طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

۹ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
لوگوهای بزرگ به طرز فریبنده ای ساده هستند. بنابراین برای یک چشم آموزش ندیده، ایجاد آنها آسان به نظر می رسد. طرح‌های کاملاً متعادل لوگو که هر روز می‌بینید، محصول تغییرات وسواسی است. طراحان خبره در یکسان سازی شکل ها، رنگ ها و چیدمان ها چنان ماهر هستند که کارشان بی دردسر به نظر می رسد.
 
با این حال، استخدام یک طراح برای مدیریت کل فرآیند طراحی لوگو حرفه ای همیشه یک گزینه نیست. شاید با بودجه محدودی کار می کنید یا از قبل یک مفهوم قوی در ذهن دارید. در هر صورت، قبل از اینکه لوگوی خود را بسازید، این اصول طراحی را بررسی کنید.
 
1. الهامات طراحی را جمع آوری کنید
بصری چشمان شما را به جزئیات ساده ای می کشاند که باعث می شود یک لوگوی عالی از صفحه خارج شود. یادگیری تشخیص عناصر طراحی جذاب می تواند به شما کمک کند تا انتخاب های سبک خود را محدود کنید.
 نمونه طراحی لوگو آرمکده را در این لینک ببینید.
برای الهام گرفتن به لوگوهای برندها و طراحان موفق نگاه کنید. می توانید تصاویر را چاپ کنید، آنها را در رایانه ذخیره کنید یا یک آلبوم وب در وب سایت هایی مانند Pinterest ایجاد کنید. سعی کنید انتخاب های مورد علاقه خود را به صورت بصری تشریح کنید و به شکل و مکان هر شکل توجه کنید. در اینجا عناصر نمونه وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:
 
آیا خطوط تیز، گرد یا ترکیبی از هر دو هستند؟
آیا طرح متقارن است؟ اگر نه، چه عناصر دیگری تعادل ایجاد می کنند؟
طراحی چگونه از عناصر متمرکز یا خارج از مرکز استفاده می کند؟
شکل ها چگونه با هم تعامل دارند؟ آیا آنها مجاور هستند؟ انباشته؟ با هم تداخل دارند؟ متحدالمرکز؟
آیا رنگ ها مکمل هم هستند؟ متضاد؟ تک رنگ؟ خنثی؟
آیا طراحی شامل فضای سفید می شود؟ خطوط شکسته یا اشکال؟
به الگوها و روندهایی که به ویژه در صنعت شما برجسته هستند توجه کنید. درک مصرف کننده بخش بزرگی از برندسازی است. تصور کنید که به بانکی با لوگوی طلسم حواس پرت و رنگ های برند شاد و جوان مراجعه می کنید. یک بانک باید اعتماد را القا کند، بنابراین به یک لوگوی معتبر نیاز دارد که با هویت برندش مطابقت داشته باشد.
2. در مورد طرح سفارشی یا سهام تصمیم بگیرید
آیا صرفاً فکر کردن به یک پروژه هنری شما را به هم می ریزد؟ سازنده لوگو گزینه ای است که خودتان آن را انجام دهید تا یک طرح یا ماکت آماده و بدون هیچ مهارت هنری داشته باشید. سازندگان لوگو الگوهای طراحی را با تصاویر و جفت فونت ها ارائه می دهند تا به شما کمک کنند تا انواع ظاهر را امتحان کنید. آنها برای مبتدیان طراحی شده اند و شما می توانید یک طرح را تنها با چند ترفند ساده شخصی سازی کنید.
 
از سوی دیگر، یک لوگوی سفارشی اصلی می تواند کسب و کار شما را متمایز کند و به شما تمایز و شناخت بیشتر برند بدهد. مسیر سفارشی زمان، تلاش و صبر بیشتری می‌طلبد، اما می‌توانید طراحی را متناسب با سطح مهارت خود ساده کنید.
 
اگر نمی خواهید لوگوی خود را از ابتدا بسازید، استفاده از طرح استوک می تواند در برخی شرایط کارساز باشد. مثلا:
 
شما یک کسب و کار تثبیت شده با پایگاه مشتریان وفادار دارید.
شما به صورت محلی فعالیت می کنید و رقبای مستقیم کمی دارید.
شما به صورت محلی فعالیت می کنید و از طریق کانال های دیگر برندینگ قوی دارید.
نام تجاری کلی شما برخلاف هنجارهای صنعت است.
اگر کسب و کار شما جدید یا آنلاین باشد، معمولاً یک لوگوی سفارشی گزینه خوبی است. کسب‌وکارهای در حال رشد برای ایجاد مخاطب تحت فشار بیشتری قرار دارند و با یک لوگوی سفارشی متمایز شدن آسان‌تر است.
3. برای تبدیل یک الگو برنامه ریزی کنید
وقتی با یک سازنده لوگو می‌روید، به دنبال برنامه‌هایی باشید که دارای کتابخانه بزرگی از قالب‌های قابل ویرایش هستند. هرچه قدرت بیشتری برای سفارشی کردن طراحی داشته باشید، بهتر خواهد بود. سفارشی‌سازی شانس ورود به کسب‌وکار دیگری با لوگوی مشابه را کاهش می‌دهد.
 
یک الگو با نمادی که دوست دارید انتخاب کنید و سپس فونت ها و رنگ ها را تغییر دهید تا طرح مورد نظر خود باشد. وقتی منطقی است، نمادی را انتخاب کنید که پیوندهای محکمی با نام تجاری شما دارد، اما نه با صنعت شما.
 
آرم میوه بافندگی
در نظر بگیرید که چگونه Fruit of the Loom از مواد غذایی در مارک لباس زیر استفاده می کند، یک ارتباط غیر معمول. با این حال، کاملاً پیام پشت نام برند را منتقل می کند.
 
شما همچنین باید با قرار دادن کلمات بازی کنید. انحراف از ظاهر استاندارد - نشان لوگو در بالای نام تجاری - می تواند فوراً تأثیر بصری ایجاد کند. در اینجا روش های متداول برای تبدیل یک الگو وجود دارد:
 
کادربندی: کلمات را در اطراف نشان‌واره در یک کادر یا دایره بچینید (استارباکس، NBC)
دو رنگ: برای کنتراست از یک رنگ متفاوت روی کلمات مجاور استفاده کنید (Beats Audio)
انباشتن: چند کلمه را با تراز راست، چپ یا خارج از مرکز روی هم قرار دهید (لندرور)
تغییر جهت: جهت کلمات را تغییر دهید یا از یک طرح غیرخطی استفاده کنید (Home Depot، Ocean Spray)
اگر اصلاً قصد استفاده از لوگومارک را ندارید، منحصر به فرد بودن با حروف بسیار مهم است.
4. نرم افزار طراحی لوگو مناسب را انتخاب کنید
از نرم افزارهایی که برای ساخت تصاویر با کیفیت بالا طراحی نشده اند دوری کنید. وسوسه انگیز است که مستقیماً به سراغ برنامه هایی بروید که با آنها آشنا هستید، اما قبل از اینکه متوجه شوید به دیوار آجری برخورد خواهید کرد. با برنامه‌هایی مانند Microsoft Paint یا Powerpoint، هرچه اندازه لوگو را تغییر اندازه و ویرایش کنید، وضوح خود را از دست می‌دهید.
 
برای بهترین نتیجه، باید با فایل های برداری کار کنید که مقیاس پذیر هستند. انواع فایل های رایج عبارتند از .ai، .eps و svg. این نوع فایل همچنین به شما امکان می دهد پس زمینه شفاف ایجاد کنید، بنابراین می توانید یک لوگوی تمیز را در هر رسانه ای نمایش دهید. یک نرم افزار حرفه ای مانند Adobe Illustrator و CorelDraw یا گزینه های رایگان مانند GIMP را انتخاب کنید.
 
اگر طراحی در قالب وکتور راحت نیستید، می توانید نوع فایل دیگری را به وکتور تبدیل کنید. فقط مطمئن شوید که طرح اصلی بزرگ و واضح باشد تا تا حد امکان کیفیت را حفظ کند.
5. ایده ها را روی کاغذ بیاورید
ایجاد یک طراحی لوگو کاملا جدید؟ از پیش نویس های دستی با قلم یا مداد برای طراحی خود استفاده کنید. سعی کنید زیاد نگران مهارت های هنری خود نباشید. هدف این است که با ایده های اولیه خود محدودیت کمتری داشته باشید. Doodling مانند این است که مغز خود را آزاد کنید تا تمام قدرت خلاقیت خود را روی کاغذ آزاد کند. اگر با یک نرم افزار طراحی مبتدی شروع کنید، به احتمال زیاد خود را به اشکال و نمادهای موجود محدود می کنید.
 
طرح های شکست خورده خود را دور نیندازید. برای مقایسه تغییرات، چندین doodle را در یک صفحه قرار دهید. چرا چند فونت دستی را نیز آزمایش نمی کنید؟ روند تکامل لوگو را تماشا کنید تا متوجه شوید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. سپس، می‌توانید ترکیب‌های جدیدی را امتحان کنید که ویژگی‌هایی را که دوست دارید جفت می‌کنند.
 
6. بر روی اشکال ساده بسازید
مانند افراد حرفه ای فکر کنید و اجازه دهید شکل ها راهنمای شما باشند. طراحان از اشکال اساسی برای تکمیل فرم یک لوگو و ایجاد اشکال پیچیده تر استفاده می کنند. این تکنیک راهی آسان برای حفظ تقارن و تناسب و جلوگیری از بدشکل شدن خطوط است. این روش های هوشمند را برای ساختن از اشکال در نظر بگیرید:
 
لایه بندی: روی هم قرار گرفتن اشکال ساده می تواند به شما کمک کند طرح کلی یک شکل بزرگتر را ایجاد کنید. چه متوجه شوید یا نه، احتمالاً این مهارت را در مقطع دبستان آموخته اید. تصور کنید که یک لوگوی خرگوش می کشید. سعی کنید به دنبال اشکال آشنا در شکل خرگوش بگردید. با نگاه دقیق تر، متوجه خواهید شد که بدن بیشتر از دایره ها و بیضی ها تشکیل شده است.
 
کاهش: از اشکال اولیه و لایه‌بندی استفاده کنید و سپس بخش‌هایی را پاک کنید تا فضای منفی نمایان شود. لوگوهای برندهای بزرگ مانند پپسی، آدیداس و میتسوبیشی را به تصویر بکشید.
 
جایگزینی: هنگامی که می‌خواهید یک فرم لوگوی متعادل و زیبا داشته باشید، شکل‌ها می‌توانند به‌عنوان مکان‌گیر نیز عمل کنند. به "بایت" معروف در لوگوی اپل فکر کنید. یک طراح از یک دایره برای ایجاد برش کامل استفاده می کند. حتی اگر دایره بخشی از طرح نیست، به دستیابی به یک منحنی متعادل و متناسب در سیب کمک می کند.
 
7. پالت رنگ خود را انتخاب کنید
پس از ساختن شکل و طراحی لوگو، شروع به فکر کردن در مورد رنگ هایی که می خواهید در برند شما نشان داده شود، کنید. با توجه به Adobe Create، 3 نکته ساده برای انتخاب پالت رنگ لوگوی مناسب وجود دارد:
 
لوگوی خود را سیاه و سفید شروع کنید. لوگو به یاد ماندنی تر از رنگ است.
از رنگ ها برای برجسته شدن استفاده کنید. داستان رنگی را انتخاب کنید که شما را از رقبا در صنعت خود جدا کند.
زمینه پالت رنگ خود را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید به خوبی از چاپ روی مواد بازاریابی شما به وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی شما ترجمه می‌شوند. همچنین معانی رنگ را در صنایع و موقعیت های جغرافیایی مختلف در نظر بگیرید.
طراحی لوگو یک چالش است و احتمالاً ایده های بد بیشتری نسبت به ایده های خوب پیدا خواهید کرد. اما ناامید نشو حذف تمام عناصری که مناسب نیستند، نحوه ایجاد یک طرح برنده است. همانطور که طرح خود را زنده می کنید، بازخورد دریافت کنید. بیرون رفتن از دیدگاه خلاقانه خود هر چند وقت یکبار به شما کمک می کند تا نقایص را تشخیص دهید و مانند یک حرفه ای ویرایش کنید.
 
 
 
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰
 
اکثر مردم می توانند بلافاصله لوگوی تیم بسکتبال یا فوتبال مورد علاقه خود را تشخیص دهند یا انتخاب کنند. این احتمال وجود دارد که بتوانید نماد تیمی که از آن حمایت می کنید را با جزئیات توصیف کنید. رنگ‌ها، نمادها و طرح‌ها برای موفقیت یک باشگاه ورزشی یا لیگ بسیار مهم است، زیرا می‌تواند تأثیری ماندگار بر طرفداران بالقوه داشته باشد. از آنجایی که طراحی برند ورزشی بر روی کالاهایی مانند پیراهن، پیراهن، کیف و سایر اقلام برجسته می شود، این یکی از اولین مواردی است که سازمان ها روی آن تمرکز می کنند.
درباره لوگو ورزشی لوگو استقلال و لوگو پرسپولیس در آرمکده بیشتر بخوانید.
 
چه در NBA، چه MLB یا NFL، تیم‌ها در هر اتحادیه یا لیگ توجه زیادی به نمادهای خود می‌کنند و به طور موثر از آنها برای ایجاد پایگاه هواداران وفادار استفاده می‌کنند. در اینجا لس آنجلس لیکرز را مثال بزنید. رنگ‌های ارغوانی و طلایی با تیم بسکتبال مرتبط هستند و ارزش‌های اصلی سازمان را نشان می‌دهند.
 
مردم در سراسر جهان می توانند لوگو را که دارای طرح رنگ کلاسیک و علامت کلمه منحصر به فرد است، تشخیص دهند. اینها تنها برخی از عواملی است که نماد را بسیار متمایز می کند. اگر به دنبال راه هایی برای افزودن اکشن به برند ورزشی خود با استفاده از چنین عناصر گرافیکی هستید، در اینجا چند راه برای امتحان آورده شده است!
 
نیاز به سرعت
اگر به آن فکر کنید، پیروزی در زمین یا زمین ارتباط زیادی با سرعت و حرکات سریع دارد. تیم‌های زیادی در لیگ‌ها و انجمن‌های مختلف وجود دارند که تمایل خود را برای پیشبرد لوگوها با استفاده از swoosh، خطوط یا نمادها نشان می‌دهند. اگر مثال بالا را در نظر بگیرید، خواهید دید که چگونه LA Lakers با برجسته کردن آن در علامت کلمه، حرکت را به نماد برند خود اضافه کرده است.
 
لوگوی ورزشی 1
منبع تصویر: ویکی مدیا
به طور مشابه، هیوستون راکتز نیز سرعت و حرکت را در لوگوی خود با خطوط و چرخش های اطراف «نشان داده است. این طراحی حس یک موشک را می دهد و از نام تیم بسکتبال الهام گرفته شده است. در حالی که نماد چندین بار در طول زمان تغییر کرده است، یک چیز وجود دارد که از ابتدا در مرکز باقی مانده است. هنگامی که به دنبال ایجاد یک طراحی لوگو برای یک لیگ ورزشی هستید، می توانید چنین عناصری را در نظر بگیرید که به جذابیت آن می افزاید.
 
نکته حرفه‌ای: برای تأثیرگذاری قوی‌تر، با هر حرکتی در اطراف نماد حرکت کنید یا یک حروف را با خطوط حرکتی ادغام کنید.
 
ضربه با کنتراست رنگ
رنگ ها بخش فوق العاده مهمی از فرآیند هستند و می توانند لوگو را بسازند یا بشکنند. به همین دلیل است که طراحان برای انتخاب طرح رنگ و پالت مناسب که احساسات یا احساسات مورد نظر را به نمایش می گذارد، فکر بسیار خوبی می کنند. هنگامی که صحبت از هر لوگوی برند می شود، رنگ ها نشان دهنده صنعت، ماهیت کسب و کار هستند و ارزش های برند را نیز منتقل می کنند. افراد ویژگی‌های مثبت یا منفی را با رنگ‌های خاصی مانند آبی، سبز، قهوه‌ای خاکی، قرمز یا طلایی مرتبط می‌کنند.
 
هر رنگ معنایی پشت خود دارد، بنابراین بسیار مهم است که رنگ های مرتبطی را انتخاب کنید که تیم یا انجمن ورزشی شما را به بهترین شکل ممکن نشان دهد. اگر آرم های شیکاگو بولز، نیوانگلند پاتریوتز، منچستریونایتد یا بارسلونا را مثال بزنید، به راحتی می توانید ببینید که چگونه این نمادها به طور گسترده در سراسر جهان شناخته شده اند.
هر یک از این لوگوها با تضاد رنگی چشمگیر توانسته اند با طرفداران در همه جا ارتباط برقرار کنند و توجه را در هر رسانه چاپی یا دیجیتالی جلب کنند. متوجه خواهید شد که بسیاری از نمادهای برند ورزشی قرمز را به عنوان رنگ غالب دارند زیرا نشان دهنده شور و هیجان است. تیم‌ها و سازمان‌ها به طور موثر از این موضوع در تضاد با سیاه، آبی، زرد یا سفید استفاده می‌کنند. می‌توانید رنگ‌های اصلی را با رنگ‌های خنثی یا در مقابل پس‌زمینه‌ای ثابت ترکیب کنید.
 
نکته حرفه ای: دو یا سه رنگ را تضاد کنید که فوراً نظر بیننده را جلب می کند مانند قرمز تهاجمی با زرد، سبز یا نارنجی خاموش.
 
درخواست تجدید نظر با تایپوگرافی پویا
این نیز یکی از مهم ترین عناصر طراحی های گرافیکی است و می تواند کل طراحی لوگو را در کنار هم قرار دهد. فونت هایی که انتخاب می کنید باید نماینده تیم یا باشگاه باشد و پیام درستی را به مخاطب ارسال کند. اکثراً، سازمان‌ها سبک‌های فونت سفارشی‌شده را در آرم‌های ورزشی خود انتخاب می‌کنند تا متمایز شوند و شناخت گسترده‌تری ایجاد کنند.
 
بنابراین در حالی که می‌توانید گزینه‌های مختلفی را آزمایش کنید، مطمئن شوید که حروف واضح هستند و بیننده را در چاپ، در کالاهایی مانند لباس‌های ژاکتی و کوله‌پشتی یا وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی گیج نمی‌کنند. برای طراحی لوگوهای ورزشی، مهم است که فونت های پررنگ و پویا Serif یا Sans Serif را انتخاب کنید که تاریخچه، منشاء و هدف برند را منعکس کند.
 
نمونه هایی از آرسنال F.C، گلدن استیت واریرز یا آرم راجر فدرر، "RF" را در نظر بگیرید. تایپوگرافی بلافاصله بیننده را درگیر می کند و از همان نگاه اول تأثیر قوی می گذارد. برخی از تیم‌ها یا باشگاه‌ها نیز برای تأثیرگذاری بیشتر و جلب توجه با تایپوگرافی با خط شکسته یا خط خطی استفاده می‌کنند.
نمایش قدرت با تصاویر حیوانات
ممکن است بتوانید بسیاری از لوگوها را با تصاویر حیوانات الهام گرفته از نام تجاری یا کسب و کار به یاد بیاورید. در ورزش، این امر کاملاً رایج است زیرا بسیاری از تیم ها طلسم های مخصوص به خود مانند خرس، گاو نر یا شاهین دارند. تیم های بسکتبال مانند آتلانتا هاکس و شارلوت هورنتز هر دو آرم هایی با تصاویر حیوانات دارند که نشان دهنده این نام است. طلسم آنها نیز در زمین بسیار محبوب است و اغلب در تعامل با بازیکنان و هواداران دیده می شود.
 
لوگوی ورزشی 7
منبع تصویر: ویکی مدیا
 
از تصاویر حیوانی یا ورزشی نیز برای نشان دادن پرخاشگری و جدیت استفاده می شود. میلواکی باکس لوگوی خود را چندین بار از یک دلار کارتونی به یک نسخه بالغ تر تغییر داد که در آن متمرکز و مصمم به نظر می رسید. می توانید از این گونه لوگوهای ورزشی الهام یا ایده بگیرید و چنین عناصری را به لوگوی ورزشی خود اضافه کنید.
 
نکته حرفه ای: اگر نمی توانید حیوانی را با نام وارد کنید، چوب بیسبال، بسکتبال، راکت تنیس یا هر تصویر دیگری که نشان دهنده ورزش است را انتخاب کنید.
 
بسته بندی
اینها چند راه هستند که می توانید با استفاده از عناصر گرافیکی به لوگوی ورزشی خود اکشن اضافه کنید. می‌توانید ایده‌های زیادی برای نشان دادن تیم ورزشی و گسترش آگاهی با تضاد رنگی یا تصاویر جذاب پیدا کنید. هنگام انتخاب عناصر، مطمئن شوید که آنها می توانند مقیاس شوند زیرا لوگو در وب سایت و حساب های رسانه های اجتماعی نیز نمایش داده می شود. همچنین مهم است که یک وب سایت حرفه ای طراحی کنید تا افراد بتوانند به راحتی اطلاعات بیشتری در مورد سازمان ورزشی شما پیدا کنند.
 
در اینجا چند لوگو ورزشی عالی وجود دارد که می تواند الهام بخش طراحی بعدی شما باشد
اگر پنگوئن‌های پیتسبورگ را مثال بزنید، لوگوی آن‌ها یک پنگوئن است که چوب هاکی در دست دارد. این موضوع کاملاً مشخص می کند که این تیم به لیگ هاکی تعلق دارد و همچنین درک مثبتی در ذهن هواداران ایجاد می کند.
 
 
 
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰
در مقاله قبل درباره سه مرحله اول از طراحی لوگو با شما سخن گفتیم. امروز نیز در ادامه این مقاله به بررسی سه گام اساسی دیگر در طراحی لوگو حرفه ای خواهیم پرداخت.
 
لوگوی خود را بسازید: نمونه هایی از 7 نوع لوگو
7 نمونه لوگو همراه با مثال.
همچنین درک تمام خصوصیات لوگوی مجزا و نحوه تعامل آنها با یکدیگر مفید است. رنگ، شکل و تایپوگرافی موارد اصلی هستند، اما شما باید اندازه ها، لحن و سیگنال های کسب و کار خاص خود را نیز در نظر بگیرید (به عنوان مثال، یک نابودگر ممکن است بخواهد حشرات را در لوگوی خود قرار دهد تا مردم بدانند شرکتشان چه می کند).
 
علاوه بر این، چند جنبه دیگر برای آناتومی یک لوگو وجود دارد. ویژگی هایی مانند شعارها، تاریخ تاسیس یا فریم ها همگی می توانند آن چیزی خاص را به لوگو اضافه کنند، حتی اگر آنها اختیاری باشند.
 
به همین ترتیب، فضای منفی لوگو یا فضای خالی اطراف و بین عناصر بصری نیز تأثیر زیادی می گذارد. برای یک چیز، اضافه کردن فضای منفی در اطراف یک عنصر باعث می شود که آن را بیشتر به چشم بیاورید، این یک تکنیک مفید است اگر می خواهید توجه را به قسمت خاصی بیشتر از بقیه جلب کنید. می توانید از فضای منفی برای ایجاد معانی پنهان ظریف مانند فلش مخفی بین E و X در لوگوی FedEx استفاده کنید.
در نهایت، برخی از اشتباهات رایج طراحی لوگو که در راهنمای طراحی لوگوی بد ما ذکر شده است را مرور کنید تا بدانید از چه چیزهایی باید اجتناب کنید. این اشتباهات برای اولین بار طراحان لوگو و حرفه ای های کسب و کار بدون تجربه طراحی معمول است، بنابراین آماده شدن برای آنها به شما کمک می کند.
 
4. ببینید آیا روند فعلی لوگو برای شما جذاب است یا خیر
یکی دیگر از جنبه های کلیدی طراحی لوگو، به روز بودن در روند طراحی است. از آنجایی که سلیقه‌های زیبایی‌شناختی در طول زمان تغییر می‌کند، مهم است که با روندهای طراحی به روز بمانید تا مدرن به نظر برسید، یا حداقل از قدیمی به نظر نرسیدن خودداری کنید.
 
لوگوی اصلی 1964 Doritos را با استفاده از سبک های زیبایی شناسی زمان خود در نظر بگیرید. دلیلی وجود دارد که لوگوها هر چند سال یک بار به روز می شوند - با ظهور سبک ها و روندهای جدید، سبک های قدیمی باعث می شود که لوگو قدیمی به نظر برسد و مشتریانی را که چیزی مدرن تر را ترجیح می دهند دور می کند.
 
لوگوی خود را بسازید: آرم Doritos از سال 1964 و اکنون
لوگوی اصلی Doritos (1964) از ظاهری معمولی دهه 60 با حروف مسدود شده و مبهم استفاده می کند. لوگوی فعلی بسیار مدرن‌تر به نظر می‌رسد، اما به مرور زمان نیز قدیمی به نظر می‌رسد.
روندهای لوگو حول این است که چه نوع تصاویری در یک زمان معین محبوب هستند. رنگ‌های خاصی مانند سبک‌های خاص، مانند تصاویر طراحی شده با دست یا شبکه‌های آینده‌نگر، وارد مد می‌شوند و از مد خارج می‌شوند. با این حال، نکته در مورد روندها این است که آنها همیشه برای هر برندی اعمال نمی شوند. دقت داشته باشید که کدام روندها را در لوگوی خود بگنجانید و کدام را نادیده بگیرید.
 
قبل از شروع طراحی لوگوی خود، به روندهای فعلی طراحی لوگو نگاهی بیندازید تا ببینید آیا می خواهید از آنها برای لوگوی خود استفاده کنید یا خیر. علاوه بر این، مطمئن شوید که هر چند سال یک بار روند طراحی لوگو را بررسی کنید و در صورت لزوم طراحی مجدد لوگو را تکمیل کنید. اگر هیچ یک از روندها جذاب به نظر نمی رسد، خوب است که یک سبک طراحی لوگوی کلاسیک و جاودانه برای برند خود در نظر بگیرید.
 
5. نرم افزار طراحی مناسب را پیدا کنید
جدا از تصمیمات خلاقانه، شما همچنین باید نرم افزار طراحی مناسب را برای استفاده انتخاب کنید. هر نرم افزار با افراد مختلف با نیازهای متفاوت هماهنگ شده است، نه اینکه به سطوح مهارت های مختلف اشاره کنیم. هیچ "یکی از بهترین نرم افزارها" وجود ندارد و بهترین نرم افزار برای شما به سبک شما بستگی دارد.
ابتدا، قابلیت استفاده یا آسان یا راحت بودن کار با آن را در نظر بگیرید. نرم افزارهای سطح حرفه ای دارای منحنی های یادگیری بزرگی هستند که سال ها طول می کشد تا به آنها تسلط یابد، در حالی که سازندگان لوگوی آنلاین کوچکتر به خودی خود توضیح می دهند، اگرچه فاقد ویژگی های غنی نرم افزارهای پیشرفته هستند. قابلیت استفاده برای شما بستگی به این دارد که چقدر زمان برای یادگیری آن سرمایه گذاری می کنید و چه چیزی از آن به دست می آورید.
 
دوم، هزینه را در نظر بگیرید. باز هم، این نرم افزارهای سطح حرفه ای می توانند بسیار گران باشند، زیرا برای عکاسان و گرافیست های حرفه ای طراحی شده اند. از آنجایی که شما به هر حال مسیر DIY را انتخاب می کنید، احتمالاً علاقه مند به صرفه جویی در هزینه هستید، بنابراین استفاده از یک سازنده آرم رایگان یا مقرون به صرفه احتمالاً بهتر است.
 
سوم، شما می خواهید مطمئن شوید که نرم افزار طراحی شما قابلیت ایجاد لوگوی مورد نظرتان را دارد. دلیل اینکه این مرحله به پایان می رسد این است که شما از قبل ایده ای در مورد آنچه نیاز دارید دارید: تا کنون باید بدانید که لوگوی شما چگونه خواهد بود، بنابراین می توانید مطمئن شوید که ابزار طراحی را انتخاب می کنید که می تواند تمام آن نیازها را برآورده کند.
 
در آخر، گزینه های ثانویه مانند حقوق مالکیت و کالاهای تحویلی را دوباره بررسی کنید. اگر از نرم‌افزارهای پایین‌رده مانند یک سازنده لوگو رایگان استفاده می‌کنید، ممکن است رشته‌هایی به آن‌ها متصل شده باشد—به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد برای دریافت مجوز تصاویر خاصی هزینه پرداخت کنید. به همین ترتیب، مطمئن شوید که قالب قابل تحویل با آنچه شما نیاز دارید مطابقت دارد، مانند png.، jpg یا tiff.
 
اگر به تازگی طراحی لوگو را شروع کرده اید، احتمالاً به نرم افزارهای با کیفیت حرفه ای مانند Photoshop یا Adobe Illustrator نیاز ندارید. با خیال راحت لیست ما از بهترین سازندگان لوگو را مرور کنید، که به طور خاص شامل نرم افزارهای مقرون به صرفه و آسان برای استفاده است.
 
6. زمان صرف کنید تا واقعاً آن را بسازید
اکنون که مقدمات کامل شده است، وقت آن است که در واقع لوگوی خود را ایجاد کنید. این بخش از فرآیند می تواند از هفته ها تا چند دقیقه طول بکشد، بسته به آنچه که می خواهید.
 
حتما زمانی را برای یادگیری کنترل های هر نرم افزاری که استفاده می کنید اختصاص دهید. برای آشنایی با تمام مکان‌های دکمه‌ها و کشف ویژگی‌هایی که قبلاً از آن‌ها بی‌اطلاع بودید، بهتر است کمی قبل بازی کنید. خوشبختانه، استفاده از بسیاری از سازندگان لوگو آسان است و بازی با رنگ‌ها، فونت‌ها و نمادهای لوگو می‌تواند سرگرم کننده باشد.
 
هنگامی که برای اولین بار شروع به ایجاد لوگوی خود می کنید، اگر در ذهن شما امیدوار کننده به نظر نمی رسد، ناامید نشوید. طراحی گرافیکی مهارتی است که از تمرین سود می برد، بنابراین اولین تلاش شما احتمالا بهترین نخواهد بود. فقط به آن ادامه دهید و قسمت های مشکل دار را یکی یکی تعمیر کنید تا زمانی که به آن دست پیدا کنید.
از ایجاد نسخه های مختلف از یک لوگو نیز نترسید. نشان دادن هر دو نسخه به اشخاص ثالث برای دریافت نظر آنها، مانند یک گروه تمرکز موقت یا آزمایش کاربر، می تواند کمک کند. به طور کلی، نظرات بیرونی می تواند مناطقی را برای بهبود نشان دهد که قبلاً متوجه آنها نشده بودید - هنگام طراحی، همه ما اغلب جنگل را برای درختان از دست می دهیم.
 
حتی زمانی که لوگوی شما تمام شده است، هرگز واقعاً تمام نمی شود. از اینجا می‌توانید آن را برای ارتقا به یک طراح حرفه‌ای نشان دهید یا آن را برای چند سال در گردش نگه دارید تا زمانی که در طراحی لوگو مهارت بیشتری پیدا کنید.
 
هر کسی می تواند یک لوگو طراحی کند
البته، استخدام یک طراح حرفه ای ایده آل است، اما همیشه عملی نیست. صرفه جویی در پول، صرفه جویی در زمان، یا به سادگی کنترل پروژه های شخصی خود همه دلایل معتبری برای ایجاد لوگوی خود هستند. این روزها ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما در ایجاد لوگوی شخصی کمک می کند. سازندگان لوگو یکی از ساده ترین راه ها برای شروع هستند.
 
وقتی خودتان یک لوگو ایجاد می کنید، آماده باشید. طراحی لوگو می تواند بسیار پیچیده شود، به خصوص اگر در تلاش هستید ایده های جاه طلبانه یا تجربی را زنده کنید. برای آشنایی با جنبه های مختلف طراحی لوگو، به لینک های ارسال شده در این مقاله نگاهی بیندازید. هر مقاله به جنبه ای از طراحی لوگو با جزئیات بسیار می پردازد، بنابراین هرچه بیشتر بخوانید، ایجاد لوگوی خود آسان تر خواهد بود.
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰
بسیاری از مشاغل به یک لوگو نیاز دارند، اما همه آنها نمی دانند چگونه یک لوگو طراحی کنند. برای کاهش هزینه ها یا سرعت بخشیدن به کارها، بسیاری از کسب و کارها تصمیم می گیرند به جای استخدام یک متخصص، لوگوی خود را ایجاد کنند. در حالی که طراحی لوگو حرفه ای مزایای زیادی دارد، اما همه آنها به شما نیاز دارند که بدانید چگونه لوگوی خود را ایجاد کنید.
 
در این راهنمای سریع، ما شش مرحله مورد نیاز برای ایجاد لوگوی خود را بیان می کنیم. ما فرآیند را یک مرحله در یک زمان توضیح می دهیم، بهترین گزینه های شما را برای نرم افزار طراحی (رایگان یا پولی) شناسایی می کنیم و به راهنماهای دقیق تر پیوند می دهیم تا بتوانید جنبه های فردی مانند تایپوگرافی و تئوری رنگ را با سرعت خود یاد بگیرید. در پایان، شما یک لوگوی خانگی خواهید داشت که نه تنها عالی به نظر می رسد، بلکه برای برند شما نیز شخصی سازی شده است.
برای آگاهی از هزینه طراحی لوگو اینجا کلیک کنید.
این راهنمای خاص به طور خاص برای غیر طراحانی است که می خواهند خودشان یک لوگو ایجاد کنند. اگر دستورالعمل های کامل و دقیق در مورد ساخت لوگو به طور کلی می خواهید، راهنمای محبوب ما را برای طراحی لوگو بخوانید.
 
چرا لوگوی خود را بسازید؟
روش های مختلفی برای نحوه ایجاد یک لوگو وجود دارد و انجام آن بدون تجربه طراحی قبلی بهترین نتایج را به همراه نخواهد داشت. با این حال، انتخاب همیشه به شما بستگی ندارد: شرایط خارجی مانند محدودیت‌های زمانی یا پولی اغلب ایجاد لوگوی خود را کاربردی‌ترین گزینه می‌کند.
در حالی که گاهی اوقات کار با فریلنسرهای سطح ابتدایی مقرون به صرفه است، مواقعی وجود دارد که نمی توانید از پس هزینه کمک اضافی برآیید. در این موارد، ایجاد لوگوی خود کاملا منطقی است، حتی اگر مجبور باشید کمی کیفیت را فدا کنید.
 
همچنین شایان ذکر است که لوگوها برای همیشه ماندگار نیستند، بنابراین حتی اگر با اولین لوگوی خود اشتباه کنید، همیشه می توانید آن را بعداً با یک طراح حرفه ای به روز کنید. برای کسانی که بودجه کمی دارند، می‌توانید لوگوی خود را اکنون به‌عنوان مکان‌دار ایجاد کنید و بعداً یک حرفه‌ای را برای ارتقا آن استخدام کنید.
 
حتی اگر با یک طراح حرفه ای کار می کنید، طراحی یک لوگوی آماتور می تواند به شما کمک کند تا ایده های خلاقانه خود را بهتر از صحبت با طراح بیان کنید. می توانید یک لوگو یا طرح اولیه را به آنها تحویل دهید و از آنها بخواهید آن را به کیفیت حرفه ای تبدیل کنند.
 
در مجموع، پرداخت هزینه برای لوگوی طراحی شده حرفه ای، حداقل در ابتدا ضروری نیست، حتی اگر توصیه شود. مسیر DIY ممکن است گاهی با پی بردن به اصول اولیه لوگو، منحنی‌های یادگیری نرم‌افزار و غرق شدن در همه گزینه‌های طراحی بالقوه، یک نبرد دشوار باشد. اما اگر برای این چالش آماده هستید، هنوز هم می‌توانید لوگوی خود را از ابتدا بسازید، و همچنین با قیمت مقرون به صرفه.
 
نحوه ایجاد لوگوی خود در 6 مرحله
1. برند خود را درک کنید
قلب هر لوگو شخصیت برند است. اینکه چه نوع برندی هستید (یا می خواهید باشید) تک تک تصمیمات طراحی لوگوی شما را تعیین می کند، بنابراین اولین قدم شناسایی ویژگی های برندی است که می خواهید.
 
برند شما نباید صرفاً ترجیحات شخصی شما را منعکس کند. شما باید برند خود را بر اساس ویژگی های کسب و کار خود بسازید: صنعت، فرصت های بازار، مصرف کنندگان هدف، مدل کسب و کار، ارزش پیشنهادی و هر عامل مرتبط دیگری مانند شهرت. همانطور که در مرحله بعدی خواهید دید، انتخاب های طراحی مانند رنگ ها و شکل ها می توانند این اهداف را پیش ببرند، اما تنها در صورتی که بدانید در چه جهتی باید حرکت کنید.
اگر در زمینه برندسازی تازه کار هستید، می توانید با یادگیری نحوه ایجاد برند خود از ابتدا شروع کنید. این راهنما اصول برندسازی را توضیح می‌دهد تا بدانید چرا انتخاب‌های برندینگ اهمیت دارند و دقیقاً بدانید که چه انتخاب‌هایی باید انجام دهید.
 
اگر از قبل ایده ای در مورد نوع برندی که می خواهید دارید، می توانید با بررسی جزئیات بیشتر آن را اصلاح کنید. پرسشنامه لوگوی ما سوالاتی را ارائه می دهد تا از خود در مورد برند خود بپرسید تا پاسخ ها بتوانند بعداً به شما در طراحی لوگو کمک کنند.
 
یکی از تمرین‌هایی که می‌تواند به هر شرکتی کمک کند، فهرست کردن 30 صفت است که برند ایده‌آل آنها را توصیف می‌کند. ویژگی هایی مانند «دوستانه»، «مقرون به صرفه»، «قابل دسترس» یا «قادر» را می توان مستقیماً در لوگوی شما ترجمه کرد تا مصرف کنندگان از همان ابتدا تصور درستی از شما داشته باشند.
 
هنگامی که شخصیت برند خود را تثبیت کردید، پس از آن می توانید نحوه بیان این ویژگی ها را به صورت بصری در هنگام ایجاد لوگوی خود بیابید.
 
2. قطعات لوگوی مناسب برای برند خود را انتخاب کنید
سه عنصر اصلی هر لوگو رنگ، شکل و تایپوگرافی است. اگرچه این ممکن است به اندازه کافی ساده به نظر برسد، اما هر یک از این زمینه ها دارای تاریخ و تجربه ای هستند که تسلط بر آن یک عمر طول می کشد - به همین دلیل است که طراحان ماهر ارزان نیستند.
 
رنگ لوگوی شما باید همراه با تئوری رنگ باشد، که چگونگی ترکیب، تطابق یا تضاد رنگ‌ها و همچنین اینکه چه رنگ‌هایی باعث واکنش احساسی می‌شوند را نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، رنگ‌های مختلف به احساسات مختلفی مربوط می‌شوند، مانند قرمز که با اشتیاق یا فوریت همراه است یا آبی که با اعتماد و راحتی مرتبط است.
از آنجایی که قبلاً ویژگی‌های برند خود را در حالت قبلی اولویت‌بندی کرده‌اید، انتخاب رنگ‌های لوگو فقط یک موضوع ساده برای تطبیق ویژگی‌های برتر شما با معانی رنگ لوگوی مربوطه آنها است که در لینک فهرست شده است. از آنجا که ممکن است بیش از یک رنگ بخواهید، مطمئن شوید که تئوری رنگ ها و نحوه ترکیب و تطبیق رنگ ها را می دانید. همچنین می‌توانید ترکیب‌های رنگی لوگوی محبوب را برای الهام گرفتن بررسی کنید.
 
به طور مشابه، اشکال مختلف لوگو هر کدام مفاهیم عاطفی خاص خود را دارند. این در مورد اشکال اصلی مانند دایره یا مربع صدق می کند که اگر می خواهید لوگوی خود را قاب کنید ارزش یادگیری در مورد آنها را دارد.
 
در سطح پیشرفته، شکل لوگو به چیزهایی مانند نمادها، نشان‌ها یا طلسم‌ها نیز مربوط می‌شود - برای مثال، لوگوهای ورزشی اغلب از حیوانات درنده به عنوان طلسم استفاده می‌کنند تا تهاجمی‌تر به نظر برسند، در حالی که شرکت‌های حقوقی ممکن است از نمادهایی مانند ترازو استفاده کنند.
 
در نهایت، سبک فونت و روانشناسی برای لوگوهای علامت کلمه و حروف یا لوگوهایی که به ترتیب فقط یک کلمه یا حروف هستند، بسیار مهم هستند. در این طرح ها، هیچ تصویر اضافی به جز حروف وجود ندارد، بنابراین فونت باید بصری اضافی برای جبران باشد. درست مانند رنگ ها و شکل ها، انواع مختلف فونت ها هر کدام حالت های متفاوتی را ایجاد می کنند، بنابراین یکی را انتخاب کنید که با برند شما مطابقت داشته باشد.
قبل از اینکه تصمیمات مشخصی برای همه این زمینه ها بگیرید، روانشناسی طراحی لوگو را مرور کنید. طراحی یک لوگوی خوب بیشتر از انتخاب رنگ ها و شکل های مناسب است، بلکه در کنار هم قرار دادن تمام قطعات به گونه ای منطقی است. برای انجام این کار، یادگیری کمی در مورد طراحی گرافیک کمک می کند.
 
3. اصول طراحی را درک کنید
اگر با یک طراح حرفه ای کار نمی کنید، بهتر است اصول طراحی لوگو را به خودتان آموزش دهید. شما باید بدانید که چه چیزی یک لوگوی خوب را می سازد تا لوگوی خود را به درستی طراحی کنید.
 
برای شروع، شما می خواهید انتخاب کنید که کدام یک از 7 نوع لوگو استفاده شود: انتزاعی، طلسم، ترکیبی، نشان، حروف، تصویری و علامت کلمه. هر کدام نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند، پس قبل از تصمیم گیری نهایی همه آنها را مرور کنید.
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰

مراحل برندسازی

ایجاد یک نام تجاری قوی که با مشتریان فعلی شما طنین انداز شود و مشتریان جدید را جذب کند، کار بدی نیست. اما با فداکاری و درک روشنی از علایق، نیازهای مخاطبان هدف و نحوه برآورده کردن آنها، ایجاد برند تجاری شما بسیار آسان خواهد بود. برای آسان‌تر کردن کارها، ما چهار مرحله را داریم که کلید ایجاد یک برند موفق هستند. درباره بازاریابی برند در آرمکده بیشتر بخوانید.
 
1. درک برند خود را درک کنید
اساس یک برند قوی همه به درک مشترک از هدف محصول یا خدمات مربوط می شود: کاری که انجام می دهد، چگونه آن را انجام می دهد و تعداد بی شماری از ویژگی های دیگر منحصر به فرد برای کسب و کار شما.
 
یکی از بهترین راه‌ها برای شروع مرحله «ادراکی» از سفر برندسازی شما این است که با کارمندان، مشتریان و سهامداران خود در مورد نحوه درک آن‌ها از کاری که انجام می‌دهید صحبت کنید. می‌توانید نظرسنجی‌هایی انجام دهید یا مستقیماً با آنها صحبت کنید و ببینید آیا ایده‌های آنها مطابقت دارد یا خیر. از آنجا، می‌توانید نام تجاری خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که چگونه دیگران به برند شما نگاه می‌کنند.
 
2. یک چشم انداز ایجاد کنید
چشم انداز برند شما به این بستگی دارد که چگونه در زندگی افرادی که از محصول یا خدمات شما استفاده می کنند، جا می گیرید. و یک برند موفق چشم اندازی خواهد داشت که به شدت با هدف آن مطابقت دارد. هدف چشم انداز برند این است که به مشتریان و مخاطبان بالقوه کمک کند تا بفهمند برند چه کاری انجام می دهد، اهداف آینده آن چیست و چگونه این اهداف با زندگی و نیازهای مشتری مطابقت دارند.
 
3. ارزش های خود را تعریف کنید
ارزش های برند شما نباید منحصر به فرد باشد. چیزی که برندهای قوی را از برندهای ضعیف متمایز می کند این است که آنها چقدر این ارزش ها را به خوبی تجسم می دهند، چقدر به مخاطبان برند منتقل می شوند و مخاطب چقدر به آنها پاسخ می دهد.
 
بنابراین، برای مثال، اگر یکی از ارزش‌های برند شما باز بودن است، باید روی برندسازی، مواد بازاریابی و همه ارتباطات خارجی - از جمله ایمیل‌های داخلی و خارجی، پست‌های اجتماعی و بسته‌بندی - تمرکز کنید.
 
4. شخصیت خود را بسازید
شخصیت برند شما باید طوری طراحی شود که مخاطب هدف شما را جذب کند. برندهای سبک زندگی گاه به گاه می توانند شخصیتی را تجسم کنند که مشتری آنها ممکن است بخواهد با آن دوست شود، در حالی که مارک های B2B ممکن است با شخصیت حرفه ای که به عنوان یک فرد آگاه و قابل اعتماد برای تجارت با او ظاهر می شود، بهتر عمل کنند.
 
شخصیت برند شما هر چه باشد، باید از طریق طراحی، ارتباطات، لحن و زبانی که در داخل و خارج از آن استفاده می کنید، مشخص باشد. اطمینان حاصل کنید که شخصیت برند شما در هر کاری که انجام می دهید وجود دارد.
اکنون چهار مرحله برندسازی خود را بررسی کرده اید، شانس بیشتری برای برقراری ارتباط موفقیت آمیز با نام تجاری خود خواهید داشت. وقتی شرکت شما مطابق با ارزش ها، چشم انداز و شخصیت شما باشد، به بخشی از تجارت شما تبدیل می شود و برای مخاطبان قابل باورتر است.
 
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰

بریف طراحی لوگو

بریف طراحی لوگو به طراحان می گوید که چه نوع لوگویی را با تمام جزئیات لازم و اطلاعات پس زمینه طراحی کنند. نوشتن این توضیحات طراحی لوگو اولین قدم برای بدست آوردن لوگوی عالی برای برند شماست.
 
اگر قبلاً هرگز آن را انجام نداده اید، ممکن است ندانید که چگونه یک خلاصه طراحی لوگو بنویسید، اما آنها برای یک طراح برای ارائه آنچه شما به دنبال آن هستید کاملاً ضروری هستند. هرچه بریف طراحی شما بهتر باشد، برای طراح راحت‌تر می‌تواند به نتیجه برسد. بنابراین در زیر، همه چیزهایی را که برای تهیه خلاصه طراحی خود نیاز دارید در 3 مرحله ضروری و آسان توضیح می دهیم.
نمونه طراحی لوگو آرمکده را در این لینک مشاهده کنید.
 
بریف طراحی لوگو چیست؟
خلاصه طراحی لوگو سندی است که حاوی تمام جزئیات مهم در مورد پروژه طراحی لوگو است. توسط کسب و کار، مالک یا شرکت نوشته یا تکمیل شده و به طراح تحویل داده می شود تا آنها دقیقا بدانند چه نوع لوگویی را باید بسازند.
با بهترین شرکت طراحی لوگو در این مقاله آشنا شوید.
بریف های طراحی لوگو در اشکال مختلفی وجود دارند. گاهی اوقات آنها فقط مجموعه‌ای از یادداشت‌ها و ایده‌ها هستند، گاهی اوقات حاوی جزئیات کوچکی مانند سایه‌های رنگی خاص یا طرح‌های خشن هستند - مهم‌ترین چیز این است که نکته به وضوح منتقل شود و همه اطلاعات وجود داشته باشد.
هیچ الزامی برای اینکه یک خلاصه طراحی لوگو به چه مقدار یا چه مقدار اطلاعات کمی نیاز دارد وجود ندارد، اما هرچه جزئیات بیشتری را وارد کنید، طراح به چشم انداز شما نزدیکتر خواهد شد. بنابراین برای اطمینان از اینکه چیزی را از دست ندهید، در اینجا 3 مرحله برای ایجاد خلاصه طراحی لوگوی عالی آورده شده است.
 
بریف 3 مرحله برای طراحی لوگوی عالی
اطلاعات کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید
سبک لوگوی خود را مشخص کنید
زمان و بودجه خود را روشن کنید
 
1. اطلاعات کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید
-
اول از همه، خلاصه طراحی لوگوی شما باید شامل اصول اولیه کسب و کار شما باشد. به طور طبیعی، این شامل اصول اولیه ای مانند نام شرکت، صنعت، شعار و مکان است، اما چیزهای بیشتری از آن وجود دارد.
 
همه چیز از محصول و مخاطب هدف گرفته تا ارزش ها و اهداف
یک طراح باید بداند که یک شرکت چگونه کار می کند، با چه کسی صحبت می کند و ارزش های آنها چیست. رساندن این اطلاعات به طراح برای ایجاد یک خلاصه طراحی لوگو که بهترین نشان دهنده برند شما باشد، کلیدی است.
 
به توضیح برخی اطلاعات اولیه در مورد شرکت شما مانند نام و صنعت کمک می کند، اما همچنین برخی از جزئیات داخلی مانند روش های تولید، جایی که محصولات/مواد خود را از کجا تهیه می کنید و غیره. به عنوان مثال، اگر فقط از مواد ارگانیک استفاده می کنید، ممکن است طراح شما الهام بخش باشد یک سبک بصری طبیعت گرایانه را در لوگوی خود بگنجانید - اما فقط در صورتی که آشکارا نحوه عملکرد کسب و کار خود را بیان کنید.
 
به اشتراک گذاشتن تمام اطلاعات کلیدی از جمله اهداف و جاه طلبی ها با طراح خود می تواند به آنها کمک کند تا بفهمند شما چه کسی هستید و به عنوان یک کسب و کار می خواهید به آن دست یابید.
 
شخصیت برند
اطلاعات تجاری همچنین شامل برند و شخصیت برند می شود. ارزش های برند تاثیر مستقیمی بر سبک های لوگو دارد. یک برند جدی و حرفه ای به نوعی لوگوی متفاوت از یک برند بازیگوشتر و معمولی می خواهد. عناصر طراحی گرافیکی مانند رنگ‌ها، شکل‌ها و تایپوگرافی همگی حالت‌ها و مفاهیم متمایز دارند، بنابراین داشتن شخصیت برند قوی به طراحان کمک می‌کند تا جلوه‌های بصری را بهینه کنند.
اگر هنوز شخصیت برند خود را تثبیت نکرده اید، راهنمای ما در مورد چگونگی ایجاد یک شخصیت برند قوی را بخوانید تا بدانید که جزئیات برند را باید در خلاصه طراحی لوگوی خود لحاظ کنید.
 
2. سبک لوگوی خود را تعریف کنید
-
بسیاری از کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند که به طراح اجازه دهند درباره جزئیات خلاقانه تصمیم‌گیری کند، اما همچنان باید یک جهت کلی ارائه دهند تا طراح را در مسیر خود نگه دارند. حتی اگر می خواهید طراح شما پیش قدم شود، باید به برخی موارد به عنوان حداقل نیاز اشاره کرد. و اگر ایده خاصی در ذهن دارید، می‌خواهید تا جایی که می‌توانید جزئیات را در آن بگنجانید.
 
نوع لوگو
برای شروع، نوع لوگوی مورد نظر خود را در خلاصه طراحی خود ذکر کنید. ما قبلاً در مورد 7 نوع لوگو صحبت کرده ایم، اما اگر با آنها آشنا نیستید، در اینجا خلاصه ای سریع آورده شده است:
 
Abstract - یک تصویر غیر توصیفی، مانند یک شکل عمومی
طلسم - شخصیتی که به عنوان نماینده برند شما عمل می کند
ترکیب - ترکیبی از انواع مختلف لوگو، مانند یک لوگوی تصویری با یک علامت کلمه روی آن
نشان - نشان‌ها، مهرها یا نشان‌ها به سبک لوگوی تاریخی
علامت حروف (تک نگاره) - حروف اول یا مخفف نام شرکت شما در تایپوگرافی سبک
تصویری (نماد) - تصویر، نماد یا نماد متمایز با شکل قابل تشخیص
علامت کلمه (لوگوتایپ) - نام شرکت شما که با تایپوگرافی تلطیف شده نوشته شده است
سبک طراحی
حتی زمانی که می دانید لوگوی شما باید چه باشد، باز هم باید به سبک مورد نظر خود جهت دهید. سبک هنری می تواند تفسیر لوگوی شما را به شدت تغییر دهد - تونی ببر را تصور کنید که به سبکی رنده دار و واقعی ترسیم شده است.
 
برای طراحان مفید است اگر توجه داشته باشید که چه سبکی را می خواهید انتخاب کنید تا بعداً مجبور نباشند آن را تغییر دهند. تعداد نامحدودی از سبک‌های هنری برای انتخاب وجود دارد، اما اگر در تصمیم‌گیری مشکل دارید، می‌توانید آن را به برخی از سبک‌های رایجی که در راهنمای خود در مورد نحوه طراحی لوگو مورد بحث قرار دادیم محدود کنید:
 
کلاسیک - با گرایش به ساده و انتزاعی، یک لوگوی کلاسیک یک شرط مطمئن برای هر صنعتی است
یکپارچهسازی با سیستمعامل / قدیمی - استفاده از زیبایی‌شناسی قدیمی‌تر برای نوستالژی مردم جذاب است
مدرن و مینیمالیستی – مینیمالیسم با دیگر نکات مدرن، فضایی از پیچیدگی را اضافه می کند تا شرکت شما را پیشرفته جلوه دهد.
سرگرم کننده و عجیب - استفاده از کارتون، رنگ های روشن و طنز برای گروه های جوان و غریب جذاب است.
دست ساز - با استفاده از طرح های خشن، این سبک مفاهیم کیفیت را اضافه می کند، به خصوص زمانی که با سبک های دیگر مانند یکپارچهسازی با سیستمعامل یا عجیب و غریب جفت شود.
شما همچنین باید رنگ های لوگوی خود (یا به طور کلی نام تجاری خود را اگر هنوز تصمیم نگرفته اید) انتخاب کنید. بر اساس تئوری رنگ، رنگ های لوگو دارای معانی قابل توجهی هستند، به عنوان مثال. قرمز برای اشتیاق و فوریت، آبی برای اعتماد و استقبال، و غیره. راهنمای ما برای معانی رنگ لوگو را بخوانید تا بیشتر بدانید.
 
الهام و مثال
اگر بیان احساسات یا فضای انتزاعی برای برند و لوگوی خود چالش برانگیز است، تنها نیستید. مشخص کردن احساسات پشت یک لوگو می تواند دشوار یا حتی خسته کننده باشد. برای کمک، می توانید یک تابلوی خلق و خو یا نمونه های الهام بخش را در خلاصه طراحی لوگو خود قرار دهید.
 
در اینجا می‌توانید آرم‌هایی را که دیده‌اید که دوست دارید یا سبک‌های لوگوی متناسب با برندتان را وارد کنید. این یک راه عالی برای ارائه ایده به طراح شما در مورد چیزی است که باید از آن تقلید کند. به همین ترتیب، تابلوهای خلق و خوی می توانند به شما کمک کنند تا زمانی که کلمات شما را ناکام می گذارند، دیدگاه خود را بیان کنید، به خصوص زمانی که می خواهید فضای خاصی را ثبت کنید. اینها ابزارهای عالی برای کمک به بیان بصری آنچه به دنبال آن هستید در خلاصه طراحی لوگوی خود هستند.
 
باید ها و نباید ها
اگرچه اختیاری است، اما شامل فهرستی از بایدها و نبایدها می تواند به چیزهایی اشاره کند که قبلاً می دانید می خواهید یا نمی خواهید در طراحی لوگو. برای مثال، اگر می‌دانید که رنگ‌ها، تن‌ها یا رنگ‌های خاصی را نمی‌خواهید، می‌توانید بگویید «از قرمز به عنوان رنگ اصلی استفاده کنید، اما از رنگ‌های روشن اجتناب کنید» یا اگر می‌خواهید تصویری از یک سگ داشته باشید، می‌توانید بگویید «استفاده کنید». تنها بازنمایی ساده از تصاویر سگ. این بهترین کار را در ارتباط با یک خلاصه کامل انجام می دهد، نه جایگزین کردن آن.
 
این به ایجاد یک پایه قوی‌تر در خلاصه طراحی لوگوی شما کمک می‌کند تا طراحان شما طرح‌های خود را بر اساس آن بنا کنند.
 
3. زمان و بودجه را روشن کنید
در برخی موارد، خلاصه طراحی لوگوی شما باید به تجارت بازگردد. هر خلاصه طراحی لوگو باید جزئیات فنی چیدمان شما، به ویژه چارچوب زمانی و بودجه را مشخص کند.
دوره زمانی
برخی از پروژه های طراحی لوگو ماه ها طول می کشد در حالی که برخی دیگر فقط ساعت ها طول می کشد. طراحان می‌توانند در محدوده‌های زمانی مختلفی کار کنند، اما اگر از قبل موعد مقرر را مشخص نکرده‌اید، انتظار نداشته باشید که ضرب‌الاجل‌های شما را رعایت کنند.
 
یک خلاصه طراحی لوگو خوب به وضوح چارچوب زمانی ایده‌آل برای پروژه، از جمله مهلت‌ها، نشانگرها و مراحل تجدیدنظر را بیان می‌کند. طراحان باید زمان خود را بر این اساس تخصیص دهند، بنابراین ارائه یک نقشه راه قطعی از همان ابتدا به آنها کمک می کند زمان خود را به بهترین نحو برنامه ریزی کنند.
 
اگر می‌خواهید از همان ابتدا به یک بازه زمانی مشخص متعهد شوید، جایگزین را در نظر بگیرید. مهلت های از دست رفته و سردرگمی در مورد سررسید می تواند پروژه ها را به تاخیر بیندازد و هزینه ها را تشدید کند. بهتر است فقط از ابتدا تمام تاریخ‌های لازم را مشخص کنید و اگر زمانش فرا رسید، می‌توانید با برنامه‌های افزودنی مقابله کنید.
 
بودجه
شما همچنین می خواهید تمام تصمیمات پرداخت را در خلاصه طراحی لوگو خود محکم کنید. مطمئناً بحث در مورد پول می‌تواند ناخوشایند باشد، اما نه به اندازه اعتراض در پرداخت یا سوزاندن یک پل، زیرا برخی از جزئیات مالی را نادیده گرفته‌اید.
 
مشخص کنید که آیا با پرداخت هزینه پایه یا نرخ ساعتی راحت هستید (یا در صورت تمایل به هر یک از آنها). نترسید که از طراح برای برآورد نرخ ساعتی بپرسید. اگر برای اولین بار است که کار طراحی را برون سپاری می کنید، ممکن است مذاکره با قیمت منصفانه دشوار باشد، بنابراین به راهنمای ما در مورد هزینه طراحی لوگو نگاهی بیندازید تا کورکورانه وارد مذاکره نشوید.
 
چک لیست برای نوشتن خلاصه کامل طراحی لوگو
-
برای نوشتن توضیحات طراحی لوگوی خود آماده اید؟ در اینجا یک چک لیست سریع از تمام نکاتی است که به آن پرداختیم، بنابراین مطمئن باشید چیزی را از دست ندهید.
اطلاعات ضروری کسب و کار - نام، صنعت، آدرس، شعار و غیره.
اطلاعات مفید کسب و کار - هر گونه اطلاعات ثانویه در مورد کسب و کار شما که به طراحان کمک می کند تا درک درستی از شرکت شما داشته باشند، مانند منبع محصول، مواد، ارزش های برند، بیانیه های ماموریت و غیره.
شخصیت برند - ویژگی های شخصیتی برای برند شما که باید در لوگوی شما به تصویر کشیده شود
نوع لوگو - کدام یک از 7 نوع لوگو را می خواهید
طرح رنگ - کدام رنگ ها را در لوگوی خود می خواهید
سبک هنری - چه سبکی را دوست دارید؟ کارتونی، مصور، فوتورئالیستی، علمی تخیلی و غیره
روندهای فعلی - آیا می خواهید گرایش های لوگوی فعلی را بگنجانید؟
مثال‌های الهام‌بخش - لوگوهای دیگری را که دوست دارید یا تابلوهای خلق و خوی را برای الهام گرفتن در نظر بگیرید
بایدها و نبایدها - فهرستی از تمام کارهایی که می دانید انجام می دهید یا نمی خواهید در لوگوی خود ایجاد کنید
چارچوب زمانی - فهرست ضرب الاجل ضروری و مراحل طراحی برای پروژه
بودجه - غرامت و نحوه پرداخت کار طراحی را مشخص کنید
 
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰

مونوگرام چیست؟

لوگوی مونوگرام یکی از روش های جالب برای روایت داستان در کنار کلمات و حروف است. مفهوم لوگوی مونوگرام در اواخر قرن نوزدهم در صنعت مد شکوفا شد. برندهای مد مانند Louis Vuitton، Chanel، Hewlett-Packard (HP)، Life’s Good (LG) و Gucci نمادین ترین طرح های لوگوی مونوگرام را دارند که برای دهه ها در بازار بوده و در سراسر جهان شناخته شده است.
لوگوی مونوگرام یکی از روش های جالب برای روایت داستان در کنار کلمات و حروف است. مفهوم لوگوی مونوگرام در اواخر قرن نوزدهم در صنعت مد شکوفا شد. برندهای مد مانند Louis Vuitton، Chanel، Hewlett-Packard (HP)، Life’s Good (LG) و Gucci نمادین ترین طرح های لوگوی مونوگرام را دارند که برای دهه ها در بازار بوده و در سراسر جهان شناخته شده است.
جالب ترین چیز در مورد طراحی لوگو مونوگرام این است که آنها دارای ارزش های احساسی هستند. حروف مخفف های به یاد ماندنی را تشکیل می دهند که عمیق تر به نام شرکت متصل می شوند.

لوگوی مونوگرام چیست؟

لوگو مونوگرام یک طرح تزئینی است که از ترکیب یک تا سه حرف و در نتیجه یک نماد ایجاد می شود. آنها معمولاً برای نشان دادن حروف اول یک شخص یا یک تجارت استفاده می شوند. حروف همچنین ممکن است با تصاویر ترکیب شوند تا مفهوم برند را نشان دهند.
نشان‌های مونوگرام قدیمی‌ترین اشکال شناسایی هستند که توسط یونانیان باستان بر روی سکه‌هایی که شهرهای مختلف را نشان می‌دادند استفاده می‌کردند. آنها اغلب توسط نقاشان در آثار هنری خود و توسط خانواده های سلطنتی که برای تمایز / برای اعلام اموال و برای دعوت برای عروسی به آنها تکیه می کردند استفاده می شدند.
انتخاب لوگوی مونوگرام برای کسب و کار شما
هنگامی که شخصی یک لوگوی مونوگرام طراحی می کند، باید روی لوگوی کار کند که در کنار جوهره برند با مخاطبان هدف طنین انداز شود.
 
لوگوی مونوگرام یک انتخاب هوشمندانه برای شرکت‌هایی است که نام‌های طولانی یا دشوار تلفظ دارند و در بازار جهانی به خوبی کار می‌کنند. آنها به راحتی مانند LV به جای Louis Vuitton به خاطر سپرده می شوند، اگرچه فرانسوی است و همه فرانسوی صحبت نمی کنند، به یاد ماندنی است.
در اینجا این است که چرا باید یک لوگو تایپ برای طراحی لوگوی مونوگرام خود انتخاب کنید:
 
نام کسب و کار شما طولانی تر است
اگر نام کسب و کار شما به طور طبیعی می تواند به مخفف تبدیل شود
کسب و کار دارای پیوند خانوادگی است
بازارهای جهانی را پوشش می دهد
شما با استفاده از یک نماد تصویری یا انتزاعی مخالف هستید

نحوه ساخت لوگو مونوگرام: نکات طراحی برای لوگوی مونوگرام

در زیر چند نکته برای کمک به ایجاد لوگوی مونوگرام آورده شده است:
 
1. تایپ فیس متمایز
این مستلزم توجه به حروفی است که انتخاب می‌کنید، زیرا تک‌نگاره‌ها همه در مورد حروف هستند. این امر باعث می شود که پیدا کردن حروفی که شخصیت برند و مخاطب هدف را نیز منعکس کند، مهم است.
 
قبل از شروع طراحی لوگوی مونوگرام، سوالات زیر را بپرسید تا به شما در انتخاب تایپ فیس مناسب کمک کند:
 
هنگامی که پاسخ سوالات را دریافت کردید، می توانید شروع به آزمایش کنید!
آیا قصد دارید ظاهری فانتزی و مفصل داشته باشید؟ اگر پاسخ مثبت است! یک نوع اسکریپت را امتحان کنید کلاسیک؟ استفاده از یک سریف را در نظر بگیرید.
 
اگر اهل ماجراجویی هستید، نترسید که با دست آزادانه صحبت کنید یا حتی حروف دیگر را کشف کنید. تا زمانی که از طراحی لوگوی مونوگرام راضی نباشید، باید از منطقه راحتی خود خارج شوید و گزینه های زیادی را آزمایش کنید.
 
2. سعی کنید ویژگی های شخصیت را مخلوط کنید
آیا شرکت شما دو یا سه حرف دارد؟ اگر بله، از ویژگی کاراکتر استفاده کنید.
 
به عنوان مثال: راجر فدرر - تنیس باز حرفه ای مشهور از ویژگی های نام تجاری خود همراه با اولین و آخرین حروف اول خود استفاده کرد. با این وجود، بخش‌های خاصی از این حروف گم شده بودند و در نتیجه مغز ما تصویر «RF» را کامل کرد.
 
لوگوی مونوگرام راجر فدرر
در این مورد، تک‌حرف‌های تک‌حرفی چالش‌برانگیزترین لوگوهای مونوگرام برای ایجاد هستند. اما، زمانی که ایجاد می‌شوند، می‌توانند قوی‌ترین مونوگرام‌ها باشند.
 
به عنوان مثال: لوگوی مک دونالد - نمادین ترین لوگوهای تمام دوران. جیم شیندلر، طراح، حرف "M" را با "طاق های طلایی" معروف که یک حرف مستقل "M" به خود گرفت، به اوج جدیدی رساند.
 
3. رنگ مونوگرام
شعار "کمتر بیشتر است" بسیار مهم است و باید در هنگام ایجاد یک لوگوی مونوگرام به آن توجه مطلق داشت. استفاده از رنگ های محدود بر روی حروف لوگوی مونوگرام شما قوی است.
در میان همه، رنگ مشکی همراه با سفید، محبوب‌ترین رنگ لوگو در میان همه است، به خصوص در صنعت مد، زیرا هم از تطبیق پذیری و هم مینیمالیسم صحبت می‌کند.
 
Mejuri - این برند جواهرات حرف "M" خود را برای لوگوی مونوگرام خود در یک دایره سیاه قرار داد. آنها همچنین از تنوع رنگ آرم طلایی برای مواد بازاریابی استفاده کردند. رنگ قرمز و آبی اغلب چه به تنهایی و چه به صورت ترکیبی استفاده می شود. گفته می شود قرمز احساس قدرت و هیجان را برمی انگیزد، در حالی که رنگ آبی حس اعتماد و اعتماد را منتقل می کند.
رنگ قرمز و آبی اغلب چه به تنهایی و چه به صورت ترکیبی استفاده می شود. گفته می شود قرمز احساس قدرت و هیجان را برمی انگیزد، در حالی که رنگ آبی حس اعتماد و اعتماد را منتقل می کند.
 
اکثر شرکت ها به یک رنگ با حروف (های) تزئین شده یا تزئینی پایبند هستند. در حالی که دیگران از دو رنگ به عنوان رنگ های اصلی برای برند خود استفاده می کنند که اهمیت آنها را دارد.
 
4. اشکال و طرح
همراه با حروف، اشکال نقش مهمی در طراحی کلی لوگوی مونوگرام دارند. طرح افقی رایج ترین طرح با حروف روی هم قرار گرفته است که به شکل مستطیل قرار می گیرند. برندهای مد مانند Yves Saint Laurent از این موضوع دوری می‌کنند و حروف اول "YSL" خود را طوری ترتیب می‌دهند که در جهت عمودی همپوشانی داشته باشند.
در اینجا چند گزینه چیدمان برای انتخاب فهرست شده است:
 
Interlocked: این یک طرح همه کاره است که در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. برای ایجاد حداقل دو حرف لازم است.
 
لوگوی مونوگرام در هم قفل شده
مهر و موم نامه: این طرح برای یک برند سنتی تر از نظر حرفه ای بودن با سابقه ای در پشت آن کار می کند.
Mirrored or Flipped: این چیدمان زمانی که با دو حرف انجام شود کاملاً چشم نواز است و بیشترین تأثیر را دارد. این برای برندهایی در زمینه های خلاقانه مانند دکوراتورهای داخلی و آژانس های طراحی به خوبی کار می کند.
 
لوگوی مونوگرام فندی
Stacked: این تمایل دارد که برای یک رویکرد غیر سنتی خوب کار کند؟ طرحی منحصر به فرد با دو تا چهار حرف دارد. این به بهترین وجه با حروف سرف یا sans-serif کار می کند یا ممکن است هنگام استفاده از حروف اسکریپت درهم به نظر برسد.
 
لوگوی مونوگرام Givenchy
غیررسمی: این چیدمان بهترین کار را برای ایجاد جنبه عجیب‌تر برای شخصیت برند شما دارد. بیشتر برای یک وبلاگ یا یک مارک لباس غیر رسمی استفاده می شود.
 
لوگو مونوگرام H & M
افکار نهایی-
طرح های لوگوی مونوگرام را می توان بر روی تصاویر فاویکون، پین ها، واترمارک ها، لوازم التحریر، نشان ها و موارد دیگر استفاده کرد. آنها به گفتن یک داستان کمک می کنند و شخصیت برند را آشکار می کنند و برند را قابل تشخیص می کنند.
 
آنها احساساتی ترین انتخاب در طراحی لوگوی مونوگرام هستند و بهترین چیز این است که هر کسی می تواند آن را انجام دهد. فقط کمی تخیل و دانش از خلقت نیاز دارد.
 

سوالات متداول لوگوی مونوگرام

1. لوگوی بد چیست؟
 
لوگوهایی که بیش از حد روشن یا گیج کننده هستند نمی توانند به مخاطبان خود متصل شوند و درک آن را دشوار می کنند. اغلب سازندگان ایده‌هایی را بیش از حد جمع‌آوری یا ادغام می‌کنند که از چیزی جز هرج و مرج سخن نمی‌گویند.
2. حداکثر رنگی که یک لوگوی مونوگرام می تواند داشته باشد؟
 
یک لوگو و به خصوص یک لوگوی مونوگرام می تواند حداکثر سه رنگ داشته باشد. با این حال، ما سازندگان را تشویق می کنیم که از دو و نه سه استفاده کنند تا از هرج و مرج جلوگیری کنند و تک نگاری ها را ساده و مینیمالیستی نگه دارند.
 
3. چه چیزی یک لوگوی برند قوی را می سازد؟
 
لوگویی که زیربنای برند شما با جوهر، ارزش ها و لحن شرکت است. لوگوی خوب لوگوی است که به ایجاد خاطره کمک کند و برای مخاطب خاطره انگیز باشد.
 
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰

لوگوموشن چیست؟

فناوری‌های دیجیتال به نوآوری‌ها ادامه می‌دهند، بنابراین زمینه طراحی به سرعت تکامل می‌یابد. یک روند دیگری را تغییر می دهد و طراحان باید با تکنیک ها و دستورالعمل های مدرن همگام باشند.
طراحی لوگو متحرک یکی از ترندهای پیشرو امسال نامیده شد. عناصر متحرک با ارائه راه حل های نوآورانه و جدید به بخش اصلی طراحی قدرتمند تبدیل شده اند. این انیمیشن برای اجزای مختلف رابط کاربری یک محصول دیجیتال و همچنین برای هر ماده گرافیکی دیگری اعمال می شود.
 
لوگوموشن دارایی محبوب بازاریابی و هویت برند است. طراحان حرکت، لوگوهای ثابت را به چیزی جدید و منحصر به فرد تبدیل می کنند. امروزه بسیاری از برندها به اشتراک گذاری نسخه متحرک لوگوها با جهان ادامه می دهند. اما چرا شرکت ها روی انیمیشن لوگو سرمایه گذاری می کنند؟ بیایید دریابیم که یک لوگوموشن چه سودی می تواند برای یک برند به همراه داشته باشد و در کجا می توان از آن استفاده کرد.

لوگوموشن چیست؟

لوگو مانند قلب هویت یک برند است. شخصیت یک شرکت یا یک محصول را نشان می دهد و نقش مهمی در استراتژی برندسازی دارد. یک لوگوی قدرتمند می تواند ارتباط با مخاطب هدف را ایجاد کند و همچنین داستان یک برند را بازگو کند. اگر طراحان گرافیک کار خود را به درستی انجام دهند، یک لوگو یک تصویر برند موثر ایجاد می کند که به عنوان پایه و اساس یک استراتژی بازاریابی موفق عمل می کند.
 
عصر طراحی گرافیک استاتیک و متمرکز بر چاپ گذشته است. فناوری مدرن فرصت های بزرگی را باز می کند و متخصصان باید از آن بهره ببرند. برای آوردن نفس تازه به لوگو، کارشناسان طراحی تصمیم گرفتند کمی حرکت اضافه کنند.
 
سطح انیمیشن می تواند از حرکات ساده تا ارائه کامل ویدیوی کوتاه متفاوت باشد. یک شرکت و طراحان با توجه به اهداف تجاری و همچنین نوع شخصیتی که می خواهند به مشتریان نشان دهند، توافق می کنند که چه نوع انیمیشنی را انتخاب کنند و چه مدت طول خواهد کشید.
 
امروزه ابزارهایی که به ایجاد گرافیک متحرک کمک می کنند در دسترس هستند. حتی بیشتر، آنها به اندازه کافی واضح هستند که بتوان از آنها استفاده کرد، بنابراین طراحان گرافیک اغلب به تنهایی انیمیشن ایجاد می کنند. با این حال، اگر یک نام تجاری به یک ویدیوی پیچیده نیاز دارد، ممکن است خوب باشد که به متخصصان حوزه طراحی حرکت نزدیک شوید.

چرا یک برند به لوگوموشن نیاز دارد؟

به محض اینکه روند انیمیشن لوگو جای خود را گرفت، بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک با طراحان تماس گرفتند. اما چرا اینقدر سریع محبوب می شود؟
 
لوگوموشن روشی مدرن و پویا برای ارائه یک برند است. می تواند شخصیت شرکت را نشان دهد و پیام خاصی را برای جذب مشتری منتقل کند. علاوه بر این، راه خوبی برای متمایز شدن از رقبا است زیرا یک لوگوموشن اصالت را تضمین می کند. بیایید لیستی از مزایایی که یک لوگوموشن برای یک برند به ارمغان می آورد را ببینیم.
 
یک تصویر اصلی
بر کسی پوشیده نیست که برخی از برندها لوگوهای مشابهی دارند و حتی بیشتر، گاهی اوقات می توانند رقیب یکدیگر باشند. ممکن است این اتفاق از روی عمد نباشد، بلکه فقط به این دلیل است که برندها مجبور هستند برخی از عناصر شناسایی را در یک لوگو اعمال کنند که نشان دهنده خدمات آنها باشد.
 
برای اینکه یک لوگو منحصر به فرد باشد، طراحان می توانند کمی حرکت اضافه کنند. یک لوگوموشن اجازه می دهد تا تخیل از کنترل خارج شود. گرافیک اصلی همراه با جلوه های بصری مختلف روشی منحصر به فرد برای درک لوگو ایجاد می کند.
 
آگاهی از برند بالاتر
بسیاری از کارشناسان می گویند که تصاویر پویا و همچنین محتوای ویدیویی، بهتر از استاتیک درک می شوند، به این معنی که به راحتی قابل یادآوری هستند. یک لوگوموشن قدرتمند با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار می کند و توجه آنها را به طور موثر جلب می کند. برخی از انیمیشن ها می توانند تا 10 ثانیه دوام داشته باشند که در مقایسه با یک نگاه کوتاه به تصویر ایستا، شانس به خاطر سپردن را افزایش می دهد.
 
اولین برداشت دلپذیر
اولین برداشت تاثیر زیادی بر نحوه دید مردم از یک محصول دارد. فقط چند ثانیه طول می کشد تا تصمیم بگیریم چیزی را دوست داریم یا نه. از آنجایی که یک لوگو اولین نماینده یک نام تجاری است، باید تاثیر اولیه خوبی بر مشتریان بالقوه بگذارد. یک لوگوموشن اصلی راه خوبی برای غافلگیری افراد و افزایش شانس یادآوری برند شما است. اولین برداشت مثبت به جلب علاقه کاربران کمک می کند.
احساسات را برانگیخت
مردم ایده های تازه و غیرعادی را دوست دارند و یک لوگوموشن راه خوبی برای غافلگیری آنهاست. یک انیمیشن لوگوی موثر می تواند محرکی برای هیجان، شادی و فتنه باشد. اگر یک لوگو بتواند برخی از احساسات مثبت را برای مخاطبین هدف به ارمغان بیاورد، شانس زیادی وجود دارد که آنها یک برند را به خاطر بسپارند و آن را با چیزی خوشایند مرتبط کنند.
 
 
داستان سرایی بهتر
یک لوگوموشن می تواند به بخشی از فرآیند داستان گویی تبدیل شود. یک انیمیشن می تواند توضیح دقیق تری از ماهیت یک کسب و کار بدهد تا یک لوگوی ایستا. این به عنوان یک ویدیوی کوتاه کار می کند که داستانی منحصر به فرد از یک محصول یا یک شرکت را بیان می کند. محتوای ویدیویی می تواند به راحتی با بینندگان ارتباط عاطفی برقرار کند. علاوه بر این، ویدئو را می توان در سراسر وب به اشتراک گذاشت که به این معنی است که افراد بیشتری می توانند یک لوگو را ببینند.
 
حرفه ای بودن شرکت
مشتریان ممکن است در زمینه بازاریابی متخصص نباشند، اما می دانند که چه چیزی در حال پیشرفت است. بسیاری از شرکت های معروف از جمله گوگل قبلاً نسخه های متحرک لوگوهای خود را خریداری کرده اند و با افتخار آن را با تمام دنیا به اشتراک می گذارند. به همین دلیل است که وقتی یک برند نشان می‌دهد که با نوآوری‌ها همگام است، مردم آن‌ها را حرفه‌ای واقعی می‌بینند.
محل استفاده از لوگوی متحرک
محتوای ویدیویی تمام فضای دیجیتال را هدف قرار می دهد و می تواند در موارد مختلف با اهداف مختلف اعمال شود. بیایید ببینیم آنها چه هستند.
 
شبکه های اجتماعی
امروزه شبکه های اجتماعی یکی از بسترهای اصلی برای تبلیغ محصولات هستند. مردم زمان زیادی را صرف گشت و گذار در اینترنت و برقراری ارتباط در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و پینترست می کنند. محتوای ویدیویی یک ابزار بازاریابی موثر است که به راحتی به اشتراک گذاشته می شود و می توان آن را به سرعت در میان سایر محتواها یافت. علاوه بر این، لوگوهای متحرک را می توان به GIF تبدیل کرد که به مواد مؤثر برای پست های اجتماعی تبدیل می شود، بنابراین می توان آنها را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.
 
وب سایت شرکت
وب سایت ها مانند یک CV برای یک شرکت هستند. این حیاتی است که مطمئن شوید یک وب سایت به طور موثر کار می کند. یک لوگوموشن می تواند تصویر سایت را بهبود بخشد و همچنین سئو آن (بهینه سازی موتور جستجو) را افزایش دهد. بازدیدکنندگان انیمیشن لوگو را تماشا می کنند و با این کار زمان بیشتری را در یک صفحه می گذرانند. این شاخص تاثیر زیادی بر رتبه وب سایت در نتایج جستجو دارد.
 
ارائه ها
چهره‌های عمومی اغلب باید ارائه‌های متفاوتی را برگزار کنند، چه نمایش محصول یا یک جلسه تجاری. با قرار دادن لوگوموشن در اسلایدها، می توانید عنصر اصالت و خلاقیت را به ارائه اضافه کنید.
 
ویدیوهای تبلیغاتی
در مقاله های قبلی خود نقش ویدئوی تبلیغاتی را در کسب و کار شرح دادیم و گفتیم که بسیاری از شرکت ها از این ابزار بازاریابی سود می برند. بنابراین، چرا یک ویدیوی تبلیغاتی را با یک لوگوموشن اصلی صیقل نمی دهیم؟ این ترکیب می تواند وظایف تجاری و بازاریابی خاصی را انجام دهد.
 
یه نصیحت
همانطور که می بینیم، لوگوموشن اغلب به عنوان یک ابزار تبلیغاتی موثر استفاده می شود. این به افزایش خاطره‌انگیز بودن، آگاهی از برند، بهبود داستان سرایی و ایجاد یک تصویر اصلی برای یک برند کمک می‌کند. برای اینکه آن را کارآمد کنید، عوامل زیر را فراموش نکنید.
 
قبل از ایجاد یک انیمیشن لوگو، اهداف تجاری شرکت را تجزیه و تحلیل کنید و به شخصیتی که یک برند نشان می دهد فکر کنید.
تحقیقات کاربر را انجام دهید. انیمیشن لوگو باید بر اساس ترجیحات کاربران باشد.
سعی کنید کاربران را شگفت زده کنید. به این ترتیب یک انیمیشن بسازید تا نتیجه نهایی در ثانیه اول غیرقابل پیش بینی باشد.
آن را کوتاه نگه دارید. سعی کنید از روی لوگو فیلم پیچیده ای نسازید. توصیه می شود کمتر از 10 ثانیه بمانید.
 
 
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰
آیا به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید و به فکر لوگوی شرکت خود هستید؟ یا شاید شما فقط آماده هستید که برند خود را تغییر دهید.
 
در هر صورت، درک گزینه‌های سبک، نحوه بهترین استفاده از آنها و اینکه کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است، مهم است. این پنج نوع لوگوی محبوب را بررسی کنید:
 
علامت های ترکیبی قطعاً یکی از - اگر نگوییم - محبوب ترین گزینه ها هستند. در واقع 61 شرکت از 100 شرکت برتر از این سبک استفاده می کنند. علامت ترکیبی یک تصویر گرافیکی است که هم متن و هم نماد را شامل می شود. به عنوان مثال می توان به آدیداس و مایکروسافت اشاره کرد. نماد و متن را می توان مانند آدیداس در کنار هم یا یکی روی دیگری ادغام کرد.
 
آیا باید از علامت ترکیبی استفاده کنید؟ در بیشتر موارد، بله. علائم ترکیبی بهترین های هر دو جهان را ارائه می دهند، با تصویری چشم نواز و نامی که تشخیص کسب و کار شما را برای افراد آسان می کند. به خصوص اگر کسب و کار شما یک کسب و کار نوپا، کوچک یا نسبتا ناشناخته است، بهترین لوگو برای ایجاد شناخت برند است.
 
نکته کلیدی این است که یک نماد ساده انتخاب کنید که نشان دهنده برند شما باشد و به طور یکپارچه با فونت انتخابی شما ترکیب شود.
 
علامت های نماد
علائم نمادها یا تصویری هستند - تصویری که بلافاصله قابل تشخیص است که ساده شده است - یا انتزاعی - تصویری که مشخص نیست اما ایده بزرگتری را منتقل می کند. Apple و Target هر دو دارای لوگوی تصویری هستند، در حالی که اپل و نایک از لوگوی Abstract استفاده می کنند.
 
هر دو تصویر قابل توجهی ارائه می دهند که به یاد ماندنی است.
 
آیا باید از لوگوی Symbol استفاده کنید؟ احتمالاً اینطور نیست، مگر اینکه نام تجاری شما از قبل به خوبی تثبیت شده و بسیار قابل تشخیص باشد. یک نکته: اگر قصد دارید جهانی شوید و نام کسب و کار شما به خوبی ترجمه نمی شود.
 
اگر تصمیم به استفاده از لوگوی نماد دارید، کمی به این تصویر فکر کنید. شما نمی خواهید از چیزی استفاده کنید که ممکن است به اشتباه تعبیر شود، و می خواهید بی انتها باشد، بنابراین چیزهای خیلی مد روز یا که ممکن است ظرف چند سال به تاریخ تبدیل شوند را انتخاب نکنید.
علائم نشان
علامت نشان زمانی است که نام شرکت به یک عنصر تصویری متصل شود. به عنوان مثال، لوگوهای UPS و Starbucks به سبک Emblem هستند.
 
آنها برای نشان دادن تاریخچه یک برند یا برانگیختن یک احساس قدیمی یا عجیب ایده آل هستند.
 
آیا باید از آرم Emblem استفاده کنید؟ اگر شرکت شما برای مدت طولانی وجود داشته است - یا فقط می‌خواهید که به نظر برسد - لوگوی نماد می‌تواند راهگشا باشد. آنها تمایل دارند کمی جزئیات بیشتری داشته باشند، بنابراین شما می خواهید با یک طراح حرفه ای کار کنید که بتواند روح، ارزش ها و تاریخ برند شما را در یک تصویر واحد و جسورانه تجسم کند.
 
علامت نامه
حروف ترکیبی از حروف هستند، معمولاً حروف اول یک شرکت با نام بلندتر (مانند CNN، HBO یا NASA) با برخی عناصر طراحی. علائم حروف نسبتا ساده هستند و فونت مهمترین جزء لوگو است.
 
آیا باید از لوگوی Lettermark استفاده کنید؟ اگر کسب و کار شما نام بلندی دارد، سبک حروف می تواند به ساده سازی طراحی لوگو شما کمک کند و شما را به یاد ماندنی تر کند. با این حال، اگر شما یک کسب‌وکار معتبر با شناخت برند نیستید، می‌خواهید نام کامل کسب‌وکار خود را در زیر لوگو قرار دهید تا مردم یاد بگیرند که حداقل در ابتدا آن را تشخیص دهند.
 
علامت کلمه
لوگوی Wordmark همه چیز در مورد نام تجاری است، با برخی از عناصر طراحی قوی. به عنوان مثال، گوگل، ویزا و کوکاکولا، لوگوهای نمادین Wordmark هستند.
 
آیا باید از لوگوی Wordmark استفاده کنید؟ اگر نام کسب و کار شما کوتاه و پرچرب است و به راحتی قابل یادآوری است – آن را انتخاب کنید. این یک انتخاب هوشمندانه برای کسب و کارهای جدیدی است که می خواهند نام خود را شناسایی کنند. فقط به یاد داشته باشید، تایپوگرافی مهم است زیرا چیزی است که به جهان می گوید شما چه نوع تجارتی هستید، چه کاری انجام می دهید و حال و هوای کلی سازمان شما.

 

  • طراحی سایت طراحی سایت