طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اصول طراحی لوگو اسم

آیا شما صاحب یک کسب و کار کوچک هستید که رویکردی بی سر و صدا و بدون حاشیه دارید؟
لوگو اسم ها نماینده ای همیشگی برای شرکت ها در سراسر صنایع هستند، صرف نظر از اینکه در زمینه فناوری، مد، املاک، مواد غذایی، یا در زمینه تخصصی هستید که هیچ کلمه ای برای توصیف شما وجود ندارد.
 
لوگو اسم چیست؟
همچنین به عنوان "لوگوتایپ" شناخته می شود، علائم کلمه صرفاً مبتنی بر حروف هستند و فقط نام یک تجارت را نشان می دهند. ما از هیچ تصویر، نماد یا حتی نشانی صحبت نمی کنیم. لوگوهای علامت کلمه حذف می شوند، حتی گاهی اوقات به حروف اول با 1-3 حرف کاهش می یابند.
 
در واقع، برخی از معروف ترین برندهای جهان از علائم کلمه استفاده می کنند. به گوگل، کوکاکولا، فدکس فکر کنید.
برای سفارش طراحی لوگو اسم می توانید به بهترین شرکت طراحی لوگو یعنی آرمکده مراجعه کنید.
نکته جالب در مورد علائم کلمه این است که برای برجسته کردن آنها به یک میلیون عنصر طراحی نیاز ندارند. آنها به دلیل سادگی به یاد ماندنی هستند، و اگر درست طراحی شوند، می توانند در هر رسانه و در هر اندازه ای خوانا باشند.
 
چه زمانی از لوگو اسم برای برند خود استفاده کنید
به دلیل کمبود آیکون ها یا تصاویر، بسیاری از مردم نگران هستند که علائم کلمات باعث ایجاد لوگوهای خسته کننده شوند. در زیر به شما نشان خواهیم داد که چرا اینطور نیست، اما در عین حال، در اینجا چند سناریو وجود دارد که در آنها باید به استفاده از علامت کلمه برای نشان دادن کسب و کار خود فکر کنید:
 
اگر کسب و کار شما جدید است. وقتی فقط خود را به دنیا معرفی می کنید، ایده بدی نیست که آن را مانند لوگوی خود بگویید. شروع با علامت کلمه به شما این امکان را می دهد که برند خود را به رسمیت بشناسید، زیرا مخاطبان کسب و کار شما را با فونت ها و رنگ های لوگوی شما مرتبط می کنند. همانطور که بیشتر شناخته می شوید، می توانید علامت کلمه را به یک لوگوی مونوگرام با همان رنگ ها و حروف کوتاه کوتاه کنید.
 
اگر نام تجاری کوتاهی دارید که در حالت ایده آل به یک کلمه محدود می شود. هنگامی که یک علامت کلمه بیش از حد طولانی می شود، طراحی به هم ریخته به نظر می رسد و استفاده از لوگوی خود بر روی سطوح یا صفحه های کوچکتر دشوار خواهد بود. به عبارت دیگر، نام‌های تجاری طولانی می‌توانند بر مزیت همه‌کاره علامت کلمه تأثیر بگذارند.
 
اگر نام کسب و کار شما متمایز است. لوگوها بر این نکته تأکید می‌کنند که چرا کسب‌وکار شما منحصربه‌فرد است، اما انجام این کار بدون هیچ تصویری برای تقویت پیام دشوارتر است. با این حال، یک نام تجاری متمایز شما را از رقبا متمایز می کند و یک علامت کلمه به آن کمک می کند که در ذهن مردم بماند.
 
اگر خجالتی رنگ نیستید در حالی که حروف تایپ در لوگوهای علامت کلمه کلیدی است، رنگ ها را نباید نادیده گرفت. پاشیدن رنگ می تواند تفاوت بین یک علامت کلمه فراموش شدنی و چیزی باشد که مردم به خاطر می آورند. استفاده از یک حروف کلاسیک با پیچ و تاب رنگ را در نظر بگیرید، یا با پالت متضاد برای تأکید بر نام کسب و کار خود استفاده کنید.
 
در زیر بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد:
 
نکات طراحی لوگو اسم
همانطور که قبلاً ذکر کردیم، یک لوگوی ساده با علامت کلمه نباید خسته کننده باشد - اگر می دانید چگونه آن را به درستی طراحی کنید! چند نکته وجود دارد که قبل از ایجاد طراحی لوگوی خود باید در نظر داشته باشید، و این با یک عامل شروع می شود که باید کاملاً در نظر بگیرید:
 
مهمترین بخش طراحی لوگوی wordmark: تایپ فیس شما
درست است: حروفی که انتخاب می‌کنید کلید ایجاد یک علامت کلمه است که شخصیت لوگوی شما را به تصویر می‌کشد، در مقابل لوگویی که انواع پیام‌های ترکیبی را به مخاطب ارسال می‌کند.
 
مردم طیف وسیعی از ارتباط با شکل حروف دارند و ما تمایل داریم سبک های خاصی را با کلمات، صفات یا اشیاء مرتبط کنیم. به همین دلیل است که فونت ها پر از شخصیت هستند و می توانند تأثیر زیادی بر درک مخاطبان از برند شما بگذارند.
قبل از اینکه شروع به جستجوی فونت برای علامت کلمه خود کنید، اجازه دهید برخی از اصطلاحات تایپ فیس را که هنگام انتخاب فونت باید به آن توجه کنید، خلاصه کنیم:
 
وزن - ضخامت یا نازک بودن کاراکترها در یک تایپ فیس. پررنگ، کج، روشن و غیره فکر کنید.
پوشش - مانند داخل، بالا یا پایین. تمام حروف در مقابل فقط حروف کوچک یا حروف بزرگ کلمه اول
علامت کلمه با فونت تمام حروف و وزن های ضخیم جدی و محکم به نظر می رسد. یک لوگو با حروف نازک احتمالاً جذاب و خوانا به نظر می رسد. بنابراین، مهم است که در حین بازی با عناصر مختلف حروف، به پیامی که می خواهید برای مخاطبان خود ارسال کنید، فکر کنید.
 
علاوه بر این، 4 خانواده فونت اصلی در طراحی لوگو وجود دارد که باید از آنها آگاه بود: Serifs، Sans Serif، Slab Serif و Script.
 
علامت‌های کلمه سریف، مانند پرادا و فوربس، در انتهای حروف خود «پا» کمی دارند و بیشتر احساس سنتی و اعتبار می‌کنند.
علامت‌های کلمه بدون سری معمولاً در مارک‌های مدرن‌تر مانند Google و Calvin Klein استفاده می‌شود. طبق تعریف، این تایپ‌فیس‌ها نمونه‌هایی را در انتهای حروف خود ندارند.
 
sans serif نشانه های کلمه آرم
نشانه‌های کلمه‌ای با سرفیس، مانند هوندا و ولوو، بلوک‌مانند هستند و محکم به نظر می‌رسند. اینها معمولاً توسط مارک هایی استفاده می شود که می خواهند جسور، قوی و با اعتماد به نفس به نظر برسند.
نشانه‌های کلمه‌نویسی اسکریپت لمس ظریف‌تر و شخصی‌تری دارند. آنها می توانند مانند یک امضا، مانند لوگوی Champion، یا مانند خوشنویسی رسمی مانند آرم کادیلاک به نظر برسند.
توجه داشته باشید که در حالی که بیشتر علامت‌های کلمه به سمت سریف‌های سنتی یا sans serif جذب می‌شوند، اسکریپت‌ها و سری‌های اسلب می‌توانند به لوگوی شما لبه‌ای ظریف و حتی بازیگوش بدهند.
 
قبل از طراحی لوگو علامت کلمه خود، ارزش این را دارد که رقابت را بررسی کنید تا ببینید چگونه آنها از حروف مختلف برای انتقال پیام برند خود استفاده می کنند.
 
به کرنینگ و ردیابی توجه کنید
Kerning و Tracking دو اصطلاح طراحی هستند که با فاصله فونت شما سروکار دارند، اما تفاوت هایی بین آنها وجود دارد.
 
کرنینگ به فاصله بین حروف یا کاراکترها اشاره دارد، با هسته بالاتر حروف را دورتر از یکدیگر قرار می دهد. ایده این است که هسته فونت خود را طوری تنظیم کنید که علامت کلمه شما متناسب و از نظر بصری دلپذیر به نظر برسد.
 
ببینید حروف زارا چگونه روی هم قرار دارند، در حالی که Nivea یک فاصله پراکنده و ناهموار بین حروف دارد؟ هر دوی اینها عمداً برای حفظ تعادل فونت‌های لوگویشان انجام شد. اگر از قبل آن را انتخاب نکرده اید، اشکالی ندارد. ما معمولاً متوجه کرینگ نمی شویم مگر اینکه چیزی خاموش باشد - در این مرحله، با نگاه کردن به یک لوگوی با هسته بد احساس ناراحتی خواهید کرد.
از سوی دیگر، ردیابی به فاصله علامت کلمه کلی (نه فقط حروف جداگانه بین آنها) اشاره دارد. بنابراین، هنگامی که یک لوگو به درستی "هسته" شد، می توانید ردیابی را متناسب با آن تنظیم کنید - یا آن را در کل علامت کلمه افزایش یا کاهش دهید.
 
ردیابی همچنین می تواند بر شخصیت لوگوی علامت کلمه تأثیر بگذارد. نگاه کنید که چگونه ردیابی شل Avon (با فاصله بیشتر از هم) چنین جلوه متفاوتی از ردیابی سخت Brother ایجاد می کند. اولی احساس آوانگارد دارد، در حالی که دومی با یک نام تجاری مطمئن تر و قابل اعتماد صحبت می کند.
هنگام ایجاد یک لوگو علامت کلمه، باید مطمئن شوید که هم هسته و هم ردیابی لوگوی شما از نظر بصری جذاب به نظر برسد.
 
مسائل اندازه
در سلسله مراتب طراحی، چیزهایی که بزرگتر به نظر می رسند سریعتر از عناصر کوچکتر اطرافشان توجه ما را به خود جلب می کنند.
 
در این راستا، یکی از راه‌های جالب‌تر کردن علامت کلمه، تغییر ارتفاع برخی از حروف در لوگوی خود است. این می تواند به معنای جدا کردن یک حرف باشد، مانند براون، قرار دادن نام تجاری در یک خط جداگانه مانند لوگوی بیتلز، یا قرار دادن مهمترین قسمت نام تجاری با حروف بزرگتر.
و اگر واقعاً می‌خواهید از جعبه خارج شوید، می‌توانید فونتی را امتحان کنید که اندازه هر حرف دیگر را تغییر می‌دهد.
 
شما می توانید با اندازه فونت خود به عنوان راهی برای تأکید بر جنبه ای از لوگوی خود بازی کنید که می خواهید ابتدا توجه مخاطبان خود را جلب کنید و/یا چشم آنها را به آنچه در مورد برند شما مهم است جلب کنید.
 
یک ویژگی شخصیتی را در نظر بگیرید
حروف بیشتر از حروف آن وجود دارد. شما همه نوع شخصیت را در اختیار دارید! در حالی که نشانه گذاری لوگوها لزوما بهترین روش طراحی نیست، مواردی وجود دارد که می تواند به برجسته شدن علامت کلمه شما کمک کند.
 
لوگوی Vans را بگیرید. آنها از یک خط "V" گسترده روی کل علامت کلمه استفاده کردند تا ظاهر حرکت و حرکت رو به جلو را نشان دهند - مناسب برای یک شرکت تولید کفش اسکیت برد. از سوی دیگر، لوگوی Hubspot یک تصویر واقعی را در طراحی خود گنجانده است - به پلتفرم بازاریابی چند لایه آنها اشاره می کند و اینکه چگونه می تواند به رشد یک تجارت در همه جهات کمک کند.
توجه داشته باشید که می توانید از یک ویژگی کاراکتر به عنوان بخشی از خود فونت یا با اضافه کردن یک تصویر اضافی برای گنجاندن در یکی از حروف علامت کلمه استفاده کنید.
 
از رنگ ها با نیت استفاده کنید
ما تا به حال در مورد فونت لوگوی شما زیاد صحبت کرده ایم، اما رنگ ها می توانند نقش به همان اندازه در طراحی یک علامت کلمه به یاد ماندنی ایفا کنند.
 
اولین چیزی که باید بدانید این است که مردم رنگ های مختلف را با معانی متفاوتی، هم آگاهانه و هم ناخودآگاه، مرتبط می کنند. بنابراین، زمانی که پالت رنگی را برای لوگوی خود انتخاب می‌کنید، ابتدا به پیامی که می‌خواهید با لوگوی خود ارسال کنید فکر کنید و تنها پس از آن تصمیم بگیرید که کدام رنگ بهترین پیام را بیان می‌کند.
همچنین، توجه کنید که چگونه لوگوهای تصویر بالا هر کدام حداکثر 2 رنگ دارند؟ به این دلیل که هرچه رنگ های کمتری داشته باشید، انتقال پیام خود بدون سردرگمی مخاطبان آسان تر خواهد بود. هر دو Subway و Flickr لوگوهای خود را به دو رنگ تقسیم کردند تا بین قسمت‌هایی از نام لوگوی خود تمایز قائل شوند و توجه شما را به هر دو جلب کنند، در حالی که The Guardian به دنبال یک رنگ علامت کلمه واحد و پس‌زمینه متضاد بود.
 
در نهایت، مطمئن شوید که پالت رنگ شما مکمل انتخاب فونت شما باشد. به عنوان مثال، اگر یک تایپ بازیگوش برای علامت کلمه خود انتخاب می کنید، استفاده از رنگ های بی صدا بیشتر را در نظر بگیرید (و بالعکس).
 
اشکال را دور نریزید
آخرین اما نه کم اهمیت، شما می توانید اشکال را در علامت کلمه خود بگنجانید تا شخصیت بیشتری به آن اضافه کنید.
 
یک بار دیگر، قرار دادن یک شکل در نام کسب‌وکارتان می‌تواند به شما کمک کند جنبه‌ای از کسب‌وکارتان را برجسته کنید که بسیار مهم است، مانند شکل بیضی برای «در لوگوی LaZboy یا دایره برای «Sho» در Showtime.
مربع ها و مستطیل ها به شما کمک می کنند عنصری از جسارت و تعادل را اضافه کنید. دایره‌ها و شکل‌های بیضی بیشتر به ثبات و وحدت اشاره می‌کنند، در حالی که مثلث‌ها بسته به نحوه قرارگیری آن‌ها می‌توانند معانی زیادی داشته باشند (مثلث‌های رو به بالا نشان‌دهنده تکانه هستند، مثلث‌های جانبی حرکت حرکت را نشان می‌دهند و غیره).
 
همچنین می‌توانید خطوط عمودی یا افقی را برای برقراری ارتباط بین قدرت و پیشروی خود در نظر بگیرید. با اشکال مختلف بازی کنید و ببینید آیا هر یک از آنها می تواند به شما در تقویت پیام برندتان کمک کند یا خیر. فقط به یاد داشته باشید که طراحی خود را با عناصر زیادی که برجسته می کنند شلوغ نکنید.
 
 
نتیجه گیری
لوگو اسم یکی از انواع لوگوی ساده تر هستند، اما نباید آنها را دست کم گرفت. با توجه به جزئیات و انتخاب فونت مناسب در ذهن، می توانید لوگویی واضح، همه کاره و پر از شخصیت ایجاد کنید.
 
مطمئن نیستید که چگونه در مورد آن اقدام کنید؟ طراحی لوگوی خود را با سازنده آرم ما امتحان کنید! فقط "لوگوهای مبتنی بر متن" را انتخاب کنید، جزئیات کسب و کار خود را وارد کنید، و ابزار مجهز به هوش مصنوعی ما به شما کمک می کند تا علامت کلمه ای عالی برای کسب و کار خود طراحی کنید.
 
منبع: https://www.tailorbrands.com/blog/wordmark-logo
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰
برندینگ، بازاریابی، بازاریابی برند؟ سردرگم؟ این قابل درک است
برای رقابت شرکت‌ها به صورت آنلاین و در میان مخاطبان هدف مملو از تبلیغات و اطلاعات، درک تفاوت‌ها و همپوشانی‌های بین برندسازی و بازاریابی، و اینکه چگونه بازاریابی برند به خودی خود ایستاده است، حیاتی است. از آنجا، می توانید پایه های یک استراتژی بازاریابی برند قوی را بسازید.
 
بنابراین بیایید در ابتدا با یک غواصی عمیق به داستان کامل بازاریابی برند، چیستی، تفاوت آن با برندسازی و بازاریابی و نحوه انجام آن برای شرکت خود شروع کنیم.
بازاریابی برند

برندینگ چیست؟

برندسازی هویت، شخصیت و ارزش های شرکت شما است. برندسازی باید در هر کاری که انجام می دهید منعکس شود، از توسعه محصول گرفته تا بازاریابی، روابط کارمندان تا طراحی دفتر. برای تعیین اینکه برند شما چه کسی است، باید چندین سوال از خود بپرسید. اینها یک مکان عالی برای شروع هستند:
 
اصول و ارزش های اصلی شما چیست؟
بیانیه ماموریت شما چیست؟
چه چیزی شما را برای ایجاد کسب و کار الهام بخشید؟
چرا می خواهید محصولات یا خدمات خود را به مخاطبان هدف خود ارائه دهید؟
چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند؟
فرهنگ داخلی شرکت شما چیست؟
حس حرفه ای شما از سبک چیست؟
ویژگی های ارتباطی شما چیست؟
وقتی کسی نام کسب و کار شما را می شنود چه چیزی می خواهید به ذهنتان خطور کند؟
دوست دارید مردم وقتی به کسب و کار شما فکر می کنند چه احساسی داشته باشند؟
می خواهید مشتریان شما را به عنوان یک شرکت چگونه توصیف کنند؟
پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا حس کاملی از برند خود و آنچه می خواهید آن را منعکس کند ایجاد کنید. حفاری عمیق را حتما انجام دهید. آنها را از همکاران و مربیان حرفه ای خود دور کنید. احتمالاً متوجه خواهید شد که همه سؤالات مربوط به فرهنگ و عملیات داخلی شما هستند. برندسازی چیزی است که شما از درون می سازید، و این چیزی است که از بیرون به بازار و مخاطبان هدف سرچشمه می گیرد.
 
به یاد داشته باشید، برندسازی فرآیندی یک شبه نیست. کسب و کارها می توانند زمان و منابع قابل توجهی را صرف توسعه و تجلی برند خود کنند. بسیاری به آژانس های برندینگ تخصصی مراجعه می کنند تا در این فرآیند به آنها کمک کنند. اما در اینجا دلیل اهمیت آن و نحوه ارتباط آن با بازاریابی است: برندسازی شما آنچه را که مشتریان از شما انتظار دارند و آنچه را که هنگام تعامل با کسب و کار یا محصولات شما تجربه می کنند، پرورش می دهد. و نام تجاری شما پایه ای برای تمام تلاش های بازاریابی شما و هر راهی که با مشتریان ارتباط برقرار می کنید خواهد بود.

بازاریابی چیست؟

در حالی که نام تجاری هویت شماست، بازاریابی تمام تاکتیک ها و اهدافی است که برای برقراری ارتباط با آن هویت، ایجاد روابط با مشتریان و افزایش فروش استفاده می شود.
 
با ظهور ابزارها و کانال های جدید، همراه با تغییراتی که در پیشنهادات شما به مشتریان، مانند محصولات به روز شده یا خدمات گسترده، ایجاد می شود، بازاریابی به طور مداوم در حال تغییر و تحول است. تاکتیک ها و کمپین های بازاریابی می توانند و باید برای هدف قرار دادن بخش های مختلف مخاطبان شما تطبیق داده شوند، اما در عین حال، از ارزش های اصلی و هویت برند شما پشتیبانی می کنند. که هرگز تغییر نمی کند.
 
بازاریابی ترکیب گسترده ای از روش ها و کانال ها، چه آنلاین و چه آفلاین را در بر می گیرد، از جمله:
 
سئو
استراتژی محتوا
رسانه های اجتماعی
بازاریابی ایمیلی
تبلیغات پولی
بازاریابی موبایلی
تبلیغات بومی
بازاریابی ویدئویی
بازاریابی تعطیلات
تلویزیون/رادیو
پادکست ها
OOH (خارج از خانه): یعنی تابلوهای تبلیغاتی

برندسازی در مقابل بازاریابی

آیا تا به حال به تفاوت بین برندسازی و بازاریابی فکر کرده اید؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید. حتی ممکن است تعجب کنید که چرا اصلاً باید نگران برندسازی باشید اگر عمیقاً در بازاریابی هستید یا برعکس. موضوع این است که برندسازی و بازاریابی به هم مرتبط هستند، اما از هم جدا هستند. در بازار رقابتی امروز، شما باید کسب و کار و محصولات خود را از بقیه متمایز کنید. و برای انجام این کار، هم به برندینگ قوی و هم به بازاریابی قوی نیاز دارید.
وقتی صحبت از برندسازی در مقابل بازاریابی به میان می آید، به این فکر کنید: برندسازی چیزی است که شما هستید، در حالی که بازاریابی نحوه جذب مشتریان به سمت خود است. در حالی که روش های بازاریابی می آیند و می روند و حتی ممکن است سال به سال یا فصل به فصل تغییر کنند، برند شما همیشه ثابت می ماند.
 
راه دیگری وجود دارد که بازاریابی و برندسازی متفاوت هستند و آن تبدیل است. بازاریابی عمدتاً قابل اندازه گیری و نسبت دادن است و معمولاً برای اثبات عملکرد و ارزش خود از KPI استفاده می کند. به طور کلی تعیین کمیت و اندازه‌گیری قدرت برندسازی سخت‌تر است، و بنابراین به شدت به KPIها مرتبط نیست. (با این وجود، برندسازی از طریق ابزارها و روش‌های مختلف آنلاین قابل اندازه‌گیری‌تر می‌شود. نگاهی بیندازید که چگونه برند جاروبرقی Karcher توانست 81% افزایش در شناخت برند را از طریق تبلیغات بومی Outbrain اندازه‌گیری کند).

 

بازاریابی برند چیست؟

خوب، پس اکنون ما مشخص کرده ایم که برندسازی چیست، بازاریابی چیست و چگونه آنها متفاوت هستند، بیایید سوخت بیشتری به آتش اضافه کنیم و مفهوم بازاریابی برند را معرفی کنیم.
 
بازاریابی برند بر بازاریابی یک کسب و کار یا محصول از طریق برند آن تمرکز دارد، بنابراین می‌توان آن را زیرمجموعه‌ای از عرصه وسیع‌تر بازاریابی یا ترکیبی از برندسازی و بازاریابی در نظر گرفت. در اینجا چند نکته در مورد بازاریابی برند برای ایجاد درک واضح تر وجود دارد:
 
بازاریابی برند یک استراتژی بلند مدت است.
بازاریابی برند مانند یک کمپین PPC یا فروش یک هفته ای نیست که سعی در ایجاد بازگشت سرمایه فوری داشته باشد. بازاریابی برند یک فعالیت استراتژیک آهسته و پیوسته است که بر اساس ماهیت و اصالت شرکت است، بنابراین باید به عنوان یک بازی طولانی تلقی شود.
بازاریابی برند برای برداشت میوه به زمان نیاز دارد.
یک برند یک شبه ساخته نمی شود. درست مانند شناختن یک دوست جدید زمان می برد، آشنا شدن مصرف کنندگان با یک برند نیز زمان می برد. بازاریابی برند باید با هر کمپین یا فرصتی برای معرفی، برند را تقویت کند. نتایج فقط پس از چند ماه یا حتی چند سال فعالیت شروع به رشد کرده و شتاب بیشتری به دست خواهند آورد.
 
بازاریابی برند در حال انجام است و می تواند اشکال مختلفی داشته باشد.
از آنجایی که بازاریابی برند در بلندمدت کار می کند، باید به طور مداوم تمرین شود و روش ها و تاکتیک های مختلفی را در بر گیرد. هیچ راهی برای ایجاد آگاهی از برند وجود ندارد - به همین دلیل است که بازاریابان تمایل دارند از چندین تاکتیک و کانال مختلف استفاده کنند که برای اهداف بازاریابی برند مناسب هستند، مانند تبلیغات ویدیویی، تبلیغات بومی یا حمایت های مالی جامعه.
 
هدف اصلی بازاریابی برند، رشد کسب و کار است.
اگرچه راه‌های زیادی برای انجام بازاریابی برند و اهداف زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید به آن‌ها برسید (یعنی ایجاد آگاهی از برند، افزایش بازدید از یک ویدیوی برندسازی در رسانه‌های اجتماعی)، هدف نهایی از بازاریابی برند، قرار گرفتن در معرض و برجسته شدن است. در بازار، مشتریان به دست آورید و کسب و کار را توسعه دهید. بنابراین در حالی که ممکن است بازاریابی برند یک فعالیت بزرگ و گسترده به نظر برسد، فراموش نکنید که هدف آن بسیار مشخص است (و بخشی از استراتژی بازاریابی کلی).
 
از آنجایی که بازاریابی برند به شدت به هویت و اعتبار یک کسب و کار وابسته است، برای ایجاد اعتماد و وفاداری در بین مصرف کنندگان حیاتی است. به همین دلیل است که بازاریابی برند بخش ارزشمندی از استراتژی بازاریابی کلی یک شرکت و تلاش برای به دست آوردن و حفظ مشتریان است، حتی اگر زمان بر باشد، و حتی اگر نتایج آن فورا قابل اندازه گیری نباشد. واقعیت این است که شما نمی توانید برای احساسات مثبت مصرف کننده قیمت گذاری کنید، و این همان چیزی است که بازاریابی برند در مورد آن است.
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰
برند شما ضعیف است، سپس شروع به ساخت و تقویت برند خود کنید.
برندسازی به هر چیزی اطلاق می شود که به مخاطبان اصلی شما امکان می دهد فوراً کسب و کار شما را بشناسند. به عنوان مثال، شعار نایک "فقط انجامش بده" و لوگوی نایک "Swoosh" بلافاصله قابل تشخیص هستند حتی زمانی که آنها را جدا از سایر مواد بازاریابی مشاهده کنید. اگرچه ممکن است نتوانید برندی به اندازه برند نایک بسازید، تمرکز بر ایجاد یک برند قوی باید به شرکت شما کمک کند تا موفقیت بیشتری کسب کند.
آرمکده در زمینه مدیریت برند و برند مارکتینگ فعالیت کرده و سابقه درخشانی دارد.
یک برند معمولاً شامل مواردی مانند لوگو، نام شرکت، طرح‌های رنگی، فونت‌ها، شعارها، پیام شما و روش‌های تبلیغاتی است که استفاده می‌کنید. برندسازی به نحوه درک مردم از شرکت شما اشاره دارد. حتی اگر کسب و کار شما خدمات عالی به مشتریان و محصولات ممتاز ارائه می دهد، نام تجاری ضعیف می تواند باعث شود که کسب و کار شما شهرت بدی داشته باشد.
 
اگر برند شما در حال حاضر ضعیف است یا عملا وجود ندارد، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای شروع ساختن و تقویت برند خود انجام دهید، که برخی از آنها در این مقاله بیشتر توضیح داده شده است.
برای انتخاب اسم برند روی این لینک کلیک کنید.
 
خلاصه چگونه کسب و کار خود را برای موفقیت برندسازی کنید
 
  1. اهداف کلی خود را تعیین کنید
اولین کاری که باید هنگام تلاش برای ایجاد یک برند قوی تر انجام دهید، ایجاد اهداف کلی است که کسب و کار شما دارد. هنگامی که این اهداف را ایجاد کردید، این امکان برای شما وجود خواهد داشت که یک استراتژی برای برند خود ایجاد کنید که این اهداف را برآورده کند. در حالی که انواع مختلفی از اهداف وجود دارد که می‌توانید برای کسب‌وکار خود تعیین کنید، برخی از محبوب‌ترین آن‌ها عبارتند از افزایش نرخ تبدیل، حفظ مشتری بهتر و نام تجاری ممتاز.
به عنوان مثال، اپل در طول سال‌ها یک برند پریمیوم ایجاد کرده است که به آن‌ها اجازه می‌دهد در مقایسه با رقبا، با وجود این واقعیت که مدل‌های گوشی‌های هوشمند دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های مشابه هستند، برای گوشی‌های هوشمند خود شارژ بیشتری داشته باشند. با نرخ تبدیل، نرخ های بالاتر معمولاً معادل درآمد بیشتر است. ایجاد اهداف تجاری می تواند به شما در اندازه گیری موفقیت آینده کمک کند و برای ایجاد یک برند قوی بسیار مهم است.
 
2- ویژگی ها و مزایای کلیدی را که نام تجاری شما ارائه می دهد، مشخص کنید
 
کلید ایجاد یک برند قوی، برجسته کردن ویژگی ها و مزایای اصلی است که برند شما به مشتریان ارائه می دهد. تقریباً مطمئناً برندهایی در صنعت شما وجود دارند که بزرگتر از شما هستند، به همین دلیل است که تمرکز اصلی شما باید متمایز کردن تجارت و برند خود از رقبا باشد.
 
اگر بتوانید چیزهایی در مورد محصولات یا خدمات خود بیابید که هیچ شرکت دیگری در صنعت شما ارائه نمی دهد، باید بتوانید شروع به ایجاد یک برند به یاد ماندنی کنید. شاید شرکت شما محصولی مقرون‌به‌صرفه‌تر از سایرین ارائه می‌کند یا به ارائه خدمات فوق‌العاده به مشتریان معروف است. سعی کنید از تهیه یک لیست اولیه از ویژگی هایی که خدمات یا محصولات شما به مشتریان ارائه می دهد خودداری کنید. در عوض، مهم است که بفهمید شرکت شما چگونه ارزش ارائه می کند و چگونه برند شما منحصر به فرد است.
 
 
3- یک لوگو و شعار برند ایجاد کنید
اگر می خواهید بتوانید به طور موثر برند خود را رشد دهید، باید یک لوگو و شعار برند ایجاد کنید که بتواند نشان دهنده کسب و کار شما در تمام مواد بازاریابی شما باشد. برای ایجاد یک لوگو و شعار قوی، توصیه می شود از یک شرکت طراحی یا شخصی در تجارت خود که می دانید بسیار خلاق است کمک بگیرید. لوگویی که ایجاد می کنید کارت تلفن اصلی برای کسب و کار شما خواهد بود، به همین دلیل است که باید برای ایجاد یک لوگوی قوی و به یاد ماندنی پول سرمایه گذاری کنید.
 
آژانس‌های برندسازی می‌توانند به شما کمک کنند تا لوگوی مناسب بسازید، که معمولاً شامل نام برند شما، پالت رنگی که با کسب و کار، نمادنگاری، عناصر وب و فونت‌های مختلف مطابقت دارد، باشد. برخی از بهترین و به یاد ماندنی ترین لوگوها عبارتند از آرم Target، Apple و Nike. لوگوهای مدرن ماهیت مینیمالیستی با عناصر براق و طرح های رنگی ساده دارند.
 
 
4. بازبینی کنید که مشتریان شما چه کسانی هستند
 
اگر می خواهید برند شما موفق باشد، مهم است که مخاطبان هدف شما برند شما را جذاب بدانند. برای اطمینان از ایجاد نام تجاری مناسب، توصیه می شود با انجام تحقیقات گسترده در مورد مشتری، دوباره به مشتریان خود مراجعه کنید. پس از تکمیل این تحقیق، باید بتوانید مشتریان خود و آنچه از کسب و کار شما می خواهند را بهتر درک کنید.
 
اگر مخاطبان اصلی شما بزرگسالان جوان‌تری هستند که به تازگی دانشگاه را ترک کرده‌اند و تازه وارد بازار کار شده‌اند، این افراد احتمالاً برندی مدرن، جسورانه و موضع‌گیر می‌خواهند که می‌تواند شامل هر چیزی باشد، از پیشرو بودن در پایداری گرفته تا مبارزه با نابرابری درآمد با ایجاد پرسونای خریدار می توانید مخاطبان هدف خود را پیدا کنید. این پرسوناها می توانند به شما کمک کنند تا در مورد مشتریان و دیدگاه های آنها بیشتر بدانید. با داده‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اید، شخصیت‌های خریدار باید اهداف، چالش‌ها و علاقه‌مندی‌های مشتری را شناسایی کنند.
 
5. درباره برندهای رقیب در صنعت خود تحقیق کنید
 
 
ایجاد یک نام تجاری موفق بدون تحقیق در مورد برندهای رقیب در صنعت بسیار دشوار است. در حالی که شما نباید کارهایی که این برندها انجام می دهند را کپی کنید، می توانید از مارک ها برای الهام گرفتن استفاده کنید و در عین حال مطمئن شوید که برند شما به طور موثری می تواند خود را متمایز کند. یک برند موثر برندی است که در بین رقبا متمایز باشد، به همین دلیل مهم است که بدانیم رقبا چه می کند.
 
 
6. دید سایت خود را در نتایج جستجو بهبود دهید
بعد از اینکه یک لوگوی قوی و به یاد ماندنی در کنار سایر عناصر برندسازی ایجاد کردید، مهم است که مشتریان احتمالی و فعلی برند شما را ببینند و با آن آشنا شوند. برای انجام این کار، توصیه می شود که دید سایت خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید. حدود 75 درصد از کاربران اینترنت هرگز روی صفحه اول نتایج برای جستجوهای موتور جستجوی خود کلیک نمی کنند. اگر می خواهید بازدیدکنندگانی را به وب سایت خود بیاورید، مهم است که رتبه خود را در نتایج جستجوی مرتبط بهبود بخشید.
 
اگر بتوانید وب سایت خود را در بین سه نتیجه اول برای پرس و جوهای مرتبط قرار دهید، باید شاهد افزایش قابل توجهی در تعداد بازدیدکنندگانی باشید که به وب سایت شما می رسند. شما می توانید با انجام بهینه سازی موتورهای جستجو در سراسر وب سایت خود، دید سایت خود را بهبود بخشید. با افزایش سرعت سایت خود و پیاده سازی کلمات کلیدی در مقالات وبلاگ، می توانید ترافیک سایت را افزایش داده و ترافیک ارگانیک بیشتری را به ارمغان بیاورید.
 
 
7. نسبت به برند خود صادق باشید
ثبات یکی از اجزای کلیدی یک برند موفق است. حتی اگر عناصر برند شما به یاد ماندنی باشند، اگر شرکت شما به برندی که پرورش داده‌اید وفادار نباشد، مخاطبان هدف شما به زودی آنها را فراموش خواهند کرد. به عنوان مثال، صدای برندی که ایجاد می کنید باید برای هر مطلب بازاریابی که منتشر می کنید استفاده شود.
 
اگر می‌خواهید برند شما حرفه‌ای و شیک باشد، هرگز نباید مطالب بازاریابی را که مزخرف و عجیب هستند منتشر کنید. مهم است که آنچه را که برند شما وعده داده است به مشتریان خود ارائه دهید و همیشه با این مشتریان صادق و راستگو باشید. برای اطمینان از اینکه همه کارمندان با برندسازی سازگار هستند، دستورالعمل های برند خود را مستند و توزیع کنید.
 
 
8. با بازاریابی چند کاناله، برند خود را به صورت دیجیتالی بسازید
یک راه عالی برای ایجاد نام تجاری خود این است که این کار را به صورت دیجیتالی با بازاریابی چند کانالی انجام دهید، که شامل دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق کانال های مختلف آنلاین است. پلتفرم های اصلی بازاریابی آنلاین در دسترس شما شامل رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و تبلیغات نمایشی است.
هنگام بازاریابی در رسانه های اجتماعی، درک این نکته مهم است که برخی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی به طور قابل توجهی با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از کانال‌ها ممکن است در مقایسه با کانال‌های دیگر در رسیدن به مشتریان در ابتدای سفر خریدار بهتر عمل کنند. در حالی که اینستاگرام و فیس بوک به بازارهای بسیار مشابهی می رسند، حضور در مکان های مختلف همیشه به شما امکان می دهد تا به تعداد بیشتری از مشتریان دست یابید.
 
برای شروع بازاریابی چند کاناله، توصیه می‌شود که پروفایل‌های شرکتی را در پلتفرم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی، که شامل فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و اینستاگرام می‌شود، ایجاد کنید. پس از ایجاد این حساب‌ها، باید تحقیقات گسترده‌ای در هر پلتفرم انجام دهید تا مشخص کنید کاربران معمولاً به دنبال چه چیزی هستند. این مهم است که بدانید قبل از شروع این کار چگونه با مشتریان در پلتفرم های رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید. اگر بتوانید به طور موثر برند خود را به صورت دیجیتالی بسازید، باید بازده قابل توجهی را از سرمایه گذاری خود مشاهده کنید.
 
 
9. محتوای مارک دار ایجاد کنید
همانطور که قبلاً ذکر شد، تمام محتوا و مطالب بازاریابی که منتشر می کنید باید با لوگو، برچسب و سایر عناصر برند شما مارک شوند. محتوای برند مناسب می‌تواند به شما در ایجاد و پرورش سرنخ‌ها، افزایش آگاهی از برند، ایجاد اعتماد و تبدیل سرنخ‌های اولیه به مشتریان پولی کمک کند. انواع مختلفی از محتوای برند که می توانید ایجاد کنید عبارتند از:
 
 
 
تبلیغات
فیلم های
صفحات فرود
سرفصل های رسانه های اجتماعی
وبلاگ ها
وبلاگ هایی که ایجاد می کنید می توانند برند شما را برجسته کنند و در عین حال اطلاعات مفید و مرتبطی را به مشتریان ارائه دهند.
 
 
10. یک راهنمای سبک برند ایجاد کنید
شما باید در مورد ایجاد یک راهنمای سبک مکتوب برای برند خود فکر کنید که بتواند در آینده به آن پرداخته و بین کارکنان خود توزیع کند. این سند می تواند به شما کمک کند تا استراتژی های برندسازی دیجیتالی آینده را همسو کنید. برای اینکه برندسازی ثابت باشد، احتمالاً یک راهنمای سبک ضروری است.
 
این راهنما باید شامل پالت رنگ، اندازه فونت، سبک فونت، لوگو، شعارها، کانال های اطلاع رسانی، الگوها و پس زمینه، یک فراخوان استاندارد، سبک های انیمیشن و ویدئو، و یک سبک زبان باشد. این راهنمای سبک می تواند برای کنترل برند شما در تمام مواد دیجیتال و کمپین های بازاریابی آینده استفاده شود. اگر نمی توانید به راهنمایی مانند این مراجعه کنید، ممکن است متوجه شوید که اغلب از برندسازی ثابت دور می شوید.
 
 
11. نام تجاری خود را ادغام کنید
 
پس از اینکه برند خود را به طور کامل تثبیت کردید، مهم است که شروع به ادغام آن در هر جنبه ای از تجارت کنید. هر زمان که مشتریان چیزی در مورد کسب و کار شما می خوانند، می شنوند یا می بینند، برند شما باید در خط مقدم باشد. به عنوان مثال، هر ویدیویی که در فیس بوک یا یوتیوب قرار می دهید باید لوگوی شما و سایر عناصر قابل شناسایی برند شما را به وضوح نمایش دهد.
 
همین امر در مورد هر پروفایلی که در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند توییتر و فیس بوک ایجاد می کنید صادق است. کارت ویزیت، بسته بندی و محصولات فیزیکی نیز باید شامل لوگو و نام شرکت شما باشد.
 
 
تعریف و ساختن برند خود برای موفقیت در کسب و کار
برندی که ایجاد می کنید باید همه چیز را برای کسب و کار شما معنی کند. هنگامی که نام تجاری خود را در آنجا معرفی کردید و شروع به ادغام آن در هر کاری که کسب و کار شما انجام می دهد، می توانید بر نحوه دید مردم از کسب و کار شما تأثیر بگذارید. یک نام تجاری قوی برندی است که حتی زمانی که مشتریان مطالب بازاریابی شما را مشاهده نمی کنند، به خاطر بسپارند. راه های موثر بسیاری برای ساخت و بهبود برند وجود دارد که شامل همه چیز از ایجاد محتوای برند گرفته تا ایجاد لوگوی برند می شود.
 
در حالی که انجام هر یک از مراحل ذکر شده برای ایجاد یک نام تجاری قوی زمان می برد، انجام این کار می تواند سود سهام را به همراه داشته باشد و به شما کمک کند نرخ تبدیل مشتری و همچنین سود کلی را افزایش دهید. اگر اخیراً شروع به رشد نام تجاری خود از طریق تأمین مالی و توسعه محصول کرده اید، ساختن یک برند نیز جزء لاینفک هر موفقیتی است که در آینده به دست آورده اید.
 
منبع: https://www.universitylabpartners.org/blog/effective-ways-to-brand-your-business-for-success
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰
ظاهر کلی لوگوی شما چگونه باید باشد؟ شاید سخت ترین سوالی باشد که باید به آن پاسخ داد. اگر در این مرحله تصمیم اشتباهی بگیرید، نمی‌توانید تأثیر دلخواه را بر مخاطبان هدف بگذارید. برای اینکه بدانید لوگوی شما چگونه باید باشد، این نکات را در نظر بگیرید:
 
ایده پردازی
با تیم طراحی خود یا یک طراح حرفه ای که برای این کار استخدام کرده اید، بنشینید. از آنها بخواهید نظرات خود را در مورد ظاهر لوگو بیان کنند. اما اصول اولیه طوفان فکری را دنبال کنید. اگر تیم را ندارید، طوفان فکری تک نفره نیز کاملاً مشکلی ندارد. در اینجا چند نکته وجود دارد:
برای آگاهی از قیمت انواع لوگو اینجا کلیک کنید.
 در مورد نیازهای برند شما از لوگو و ارزش های برند شما صحبت کنید.
 
ii در مورد رنگ‌ها و فونت‌ها بحث کنید، در صورت وجود، مطمئناً دوست دارید در طرح گنجانده شود.
 
III. اجازه دهید هر کس با مفاهیم، ​​الهامات، تم ها، نمادها و غیره بدون وقفه بیرون بیاید. به این ترتیب، شما تمام ایده های تیم خود را روی میز دارید. سپس در مورد آن ایده ها بحث کنید و تعدادی از آنها را انتخاب کنید.
 
IV در نهایت، ممکن است یک یا دو ایده بعد از جلسه طوفان فکری برای شما باقی بماند.
 
v. یک ایده را انتخاب کنید که بتوانید در لوگوی خود توسعه دهید
 
ii درباره الهام بخش لوگوی خود صحبت کنید
آیا چند لوگوی الهام بخش در ذهن دارید؟ اگر چنین است، پس می توانید طرحی را بعد از آن لوگو مدل کنید. اما لوگوی شما نباید کپی اصلی باشد. الهام باید به شما انگیزه دهد که چیزی به همان اندازه چشمگیر خلق کنید. همچنین می توانید طرح های الهام بخش خود را در طول طوفان فکری با تیم خود به اشتراک بگذارید.
 
III. مخاطبان خود را در نظر بگیرید
توضیح دهید که چه عناصر اجتماعی، آموزشی، اقتصادی، فرهنگی و غیره مخاطب شما را می سازد. سپس، خود را به جای افرادی قرار دهید که می خواهید محصولات یا خدمات خود را بفروشید. به این فکر کنید که چه چیزی می تواند مهم ترین چیز برای آنها در زندگی باشد. چنین چیزهای دیگری را از دیدگاه مخاطب در نظر بگیرید تا ایده ای در مورد اینکه طراحی شما از زاویه آن چگونه باید به نظر برسد.
IV ذهنت رو فراتر ببر
یکی از ویژگی هایی که لوگوهای تجاری جهانی را متمایز می کند، ایده های طراحی منحصر به فرد آنها است. یک موضوع یا ایده متفاوت کلید جلب توجه مشتریان و جلب قدردانی آنهاست. شما باید ایده ای داشته باشید که مردم آن را جذاب و منحصر به فرد می دانند.
 
در مقابل هیئت مدیره خلق و خوی کمک خواهد کرد
تابلوی خلق و خو ابزاری است که تمام ایده‌های طراحی شما را در یک مکان جمع‌آوری می‌کند تا بتوانید آنها را به یکباره تجسم کنید. همه آن تصاویری که به شما الهام می‌دهند و ترکیب رنگ‌ها، گرافیک‌ها، تصاویر، لوگوهای دیگر و غیره، مواد باید روی تابلو قرار داشته باشند. اما هر مورد را از دیگری روی تخته ها جدا کنید.
 
می توانید از Pinterest به عنوان تابلوی خلق و خوی دیجیتال خود استفاده کنید. در این سایت می توانید تمام مطالب را در کنار هم قرار دهید تا در یک نگاه نظرات خود را در مورد طراحی لوگو در یک مکان خلاصه کنید. این در نهایت به تجسم سریع آنچه می تواند از تمام مطالب جمع آوری شده برای لوگوی شما بیرون بیاید کمک می کند.
 
چگونه انواع لوگوهای مناسب را پیدا کنیم؟
زمانی که می خواهید در مورد نحوه طراحی لوگو بدانید، انواع مختلفی از لوگو وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. اما طراحان معمولاً از بین انواع اصلی لوگو انتخاب می کنند. برای برند خود، یکی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با ارزش‌ها و زیبایی‌شناسی کلی برند شما مطابقت دارد و با نام شرکت شما همخوانی دارد.
 
در اینجا انواع لوگو وجود دارد:
من. علامت‌های حروف [همچنین به عنوان آرم‌های مونوگرام شناخته می‌شوند]
اگر نام شرکت شما طولانی است و یادآوری آن برای مردم سخت تر است، علامت نامه را ترجیح دهید. این نوع فقط از حروف اول نام شرکت تشکیل شده است. به لوگوی HP و CNN فکر کنید. اما این گونه لوگوها یا مونوگرام ها هیچ اشاره ای به کسب و کار اصلی یک شرکت نمی دهند. بنابراین، اگر شرکت شما یک شرکت جدید است، از انتخاب چنین لوگویی خودداری کنید.
ii علامت های کلمه [که به عنوان انواع لوگو نیز شناخته می شود]
هنگام وارد کردن نام کامل شرکت خود در طراحی لوگو از این نوع استفاده کنید. به این ترتیب، با استفاده از تایپوگرافی زیاد، به لوگوی خود شخصیت می بخشید. آرم های گوگل و فیس بوک را به عنوان نمونه های عالی علامت کلمه در نظر داشته باشید. اگر نام تجاری شما قبلاً یک نام شناخته شده است، چنین لوگویی را ترجیح دهید.
III. علائم تصویری
علائم تصویری به عنوان نمادهای لوگو نیز شناخته می شوند که افراد به راحتی می توانند آنها را تشخیص دهند. برای ایجاد این نوع، چیزی ساده را انتخاب کنید که به طور منحصر به فرد با برند شما ارتباط برقرار کند. مثال لوگوی Apple و Target را در ذهن داشته باشید.
 
علائم تصویری
 
IV نشانه های لوگوی انتزاعی
این نوع لوگوها بیشتر به اشکال هندسی هستند که معمولاً مستقیماً با برند شما ارتباط ندارند. اما چنین لوگوهایی دارای فرآیند فکری انتزاعی هستند که می تواند تصویر برند شما را نشان دهد. این طرح را برای ایجاد حس و حال در طراحی انتخاب کنید. آرم های پپسی و آدیداس نمونه های شناخته شده ای از لوگوهای انتزاعی هستند.
لوگو مسکات
لوگوهای مسکات معمولاً برای اضافه کردن مقداری سرگرمی به عنوان عنصری از تصویر برند شما بر سایرین ترجیح داده می شوند. شخصیت های کارتونی و رنگ های سرگرم کننده اغلب از ویژگی های اصلی این لوگوها هستند. چنین لوگوهایی را زمانی انتخاب کنید که مخاطبان شما از کودکان و خانواده ها تشکیل شده باشند. لوگوی KFC نمونه معروف نماد تجاری مسکات است.
 
لوگو مسکات
 
vi. علامت ترکیبی
این نوع لوگو عناصر یک نماد را با یک علامت کلمه ترکیب می کند و در نتیجه طرحی را ایجاد می کند که افراد بلافاصله می توانند آن را تشخیص دهند. این نماد با نام تجاری نیز همراه است و این آرم ها را به طرح های همه کاره تبدیل می کند. لوگوهای برگر کینگ و لاکوست نمونه های ایده آلی هستند.
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰
چطور یک لوگو مونوگرام طراحی کنیم؟
لوگوها اشکال و اشکال مختلفی دارند. لوگوی مونوگرام برای قرن ها یکی از مشهورترین نشان ها بوده است. امروزه، بسیاری از شرکت‌های جهانی دارای لوگوهایی به سبک مونوگرام هستند. مردم بلافاصله این لوگوهای کوچک مبتنی بر تایپوگرافی را تشخیص می دهند. این وبلاگ به طراحان مبتدی می گوید که چگونه مونوگرام های تاثیرگذار را به عنوان لوگو و هویت برند قوی ایجاد کنند. در ادامه با نحوه طراحی لوگو مونوگرام با ما همراه باشید.
 
مونوگرام ها برای قرن ها از دوره یونانی که این نمادها نشان دهنده نام تاجران بود استفاده می شد. سپس جامعه این نمادها را در امضا و صنایع خود گنجاند. اما تنها در قرن نوزدهم بود که مونوگرام ها از دعوت عروسی گرفته تا ادعای مالکیت آثار هنری گسترده شدند.
 
امروزه لوگوهای مونوگرام هویت شرکتی بسیاری از کسب و کارها هستند. نمادهای مونوگرام معروف شامل لوگوهای جنرال الکتریک، برادران وارنر، اچ اند ام، فولکس واگن، کانال و نیویورک یانکیز است. اینها لوگوهای منحصر به فردی هستند که توجه را برای چندین دهه به سمت برندهای جهانی خود جلب می کنند.
 
اما اینها همچنین برندهایی هستند که لوگوی مونوگرام آنها با موفقیت پیامی را به مخاطبان هدف خود منتقل می کند. مردم طرح های لوگوی خود را مرتبط می دانند و به خوبی با آنها ارتباط برقرار می کنند.
 
لوگوی مونوگرام چیست؟
لوگوی مونوگرام یک لوگوی مبتنی بر تایپوگرافی است که به عنوان "علامت حروف" شناخته می شود. بیشتر این لوگوها دارای دو تا سه حرف هستند، اما آرم یک حرف به شکل حروف نیز شناخته می شود. این حروف حروف اول نام یک شرکت هستند و اغلب طوری طراحی می‌شوند که انگار در هم پیچیده شده‌اند تا یک نشان زیبا بسازند.
 
مونوگرام ها همیشه به عنوان اقلام تزئین شده محبوب بوده اند، به ویژه در میان طبقه متوسط ​​رو به رشد و طبقه ثروتمند. اما مونوگرام ها امروزه در انواع مختلفی مانند تاج، برند و شخصی موجود هستند.
چه زمانی باید لوگوی مونوگرام را انتخاب کنید؟
لوگوی مونوگرام طرحی جذاب است که افراد می توانند به راحتی آن را به خاطر بیاورند. اما آیا برند شما باید چنین لوگویی داشته باشد؟ شما باید یک مونوگرام را به عنوان لوگو و هویت برند خود انتخاب کنید اما در شرایط زیر. قواعد طراحی لوگو مونوگرام عبارتند از:
 
اگر نام تجاری شما وردی یا فنی است
لوگوی مونوگرام برای برندهایی که نام آنها خیلی طولانی یا فنی است مناسب است. مردم علاقه ای به تلفظ نام های طولانی ندارند و ترجیح می دهند آنها را کوتاه کنند. شما مردم را از برند خود دور خواهید کرد.
 
بنابراین، یک لوگوی مونوگرام نام شرکت شما را کوتاه می کند. به عنوان مثال، آرم ارکستر سمفونیک لندن یک مونوگرام به شکل حروف شیک و زیبا LSO است.
 
از لوگوهای تصویری و انتزاعی متمایز شوید
اگر صنعت شما بیشتر لوگوها را به عنوان نمادهای تصویری و انتزاعی دارد، پس یک لوگوی مونوگرام می تواند انتخاب خوبی برای برجسته شدن باشد. چنین لوگویی با ترکیب حروف اولیه نام شرکت شما برای طراحی یک تصویر جدید جذابیت بصری ایجاد می کند. برای مثال:
 
وقتی برند شما لوکس است
برندهای لوکس می خواهند احساس شخصی در مورد محصولات مد خود ایجاد کنند. لوگوی مونوگرام شما زمانی که حروف اول شرکت شما را در خود دارد می تواند حس یک برند رده بالا را به آنها بدهد. بنابراین، می‌توانید حوله‌های مونوگرام، خودکار، کیف‌های سفارشی، بالش، و غیره را به آنها پیشنهاد دهید.
 
وقتی نام تجاری خود را به یک مخاطب جهانی می برید
یک مانع برای بردن یک برند به صحنه جهانی این است که مخاطبان متنوع هستند. بنابراین، همه آنها به یک زبان صحبت نمی کنند و از یک زمینه فرهنگی می آیند. مشتریان هدف در سطح بین المللی دارای شخصیت های متنوعی هستند.
 
بنابراین، یک لوگوی مونوگرام می تواند به شکستن چنین زبانی و سایر موانع کمک کند. در صورت شک می توانید با خیال راحت حروف اول شرکت خود را به لوگو تبدیل کنید. به عنوان مثال، لوگوی جنرال الکتریک یک مونوگرام است که افراد در سراسر جهان با وجود پیشینه‌های متفاوت می‌توانند آن را تشخیص دهند.
اگر برند شما یک تجارت خانوادگی است
کسب و کارهای خانوادگی، مشاغل شخصی هستند و ما معمولاً روی چیزهای شخصی امضا می کنیم. این یک راه مطمئن برای گفتن اینکه شما صاحب کسب و کار هستید یا چیز دیگری است. بنابراین، یک لوگوی مونوگرام یک انتخاب ایده آل برای نشان دادن برند خانوادگی شما است. بنابراین، بسیاری از خانه‌های مد که توسط خانواده‌ها اداره می‌شوند، لوگوی مونوگرام دارند.
 
یک تجارت خانوادگی با لوگوی مونوگرام، برند گوچی است. لوگوی شرکت آن یک G به هم پیوسته است که نشان دهنده نام پدر خانواده کوچیو گوچی است.
 
سبک های مختلف لوگوهای مونوگرام
هنگام طراحی لوگوی مونوگرام خود، سبک های مختلف را بیابید و ببینید کدام یک به بهترین وجه برای برند شما مناسب است. اطمینان حاصل کنید که سبکی که دنبال می کنید دیدگاه برند شما را حفظ می کند.
 
در اینجا سبک های اصلی مونوگرام وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید:
لوگوی تک حرفی - این نوع مونوگرام ها فقط از یک حرف تشکیل شده اند که حرف اول نام شرکت است. معمولاً چنین مونوگرام دارای شکوفایی تزئینی است.
مونوگرام های سه حرفی - مونوگرام های سه حرفی نیز به عنوان سبک بلوک شناخته می شوند. این حروف هم عرض و هم ارتفاع دارند.
سبک متعارف - سبک متعارف مونوگرام ها به دلیل استفاده از سه حرف برای نام شرکت یا نام های دیگر مشهور است. اما حروف اول کناری کمی کوچکتر از حرف اول وسط است.
The Stacked Style – طراحان حروف اول و میانی نام را در بالای یکدیگر قرار می دهند. بنابراین، حروف اول و وسط در بالا انباشته می شوند در حالی که نام خانوادگی در سمت راست است. دو حرف اول از نظر ارتفاع مطابقت دارند.
مونوگرام در هم تنیده – این سبک فونت‌هایی با شکوفایی دارد و عناصر یکدیگر را لمس می‌کنند.
مونوگرام دایره - طراح دو یا سه حرف را در داخل یک دایره قرار می دهد. یا حروف ممکن است شکل دایره ای ایجاد کنند.
مونوگرام شکل الماس - مانند شکل دایره، حروف در داخل یک مونوگرام الماس شکل قرار دارند. گاهی اوقات خود حروف به شکل الماس در می آیند.
  • طراحی سایت طراحی سایت