طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰
توسعه برند به معنای فرآیندی است که به برند، محصولات و خدمات شما هویت می بخشد. در عین حال عملکرد برند شما را نیز مشخص می کند و باعث تمایز شما از رقبا می شود. در واقع برندسازی یا برندینگ یک گام اساسی برای جذب مشتریان بیشتر است. در این روش بر روی ایجاد و تقویت تصویر بهتر از برند تمرکز می شود و در نهایت تبدیل مصرف کننده مشتری، درآمدزایی بیشتر و افزایش بازدهی را به دنبال دارد.
برای اجرای پروسه برندینگ چند مرحله و استراتژی نیاز دارید تا به شکل تیمی روی آن کار کنید. وقتی همه چیز هماهنگ و با هم پیش برود، می توان انتظار داشت که یک برند در بازار از رقبای خود گوی سبقت را بگیرد. برای برندسازی باید روی طراحی لوگو، انتخاب رنگ، طراحی سایت، ایجاد صفحات در شبکه های اجتماعی، تولید محتوا، بهینه سازی سایت و .... تمرکز کنید.
همچنین در توسعه برند، نوآوری و خلاقیت اهمیت زیادی دارد تا بین جمع زیادی از رقبا، خاص و منحصر به فرد باشید. فراموش نکنید که برندینگ یک فرآیند نیست که به خودی خود اجرا شود و یا یک شبه اتفاق بیفتد. بلکه یک پروسه مداوم است که با توجه به پویایی بازار و فرهنگ کلی مصرف کنندگان تغییر می کند.
مراحل اصلی توسعه برند
برندسازی و توسعه برندینگ طی چندین مرحله انجام می شود تا همه چیز با برنامه پیش برود. برای برندسازی باید ابتدا با مراحل اجرای آن آشنا باشید و سپس استراتژی های آن را عملی کنید. مراحل این پروسه عبارت است از:
1.     مرحله اول  تحقیقات بازار
در ابتدا باید همه چیز را در مورد کسب و کار خود بدانید و قبل از اینکه برای طراحی یک استراتژی اقدام کنید، باید درک درستی از بازار و کسب و کار داشته باشید. از طریق تحقیقات بازار، در مورد تمامی روندهای فعلی و ترجیحات مشتریان اطلاعاتی را کسب می کنید که در آینده برای چینش استراتژی ها به آن ها نیاز دارید.
برای انجام تحقیق بازار باید چند سوال اساسی بپرسید و جواب آن ها را پیدا کنید:
  • مشتریان من چه کسانی هستند؟
  • پایگاه اجتماعی آنها چیست؟
  • میخواهم در ذهن مشتری چه تصویری از نام تجاری خود بسازم؟
  • چگونه میتوان احساسات مشتریان را نسبت به برند خود برانگیخت؟
  • هدف اصلی من در رابطه با کسب و کارم چیست؟
  • چه تفاوتی بین کسب کار من و رقبا وجود دارد؟
  • قرار است با ارائه محصولات و خدمات چه مشکلاتی را حل کنم؟
  • هویت برند من در آینده چگونه خواهد بود؟
در این مرحله می توانید جایگاه فعلی برند خود را مشخص کنید. سپس با توجه به فاصله ای که با رقبای موفق دارید، برنامه های مختلف تبلیغات و کمپین هایی را ایجاد کنید. گاهی لازم است با ایجاد یک تقویم، مشخص کنید در 3 یا 6 ماه آینده باید به کدام نقطه برسید و برند شما به چه جایگاهی برسد.
2.     مرحله دوم  تعیین کردن پایگاه مشتریان
دومین مرحله در توسعه برند شناخت پایگاه اجتماعی مشتریان بالقوه است. زمانی که تمامی اطلاعات مورد نظر در مورد کسب و کار را پیدا کردید، باید مخاطب هدف خود را نیز تعیین کنید. مخاطب هدف همان کسانی هستند که در آینده محصولات یا خدمات شما را می خرند.
تا زمانی که شما مشتریان خود را کامل نشناسید نمی توان بفهمید آن ها به دنبال چه نوع محصولات و خدماتی هستند. حتی داشتن اطلاعاتی در مورد جایگاه اقتصادی و فرهنگی مشتریان بالقوه می تواند به شما کمک کند ذهن مشتری را قبل از خرید پیش بینی کنید.
در این مرحله فقط مشخص می شود که مشتریان شما در آینده در حال حاضر در کجا قرار دارند. چه محصولات و خدماتی را دریافت می کنند. به چه برندهایی علاقمند هستند و دلیل علاقمندی آن ها چیست. وقتی پاسخ تمامی این سوالات را بدانید می توانید به شکل بهتری برای ارتباط با مشتریان بالقوه برنامه ریزی کنید.
3.     مرحله سوم - موقعیت یابی و پیام رسانی برند
در کمپین برندسازی باید در سومین قدم پیام ثابت کسب و کار خود را بسازید که تا حد زیادی تحت تاثیر پایگاه اصلی مشتری و فرهنگ است.
بر اساس موقعیت برند، می توانید پیام ثابت برند را بسازید که مستقیماً به دست مشتری می رسد. این پیام یادداشت شرکت یا پیام تبریک سال نو نیست که به طور دوره ای برای مشتریان ارسال شود. بلکه باید تیم بازاریابی به دنبال پیدا کردن راه های خلاقانه ای برای ارائه این پیام و رساندن آن به دست مشتریان باشد.
4.     ایجاد رسانه و منابع برای افزایش آگاهی از برند
شما در این مرحله از توسعه برند باید بتوانید منابع و محتواهایی را خلق کنید که آگاهی از برند را گسترش دهد. تمام محتوا یا فعالیت هایی که به برند هویت می بخشند، ابزاری برای برندسازی هستند که عبارتند از:
  • طراحی لوگو
  • ایجاد شعار خاص و موثر
  • ایجاد وب سایت
  • استفاده از شبکههای اجتماعی
استراتژی توسعه برند
حالا که 4 مرحله مهم برندسازی را خواندید، باید استراتژی های مهم برای برندینگ را نیز بدانید. از سوی دیگر برای اینکه بتوانید پروسه برندسازی را ادامه دهید، لازم است تا چندین استراتژی را به شکل دقیق انجام دهید که عبارتند از:
1.     در نظر گرفتن استراتژی کلی کسب و کار
یک برند قدرتمند و متمایز، رشد شرکت را آسانتر می کند. اما چه نوع شرکتی را می پسندید و آیا قصد دارید به شکل ارگانیک رشد کند؟ استراتژی کلی کسب و کار زمینه ای برای توسعه برندینگ است. اگر هدف و جایی که قرار است کسب و کار به آنجا برسد، مشخص شده باشد، اولین استراتژی خود را ساخته اید.
2.     شناسایی مشتریان هدف
همانطور که در مراحل توسعه برند نیز اشاره کردیم، دومین کاری که باید انجام دهید، شناخت مشتریان هدف است. اگر در مورد «همه» مشتریان صحبت کنید، اشتباه بزرگی را مرتکب شده اید. تحقیقات به وضوح نشان می دهد که هیچ برندی نمی تواند به طور کامل بازار مصرف را در اختیار خود قرار دهد. اپل برند بسیار مشهور، محبوب و پرطرفداری است، اما آیا همه کسانی که گوشی هوشمند دارند، آیفون در دست گرفته اند؟
پس با این حساب باید گروه مشتریان هدف را مشخص کنید و بدانید چه کسانی به احتمال بیشتری از شما خرید می کنند.
3.     تحقیق درباره گروه مشتری هدف
کسب و کارهایی که درباره گروه مشتری هدف تحقیقات سیستماتیک انجام می دهند، سریعتر رشد می کنند و سودآوری بیشتری دارند. برای تحقیق درباره مشتریان بالقوه باید در هر سه ماه حداقل یک بار در مورد آن ها تحقیق انجام دهید. نتایج تحقیقات به شما کمک می کند تا دیدگاه ها و اولویت های مشتریان هدف خود را بهتر درک و بتوانید نیازهای آن ها را پیش بینی کنید.
همچنین آنالیز این نتایج به شما می گوید که مشتریان هدف چطور به نقاط قوت و برند فعلی شما نگاه می کنند. تحقیق درباره گروه مشتریان هدف می تواند میزان ریسک بازاریابی مرتبط با توسعه برند را کاهش دهد.
4.     توسعه جایگاه برند
حالا شما آماده اید تا جایگاه برند خود را در بازار خدمات حرفه ای تعیین کنید. در این استراتژی باید مشخص کنید که کسب و کار شما چه تفاوتی با سایرین دارد و چرا باید مشتریان بالقوه شما را انتخاب کنند؟ مشخص کردن جایگاه برند باید براساس واقعیت باشد و آنچه را که ایده آل شماست، به عنوان هدف مشخص کنید.
برای توسعه جایگاه برند باید مشخص شود که اکنون در کجا قرار دارید و در آینده باید به کجا برسید.
5.     توسعه استراتژی پیام رسانی
یکی دیگر از استراتژی ها برای توسعه برند، پیام رسانی است تا موقعیت برند را به پیام هایی برای مخاطبان هدف تبدیل کند. مخاطبان هدف نیز شامل مشتریان بالقوه هستند که باید پیام ارسال شده برای هر یک از آن ها متفاوت و متناسب با خود آن ها باشد. هر مخاطب نگرش ها، ارزش ها و سلیقه خاصی دارد که پیام باید متناسب با نیاز آن ها مشخص شده باشد. استراتژی پیام رسانی باید تمامی نیازهای مخاطب هدف را برطرف کند.
6.     توسعه نام، لوگو و شعار
تغییر نام برای بسیاری از کسب و کارها لازم نیست. اما اگر شرکت جدید تاسیس کرده اید و یا در حال ادغام با کسب و کار دیگری هستید و دیگر نام تجاری فعلی با فرآیند توسعه برند سازگار نیست، بهتر است در همان ابتدا آن را تغییر دهید. حتی اگر فکر می کنید نام شرکت به اندازه کافی تاثیرگذار و مناسب است، بهتر است لوگو و شعار را تغییر دهید.
نام تجاری بخشی از برند و راهی برای برقراری ارتباط برند با مشتریان است. نام تجاری، لوگو و شعار عناصر مهم برای برندسازی هستند که باید براساس میزان ارتباط مخاطب با آن ها قضاوت شوند. اینکه چقدر شما به آن ها علاقمند هستید، معیار کاملی برای بررسی نیست.
یک شعار کوتاه و مختصر می تواند در هر جایی صدای برند شما باشد. ضمن اینکه پیام را به راحتی و موثرتر برای مصرف کنندگان بیان می کند. طراحی لوگو نیز یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید ضمن توسعه برندینگ آن را به شکل حرفه ای انجام دهید. لوگو برای هر کانال تبلیغاتی استفاده می شود.
7.     توسعه استراتژی بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوا به ویژه برای شرکت های خدمات حرفه ای اهمیت زیادی دارد. تمامی کارهایی را که باید در بازاریابی سنتی انجام دهید، با کارایی بیشتری می توانید در روش دیجیتال اجرا کنید. تولید محتوای آموزشی ارزشمند یکی از راه های جذب مخاطب است و به دیده شدن بیشتر برند کمک زیادی می کند.
فراموش نکنید در کنار دیده شدن، باید به مشهور و محبوب شدن برند نیز فکر کنید. بازاریابی محتوایی باعث افزایش دید و شهرت برند به طور همزمان می شود. همچنین یکی از بهترین راه های مرتبط کردن برند با مخاطبان هدف است.
8.     توسعه وب سایت و شبکه های اجتماعی
در چهارمین مرحله توسعه برندینگ، باید به فکر ایجاد کانال های ارتباط با مشتریان باشید. وب سایت و شبکه های اجتماعی مهم ترین ابزارهای توسعه برند محسوب می شوند. در این کانال ها مخاطبان می توانند با محتواهای آموزشی ارتباط برقرار کنند و شما را بهتر بشناسند. حتی اگر برند مشهوری باشید، گاهی ممکن است برخی از محصولات یا خدمات شما دیده نشده باشد. اما در وب سایت و شبکه های اجتماعی می توانید با مخاطبان ارتباط برقرار کنید.
وب سایت و صفحات در شبکه های اجتماعی محلی برای انتشار محتوای ارزشمند است. بنابراین باید در استراتژی تولید محتوا روی نیاز مخاطب توجه داشته باشید. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و شناخت الگوریتم های شبکه های اجتماعی یکی از اقداماتی است که در کنار تولید محتوا باید انجام دهید.
شما می توانید در وب سایت در مورد برند، محصولات و خدمات خود با بازدیدکنندگان صحبت کنید. همچنین روایت هایی در مورد اینکه چه کسی هستید، چه خدماتی ارائه می دهید و چه تفاوتی با رقبا دارد، در وب سایت و یا شبکه های اجتماعی ارائه دهید.
9.     ساخت جعبه ابزار بازاریابی
یکی دیگر از استراتژی های توسعه برند ساخت جعبه ابزار بازاریابی است که از جمله باید به صفحات فروش و بروشورهای الکترونیکی درباره شرکت اشاره کنیم. توصیه ما اینست که در جعبه ابزار بازاریابی به طور فزاینده ای به محتواهای ویدئویی توجه داشته باشید. زیرا فایل های ویدئویی همیشه طرفداران بیشتری دارد و کاربران برای دیدن آن ها مدت زمان بیشتری در سایت می مانند.
10. پیاده سازی، پیگیری و تنظیم
یکی دیگر از استراتژی های توسعه برند که بیش از همه اهمیت دارد، اجرای تمامی برنامه هاست که اگر اجرا نشود، تمامی تلاش های شما بی نتیجه می ماند. ردیابی استراتژی های قبلی نیز یکی دیگر از اقداماتی است که باید انجام دهید تا مشخص شود تلاش های شما در گذشته چقدر نتیجه داشته است و کدامیک برای توسعه برند موثر بوده است.
  • ۰۲/۰۳/۲۹
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی