طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰

طراحی لوگو در 5 مرحله

 
بنابراین شما می خواهید یک لوگو برای شرکت یا سازمان خود طراحی کنید. اگر منابع لازم را دارید، اولین پیشنهاد ما این است که یک طراح را استخدام یا سفارش دهید. طراحی لوگو ممکن است ساده به نظر برسد، اما از هر طراح خوب بپرسید، آنها به شما خواهند گفت که اینطور نیست. فرآیند طراحی به ندرت انجام می شود.
 
به علاوه، آنچه را که برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید و ما می خواهیم بهترین ها را داشته باشید.
 
اما اگر نیاز دارید که هویت بصری برند خود را بسازید و استخدام یک طراح گزینه مناسبی برای شما نیست، ما اینجا هستیم تا شما را از طریق آن راهنمایی کنیم. از سه طراح با بیش از 25 سال تجربه خواستیم تا نحوه طراحی لوگو حرفه ای را با ما در میان بگذارند.
 
لوگو چیست؟
این سوال احتمالاً تصاویر واضحی از یک swoosh معروف یا یک سیب با گاز گرفتن از آن را تداعی می کند. پس از همه، همه ما می دانیم که لوگو چیست.
 
لوگو نماد یا طرحی است که برای شناسایی یک شرکت یا سازمان و همچنین محصولات، خدمات، کارکنان و غیره آن استفاده می شود.
 
در ساده ترین تعریف، لوگو مشخص می کند. به این ترتیب شرکت شما در میان دیگران شناخته شده و به یاد می‌آید. همچنین به عنوان چهره کسب و کار شما عمل می کند.
 
لوگوی شما همچنین می تواند فرصتی برای بیان یک بیانیه در مورد سازمان شما باشد. برای مثال آمازون را در نظر بگیرید. فلش شکلک نشان می‌دهد که شرکت همه چیز را از A-Z می‌فروشد و همچنین نشان می‌دهد که مشتریان چقدر خوشحال هستند وقتی از آنها خرید می‌کنند.
 
یک هشدار این است که حتی اگر یک لوگو می تواند معنای عمیق تری را منتقل کند، لازم نیست. در واقع، اکثر شرکت‌هایی که برای تصمیم‌گیری در مورد لوگو تلاش می‌کنند، به سادگی بیش از حد از آن درخواست می‌کنند. هر سه طراح ما موافق بودند که بیشتر مردم در لوگوها سهام زیادی قرار می دهند (جناسی طراحی ناخوشایند در نظر گرفته شده است).
 
بنابراین به یاد داشته باشید، یک لوگو ممکن است نقش مهمی داشته باشد، اما همه چیز نیست.
 
یک لوگو این نیست:
برند شما
این یک ترکیب رایج است، اما لوگوی شما نام تجاری شما نیست. و برند شما لوگوی شما نیست. نام تجاری شما نامشهود است. این شهرت شماست – مردم با شنیدن نام شما به چه چیزی فکر می کنند، در مورد شما چه می گویند و چه احساسی در آنها ایجاد می کنید. نام تجاری شما از هزاران نقطه تماس با مشتریان شما ساخته شده است - نه از یک لوگو.
هویت بصری شما
وقتی شرکت‌ها یا سازمان‌های جدید درخواست لوگو می‌کنند، یک طراح خوب می‌گوید: «شما فقط به یک لوگو نیاز ندارید، به هویت برند نیاز دارید». لوگوها بخشی از تصویر هستند، اما همه چیز نیستند. آنها فقط یک تصویر در یک سیستم بصری بزرگتر هستند که شامل رنگ ها، تایپوگرافی، عکاسی، تصاویر، چیدمان و غیره می شود.
شاخص موفقیت
لوگوی شما باعث ایجاد یا شکست کسب و کار شما نمی شود. لوگوی انرون خوب بود، اما کدهای اخلاقی شرکت خوب نبود. دو مرد و یک کامیون یک شرکت میلیارد دلاری است و لوگوی آن یک نقاشی چوبی است که توسط مادر بنیانگذاران روی دستمالی طراحی شده است. بهترین لوگوی دنیا نه می‌تواند یک کسب‌وکار فاسد را نجات دهد، نه بدترین لوگو می‌تواند جلوی یک کسب‌وکار صادق را بگیرد.
اکنون که مشخص شدیم که یک لوگو چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد، بیایید فرآیند طراحی را شروع کنیم.
 
نحوه طراحی لوگو
در اینجا دو نکته وجود دارد که باید هنگام غواصی در نظر داشته باشیم:
 
طراحی استراتژی زیادی است. بله، شما باید در نقطه ای چیزی بصری ایجاد کنید. اما سهم اصلی کار، به ویژه در آغاز، استراتژیک است. آمادگی بیشتری برای فکر کردن و تصمیم گیری نسبت به طراحی داشته باشید.
شما فقط یک لوگو طراحی نمی کنید. به یاد داشته باشید که لوگو تنها بخشی از یک سیستم بصری بزرگتر است و تک تک قطعات آن باید با هم کار کنند.
برای انجام درست این کار، می خواهید در مرحله کار کنید. در حالی که فرآیند هر طراح متفاوت به نظر می رسد، فرآیندی که شما را از طریق آن راهنمایی می کنیم دارای پنج مرحله است:
 
کشف کردن
کاوش کنید
طرح
پالودن
تعریف کردن
هر مرحله هدف، فرآیند و قابل تحویل خاص خود را دارد. ما توضیح خواهیم داد که چرا هر مرحله مهم است، مجموعه اقدامات یا مراحلی که باید بردارید، و محصول نهایی که در حال کار روی آن هستید – که برای فاز بعدی به آن نیاز دارید.
 
فاز اول: کشف
هدف
مرحله کشف، مرحله «پرسش» است. طراحان از این زمان استفاده می‌کنند تا هرچه بیشتر زمینه و پیشینه را برای درک کامل شرکت یا سازمان مشتری، ارزش‌ها، کسب‌وکار، ویژگی‌های برند و غیره مورد استفاده قرار دهند. همه موارد استفاده ممکن و هر مورد ضروری یا درخواست خاص.
 
برای شما، این بیشتر یک مرحله خودیابی خواهد بود. هدف شما این است که درک کاملی از اینکه شرکت/سازمان شما کیست، به چه چیزی اعتقاد دارید، چه کاری را می خواهید انجام دهید و چگونه می خواهید به آنجا برسید داشته باشید. به یاد داشته باشید، شما فقط یک لوگو طراحی نمی کنید. شما هویت برند خود را شکل می دهید.
 
در حالی که ممکن است فکر کنید این چیزها را می دانید، من شما را تشویق می کنم که تمرین نوشتن پاسخ های خود را انجام دهید. حدس من این است که مواردی وجود دارد که شما در نظر نگرفته اید.
 
روند
از خودت بپرس:
 
چرا می خواهید و/یا به یک لوگوی جدید نیاز دارید؟ کاتالیزور این طراحی چیست؟
معنی/داستان پشت نام شرکت شما چیست؟
مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟
رقبای اصلی شما چه کسانی هستند؟
اهداف شما برای این لوگوی جدید چیست؟ چگونه "موفقیت" سنجیده می شود؟
3-5 «الگوی» برند برتر شما چه کسانی هستند؟ ظاهر و احساس چه کسی را تحسین می کنید؟
دوست دارید مردم با دیدن لوگوی شما چه احساسی داشته باشند؟
ارزش هایی که می خواهید برندتان بیان کند چیست؟
ویژگی های منحصر به فرد شخصیت برند شما چیست؟
به عنوان مثال: آیا برند شما تصفیه شده، کنجکاو، نوستالژیک، پر جنب و جوش و غیره است؟
این یک منبع عالی برای کمک به شما در کشف این موضوع است.
موارد استفاده اصلی سیستم لوگو/بصری چه خواهد بود؟ اجتماعی؟ سایت اینترنتی؟ تی شرت؟
زمینه مهم است!
آیا درخواست خاصی یا موارد ضروری در طراحی گنجانده شده است؟ اگر یک تجدید بصری است، چیزی برای حفظ از تکرار قبلی وجود دارد؟
قابل تحویل
پس از پاسخ دادن به این سوالات، پاسخ ها را در یک استراتژی خلاقانه خلاصه می کنید که یک نمای کلی از کسب و کار شما ارائه می دهد. شما ممکن است شامل موارد زیر باشد: هدف شما برای فرآیند طراحی، لحن برند شما، ملاحظات بصری و دیدگاه اولیه برای سیستم طراحی و لوگو، از جمله هر موضوعی که در این مرحله ظاهر شد.
 
از این سند استراتژی نه تنها برای هدایت مرحله بعدی خود استفاده خواهید کرد، بلکه از آن برای قضاوت در مورد موفقیت خود در طول فرآیند نیز استفاده خواهید کرد. در پایان هر مرحله، نتایج خود را بر اساس میزان تحقق چشم انداز تعیین شده در استراتژی خلاق ارزیابی کنید. هنگامی که نظرات و ترجیحات شخصی ناگزیر به وجود می آیند، برای عینی ماندن به این سند مراجعه کنید.
  • ۰۲/۰۲/۱۶
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی