالد یا KFC. Trust My Paper یک نمونه عالی از یک سرویس نوشتن با یک لوگوی جذاب، تمیز و در کل به خوبی طراحی شده است که می توانید از آن به عنوان مرجع خود استفاده کنید.
 
از سوی دیگر، لوگوتایپ ها متنی استایل شده را نشان می دهند که اغلب از نام برند شما و گاهی حتی یک شعار یا عبارت کوتاه ساخته شده است. لوگوتایپ ها اغلب توسط شرکت های شرکتی مانند شرکت های حقوقی یا مشاغل منابع انسانی استفاده می شود. انتخاب کنید که با یک لوگو یا یک لوگوتایپ بر اساس سبد محصولات برند خود و مخاطبان هدف خود به راه حل مناسب دست پیدا کنید.
 
لوگو را در رسانه های مختلف تست کنید
قبل از اینکه لوگوی خود را قفل کنید و آن را یک روز بنامید، باید لوگو را در رسانه های مختلف آزمایش کنید تا مطمئن شوید که خوانا، مقیاس پذیر و قابل تشخیص است. هر بار که یک لوگو در یک صفحه وب، روی کارت ویزیت و یک تی شرت بازتولید می کنید، متفاوت ظاهر می شود زیرا این رسانه ها دقیقاً متفاوت هستند. همچنین باید مطمئن شوید که لوگوی شما برای استفاده های خاص در مسیر، کاملاً خوانا و سیاه و سفید قابل تشخیص است.
 
بر اساس آمار منتشر شده، 85 درصد از کسب و کارها دستورالعمل های دقیق برند در مورد نحوه استفاده از لوگوی خود دارند، اما تنها 30 درصد به درستی اجرا می شوند. در انتخاب لوگویی که به درستی روی پارچه ظاهر می شود یا به اندازه فاویکون کوچک می شود، اشتباه نکنید – پس از آن زمان و منابع زیادی را صرف تعمیر آن خواهید کرد.
 
از بازطراحی های آینده دوری نکنید
همیشه جا برای رشد و پیشرفت وجود دارد - همین امر در مورد لوگوها و لوگوتایپ ها نیز صدق می کند. این بدان معنی است که با توجه به روندها و فرصت های جدید، هیچ چیز مانع از تکامل لوگوی خود در طول سال ها نمی شود.
 
شما از طراحی مجدد لوگوی خود به صورت دوره ای سود خواهید برد زیرا به شما امکان می دهد تا با انتظارات بازار فعلی و استانداردهای مخاطب به روز بمانید. همچنین اگر در وهله اول از عناصر لوگوی خود راضی نبودید، فرصت خوبی برای تغییر اوضاع خواهید داشت.
 
طراحی لوگوی خود، یک قدم در یک زمان
طراحی لوگویی که با برند شما "کلیک" کند، نمی‌تواند یک شبه انجام شود. شما باید به کاری که رقیبتان انجام می دهد توجه کنید و سعی کنید با هویت بصری جدید خود به خواسته های مخاطبان خود پاسخ دهید.
 
برای انجام این کار، باید تحقیقات لازم را انجام دهید و چندین نسخه از لوگوی جدید خود را قبل از تصمیم گیری در مورد لوگوی مناسب، مفهوم سازی کنید. حتی در این صورت، همیشه جای پیشرفت وجود دارد و می‌توانید تغییرات کوچک اما مهمی را در طول زمان در لوگوی خود ایجاد کنید تا آن را با طراحی فعلی و روند بازار مطابقت دهید.
 
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰
در ایران شرکت‌های طراحی لوگوی معروفی وجود دارند که می‌توانند بهترین لوگو‌ها را توسط حرفه‌ای ترین طراحان در هر زمینه‌ای که بخواهید طراحی کنند. در این قسمت به معرفی این شرکت‌ها می‌پردازیم. بنابراین تا پایان مطلب با ما همراه باشید.
 
شرکت آرمکده
شرکت آرمکده یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین شرکت‌هایی است که به انجام کار طراحی لوگو می‌پردازند. این شرکت در تیرماه سال 1390 کار خود را شروع کرد و تا امروز لوگوهای خوب و موفقی را در ایران ثبت کرده‌است. شرکت آرمکده برای طراحی لوگوهای معتبر و خلاقانه از طراحان با مهارت و حرفه‌ای برخوردار است که کار خود را به بهترین نحو برای دیده شدن کسب و کار مشتریان خود انجام می‌دهند. به طور کلی می‌توان گفت که شرکت آرمکده بیشترین طرفداران را در زمینه طراحی لوگو دارد و کار خود را به بهترین نحو و با قیمت مناسب به مخاطبان ارائه می‌دهد.
 
در کنار آرمکده شرکت‌های دیگری هم هستند که در زمینه طراحی آرم و لوگو فعالیت دارند. این شرکت‌ها عبارتند از:
 
شرکت طراحی ایده پردازان
یکی دیگر از شرکت‌های طراحی لوگو در ایران که 18 سال سابقه کار دارد، شرکت ایده پردازان می‌‌باشد. این شرکت نیز طراحی لوگو را به صورت حرفه‌ای و متفاوت انجام می‌دهد و معمولا لوگوهایی که طراحی می‌کند مفهومی هستند.
شرکت طراحی آنلاین
این شرکت یکی دیگر از بزرگ‌ترین شرکت‌های طراحی لوگو در ایران است که کار خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهد. شرکت طراحی آنلاین نیز توانسته است که با خلاقیت و مهارت رضایت مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.
شرکت لوگاستر
شرکت لوگاستر یک شرکت معتبر در سطح بین‌المللی است. این شرکت کار کردن را با طراحی نرم‌افزاری در سایت خود برای کاربران راحت کرده‌است. ناگفته نماند که لگوهای سایز کوچکی که توسط شرکت لوگاستر طراحی می‌شود، رایگان هستند و برای انجام آن‌ها هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند.
شرکت بیزگو
بیزگو یک شرکت دیگر در زمینه طراحی لوگو در ایران می‌باشد. این شرکت دارای کارکنانی حرفه‌ای است که با مهارت و خلاقیتی که دارند، زیباترین لوگوها را برای مشتریان خود طراحی می‌کنند. درصورت سفارش لوگو برای برند خود می‌توانید با پرداخت هزینه در کم‌ترین زمان ممکن لوگوی خود را دریافت نمایید.
شرکت طراحی لوگو سه سوت وب
شرکت طراحی سه سوت وب نیز یکی از بهترین شرکت‌ها در این زمینه است. این شرکت به انجام کارهای گرافیکی، طراحی سایت و لوگوی برند می‌پردازد. شرکت سه سوت وب با داشتن سرعت، کیفیت و دقت بالا می‌توانند لوگوهای انتخابی را در زمان تعیین شده به مشتریان خود تحویل دهند. بعضی از مشتریان این شرکت که ممکن است نام آن‌ها برای شما آشنا باشد، مکنزی، خوشبخت و رفاه هستند.
شرکت ایران نوین
شرکت طراحی لوگوی ایران نوین دارای طراحان گرافیک حرفه‌ای می‌باشد که با پشتیبانی مناسب و طراحان خلاق و با مهارت به طراحی انواع لوگوها در همه زمینه‌ها می‌پردازد. این شرکت 30 سال سابقه کار دارد و لوگوی شرکت‌های مختلفی مانند چی توز، میهن و... را طراحی کرده‌است.
 
منبع: 
  • طراحی سایت طراحی سایت