طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

۶ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
هر برندی به یک پالت رنگ برای لوگوی خود نیاز دارد. حتی اگر رنگ شما سیاه و سفید یا چند سایه خاکستری باشد، این یک پالت رنگی است. برندها از ترکیب رنگ های لوگو برای بیان اینکه چه کسی هستند استفاده می کنند. رنگ در سطح اولیه کار می کند و احساسات خاصی را در مغز بیننده نشان می دهد. حتی قبل از اینکه کسی نگاه دقیق‌تری به لوگو بیندازد یا نام کسب‌وکار شما را بشنود، بر اساس پالت رنگ لوگوی شما استنباط می‌کند که شما کی هستید و چه کاری انجام می‌دهید.
در ترکیب رنگ های لوگو، رنگ های جداگانه با هم کار می کنند تا برندها را به یاد ماندنی کنند. هنگامی که در حال طراحی یک لوگو هستید، رنگ هایی که انتخاب می کنید برای موفقیت آن و در نتیجه موفقیت برند شما بسیار مهم است. در اینجا همه نکات طراحی لوگو برای استفاده از ترکیب رنگ های مختلف را بدانید.
 
رنگ چه کار می کند؟رنگ ها سخت کوش هستند. آنها داستان می گویند، حالات روحی را منتقل می کنند، با نقاط قیمتی ارتباط برقرار می کنند و ایده ها را به هم متصل می کنند.
 
از نظر زیبایی شناختی، رنگ می تواند نقش های مختلفی را در طراحی لوگو ایفا کند. می‌توانید از رنگ برای تقویت عناصر طراحی یا تنظیم یک لحن استفاده کنید، می‌توانید رنگ را به نقطه کانونی تبدیل کنید یا آن را در پس‌زمینه نگه دارید.
 
گاهی اوقات، استفاده از رنگ مشکی می تواند رنگ های دیگر را در یک لوگو برجسته کند. در سایر لوگوها، مشکی رویداد اصلی است.
 
رنگ احساسات را برمی انگیزد. بر اساس فرهنگ، سنت ها و حتی تکامل خود ما، هر رنگ دارای پیوندهای روانشناختی عمیقی است. به عنوان مثال، رنگ زرد دوستی را تداعی می کند، در حالی که قهوه ای ناهموارتر و طبیعی تر است.
رنگ‌ها همه کار را انجام می‌دهند - و آن را در یک لحظه انجام می‌دهند. به همین دلیل مهم است که همه گزینه های رنگی خود را بررسی کنید و ترکیب مناسبی را برای لوگوی خود انتخاب کنید. در اینجا با مبانی تئوری رنگ بیشتر آشنا شوید.
 
به چند رنگ لوگو نیاز دارم؟
هیچ قانون مشخصی در مورد اینکه چند رنگ باید در لوگوی خود استفاده کنید وجود ندارد. ممکن است فقط به یک یا دو مورد نیاز داشته باشید. اینکه به چه تعداد رنگ نیاز دارید بستگی به این دارد که لوگوی شما برای برند شما چه بگوید.
 
اکثر لوگوها از دو یا سه رنگ مجزا استفاده می کنند. به طور معمول، این یک رنگ اصلی و یک یا دو رنگ برجسته است تا به لوگو ابعاد بیشتری بدهد و تمام شخصیت برند را به نمایش بگذارد.
شما لوگوهای بزرگی را دیده اید که فقط از یک رنگ استفاده می کنند. گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز دارید به معنای واقعی کلمه فقط یک رنگ یا چند رنگ مختلف از همان رنگ است. در مواقع دیگر، منطقی است که از یک پالت رنگ گسترده تر برای بیان داستان برند خود به صورت بصری استفاده کنید.
 
24 ترکیب رنگی الهام بخش از لوگو
 
ترکیب رنگ های برجسته لوگو
رنگ های بسیار اشباع شده بهترین راه برای افزودن انرژی و زندگی به طراحی لوگوی شما و ساختن یک برند جسورانه عالی است.
 
قرمز، نارنجی و مشکی
دلیلی وجود دارد که چرا رنگ قرمز برای لوگوهای تیم های ورزشی بسیار محبوب است - پر از انرژی است! می خواهید با رنگ فریاد بزنید؟ نارنجی روشن و قرمز تند را جفت کنید.
آبی و طلایی
با این حال، رنگ‌های گرم تنها رنگ‌های پررنگ نیستند. یک لوگوی با کنتراست بالا اغلب یک لوگو پررنگ است، مانند لوگویی که طلایی درخشان را در مقابل آبی یخی قرار می دهد.
 
بنفش و زرد
یکی دیگر از ترکیب رنگ های رایگان، بنفش و زرد، یک تیم درخشان و رنگارنگ عالی ایجاد می کند.
 
ترکیب رنگ های لوگوی "یکسان به نظر".
برخی از مارک ها ترکیب رنگی را انتخاب می کنند که به معنای واقعی کلمه شبیه چیزهایی هستند. یک روش رایج برای استفاده از رنگ‌هایی مانند این، دادن رنگ‌های خاصی به اشکال انتزاعی است که نشان دهنده چیزی است که به بیننده نشان می‌دهد، مانند قیچی‌های آبی برای نشان دادن آب یا نقاط رنگی رنگی برای نماد مردم.
 
نارنجی پررنگ، فیروزه ای و سرمه ای
نارنجی مایل به قرمز روشن همراه با سایه‌های آبی مانند فیروزه‌ای و سرمه‌ای، ترکیب رنگی مکملی است که مطمئناً متمایز خواهد شد. فوراً خاطرات دریا و غروب خورشید را تداعی می کند و به طور همزمان احساس گرما و طراوت می کند.
سبز و قهوه ای طبیعی
همچنین می‌توان از یک ترکیب رنگ واقعی برای ارتباط با آنچه که یک نام تجاری انجام می‌دهد استفاده کرد، زمانی که نام آن مشخص نیست، به همین دلیل است که بسیاری از آرم‌های باغ سبز و محوطه‌سازی را می‌بینید.
 
نارنجی، زرد و قرمز
این شیب پر جنب و جوش و سه رنگ از رنگ های گرم، غروب، گرما یا آتش را به خوبی تداعی می کند.
 
ترکیب رنگ آرام لوگو
با افزودن رنگ سفید به رنگ خالص، رنگ‌های روشن‌تر را کاهش دهید و تنوعی ملایم و پاستلی ایجاد کنید که به عنوان ته رنگ شناخته می‌شود. خاکستری و آبی نیز عالی عمل می کنند.
 
آبی سرمه ای و صورتی روشن
این ترکیب بر نور آرام سحر تأکید دارد. هر دو رنگ گرم و سرد می توانند بخشی از یک پالت رنگی آرام باشند، جایی که نکته کلیدی استفاده از رنگ هایی است که با هم ترکیب می شوند، نه کنتراست بالا.
 
سایه های سبز و آبی
ترکیب سایه‌های مختلف سبز و آبی در لوگوی شما اثری آرام‌بخش دارد و برای برندهایی که می‌خواهند مشتریان خود را راحت کنند عالی عمل می‌کند.
 
بنفش روشن و بژ
بنفش تصویر کاملی از آرامش است. اگر به دنبال رنگ اصلی عالی برای ایجاد یک پالت آرام در اطراف هستید، با رنگ بنفش اشتباه نکنید.
 
ترکیب رنگ طبیعی لوگو
با طرح های رنگی که زیبایی زمین را تداعی می کند، جادوی طبیعت را به تصویر بکشید. رنگ های زمینی الهام گرفته از جنگل و باغ عالی کار می کنند، اما از کشف فراتر از آن نترسید! به عنوان مثال، ترکیبی از سینا سوخته و زرد می‌تواند یک پالت طبیعت داغ با الهام از بیابان ایجاد کند و آبی تیره با سایه‌های نقره‌ای و سفید می‌تواند مانند یک سفر در سراسر دایره قطب شمال باشد. اگر می‌خواهید لوگوی شما شبیه یک محیط طبیعی خاص باشد، عکسی از آن تنظیمات بگیرید و برجسته‌ترین رنگ‌های آن را انتخاب کنید.
 
رنگ های زمینی سنتی
رنگ های زمینی غیر سنتی
زمینی نباید خسته کننده باشد! سعی کنید از رنگ های زمینی کمتر «سنتی» در لوگوی خود استفاده کنید. رنگ‌های صورتی، قرمز و زرد می‌توانند این تعادل را بین پویا و زمین ایجاد کنند.
 
 
آبی، سبز و خرمایی
با آوردن رنگ های آبی خنک به لوگوی خود، کلاه خود را به آسمان صاف و اقیانوس های کریستالی نوک کنید. برای ترکیبی عالی، آن را با رنگ سبز ست کنید.
 
ترکیب رنگ های سرگرم کننده لوگو
غریب + رنگارنگ = سرگرم کننده. اگر مطمئن نیستید که طرح رنگ شما "سرگرم کننده" است یا خیر، از خود بپرسید که آیا آن رنگ ها را در مغازه شیرینی فروشی پیدا می کنید. رنگ‌های روشن، گرم و متضاد، مانند رنگ‌های نئونی و «غیرطبیعی» مانند صورتی، بنفش و سبز لیمویی بسیار سرگرم‌کننده هستند.
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰
چه از طرفداران اینستاگرام باشید چه نباشید، وقتی نوبت به کسب و کار می رسد، اینجا مکانی است که باید باشید. یک نظرسنجی اینستاگرام برای کسب و کار نشان داد که 44 درصد از مردم به صورت هفتگی از اینستاگرام برای خرید با استفاده از ویژگی هایی مانند تگ Shop استفاده می کنند.
 
باز کردن کسب و کار خود به بازار IG می تواند به گسترش و اتصال به مشتریان جدید کمک کند. در حالی که مردم ممکن است قرقره ها و تصاویر IG دوستان خود را دوست داشته باشند، آنها همچنین به صورت آنلاین از این برنامه خرید می کنند. اما برای اینکه در IG مورد توجه قرار بگیرید، به لوگوی اینستاگرام مناسب نیاز دارید.
 
لوگو یک مرجع بصری است که مخاطب هدف شما، گروهی از افرادی که به محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند، دعوت می کند و با آنها صحبت می کند. این چهره کسب و کار شما و اولین چیزی است که قبل از کاوش در کسب و کار شما می بینند.
 
طراحی یک لوگوی اینستاگرام برای کسب و کار شما می تواند تاثیر زیادی بر رشد و موفقیت کسب و کار شما داشته باشد. در این پست، در مورد نحوه ایجاد بهترین لوگوی اینستاگرام و به اشتراک گذاشتن نکات و الهامات برای کمک به شما در شروع صحبت خواهیم کرد.
برای دیدن نمونه لوگو های طراحی شده در آرمکده روی این لینک کلیک کنید.
 
لوگوهای اینستاگرام در مقابل لوگوهای دیگر
اما تفاوت بین لوگوی اینستاگرام و هر لوگوی دیگری چیست؟ آیا همه آنها یکسان نیستند؟ این سؤالات زیاد پرسیده می شوند، و وقت آن است که آنها را حل کنیم. در واقعیت، لوگوهای اینستاگرام به دو دلیل متفاوت هستند: اندازه و شکل.
 
در اینستاگرام، عکس پروفایل شما فقط ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل (نسبت تصویر ۱:۱ – مربع) است – که به این معنی است که واقعا کوچک است. بنابراین، فضای زیادی ندارید، بنابراین هر متن کوچک یا طرح پیچیده ای در تصویر پروفایل اینستاگرام شما گم می شود.
 
علاوه بر این، فضای لوگو دایره ای است، بنابراین باید مطمئن شوید که لوگوی شما در داخل فضا قرار می گیرد.
 
بهترین روش ها برای لوگوهای اینستاگرام
در مورد لوگوهای اینستاگرام لیستی از قوانین وجود ندارد، اما برخی از روش ها وجود دارد که می توانید برای اطمینان از درخشش لوگوی خود از آنها پیروی کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:
 
سادگی
شما فضای زیادی برای لوگوی اینستاگرام خود ندارید، پس یک لوگوی ساده ایجاد کنید. می توانید از عناصر لوگوی خود برای لوگوی اینستاگرام خود استفاده کنید. بیایید به مثال در اینجا نگاهی بیندازیم.
Lorna Jane، یک شرکت پوشاک تناسب اندام، از یک نماد منحصر به فرد به عنوان لوگوی IG خود استفاده کرد. این نماد نشان دهنده فلسفه آنها است - حرکت، تغذیه، باور. با استفاده از یک نماد منحصر به فرد، می تواند مترادف با تجارت شما شود.
 
متن زیاد (و همچنین بدون شعار)
لوگوی خود را روی متن روشن نگه دارید. چرا؟ چون فضای زیادی ندارید. بیایید به مثال نشان داده شده نگاهی بیندازیم. «کارآفرین» نامی طولانی است و در لوگوی IG نمی گنجد. بنابراین در عوض، از حرف "E" استفاده می کنند. این یک لوگوی قوی است که به وضوح قابل تشخیص است.
علاوه بر این، شما نیازی به برچسب در لوگوی IG خود ندارید. شما فضای زیادی ندارید و یک شعار می تواند لوگوی شما را خوشه ای و ناخوانا نشان دهد. در عوض، برچسب خود را در بیو نمایه خود قرار دهید و برچسب خود را در پست‌ها و داستان‌هایی که لوگوی شما را نشان می‌دهند، اضافه کنید.
 
فضای سفید
ما اغلب فکر می کنیم که باید فضا را پر کنیم تا توجه بیننده را جلب کنیم. با این حال، فضای سفید می تواند بسیار قدرتمند باشد زیرا خوانایی را بهبود می بخشد، حس تجمل را به شما می دهد و چشم بیننده را به سمت کسب و کار شما هدایت می کند. وقتی نوبت به لوگوی IG شما می رسد، فضای سفید را در آغوش بگیرید.
بیایید نگاهی به مثال بیندازیم. در حالی که رنگ ها می توانند به برجسته شدن یک لوگو کمک کنند، این لوگو با یک پالت رنگی سیاه و سفید ساده توجه شما را به خود جلب می کند. فضای سفید اطراف نام به جلب توجه چشم ها کمک می کند.
 
تضاد
اگر از رنگ در لوگوی خود استفاده می کنید، رنگ های متضاد را انتخاب کنید تا به لوگوی خود کمک کنند. نارنجی و آبی یا بنفش و زرد بیشتر چشم را مجذوب خود می کنند. ما را اشتباه نگیرید؛ هنوز هم می توانید از رنگ ها در یک خانواده استفاده کنید. با این حال، اگر این کار را انتخاب کردید، فقط مطمئن شوید که تفاوت بصری کافی بین آنها وجود دارد.
نوع و اندازه فایل
یک چیز دیگر، شما می خواهید که لوگوی شما اندازه مناسبی برای اینستاگرام داشته باشد تا کاملاً در ابعاد متناسب باشد. هنگام تغییر اندازه لوگو، مطمئن شوید که لوگو واضح به نظر می رسد و مبهم یا پیکسلی نیست. می تواند کسب و کار شما را غیرحرفه ای جلوه دهد و مشتریان احتمالی را دور کند.
 
فایل های قابل قبول برای لوگوی IG شما عبارتند از:
 
JPEG
PNG
اندازه قابل قبول برای لوگوی IG شما:
 
110 x 110 پیکسل نسبت تصویر 1:1 (مربع)
تطبیق لوگوی موجود با اینستاگرام
اگر لوگو ندارید، ایجاد لوگو برای اینستاگرام برای شما آسان تر خواهد بود. شما با یک بوم خالی شروع می کنید و می توانید یک لوگوی منحصر به فرد برای کسب و کار خود ایجاد کنید. اما اگر قبلاً یک لوگو دارید، ممکن است لازم باشد تغییراتی برای ساده کردن آن برای اینستاگرام ایجاد کنید.
 
فقط از یک نماد استفاده کنید
لوگوی Chipotle
لوگو مجسمه سازی عالی
بیایید به مثال نشان داده شده نگاه کنیم. Perfect Sculpt و Chipotle از یک عنصر کلیدی از لوگوی خود برای اینستاگرام استفاده می کنند. استفاده از یک عنصر کلیدی قابل تشخیص به ایجاد ارتباط با کسب و کار کمک می کند.
 
نام کوتاهتر یا حروف اول
اگر یک لوگو علامت کلمه دارید، یک لوگو که نام کسب و کار شما است، می توانید لوگوی خود را به یک لوگوی حروف، لوگویی که حروف اول کسب و کار است تغییر دهید. گاهی اوقات نام یک کسب و کار ممکن است لفظی باشد، بنابراین باید برای لوگوی IG شما اصلاح شود.
این نمونه ها را بررسی کنید. Mindbodygreen نمی‌تواند در لوگوی IG قرار بگیرد، بنابراین آن را به اختصار "mbg" نامیدند. HoneyBook همچنین با کوتاه کردن نام خود، نام تجاری خود را برای اینستاگرام ساده کرده است.
 
قابل تشخیص ترین عنصر خود را برجسته کنید
شما می خواهید مردم لوگوی IG شما را بشناسند و به کسب و کار شما متصل کنند. یکی از راه های انجام این کار، برجسته کردن قابل تشخیص ترین عنصر در لوگوی خود است. نمونه های نشان داده شده را بررسی کنید.
 
لوگوی پررنگ
لوگوی flodesk
همانطور که می بینید، "f" در "flodesk" منحصر به فرد است. برجسته است. Flodesk "f" را به عنوان لوگوی IG خود انتخاب کرد تا بینندگان بتوانند به راحتی ارتباط برقرار کنند. بولدن از سبک منحصر به فرد خود از "O" در Bolden برای ایجاد یک لوگوی قابل تشخیص IG استفاده کرد. یک عنصر منحصر به فرد از لوگوی خود را انتخاب کنید تا به لوگوی IG شما کمک کند.
 
تغییر طرح
در حالی که لوگوی شما ممکن است طرح خاصی داشته باشد، نیازی نیست که برای لوگوی IG شما همینطور بماند. در واقع، ممکن است به دلیل مشکل فضا نتوانید همان چیدمان را حفظ کنید - که کاملاً خوب است. اگر می خواهید از لوگوی اصلی خود به طور کامل استفاده کنید، برای بهبود جریان، طرح را تغییر دهید.
برای مثال، Tentsile تصمیم گرفت از لوگوی اصلی خود برای اینستاگرام استفاده کند. آنها عناصر را به هم ریختند و توانستند از کل لوگو استفاده کنند.
 
نحوه آپلود لوگو در اینستاگرام
هنگامی که لوگوی خود را آماده کردید، باید آن را در اینستاگرام آپلود کنید. در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه انجام آن وجود دارد (نگران نباشید، آسان است). شما می توانید از راهنمای رسمی در اینجا استفاده کنید، اما ما به هر حال به شما نشان خواهیم داد.
 
مرحله 1: وارد اینستاگرام شوید
وارد اینستاگرام شوید. اگر قبلا ثبت نام نکرده اید، می توانید در اینجا.
 
مرحله 2: به پروفایل اینستاگرام خود بروید
پس از ورود به اینستاگرام، روی دکمه آیکون در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. سپس، روی «نمایه» ضربه بزنید.
 
آپلود لوگو اینستاگرام (1)
مرحله 3: روی «ویرایش نمایه» ضربه بزنید
پس از ضربه زدن روی "پروفایل" به صفحه پروفایل اصلی خود منتقل خواهید شد. در بالای صفحه خود، «ویرایش نمایه» را خواهید دید. روی آن ضربه بزنید.
 
مرحله 4: روی «تغییر عکس نمایه» ضربه بزنید
اکنون باید عکس نمایه خود را تغییر دهید. در زیر نام اینستاگرام خود، "تغییر عکس پروفایل" را می بینید که با رنگ آبی مشخص شده است. روی آن ضربه بزنید.
 
 
مرحله 5: لوگوی خود را انتخاب کنید
پس از ضربه زدن بر روی "تغییر عکس پروفایل"، گزینه آپلود یک عکس به شما داده می شود. برای انجام این کار، روی «آپلود عکس» ضربه بزنید.
 
 
مرحله 6: روی Next (Android) یا Done (iOS) ضربه بزنید.
هنگامی که روی Next یا انجام شد ضربه بزنید، عکس پروفایل اینستاگرام شما تنظیم شده و لوگوی شما را نشان می دهد.
 
کسب‌وکار شما می‌تواند صنعت را تکان دهد، اما اگر لوگوی شما با مخاطبان شما صحبت نکند، مردم فقط از کنار کسب‌وکار شما عبور می‌کنند. با این حال، با یک لوگوی متمایز و خوب طراحی شده، می‌توانید به مخاطبان خود انگیزه دهید که دست به کار شوند و درباره کسب و کار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.
 
بنابراین، مرحله بعدی چیست؟ اکنون وقت آن است که آنچه را که در این پست آموخته اید بردارید و لوگوی خود را بسازید.
 
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰
 
هنگامی که نام شرکت انتخاب شد، برای شروع کسب و کار جدید به نمایشی بصری از نام نیاز دارید. بیایید با آن روبرو شویم: شما به یک لوگو نیاز دارید!
 
جستجو شروع می شود
 
هر کسی که به طراحی لوگو نیاز دارد ابتدا باید به یک سوال مهم پاسخ دهد: طراحی را به چه کسی سفارش می دهید؟ آیا آژانس تبلیغاتی بهترین شریک است؟ آیا بهتر است لوگوی شما توسط یک طراح گرافیک مستقل طراحی شود؟ یا ترجیح می دهید لوگوی خود را با تولید کننده لوگو طراحی کنید؟ هزینه طراحی لوگو در حالت های مختلف می تواند متفاوت باشد.
 
راه های زیادی وجود دارد، اما هر گزینه با هزینه های خاصی همراه است و به زمان متفاوتی از شما نیاز دارد. با یک آژانس یا یک طراح، شخصاً از شما مراقبت می شود، اما باید مواردی مانند یک جلسه توجیهی را نیز آماده کنید تا طراحان احساسی نسبت به برند جدید پیدا کنند. با این حال، جلسه توجیهی تنها در مورد ترجیحات رنگ و سبک شما نیست، بلکه مهمتر از همه در مورد عوامل استراتژیک است: گروه هدف شرکت جدید چیست؟ برند چگونه و کجا ارتباط برقرار می کند؟ و اینکه شرکت در کدام بخش است؟
 
وقتی نوبت به تصمیم گیری می رسد که طراحی لوگو را به چه کسی سفارش دهیم، البته بودجه نیز یک عامل تعیین کننده است. قیمت لوگو چقدر است؟ ممکن است چه قیمتی داشته باشد؟
 
عوامل زیادی روی هزینه ها تاثیر دارند، بنابراین هیچ جدول قیمتی را در وب سایت آژانس ها یا طراحان پیدا نخواهید کرد. عواملی که بر هزینه طراحی لوگو تأثیر می گذارند عبارتند از حقوق استفاده، سبک و جزئیات، تحقیق، تعداد اصلاحات یا بازنگری های گنجانده شده، تجربه و شهرت طراح، تعداد جلسات توجیهی و غیره - اما مهمتر از همه، ساعات کار مورد نیاز. ، که می تواند به سرعت هزینه ها را افزایش دهد.
 
هزینه طراحی لوگو چقدر است؟
 
اگر تصمیم بگیرید لوگوی خود را با تولید کننده لوگو مانند آرمکده طراحی کنید، این هزینه ها حذف می شوند. بسته به بسته انتخابی (شروع، کامل یا حرفه ای) لوگوی جدید شما 20 تا 85 یورو هزینه خواهد داشت. بدون جلسه، هیچ جلسه توجیهی لازم نیست، بالاخره شما خودتان آن را با کمک مولد لوگو طراحی می‌کنید و می‌توانید پیشنهادات مختلف را «به هم بزنید». به لطف هوش مصنوعی، الگوریتم‌های یادگیری پیچیده و فونت‌ها، طرح‌بندی‌ها و تنوع رنگ‌های بی‌شمار، می‌توان طرح‌های هیجان‌انگیزی را در چند ثانیه و تنها با چند کلیک ایجاد کرد.
 
هزینه لوگوی طراحی شده توسط طراحان یا آژانس های آزاد چقدر است؟
 
اساساً، یک طراح آزاد که در ابتدای کار خود است، حدود 200-800 یورو برای طراحی لوگو دریافت می کند. یک لوگو طراحی شده توسط یک طراح با تجربه تر می تواند 800-2500 یورو قیمت داشته باشد. دیزاین اتریش در کتابچه راهنمای خود "طراحی: محاسبه و هزینه ها" هزینه های متوسط ​​​​تقریباً 2500 یورو را برای حقوق انحصاری استفاده از یک برند یا آرم شرکت بیان می کند.
با یک آژانس بزرگتر، هزینه ها دوباره تا حدودی بالاتر است - 2500 یورو به بالا - زیرا آنها معمولاً با تیم بزرگتری کار می کنند تا نیازهای شما را برآورده کنند و عمدتاً فقط لوگوی شما را طراحی نمی کنند بلکه احتمالاً روی سایر نقاط تماس برند مانند کارت ویزیت نیز کار می کنند. ، امضاهای ایمیل، پلاک ها و غیره. اگرچه لطفاً به خاطر داشته باشید: این هزینه ها در این برآوردها لحاظ نمی شوند.
 
یک لوگو به تنهایی شما را خوشحال نمی کند
 
بیایید صادق باشیم: برای شروع به چیزی بیش از "فقط" یک لوگو، بلکه به طراحی تمام نقاط تماس برند خود نیاز دارید. در عمل، این می‌تواند منجر به هزینه‌های اضافی هنگفتی شود که متأسفانه بسیاری از کارآفرینان در ابتدا فراموش می‌کنند آن‌ها را در نظر بگیرند. به هر حال، این فقط چاپ کارت ویزیت یا پوشه نیست که باید در بودجه گنجانده شود، بلکه طراحی نیز باید در بودجه گنجانده شود.
 
طبق گزارش اتاق اقتصادی فدرال اتریش و طراحی اتریش، هزینه های متوسط ​​برای یک طراحی کامل شرکتی بین 1000 تا 4880 یورو است. این ممکن است کارآفرینانی را که به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده اند شوکه کند، زیرا در نهایت آنها به کارت ویزیت، قالب نامه و فاکتور یا پلاک درب نیاز دارند.
 
برای شرکت هایی با بودجه محدود، یک تولید کننده آرم مانند آرمکده می تواند به آنها کمک کند تا در هزینه و زمان زیادی صرفه جویی کنند. در اینجا یک نمای کلی از تمام نقاط تماس برندی که می توانید خودتان طراحی کنید، آورده شده است. از نظر هزینه، بسته های مختلف زیادی در دسترس هستند: از 9 یورو برای بسته قالب آفیس تا بسته هویت مارک دار کامل به قیمت 159 یورو.
 
طراحی خوب
 
گزینه های مختلف نشان می دهد که طراحی خوب و نام تجاری منحصر به فرد لزوماً مسئله پول نیست. هر شرکتی بودجه ای دارد که برای استفاده از هوشمندانه ترین راه ممکن به آن نیاز دارد، اما به سرعت به برندسازی خود نیز نیاز دارد. با تکنولوژی در حال توسعه، می توانید در زمان و هزینه صرفه جویی کنید - و از دانش خود در مورد برند و شرکت خود برای طراحی لوگوی خود استفاده کنید. فقط آن را امتحان کنید!
 
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰
در دنیای دیجیتال، افزایش آگاهی در مورد طراحی لوگو حرفه ای و تایپوگرافی وجود دارد. وقتی مشتری یک لوگو را می بیند، تنها راه برای یادآوری آن، طراحی لوگوی خلاقانه است. در این مقاله به این می پردازیم که چرا تایپوگرافی نقش مهمی در طراحی لوگو ایفا می کند.
 
تایپوگرافی نقش بسیار مهمی در طراحی دارد که از وب سایت ها، لوگوها، جلد سی دی ها و بیلبوردها مشهود است. با این حال، ممکن است تعجب کنید که چه نقشی در لوگوها ایفا می کند و آیا تایپوگرافی مناسب لازم است یا خیر.
دلایل متعددی وجود دارد که چرا تایپوگرافی برای لوگوها مهم است و زمانی که یک بازاریاب می خواهد یک لوگوی موثر و جذاب بسازد باید در نظر گرفته شود.
 
برندسازی موفق
برند شخصیت منحصر به فرد یک کسب و کار است. برند را می توان به عنوان رابطه روانی و عاطفی که یک برند با مشتریان خود دارد نیز تعریف کرد. این احساسی است که فرد نسبت به محصولات و خدمات خود دارد.
 
اگر شرکت درک روشنی از یک برند داشته باشد، به برند کمک می کند تا اهمیت استفاده از تایپوگرافی در طراحی لوگو را درک کند.
 
وقتی صحبت از یک کسب و کار می شود، هدف اصلی جذب افراد و کسب سود است. تایپوگرافی نقش مهمی در فراخوانی احساسات و عواطف و ایجاد تصویری برای برند دارد.
زمانی که تایپوگرافی در طراحی لوگو پیاده سازی می شود، بازاریاب باید فونتی را انتخاب کند که باعث ایجاد احساس اعتماد بین برند و مشتری شود.
 
به عنوان مثال، وقتی مشتریان به طراحی لوگوی Virgin نگاه می کنند، می بینند که طراحی لوگوی مایل نشان دهنده ابراز وجود و اعتماد به نفس است.
 
استفاده از رنگ های قرمز نشان دهنده شجاعت برند و اعتمادی است که نسبت به جایگاه خود در صنعت کلی دارد.
فونت صحیح
استفاده از فونت صحیح برای طراحان لوگو بسیار مهم است. به عنوان مثال، طرح های لوگوی زیادی وجود دارد که از فونت Avenir استفاده می کنند. فونت Avenir توسط Adrian Frutiger در سال 1988 ایجاد شد. او تحت تأثیر حروف sans serif قرار گرفت و احساس کرد که باید خط خطی را طراحی کند.
 
کلمه Avenir در زبان فرانسوی به معنای آینده است، با این تعبیر که این فونت به نوعی با فونت Futura ارتباط دارد.
 
با این حال، بدون فونت Avenir فقط هندسی نیست، بلکه شامل سکته‌های عمودی نیز می‌شود. آنها ضخیم تر از ضربات افقی هستند، مانند زمانی که یک فرد O را تایپ می کند، دایره کاملی نخواهد بود.
Avenir نه تنها در طراحی لوگو، بلکه برای متون و تیترها نیز استفاده می شود. Avenir یک طراحی ممتاز است که در وزن های پررنگ، معمولی، مشکی، متوسط ​​و غیره عرضه می شود.
 
حتی اگر شرکت‌ها می‌توانند از این فونت در وب‌سایت‌های خود استفاده کنند، می‌توانند آن فونت را به تنهایی میزبانی کنند، مگر اینکه و تا زمانی که از سازندگان فونت اجازه بگیرند.
 
خوانایی
هنگام انتخاب تایپ فیس، طراح باید مطمئن شود که فونت قابل خواندن است. یکی از قوانین تایپوگرافی استفاده از فونت است که خواننده به راحتی می تواند آن را بفهمد.
به همین دلیل است که تایپوگرافی نقش مهمی در طراحی لوگو ایفا می کند، زیرا قوانینی را برای نحوه طراحی لوگو تعیین می کند.
 
هنگام طراحی لوگو، طراح باید رنگ ها و گرافیک های مناسب را داشته باشد که باعث می شود تایپ خواناتر شود.
 
صدای لوگو
وقتی از تایپوگرافی خوب در طراحی لوگو استفاده می شود، مزیتی به آن اضافه می کند. به صدا و پیام لوگو جهت می دهد و به طور قابل توجهی بر مخاطب تأثیر می گذارد و احساسات مناسب را هم از خوانندگان و هم بینندگان القا می کند.
اگر یک لوگو نتواند پیام درست را به عموم برساند، تمام تلاش های یک طراح به هدر می رود.
 
به همین دلیل است که بهتر است طراح در مورد روش‌های مختلفی که تایپوگرافی می‌تواند به بهبود طراحی کمک کند، بیاموزد.
 
طراحی کمتر پیچیده
هنگام طراحی لوگو، آن را خیلی پیچیده نکنید. اگر یک طراح از فونت های پیچیده در طراحی لوگو استفاده کند، هدف اصلی آن را از بین می برد.
 
مردم نمی توانند با برند ارتباط برقرار کنند و در طول فرآیند چاپ، چاپ یک لوگوی پیچیده دشوار خواهد بود.
 
اگر درک یک لوگو دشوار باشد، برند نمی تواند هویت خود را به مشتریان برساند.
 
همیشه بهتر است در لوگوهایی مانند Comic Sans و Papyrus از فونت استفاده نکنید، زیرا آنها به خوبی با طراحی گرافیکی ادغام نمی شوند.
 
برای مثال، اگر به طراحی لوگوی کوکا کولا نگاه کنید که از تایپ فیس اسپنسرین اسکریپت استفاده می کند، خواندن آن بسیار آسان است و ظاهری بسیار بازیگوش دارد.
 
این آن را از سایر لوگوها متمایز می کند و پیامی واضح در مورد برند به مشتری ارسال می کند.
 
لوگوی منحصر به فرد
اگر لوگو منحصر به فرد نباشد، ممکن است بین همه لوگوهای دیگری که مشتریان روی بنرها یا پوسترها می بینند ناپدید شود.
 
موفقیت یک لوگو به منحصر به فرد بودن آن بستگی دارد، به طوری که وقتی مشتریان آن را می بینند، بلافاصله برند یا کسب و کاری را که نشان دهنده آن است، می شناسند.
 
اگر طراحان از فونت مناسب استفاده کنند، می توانند لوگوی خود را منحصر به فرد و متمایز کنند. به نظر می رسد که با هر برند دیگری متفاوت است و به ایجاد هویت متمایز برای طراح کمک می کند.
 
مردم با خدمات و محصولات برند ارتباط برقرار می کنند و برند می تواند هویت خود را تثبیت کند.
 
ایجاد هویت در تجارت رقابتی امروزی بسیار مهم است، زیرا اگر لوگوی برند منحصر به فرد نباشد، ممکن است مورد توجه مشتریان قرار نگیرد.
 
به عنوان مثال، یک تایپ فیس منحصر به فرد می تواند یک آرم دست نویس باشد که ماهیت غیر رسمی دارد. این نوع حروف را می توان برای یک پلت فرم خبرنامه ایمیل استفاده کرد.
 
ارسال پیام مناسب
کسانی که توجه زیادی به طراحی لوگو ندارند، باید شرایط متفاوتی را در نظر بگیرند. وقتی باید به یک جلسه بروند، آیا با لباس‌های آراسته می‌روند که انگار به مهمانی می‌روند؟
 
اگر آنها چیزی مناسب برای یک مناسبت نپوشند، باعث می شود که ظاهری نامناسب داشته باشند و پیام اشتباهی ارسال می کنند. به طور مشابه، اگر از فونت مناسب برای لوگو استفاده نشود، پیام اشتباهی را نیز برای مشتری ارسال می کنند.
به همین ترتیب، اگر یک شرکت مالی است و می‌خواهد مردم با خدمات خود احساس امنیت کنند، باید فونتی را متناسب با آن انتخاب کنند.
 
طراح نماینده شرکت مالی از طرحی استفاده خواهد کرد که پیام اطمینان و اعتماد را منتقل می کند. فونت هایی مانند Optima، Interstate و FF Kievit وجود دارند که این نوع پیام را نمایش می دهند.
 
هر نوع تایپ فیس که طراح برای شرکت مالی انتخاب می کند، باید برای مخاطب هدف جذابیت جدی داشته باشد. اگر یک شرکت مالی از همان حروفی که Baskin Robins برای لوگوی شرکت بستنی‌سازی خود استفاده می‌کند استفاده کند، پیام بسیار بدی برای مشتریان بالقوه ارسال می‌کند.
 
توجه فوری
استفاده از تایپوگرافی مناسب توجه مشتری را بلافاصله جلب می کند. کسب‌وکارها دوست دارند طراحی لوگوی آن‌ها به گونه‌ای ایجاد شود که به محض اینکه مشتری خود را بر روی آن گذاشت، برای مشتری جذابیت داشته باشد.
 
بسیار مهم است که طراحی لوگو را با دقت انتخاب کنید، زیرا این طرح لوگو در کارت ویزیت، سر نامه، بروشور و سربرگ وب سایت گنجانده می شود.
 
اگر یک طراح به جای یک فونت از دو فونت استفاده می کند، باید مطمئن شود که آنها به خوبی یکدیگر را تکمیل می کنند. اندازه مناسب، پیشرو و ردیابی برای لوگوی تایپوگرافی بسیار مهم است.
 
طراح باید فونت مناسبی را پیدا کند که نشان دهنده تجارت و برند باشد، به همین دلیل است که نمی تواند همه این کارها را با عجله انجام دهد و باید مراقب آن باشد.
 
به عنوان مثال، طراحی لوگوی فیس بوک را در نظر بگیرید. شخصیت ها توجه مشتریان را به خود جلب می کنند، زیرا خوانا هستند، فونت و پس زمینه مکمل یکدیگر هستند و با آن آشنا شده اند.
 
با این حال، دلیل اصلی برجسته شدن لوگوی فیس بوک، خوانایی آن است.
 
جاذبه زیبایی شناسی
یک طراح برای طراحی لوگو تلاش زیادی می کند، زیرا می خواهد جذابیت زیبایی شناسی ایجاد کند. لوگو باید برای چشمان خوشایند باشد و چشم مشتری را به خود جلب کند.
 
طراحی لوگوی FedEx را در نظر بگیرید. "d" و "E" به گونه ای به هم متصل شده اند که ظاهری واقعا منحصر به فرد برای لوگو ایجاد می کند.
برای کسانی که لوگو را می بینند، ممکن است احساس دوست داشتن و اعتماد فوری در بین آنها ایجاد کند. این طراحی ساده است، اما خلاقانه است، زیرا دو کلمه را به هم متصل کرده است.
 
علاوه بر این، اگر به طراحی لوگوی FedEx بیشتر توجه کنید، یک فلش سفید پنهان را خواهید دید که بین حرف E و X ادغام شده است.
 
دلیل اصلی وجود آن فلش به این دلیل است که برند می خواهد این پیام را منتقل کند که خدمات آنها سریع است، آنها به سمت تحویل بسته ها حرکت می کنند و تجارت آنها ماهیتی پویا دارد.
 
طراحی تایپوگرافی نقش مهمی در طراحی لوگو دارد. لوگوی IBM را در نظر بگیرید. این یک نمونه تایپوگرافی بسیار معروف است. این لوگو ظاهری بسیار حرفه ای و محکم می دهد.
 
این نشان می‌دهد که لوگو نشان‌دهنده یک شرکت است، و آنها ایده اصلی پشت لوگو را برای سال‌ها حفظ کرده‌اند.
 
بسیاری از برندهای معروف پول و زمان را برای طراحی لوگوی خود سرمایه گذاری می کنند، زیرا این چیزی است که آنها برای مدت طولانی نشان دهنده تجارت خود خواهند بود.
 
اگر طراحی تایپوگرافی یک لوگو به خوبی انجام نشود و توسط یک حرفه ای مانند The Logo Creative انجام نشود، پیام اشتباهی برای مشتری ارسال می شود.
 
این چیزی است که هیچ شرکتی نمی خواهد.
 
امیدواریم از این مقاله در مورد چرا تایپوگرافی نقش مهمی در طراحی لوگو ایفا می کند لذت برده باشید، و اگر به دنبال یک مطالعه عالی در مورد طراحی لوگو هستید، مطمئن شوید که کتاب الکترونیکی راهنمای نهایی طراحی لوگو توسط دوست خوب ما را بررسی کنید.
 
 
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰
لوگو چیزی بیش از یک تصویر زیبا است: نمادی است که ویژگی های یک تجارت را از طریق ارتباط بصری منتقل می کند. به عبارت دیگر، چون لوگوها نمی توانند صحبت کنند، جادوی واقعی در ذهن اتفاق می افتد. روانشناسی طراحی لوگو یک عامل مهم در موفقیت ساخت لوگو است.
 
در عین حال، این جنبه روانشناختی دقیقاً همان چیزی است که طراحی لوگو را دلهره آور می کند. بیننده معمولی به طور فعال هر لوگویی را که می بیند بررسی نمی کند - در عوض، لوگو باید از بی توجهی آنها عبور کند تا آن ارتباط روانی برقرار کند. و طراحان لوگو در حال حاضر به اندازه کافی نگران مهارت های طراحی، طراحی و نرم افزار خود هستند بدون اینکه تخصص علوم رفتاری را به حجم کاری خود اضافه کنند.
خوشبختانه، برای بهره مندی از مزایای روانشناسی در طراحی لوگو نیازی به مدرک پیشرفته ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید، درک چند اصل اساسی است، و ما این راهنما را برای پوشش دادن اصول اولیه گردآوری کرده ایم.
برای آگاهی از هزینه طراحی لوگو با آرمکده تماس بگیرید.
 
پیام پشت لوگو
برای استفاده از روانشناسی در ارتباطات طراحی، ابتدا باید بررسی کنیم که چه چیزی یک لوگو ارتباط برقرار می کند. مشخصات از برندی به برند دیگر متفاوت است، اما اینها چند سوال کلی هستند که لوگو به دنبال پاسخ به آنها است:
 
شخصیت: چه چیزی برند را بیش از یک کسب و کار، چه کسانی در پشت محصول قرار می دهند؟
اقتدار و حرفه ای بودن: چرا مصرف کننده بالقوه باید اعتماد کند که برند می داند در مورد چه چیزی صحبت می کند؟
ارزش بازار: چه چیزی برند را از رقبای خود متمایز می کند؟
علاوه بر این، هر برند دارای ویژگی های خاص خود است که می خواهد از طریق هویت بصری خود ایجاد کند. اینها برخاسته از بیانیه ماموریت، ارزش ها و مخاطبان آن برند هستند.
 
یک لوگو به معنای انتقال همه این اطلاعات تنها با استفاده از نشانه های بصری است. اما خوشبختانه، یک لوگو به تنهایی کار نمی کند. همه اینها بخشی از یک تلاش بزرگتر برای برندسازی است، به همین دلیل است که ایده خوبی است که روانشناسی برند خود را بررسی کنید.
تشخیص الگو، اولین اصل کلیدی روانشناختی ما، در اینجا مطرح می شود. ذهن انسان برای درک و یادآوری الگوها تنظیم شده است، و زمانی که آن الگوها به صورت استراتژیک تشویق شوند کمک می کند. در دنیای تجارت، یک مشتری بالقوه بارها در معرض یک نام تجاری قرار می گیرد (اینها گاهی اوقات نقاط تماس در سفر مشتری نامیده می شوند، و لوگو تنها یک نمونه است). هر چه آنها در آن برخوردها ثبات بیشتری داشته باشند، این ویژگی ها بیشتر به عنوان متعلق به همان الگوی برندسازی فرو می روند.
 
روانشناسی لوگو در مقابل روانشناسی خریدار
روانشناسی خریدار یک ملاحظات مهم برای طراحی لوگو است، اما از روانشناسی لوگو متمایز است. روانشناسی خریدار فرآیند تصمیم گیری را که شخص برای متعهد شدن به خرید طی می کند، توصیف می کند. اساساً، هدف روانشناسی لوگو تأثیرگذاری بر روانشناسی خریدار است.
 
دو نوع انگیزه پشت خرید وجود دارد: منطقی و احساسی. از جنبه منطقی، فرآیند خرید شامل شناخت یک مشکل، جستجوی اطلاعات و راه حل های مشکل، و ارزیابی گزینه های جایگزین (مقایسه برندها) است که در تصمیم نهایی به اوج خود می رسد. همه اینها می تواند تحت تأثیر نگرانی های عملی مانند پول و مکان فیزیکی باشد. آنچه در مرحله منطقی فرآیند خرید اهمیت دارد این است که برند چقدر قابل کشف است و آن برند چقدر متقاعد کننده می تواند خود را به عنوان راه حل مشکل قرار دهد.
شناسایی انگیزه‌های احساسی در فرآیند خرید بسیار سخت‌تر است، اما بیشتر اوقات، منطق را نادیده می‌گیرند. خریداران ممکن است محصولاتی را بر اساس ارتباط نام تجاری انتخاب کنند، اینکه آیا احساس می کنند در میان مشتریان برند قرار دارند یا خیر، و اینکه چه نوع شهرت عمومی آن نزد سایر افراد است. جنبه عاطفی جایی است که روانشناسی لوگو وارد عمل می شود.
 
بنابراین چگونه یک لوگو با احساسات بیننده ارتباط برقرار می کند؟ برای پاسخ به آن، بیایید بزرگنمایی کنیم و به اصول روانشناختی مرتبط با طراحی نگاه کنیم.
 
روانشناسی در عناصر طراحی لوگو
 
طراحی لوگو شامل استفاده از اجزای متعددی است که به عنوان عناصر طراحی شناخته می شوند که در یک ترکیب با هم کار می کنند. اینها شامل رنگ، فونت، اشکال، تصاویر و موارد دیگر است. هر یک از این عناصر دارای تداعی روانشناختی خاص خود هستند که باید هنگام ساخت یک لوگو در نظر بگیرید.
 
سمبولیسم
طراحی لوگو برای یک برند محصولات طبیعی گیاه شناسی
تصویرسازی نمادین بر اساس ارجاعات فرهنگی، روانشناسی درونی خود را دارد. طراحی توسط anushka1arta
نمادها ارجاعات خیالی به اشیاء یا تصاویر خاصی هستند که معنی دارند. نمادها معمولاً به مرجع بستگی دارند و آنها را به شدت فرهنگی می کند. به عنوان مثال، شاخه زیتون به دلیل آداب و رسوم یونان باستان نمادی برای صلح در دنیای غرب است (اگرچه ما اکنون آن آداب و رسوم را فراموش کرده ایم، اما این نشان می دهد که نمادها چقدر قدرتمند هستند). برای یک لوگو، یک نماد می تواند مانند یک نماد عمل کند و یک استعاره بصری ظریف برای ایده های پیچیده ارائه دهد.
 
روانشناسی شکل
همه چیز از خطوط منفرد یک لوگو گرفته تا کل سیلوئت یک شکل است. با توجه به اینکه اشکال کلی همان چیزی است که مردم معمولاً در ابتدا درک می کنند (مخصوصاً از آنجایی که اکثر مردم توجه زیادی به لوگوی شما ندارند)، مهم است که معانی مختلفی را که شکل ها می توانند داشته باشند در نظر بگیرید. شکل‌ها تعیین می‌کنند که آیا یک لوگو سنگین، پویا، مکانیکی، پایدار و غیره است.
روانشناسی رنگ
روانشناسی رنگ ها مسئول برخی از واکنش های عاطفی و احشایی ما است. به این فکر کنید که چگونه دیوارهای رنگ شده می توانند بلافاصله فضای یک اتاق را تغییر دهند، از غم انگیز به شاد. به همین ترتیب، به دلیل تکامل، برخی از رنگ ها می توانند تصمیم بگیرند که آیا یک وعده غذایی اشتها آور یا سمی به نظر می رسد. طراحی لوگو معمولاً به سه رنگ یا کمتر محدود می شود و از این رنگ ها در زمینه های مختلف دیگر برای تقویت هویت برند استفاده می شود.
 
روانشناسی فونت
سبک یک فونت به زبانی فراتر از خود کلمات صحبت می کند. پنج نوع اصلی فونت وجود دارد - از جمله سریف، بدون سری، خط، دست‌نویس و تزئینی - و بسیار شبیه نمادها، تداعی‌های روان‌شناختی آن‌ها ارتباط زیادی با استفاده تاریخی آنها دارد. اما با این حال، سبک فونت می‌تواند باعث شود که یک نام لوگو یا شعار به‌عنوان سنتی، پیشرفته، ظریف یا شخصی شناخته شود.
 
اصول روانشناسی در طراحی لوگو
درک نحوه ارتباط اجزای یک لوگو یک چیز است. اما ترفند طراحی لوگو این است که همه این قسمت ها را با هم در یک ترکیب منحصر به فرد و هماهنگ قرار می دهد. انجام این کار به معنای تصمیم گیری در مورد پیام برندی است که می خواهید لوگوی خود را منتقل کند و اطمینان حاصل کنید که هر عنصری که استفاده می کنید این تصور را تقویت می کند.
 
روانشناسی معمولاً در مرحله طراحی فرآیند طراحی لوگو مطرح می شود. در حالی که طراحی در معنای لغوی عمل نقاشی است، اما نوعی تفکر نیز هست. طراح از اطلاعات مختصر استفاده می کند و مفاهیم بالقوه ای را ارائه می دهد که در عین همسویی با یک نام تجاری، برای مخاطب جذاب باشد. تعدادی از اصول روانشناسی در رابطه با ادراک و رفتار انسان وجود دارد که می تواند توضیح دهد که چرا برخی از مفاهیم لوگو درست و برخی دیگر اشتباه هستند.
 
نظریه گشتالت
نظریه گشتالت بیان می کند که مغز انسان چگونه اشکال پیچیده را سفارش می دهد. در طراحی لوگو، 6 اصل گشتالت به طراحان کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که طرح به روشی که قصد دارند درک می شود و قدرت اشکال را به حداکثر می رساند. به عبارت دیگر، اگر فرم کلی گیج کننده و منحرف کننده باشد، طراحان برای برقراری ارتباط با بینندگان در سطح روانی مشکل خواهند داشت.
 
نظریه کدگذاری دوگانه
تئوری کدگذاری دوگانه ادعا می کند که ما اطلاعات بیشتری را زمانی که به صورت بصری به جای نوشتار ارائه می شود، حفظ می کنیم. در عین حال، زمانی که هر دو با هم کار می کنند، ایده ها به بهترین شکل منتقل می شوند. اساساً، وقتی به خاطره انگیزترین لوگوها فکر می کنیم، اغلب نمادی است که به ذهنمان خطور می کند. اما متن واقعی نام و شعار (چه از نظر سبک و چه از نظر محتوا) کار مهمی را انجام می دهد که نمی توان از آن غافل شد.
 
پارادوکس انتخاب
پارادوکس انتخاب عمدتاً به خرید اشاره دارد و بیان می‌کند که گزینه‌های زیاد می‌تواند در واقع مصرف‌کننده را فلج کند. اما در مورد طراحی لوگو، به این معنی است که بیش از حد اطلاعات می تواند باعث اضطراب یا سردرگمی شود، حتی اگر اطلاعات منتقل شده دقیق باشد. به عبارت دیگر، به همین دلیل است که سادگی یک اصل کلیدی طراحی لوگو است. لوگوها باید بر مهم‌ترین برداشتی که از برند می‌خواهند داشته باشند تمرکز کنند و صرفاً بر برانگیختن آن تمرکز کنند.
اثر فون رستورف
اثر Von Restorff بیان می‌کند که افراد به احتمال زیاد موارد عجیب و غریب را از بسته به خاطر می‌آورند تا اینکه یک انتخاب همگن باشند. وقتی صحبت از طراحی لوگو به میان می آید، هر صنعتی موظف است که روندهای عمومی لوگو داشته باشد که رایج و در نهایت عمومی هستند. به عنوان مثال، بسیاری از لوگوهای بانک ها تمایل به انتقال امنیت دارند و به همین دلیل اغلب آبی هستند یا از نماد نگاری مانند سپر یا ساختمان استفاده می کنند. در حالی که استفاده از این ویژگی اشکالی ندارد، لوگوی بانکی که این کار را خلاقانه‌تر انجام می‌دهد، به دلیل تازگی، مشتریان بالقوه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
 
روانشناسی لوگو در عمل
در حالی که یک لوگو از یک تصویر منفرد تشکیل شده است، چیزهای زیادی در زیر سطح وجود دارد. موفقیت طراحی لوگو تا حدی به سلیقه زیبایی شناختی، بخشی به مهارت طراحی هنری، بخشی به برنامه ریزی استراتژیک و بخشی به روانشناسی بستگی دارد.
 
اما به همان اندازه که همه اینها پیچیده به نظر می رسد، روانشناسی در واقع چیزی است که طراحی لوگو را آسان تر می کند. روانشناسی در طراحی لوگو مانند یک دست راهنما است. روانشناسی به جای حدس زدن اینکه چه چیزی با مخاطب طنین انداز می شود، اصول محکمی به ما می دهد که بر اساس آن فرضیات خود را پایه گذاری کنیم و بر اساس آن برنامه ریزی کنیم. به همین دلیل است که برای داشتن یک طراحی لوگوی عالی، مهم است که مطمئن شوید با یک طراح کار می‌کنید که می‌داند چه چیزی باعث می‌شود مردم به آن توجه کنند.
 
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰
برای آنکه بتوانید یک لوگو اینستا حرفه ای برای خود درست کنید می بایست در ابتدا با انواع سبک طراحی لوگو آشنا باشید. در مقاله قبل به تعدادی از سبک های اصلی طراحی لوگو پرداختیم. امروز نیز در ادامه این مقاله به معرفی باقی تایپ های لوگو می پردازیم.
 
لوگو مونوگرام
در طراحی لوگو مونوگرام حس قدرت وجود دارد. ما اغلب آن‌ها را با شرکت‌های قدرتمند و برجسته، از جمله Chanel، Gucci، HBO، H&M و IBM مرتبط می‌کنیم و به نظر می‌رسد که از صنایع عبور می‌کند - شرکت‌هایی در سراسر فناوری، مد بالا و رسانه‌ها از قدرت این لوگوی ساده و در عین حال مؤثر بهره می‌برند. یک لوگوی مونوگرام اغلب به یک نام تجاری معروف برای استفاده از قدرت آن بستگی دارد - ما "c" پشت سر هم Chanel را می شناسیم زیرا ما Chanel را می شناسیم. این بدان معنا نیست که نمی‌توانید از آن در رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید - از نظر بصری بسیار مؤثر است، به خصوص در مقیاس کوچک - اما ارزش آن را دارد که به خاطر بسپارید اگر برند شما جدید است، ممکن است کمی توضیح بیشتری در مورد آنچه که هستید لازم باشد. کاری که شما انجام می دهید
 
لوگوتایپ
اگرچه از نظر سادگی شبیه به مونوگرام است، اما لوگوی علامت کلمه شامل کل نام یک برند است که در قالبی چشم نواز ارائه شده است. گوگل، دیزنی، فیس‌بوک، کوکاکولا، ای‌بی، پینترست و نتفلیکس همگی این ویژگی‌ها را دارند، اما چند دلیل وجود دارد که این‌ها در این قالب لوگو کار می‌کنند - نام‌های تجاری نسبتاً کوتاه هستند. برای صفحه اینستاگرام شما، بسته به طول نام برند شما، لوگوی علامت کلمه انتخابی دشوار است. به عنوان مثال، برای eBay، به راحتی در محیط کوچک قرار می گیرد، اما گوگل، جایگزینی برای رسانه های اجتماعی آنها ایجاد کرده است که مدیریت آن از نظر اندازه کمی ساده تر است.
 
ایده های لوگو علامت انتزاعی
آیا واقعاً می خواهید علامت خود را با لوگوی خود بگذارید؟ یک علامت انتزاعی را امتحان کنید. برندهای موفقی مانند نایک، مسترکارت و تویوتا با لوگوهای همراه خود چنان قدرتی ایجاد کرده اند که بدون نیاز به هیچ حرف اضافه ای به عنوان نماینده برندهای خود ایستاده اند. اگرچه ایجاد یک لوگوی انتزاعی کمی خطر بیشتری دارد، اما می‌تواند به شما این فرصت را بدهد که واقعاً مهر خود را در بازار بگذارید، از رقبای خود متمایز شوید و هویت برند خود را به یک تصویر کوچک و قدرتمند هدایت کنید.
 
Canva می تواند به شما کمک کند یک مکر انتزاعی ایجاد کنید که کاملاً نشان دهنده برند شما باشد. الگوهایی مانند لوگوی شکل چند ضلعی خاکستری و نشان‌واره محیطی پیکان سبز به شما کمک می‌کنند تا در راه ایجاد یک نمایش بصری از شرکت خود باشید.
لوگو تصویری
برخی از شناخته‌شده‌ترین لوگوها در این دسته قرار می‌گیرند: اپل، مک‌دونالدز و کتاب‌های پنگوئن دارای آرم‌های متمایز و مبتنی بر گرافیک هستند که در یک نگاه با برند ارتباط برقرار می‌کنند. اگرچه این انتخاب لوگو به دلیل ماهیت قابل توجه آن محبوبیت خاصی دارد، اما فشار زیادی بر مفهوم آن وارد می کند - وقتی لوگوی شما جایی برای پنهان شدن ندارد، فشار بیشتری برای درست کردن آن وجود دارد زیرا فضای کمی برای حرکت در یک تصویر ساده وجود دارد. هویت برند خود را تقطیر کنید.
 
با این حال، این یک گزینه عالی برای اینستاگرام است - بیشتر آنها به دلیل ماهیت گرافیکی ساده خود می توانند آزادانه در کاربردهای کوچکتر یا بزرگتر قرار بگیرند.
 
ایده های لوگو علامت ترکیبی
سرنخ در اسم است. این نوع ترکیبی هوشمندانه از هر دو تصویر و نام یک برند است تا تلفیقی قدرتمند و شناخته شده در بین مصرف کنندگان ایجاد کند. آمازون، آدیداس، برگر کینگ و دوریتوس را به عنوان نمونه هایی از این لوگو در عمل در نظر بگیرید. وقتی صحبت از شناخت نام تجاری به میان می‌آید، این موضوع کمی مضاعف است - شما هم تصویر و هم نامی را برای برقراری ارتباط با هویت برند دارید و قدرت آن را افزایش می‌دهید. علاوه بر این، این یک استراتژی خوب برای اثبات رشد کسب و کار شما در آینده است، به شما این امکان را می دهد که فقط به لوگو تکیه کنید زمانی که به خوبی شناخته شدید، یا به طور مفید، زمانی که کانال های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام ممکن است برای طول عمر شما مناسب نباشند. نام تجاری
مواردی که باید هنگام ترکیب لوگو و اینستاگرام در نظر بگیرید
رسانه های اجتماعی یک جزء مهم غیرقابل اجتناب از تجارت شما هستند و بنابراین، گسترش هویت برند شما در سراسر کانال های شما بسیار مهم است. به عنوان یک نقطه تماس اصلی بین مصرف کنندگان، مشتریان و شرکت شما، نمی توانید از آن به عنوان نماینده برند خود غافل شوید و به همین دلیل است که باید به دقت در نظر بگیرید که لوگوی شما چگونه در فید شما تأثیر می گذارد.
 
هنگامی که به دنبال لوگوی صفحه اینستاگرام خود هستید، چند نکته را به خاطر بسپارید این است: طرح رنگی برای پروفایل من چقدر چشم نواز است؟ آیا در مرکز دایره می نشیند؟ آیا من آن را می خواهم؟ آیا برخی از پیچیدگی های تصویر در نسخه فشرده لوگوی من در نمایه من گم شده است؟
 
اگر هنوز احساس می‌کنید کمی از انتخاب خود رنج می‌برید، نگاهی به روندهای لوگوی فعلی بیندازید تا در مورد نحوه ارائه بهترین برند خود الهام بگیرید.
چگونه لوگوی خود را به عکس پروفایل اینستاگرام خود اضافه کنیم
هنگامی که لوگوی خود را مرتب کردید، فراموش نکنید که آن را در صفحه اینستاگرام خود آپلود کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که وارد حساب کاربری خود شوید، روی نماد در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید، که صفحه نمایه شما را نشان می دهد. در بالا، یک دکمه طولانی با عنوان "ویرایش پروفایل" وجود دارد - اینجا را کلیک کنید، سپس روی "تغییر عکس پروفایل" در زیر آواتار دایره ای کلیک کنید. آرم خود را از کتابخانه عکس گوشی هوشمند خود اضافه کنید و مطمئن شوید که اندازه آن حداقل 180x180 پیکسل باشد. لوگوی خود را مطابق با مشخصات تنظیم کنید.
 
به خاطر داشته باشید که با توجه به اندازه کوچک عکس پروفایل، اگر لوگوی شما دارای نمایش تصویری است که با مشخصات بهتر مطابقت دارد، به آن پایبند باشید.
 
اضافه کردن لوگوی خود به دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی
هر پلتفرم رسانه اجتماعی مشخصات خاص خود را دارد و برای اطمینان از ثبات، مهم است که مشخصات هر کدام را قبل از آپلود تصویر خود بررسی کنید.
 
برای فیس بوک، تصویر نمایه به صورت 170x170 پیکسل در دسکتاپ، 128x128 پیکسل در گوشی های هوشمند و 36x36 در تلفن های همراه نمایش داده می شود. عکس روی جلد با عرض 820 پیکسل در ارتفاع 312 پیکسل در رایانه های رومیزی و 640 پیکسل عرض در 360 پیکسل در تلفن های هوشمند نمایش داده می شود، با تصاویری که حداقل اندازه آنها به عرض 400 پیکسل و ارتفاع 150 پیکسل نیاز دارد. جزئیات بیشتر را اینجا ببینید.
 
توییتر به یک عکس هدر 1500x500 پیکسل و عکس نمایه 400x400 پیکسل توصیه شده نیاز دارد.
 
لینکدین لیستی از مشخصات در وب سایت خود دارد که هنگام آپلود لوگوهای مربوطه در صفحه خود در نظر گرفتن آنها مفید است.
 
  • طراحی سایت طراحی سایت