طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

۶ مطلب در بهمن ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
مرز بین مدیریت برند و بازاریابی می تواند کمی مبهم باشد. اما یک تفاوت مشخص بین این دو وجود دارد. در حالی که مدیریت برند مسئول ایجاد خود برند است، بازاریابی کمپین های فردی را مدیریت می کند که برند را ترویج می کند و باعث ایجاد تعامل با برند می شود.
 
شرکت ها باید بدانند که مدیریت برند و بازاریابی چیست و این دو عملکرد در کجا همپوشانی و تفاوت دارند. در غیر این صورت، آنها برای ساختن یک برند قوی و معتبر که نمایانگر کل تجارت باشد، مبارزه خواهند کرد – این فقط یک ابزار بازاریابی خواهد بود.
برای سفارش پترن لوگو با آرمکده تماس بگیرید.
 
مدیریت برند چیست؟
مدیریت برند کار مداومی است که برای حفظ هویت برند ثابت انجام می دهید. این تضمین می کند که همه چیزهایی که شرکت شما تولید می کند - از وثیقه دیجیتال گرفته تا محصولات فیزیکی و تعاملات انسانی - بر روی برند است. این شامل تمام محتوا، ارتباطات، محصولات، رویدادها، برندهای فرعی، و عناصر سبک است.
 
نام تجاری شما تأثیر کلی است که از مردم، خواه مشتری شما باشند یا نباشند، به جا می گذارید. این لوگو، طرح رنگ یا محصولات شما نیست. این احساسی است که آنها هنگام تعامل آنلاین، تلفنی یا حضوری با کسب و کار شما دریافت می کنند.
 
مدیریت برند مهم است زیرا برداشت افراد از کسب و کار شما را شکل می دهد. آن شامل:
 
تعریف استراتژی برند شما ارزش ها و مأموریت برند خود را تعریف و رسمی می کنید، که در طول زمان توسعه برند را هدایت می کند. این به کارمندان کمک می کند تا با برند ارتباط برقرار کنند و ارزش ویژه برند را در داخل ایجاد کنند.
بهبود ثبات و شناخت برند. شما دستورالعمل‌های متمرکز برند را ایجاد می‌کنید که طرح‌های رنگی، فونت‌ها، تصاویر، لحن و ارزش‌ها را به تفصیل شرح می‌دهد که همه می‌توانند هنگام برقراری ارتباط با مشتریان و مشتریان بالقوه استفاده کنند. این به بخش‌های شما کمک می‌کند تا با هویت بصری و پیام‌های شما هماهنگ شوند تا تصویر برند ثابتی را به بازار ارائه دهند.
افزایش تعامل با برند. شما به هر بخش آموزش می دهید که چگونه نقش های فردی آنها بر درک مشتریان از برند شما تأثیر می گذارد. سپس، دستورالعمل ها و منابعی را که برای نشان دادن درست برند شما نیاز دارند به آنها ارائه می دهید. شما همه منابع و مواد نام تجاری را در دسترس همه افراد در کسب و کار قرار می دهید، به عنوان مثال، در یک درایو مشترک یا با یک پلت فرم مدیریت برند اختصاصی.
مدیریت موثر برند با توانمندسازی هر عضو تیم برای نمایندگی برند در کارشان - از جمله بخش بازاریابی شما - برند مشتری را تقویت می کند.
 
بازاریابی چیست؟
بازاریابی فرآیند علاقه مند کردن مردم به محصول یا خدمات شرکت شما است. بازاریابی شامل:
 
افزایش آگاهی از شرکت و محصولات شما. این گاهی اوقات افزایش آگاهی از برند نامیده می شود و شامل دیده شدن محصول شما توسط مخاطبان گسترده است. برخی از راه های رایج برای انجام این کار عبارتند از کمپین های تبلیغاتی، فعالیت در رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا.
شناسایی بازارهای هدف برای شرکت و محصولات شما. شما تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل مخاطبان را انجام می دهید تا بازار هدف خود را برای کمپین های تبلیغاتی و گسترش فروش شناسایی کنید. روش‌های رایج تحقیقات بازار شامل نظرسنجی، مصاحبه و گروه‌های متمرکز است. سپس، می‌توانید از بینش‌های حاصل از تحقیقات خود برای جمع‌آوری مشخصات مشتری ایده‌آل خود استفاده کنید و بهترین مخاطبان هدف را برای محصولات خود انتخاب کنید.
ارتباط نام تجاری خود با مشتریان بالقوه و مخاطبان هدف. تیم بازاریابی شما کمپین هایی را برای تولید و پرورش سرنخ ایجاد و اجرا می کند. همه اینها از تصاویر و پیام‌های برند شما استفاده می‌کنند، که برند شما را از طریق وب‌سایت، کمپین‌ها و سایر محتوای بازاریابی مانند ایمیل‌ها یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی در مقابل مشتریان هدف قرار می‌دهد.
بخش های بازاریابی اغلب در توسعه برند شما نقش دارند، زیرا آنها سنگین ترین کاربران دارایی های برند شما و پیام رسانی در کمپین های خلاقانه خود هستند. در استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های کوچکتر، این بدان معناست که تیم بازاریابی اغلب مالک توسعه اولیه برند است، به همین دلیل است که درک تفاوت بین این دو عملکرد دشوار است.
برندسازی در مقابل بازاریابی: کاری که هر تیم برای برند شما انجام می دهد
همانطور که شرکت ها رشد می کنند، آنها اغلب یک تیم اختصاصی برندینگ را اضافه می کنند تا مالکیت مدیریت، استراتژی و توسعه برند را در اختیار بگیرند. اما بخش های بازاریابی هنوز هم تأثیر زیادی بر برند شما دارند. گزارش وضعیت مالکیت برند ما نشان می‌دهد که در فهرستی از بخش‌هایی که بیشترین مالکیت برند را در یک کسب‌وکار دارند، تیم‌های بازاریابی رتبه دوم را دارند - پس از مدیر عامل یا تیم رهبری در رتبه دوم قرار دارند. در اینجا نحوه کمک هر بخش به توسعه برند شما آمده است.
 
بازاریابان اغلب اولین صاحبان برند شما در شرکت شما هستند
قبل از اینکه شرکت ها یک بخش اختصاصی برند داشته باشند، اغلب مدیریت توسعه برند به عهده تیم بازاریابی است. این به این دلیل است که تیم های بازاریابی مواد و کمپین هایی را ایجاد می کنند که توسط گسترده ترین مخاطبان خارج از شرکت دیده می شود. در نتیجه، تیم بازاریابی شما اهمیت ثبات برند را درک می کند و اینکه چگونه ساختن یک برند موفق می تواند شما را از رقبایتان متمایز کند.
 
به عنوان مثال، بازاریابان می‌دانند که تشخیص نام تجاری دشوار است. ناهماهنگی ها پیام های برند را کمرنگ می کند و به ارتباط مثبت مشتریان با محصولات شما آسیب می رساند. بنابراین، آنها اولین مجموعه از دستورالعمل‌های برند یا راهنمایی‌های خلاقانه را ایجاد می‌کنند تا به تیم خود کمک کنند تا در تمام کمپین‌ها و دارایی‌های خود ثبات داشته باشند. آنها پایه های رسمی کردن برند شما را می گذارند و مالکیت توسعه آن را در مراحل اولیه به دست می گیرند.
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰

مراحل برندینگ

با افزایش روزافزون رقابت‌ها در بازار، تبلیغات برای افزایش فروش برندهای مختلف کمی دشوار شده است. از سوی دیگر، اطلاعات مصرف‌کنندگان هم تا زیادی در مورد محصولات و برندهای مختلف افزایش یافته است و با مقایسه چند محصول می‌توانند بهترین را انتخاب کنند. اما ممکن است محصولات شما کیفیت بالایی داشته باشد و به دلیل ناتوانی در برندسازی قوی چندان شناخته شده نباشید. فرآیند برندینگ به شما کمک می‌کند تا توجه مشتریان هدف را به سمت محصولات یا خدمات خود جلب و برای برند خود ارزش ایجاد کنید. اما چطور می‌توان با برندسازی قوی فروش بیشتری داشت؟ با ما همراه باشید تا به شما پاسخ دهیم.
۱- ایجاد هویت برند با یک داستان متمایز
 
هویت‌سازی برای برند در روند برندینگ و تبلیغات اهمیت بسیار زیادی دارد. هویت برند از ایجاد یک نام جذاب و یا یک لوگو ماندگار، فراتر است و به کسب و کار شما شناسنامه می‌دهد. برای اینکه یک استراتژی برندینگ قدرتمند برای افزایش فروش داشته باشید، باید در داستان‌سرایی کمی جسور و شجاع باشید.
برای انتخاب نام برند با مشاوران آرمکده در تماس باشید.
داستان برند مثل یک کارمند بازاریاب است که خدمات مشتری را برجسته می‌کند و بر روی ایجاد حسن نیت برای کسب و کارتان متمرکز می‌شود. شما می‌توانید از وب سایت خود برای روایت یک داستان متمایز در رابطه با برند استفاده کنید و تبلیغات گسترده‌ای را انجام دهید. یک پیام تبلیغاتی منحصر به فرد و متفاوت از تبلیغات رقبا می‌تواند تاثیر زیادی بر روی تصمیم خرید مشتریان احتمالی داشته باشد.
 
۲- پیدا کردن یک مخاطب خاص
 
بیشتر کسب و کارها برای اینکه برند و خدمات خود را نشان دهند، هزینه زیادی را صرف می‌کنند. در حالی که نمی‌دانند قرار است محصولات خود را به چه کسانی بفروشند. پیدا کردن مخاطب خاص و متمرکز که تمایل زیادی برای شنیدن پیام شما را داشته باشد، جزئی از برنامه برندسازی قوی است. زیرا جذب مخاطب به سمت قیف فروش را برای تجارت آسانتر می‌کند.
شناخت بازار هدف می‌تواند در طراحی استراتژی‌های شخصی‌سازی شده و استفاده از هدف‌گیری مجدد برای ایجاد تصویر قوی از برند تاثیرگذار زیادی است. همچنین این می‌تواند به شما کمک کند تا با کمترین تلاش، بیشترین فروش را داشته باشید.
 
۳- استفاده از پیام های ثابت و شفاف
 
در بازاریابی و برند سازی، «اعتماد» به عنوان یکی از مولفه‌های مهم محسوب می‌شود که شانس فروش را افزایش می‌دهد. اگر مشتریان به چیزی که شما می‌گویید، اعتماد داشته باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که آن محصول را یا خود بخرند و یا به دیگران توصیه کنند. اما چطور اعتماد را ایجاد کنید؟
وضوح در پیام‌های بازاریابی و ایجاد شفافیت در صحبت‌ها می‌تواند اعتماد را ایجاد کند. برای متمایز کردن نام تجاری خود از رقبا، باید در تمامی پلتفرم‌های بازاریابی به صورت واضح و شفاف پیام‌های خود را به گوش مخاطبان برسانید. وقتی از تبلیغات تلویزیونی، رسانه‌های اجتماعی، وب سایت، بیلبورد، بروشور و کاتالوگ برای برندسازی و افزایش فروش استفاده می‌کنید، باید پیام واضح باشد و در همه پلتفرم‌ها با یکدیگر هماهنگ باشد.
مشکلی که در بسیاری از برندها دیده شده، ناهماهنگی در تولید محتوای گسترده برای وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی است. به گونه‌ای که ممکن است محتوای پست شش ماه قبل با پستی که هفته پیش منتشر شده است، هماهنگی نداشته باشد.
 
۴- استفاده از تکنیک‌های برندسازی جذاب بصری
یکی دیگر از بهترین راه‌های افزایش فروش با برندسازی قوی استفاده از بازاریابی جذاب بصری است. رنگ و جلوه‌های بصری تاثیری زیادی بر نحوه تصمیم‌گیری مخاطبان دارند. این تکنیک به مشتریان کمک می‌کند تا تصویر برند خاص را در حافظه خود داشته باشند.
انتخاب رنگ سازمانی با گروه حرفه ای آرمکده.
طراحی برند دارای اجزای مهمی مانند پالت رنگ برند، فونت، لوگو، انیمیشن و غیره است که در ذهن مخاطب باقی می‌ماند. در حالی که متن یا گفتگو به تنهایی نمی‌تواند این تاثیرگذاری را روی ذهن مخاطب ایجاد کند. استفاده از تم رنگی یکسان در تمامی تبلیغات برای اینکه مخاطب نام تجاری شما را به یاد بیاورد، ضرورت دارد.
برای تولید محتواهای بصری قدرتمند بهتر است از گرافیست‌ها، عکاسان و کسانی که در تهیه ویدئو مهارت دارند، کمک بگیرید. همچنین می‌توانید از نرم‌افزارهای گرافیکی حرفه‌ای مثل Photoshop استفاده کنید.
۵- استفاده از Retargeting و AdSense Auto Ads
 
هدف اصلی از برندسازی قوی این است که مشتریان درست زمانی که تصمیم به خرید می‌گیرند، به یاد برند شما بیفتند. تبلیغات پولی (AdSense Auto Ads) و هدف‌گذاری مجدد (Retargeting) از جمله روش‌های عالی برای نشان دادن چندین مرتبه برند در مقابل چشم مشتریان هدف است.
تبلیغ خودکار AdSense Google فرصت مناسبی را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد تا تبلیغات آنلاین خود را منتشر کنند. الگوریتم‌های گوگل به طور خودکار تبلیغات وب سایت را برای افزایش آگاهی برند منتشر می‌کنند و تاثیر زیادی در بازگشت سرمایه‌گذاری تبلیغات دارد.
 
۶- استفاده از همه پلتفرم‌های تبلیغات
 
یکی از اشتباهات بزرگی که برخی از کسب و کارها انجام می‌دهند، استفاده از تنها یک کانال برای تبلیغات و برندسازی است. برای مثال در سال‌های اخیر استفاده از اینستاگرام رونق زیادی گرفته است و بسیاری از این شبکه‌ اجتماعی استفاده زیادی می‌کنند. اما به محض ایجاد مشکل در این شبکه، کل کسب و کار آن‌ها نیز مختلف می‌شود. برای افزایش فروش با برندسازی قوی باید به فکر استفاده از همه پلتفرم‌ها باشید. اگر اینستاگرام بسته شود، وب سایت، پینترست و یا لینکدین فعال است تا از طریق آن همچنان به فعالیت‌های تجاری خود ادامه دهید.
 
۷- بهینه سازی و SEO سایت
 
از جمله بهترین روش‌های افزایش فروش و تبلیغات، وب سایت است که با بهینه‌سازی و سئو آن می‌توانید میزان فروش خود را بالا ببرید. در حالی که همه فکر می‌کنند استفاده از شبکه‌های اجتماعی آسانتر است، اما بسیاری از شرکت‌های بزرگ همچنان در موتورهای جستجو فعالیت خود را به شکل حرفه‌ای ادامه می‌دهند. وب سایت دارای سازوکارهای مشخصی است و کمتر سایتی می‌تواند از قوانین معاملات تجاری و خرید و فروش سرپیچی کند. در حالی که ممکن است در صفحات شبکه‌های اجتماعی افراد کلاهبردار زیادی باشند که باعث بی‌اعتماد کاربران به کسب و کارهای مختلف شوند.
 
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰
در قسمت قبل به دو مرحله ابتدایی انتخاب اسم برند پرداختیم و امروز قصد داریم باقی مسیر را تشریح کنیم.
 
مرحله 3: طوفان فکری
در اینجا قسمت سرگرم کننده (و گاهی اوقات بی رحمانه) است. ذینفعان و خلاقان خود را جمع آوری کنید و یک طوفان فکری ساختاریافته را میزبانی کنید. در حالی که به نظر جالب می‌رسد که همه را رها کنید، اما ارائه برخی از دستورالعمل‌ها یا محدودیت‌ها برای کار در آن کارآمدتر است. ممکن است بخواهید این بحث ها را با اعلان های خاص یا تمرین های خاص شروع کنید. مثلا:
 
تمام صفت هایی که محصول/خدمت شما را توصیف می کنند را بنویسید.
آنچه را که می خواهید مشتریانتان هنگام استفاده از محصول/خدمت شما احساس کنند، توصیف کنید.
یک ارتباط رایگان از کلمات در مورد محصول/خدمت خود انجام دهید.
برای تدوین هویت برند و شعار کسب و کار با آرمکده تماس بگیرید.
 
یکی دیگر از راه های مفید برای طوفان فکری، فکر کردن به دسته بندی های مختلف نام های تجاری است. همانطور که آلینا ویلر در طراحی هویت برند بیان کرد، این موارد عبارتند از:
 
موسس: نامی بر اساس یک شخص واقعی یا خیالی، مانند بن و جری، واربی ​​پارکر یا بتی کراکر.
توصیفی: نامی که توصیف کننده کاری است که شما انجام می دهید یا می سازید، مانند جنرال موتورز.
Fabricated: یک نام یا کلمه کاملاً ساختگی، مانند کداک، زیراکس یا TiVo.
استعاره: چیزها، مکان‌ها، افراد، حیوانات یا فرآیندهای افسانه‌ای، خارجی یا سنگین مانند نایک یا پاتاگونیا.
مخفف: نامی که از حروف اول یا مخفف استفاده می کند، مانند DKNY (Donna Karan New York) یا GE (General Electric).
طلسم جادویی: نامی است که پورمانتو (دو کلمه با هم) یا یک کلمه واقعی با املای ساختگی است، مانند فیس بوک یا فلیکر.
تیم خود را به چالش بکشید تا برای هر دسته یک نام بیاورند. احتمالاً شروع به مشاهده گرایش یا ترجیح یک نوع نسبت به نوع دیگر خواهید کرد. سعی کنید 15-20 نام بیاورید.
 
چند هک اضافی:
از Onym برای تمرین‌های نام‌گذاری بیشتر، ریشه‌شناسی کلمات، نکات بررسی و تعداد زیادی چیز دیگر استفاده کنید تا به شما کمک کند بهترین نام تجاری را پیدا کنید.
از Panabee برای جستجوی نام دامنه، نام برنامه و نام شرکت، دریافت پیشنهادهای جایگزین و دیدن عبارات مرتبط استفاده کنید.
اگر بخارتان تمام شد، این نکات را امتحان کنید تا گیر نکنید.
همچنین می‌توانید به نکات ما برای طوفان فکری بهتر نگاهی بیندازید تا فرآیند خود را سازنده‌تر کنید
مرحله 4: نام تجاری خود را بررسی کنید
این کاملا ناامید کننده ترین بخش است. هیچ فایده ای برای آزمایش هر چیزی که قبلاً گرفته شده است وجود ندارد، بنابراین باید پیشتازان خود را بررسی کنید.
 
فهرست طوفان فکری خود را به لیست علاقه مندی های تیم محدود کنید (در حالت ایده آل آن 15 تا 20)، سپس پایگاه داده علائم تجاری ثبت شده اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده را جستجو کنید. (زمانی که آنجا هستید، راهنمای آنها را برای اصول اولیه علامت تجاری بررسی کنید.) اگر همه آنها گرفته شده باشند، به تابلوی طراحی برمی گردد. این تمرین مطمئناً لیست شما را برای شما پایین می آورد. اما اگر نابغه ای هستید که در اولین تلاش 20 نام ثبت نشده را پیدا کرده اید، برای آزمایش آن را به سه نام برتر خود محدود کنید.
 
توجه: اگر نامی در دسترس است، از یک تیم حقوقی برای بررسی کامل آن استفاده کنید.
 
مرحله 5: تست، تست، تست
اکنون که مانع قانونی را برطرف کرده اید، هیجان انگیزترین قسمت اینجاست. می‌توانید مدل‌های خود را بسازید (به آرم‌ها، بسته‌بندی محصول و صفحات اصلی فکر کنید)، و سه نام برتر خود را آزمایش کنید. ممکن است از آنچه در بین مردم طنین انداز می شود شگفت زده شوید.
در اینجا یک ایده آزمایشی ساده و آسان، با حسن نیت استیون کوک، وکیل استارت‌آپ وجود دارد:
 
برای هر نام یک صفحه فرود مارک بسازید. از کپی یکسان استفاده کنید و فقط لوگو/نام برند را تغییر دهید.
یک تبلیغ FB بسیار هدفمند برای مشتریان هدف خود به مدت یک هفته اجرا کنید.
ببینید کدام صفحه تبدیل بیشتری داشته است.
هنگامی که این تمرین را انجام دادید، باید یک نفر پیشتاز داشته باشید. (اگر دو نام برای تبدیل گره خورده است، اجازه دهید تیم برند شما تماس نهایی را انجام دهد.)
 
چگونه نام تجاری خود را تکمیل کنید
نام برند شما تنها اولین قدم در ساختن یک برند قوی و به یاد ماندنی است. از نام گرفته تا پیام‌رسانی و هویت بصری خود، می‌خواهید به برند خود متفکرانه و استراتژیک نزدیک شوید.
 
هنگامی که نام خود را دارید، می توانید روی تکمیل برند خود کار کنید:
 
بسته ابزار استراتژی برند رایگان ما را دانلود کنید. این همه ابزارهایی را که برای تکمیل استراتژی برند نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.
پیام خود را بسازید. راهنماهای ما را دنبال کنید تا صدا، شخصیت، شعار، ارزش و ستون های پیام برند خود را پیدا کنید.
یک هویت بصری قوی طراحی کنید. راهنمای گام به گام ما را برای ساختن یک هویت بصری مستحکم دنبال کنید، نکات ما را برای به یاد ماندنی کردن آن (طبق علم) ببینید و از چک لیست هویت بصری مفید ما برای اطمینان از کامل بودن آن استفاده کنید.
دستورالعمل های مفیدی برای برند ایجاد کنید. اجازه ندهید تمام کارهای سخت برندسازی شما به هدر برود. بیاموزید که چگونه دستورالعمل های برند جامع و با کاربرد آسان ایجاد کنید تا مطمئن شوید تیم شما هر بار برند شما را به درستی اعمال می کند.
از برند خود در محتوای خود استفاده کنید. نام تجاری صرفاً ابزاری است که به شما کمک می کند تا با چه کسی هستید ارتباط برقرار کنید. بیاموزید که چگونه داستان برند خود را از طریق محتوای خلاقانه بگویید و چگونه فرآیند تولید محتوای خود را بهینه کنید.
به یاد داشته باشید، بیش از همه، که برندسازی یک کار مهم است که به تعهد نیاز دارد. اگر در هر مرحله از فرآیند گیر کردید (یا به سادگی پهنای باند مورد نیاز برای تکمیل آن را ندارید)، پشتیبانی را در نظر بگیرید. از نکات ما برای پیدا کردن آژانس خلاقانه مناسب برای خود استفاده کنید. یا در صورت تمایل به ما ضربه بزنید.
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰

لوگو موبایل تصویر برندی است که برای هر فروشگاه فروش تلفن همراه و تجهیزات مربوط به آن لازم و ضروری است. البته طراحی حرفه‌ای لوگو هم اهمیت زیادی دارد. بسیاری از شرکت‌ها حتی با وجود اینکه بزرگ و معروفند، اما لوگو ندارند. شاید فکر می‌کنند لوگو در شهرتشان تاثیر زیادی ندارد. اگر شما هم جز آن دسته از کسب و کارهایی هستید که فکر می کنید طراحی لوگو موبایل فروشی ضرورتی ندارد، تا انتهای این مقاله با بیزگو همراه باشید.

چرا طراحی لوگو موبایل ضروری است؟

هر برندی که قصد دارد در بین رقبا بدرخشد و مشتریان بیشتری داشته باشد، به یک تصویر ثابت و منسجم نیاز دارد. این تصویر جزئی از هویت برند موبایل فروشی است و در واقع با آن در بازار شناخته می‌شود. وقتی لوگوی موبایل را طراحی می‌کنید، مشتریان در هر جایی که این تصویر را مشاهده کنند، بی‌اختیار به یاد شما می‌افتند.

وقتی برندسازی اتفاق می‌افتد، در کنار آن لوگو موبایل فروشی هم برای همه نمایش داده می‌شود. این فرآیند باعث ماندگار شدن تصویر لوگو در ذهن مشتریان می‌شود. از سوی دیگر مشهور شدن یک لوگو به کسب اعتبار هم می‌انجامد. مشتریان به مرور زمان به این نتیجه می‌رسند هر برندی که بیشتر دیده می‌شود، ارزش و پرستیژ بیشتری دارد.

نحوه طراحی لوگو موبایل فروشی

با توجه به مزیت‌هایی که طراحی تصویر برند به همراه دارد، لازم است که نحوه و اصول طراحی آن را نیز بلد باشید. اگرچه شرکت‌هایی وجود دارند که به طور اختصاصی در زمینه طراحی لوگو موبایل فروشی و تجهیزات گوشی همراه خدمات ارائه می‌دهند، با این حال تسلط داشتن به اصول طراحی نیز ضرورت دارد.

توجه به اصول گرافیک برای لوگو تعمیرات موبایل

قبل از هر چیز باید به اصول و استانداردهای گرافیکی مسلط باشید. این اصول شامل شناخت اشکال هندسی و ارتباط بین آن‌ها، تسلط به اصول و هارمونی رنگ‌ها و ... است. برای مثال از نگاه یک گرافیست برخی از رنگ‌ها مکمل یکدیگرند و استفاده از آن‌ها می‌تواند به حرفه‌ای شدن لوگوی موبایل کمک بیشتری کند.

استفاده از حروف و فونت مناسب

یکی دیگر از اصول و نکات مهم برای طراحی لوگو لوازم جانبی موبایل توجه به حروف و فونت‌هاست. چه قرار باشد لوگوی موبایل را با حروف انگلیسی و چه با حروف فارسی بنویسید، در هر صورت باید فونت مناسب را انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند نام تجاری کسب و کارتان چه چیزی است؛ برحسب سلیقه ممکن است یک اسم را انتخاب کرده باشید. حالا باید بتوانید مطابق با اسم، فونت هنری را انتخاب کنید تا لوگوی شما حرفه‌ای تر به نظر برسد.

استفاده از برنامه‌های طراحی لوگو

تسلط بر روی برخی از برنامه‌های ادیت و ساخت تصویر هم برای چنین پروژه‌ای ضرورت دارد. برخی از این برنامه‌ها به صورت آنلاین و برخی نیز آفلاین هستند. کار کردن با برخی از این برنامه‌ها به مهارت و تجربه نیاز دارد و مخصوص گرافیست‌ها و طراحان حرفه‌ای است. اما برخی دیگر از برنامه‌ها برای طراحی لوگو موبایل ساده هستند و به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

استفاده از برنامه طراحی لوگوی موبایل

برنامه‌هایی که برای طراحی استفاده می‌شوند به شما این امکان را می‌دهند تا لوگو را مستقیما در گوشی و یا سیستم رایانه خود طراحی کنید. با نصب یکی از این برنامه‌ها بر روی گوشی همراه می‌توانید به راحتی یک لوگو حرفه‌ای برای خودتان طراحی کنید. البته لپ تاپ این مزیت را دارد که بتوانید لوگو را تجزیه و تحلیل و بعد هم ویرایش کنید.

استفاده از برنامه‌های سازنده لوگو و لوگوساز حرفه‌ای مانند بیزگو راحت‌ترین راه‌حل برای کسب و کارهای نوپا در زمینه موبایل و تجهیزات گوشی همراه است.

مزیت‌های استفاده از برنامه‌های طراحی لوگو تجهیزات موبایل

اگر تصمیم‌تان برای طراحی لوگو موبایل جدی است، استفاده از برنامه‌های طراحی این مزیت‌ها را به همراه دارد:

سرعت بالا برای طراحی

اگر توانایی پرداخت هزینه برای طراحی لوگوی تجهیزات موبایل حرفه‌ای را ندارید، برنامه‌ها و اپلیکیشن های مختلفی با سرعت بالایی این کار را برایتان انجام می‌دهند. البته قبل از هر چیز باید یک ایده در ذهن داشته باشید. سپس آن را روی کاغذ پیاده و بعد با کمک یک برنامه حرفه‌ای آن را به تصویر برند تبدیل کنید.

اگر در طراحی لوگو موبایل فروشی دچار اشتباه شدید، گزینه بازگشت را که بزنید، دوباره می‌توانید المان‌های جدید را روی برنامه اجرا کنید. به هر حال سرعت بالا در طراحی از مزیت‌های استفاده از این برنامه‌ها است.

رابط کاربری آسان

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از برخی برنامه‌های طراحی لوگوی موبایل سهولت استفاده است. سازندگان این برنامه‌ها به نحوی عمل می‌کنند که تمامی کاربران اعم از حرفه‌ای‌ها تا افراد عادی و آماتورها بتوانند به راحتی از اپلیکیشن آن‌ها استفاده کنند. حتی اگر قرار باشد برنامه Adobe Photoshop را هم استفاده کنید، کارکردن با آن چندان سخت نیست. به تنها چیزی که نیاز دارید، یک لپ تاپ یا کامپیوتر است که بتوانید از طریق فتوشاپ لوگوی مورد نظر خود را طراحی کنید. در مقاله اصول طراحی لوگو با فتوشاپ به صورت کامل در این باره صحبت کردیم.

در مورد برنامه‌های گوشی همراه هم سازندگان به حجم کوچک لوگو در گوشی همراه توجه کرده‌اند. این برنامه‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که از مرحله ابتدایی ساخت تا انتهای برنامه شما را هدایت می‌کنند.

نکات مهم قبل از طراحی لوگو لوازم جانبی موبایل

قبل از اینکه به سراغ برنامه‌های طراحی لوگو موبایل بروید، باید چند نکته مهم را مدنظر داشته باشید:

قالب تصویر را انتخاب کنید

قبل طراحی لوگو لوازم جانبی موبایل باید نوع فایل برای ذخیره شدن را درنظر داشته باشید. وقتی قرار است فایل لوگو را برای بنرهای بزرگ استفاده کنید، قالب AI مناسب‌تر است و می‌توانید با هر سایزی که بخواهید آن را کوچک یا بزرگ کنید. فایل‌های PNG و JPEG مقیاس‌پذیر نیستند و فقط برای تصاویر کوچک مناسبند. در فایل‌های JPEG هم نمی‌توانید هیچ تصویری را اضافه کنید و پس زمینه دارند. اما اگر قرار است لوگوی موبایل را روی تصویر دیگری قرار دهید، حتما فایل PNG را انتخاب کنید.

 

استفاده تجاری در مقابل استفاده خصوصی

آیا قرار است از لوگو برای هدف تجاری استفاده کنید؟ برخی از برنامه‌های طراحی لوگو موبایل مانند VanillaPen: Design Studio دارای مجموعه‌ای از تصاویر پیش‌فرض و با ویژگی سفارشی‌سازی هستند. اگر طراحی لوگو موبایل فروشی فقط با هدف قرار گرفتن تصویر برند برای کارت ویزیت و استفاده شخصی است، نیازی به صرف وقت زیاد نیست. اما اگر هدف شما برندسازی است، زمان و انرژی بیشتری را برای طراحی چنین لوگویی صرف کنید.

در نظر گرفتن کیفیت تصویر برند

یکی از نکات مهم برای طراحی لوگو موبایل توجه به کیفیت تصویر است. اگرچه در بیشتر مواقع لوگو تصویر کوچکی است که آن را بر روی تصاویر، بنرها، فیلم و ... قرار می‌دهید، اما باید کیفیت لازم برای مشاهده جزئیات را داشته باشد. اگر تصویر برند وضوح بالایی نداشته باشد، مخاطب نمی‌تواند جزئیات آن را به راحتی تشخیص دهد.

  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰

لوگو هر کسب و کار پایه و اساس هویت بصری آن را شکل می‌دهد و ارزش‌های آن را در قالب یک نماد خاص و جذاب به تصویر می‌کشد تا احساسات مخاطبان را درگیر ‌کند. به عنوان مثال اگر می‌خواهید احساساتی همچون قدرت، رهبری و شجاعت را به مخاطبان خود انتقال دهید، طراحی لوگو شیر بهترین گزینه پیش روی شما است. لوگو شیر دقیقا مانند حیوان شیر در دنیای واقعی، مفهوم اقتدار را به مخاطبان انتقال می‌دهد و توجه آنان را به نشان بصری یک کسب و کار جلب خواهد کرد. برندهای معروف بسیاری برای طراحی لوگوی خود از تصویر حیوان شیر به عنوان عنصر اصلی لوگو استفاده کرده‌اند تا از طریق آن بتوانند به بیزینس خود ارزش و اعتبار بخشند و به طور کلی نیز از رقبا متمایز شوند. طراحی لوگو شیر رویکردی خاص در طراحی لوگو محسوب می‌شود و معمولا برندهایی به سراغ آن می‌روند که قصد دارند تمامی ویژگی‌های شخصیتی این حیوان از جمله قدرت و رهبر بودن آن را در لوگوی خود به نمایش بگذارند. لوگو شیر و خورشید یکی از معروف‌ترین نمونه‌ لوگوهای طراحی شده با شیر است که به عنوان یکی از جذاب‌ترین نمادهای ملی قدیمی ایران شناخته می‌شود. در ادامه این مطلب اصول طراحی لوگو شیر را مورد بررسی قرار می‌دهیم و شما را با چندین نمونه طراحی لوگو شیر معروف نیز آشنا خواهیم کرد. با آرمکده همراه باشید.


در مورد طراحی لوگو حیوانات و مونوگرام بیشتر بخوانید.


مزایای طراحی لوگو شیر

شیر در تمامی ادیان، کشورها و فرهنگ‌ها به عنوان حیوانی قدرتمند، شجاع و تحسین برانگیز شناخته می‌شود و همه ما در دوران کودکی نیز آن را سلطان جنگل خطاب می‌کردیم. این حیوان مظهری از اصالت، اقتدار، استحکام، نجابت، غرور، سلطنت و حفاظت است. یک شیر همواره خواستار رهبری، عزت و احترام است؛ زیرا همواره باید از قلمرو خود محافظت کند و قدرت بالای خود را به نمایش بگذارد. تمامی این ویژگی‌ها دقیقا همان ویژگی‌هایی است که برخی از برندها دارا هستند و می‌خواهند آنها را از طریق لوگوی خود به مخاطبان نشان دهند. از آنجایی که در دنیای طراحی، تصاویر بسیار بهتر و تاثیرگذارتر از کلمات عمل می‌کنند پس طراحی لوگو شیر انتخاب بسیار مناسبی برای برندهایی است که به دنبال خلق یک نشان بصری ماندگار هستند و می‌خواهند قدرت، اصالت و کیفیت بالای خود را از طریق یک لوگوی منحصر به فرد در معرض نمایش قرار دهند.

بنابراین اگر به دنبال روشی جذاب و خاص جهت جلب توجه و اعتماد مخاطبان هدف خود هستید، لوگو شیر بهترین انتخاب است. از طرفی دیگر طراحی لوگو شیر شما را به طور کامل از رقبا متمایز می‌سازد و لوگویتان را به لوگویی قابل تشخیص و ماندگار تبدیل خواهد کرد. علت اصلی ایجاد تمایز از رقبا این است که معمولا برندهای معدودی، جسارت و ریسک پذیری طراحی لوگو شیر را دارند و ترجیح می‌دهند تا لوگوی خود را با استفاده از رویکردهای رایج و معمول طراحی نمایند. از این رو برندهای ریسک پذیرتر و البته هوشمندتر از این ضعف رقبای خود استفاده کرده و رویکرد طراحی لوگو شیر را به عنوان سبک اصلی طراحی هویت بصری خود انتخاب می‌کند.

اصول طراحی لوگو شیر

طراحی لوگو با نماد شیر برای هر کسب و کاری مناسب نیست و برای انتخاب این حیوان به عنوان نماد اصلی لوگوی خود باید هویت برند و حوزه فعالیت خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال برندهای خودروسازی یکی از بهترین کاندیداها برای طراحی لوگو شیر هستند تا از طریق آن بتوانند ارزش‌های برند خود را به مخاطبان نشان دهند. با این حال برای طراحی لوگو شیر باید به برخی اصول و قواعد اولیه توجه داشته باشید تا بتوانید لوگویی جذاب طراحی نمایید. مهم‌ترین اصول طراحی لوگو شیر شامل:

طراحی ساده

طراحی ساده اما جذاب از جمله اصول اولیه طراحی لوگو شیر است که موجب جلب توجه مخاطب به نماد اصلی لوگو و افزایش جذابیت بصری آن خواهد شد. در حالت ایده آل زمانی که از نماد شیر به عنوان عنصر اصلی لوگو خود استفاده می‌کنید، بکاگیری نمادهای دیگر در لوگو موجب پیچیدگی و شلوغی آن می‌شود. البته استفاده از یک نماد کوچک همچون تاج در لوگو شیر می‌تواند لوگو را از حالت سادگی مطلق خارج کرده و میزان تاثیرگذاری آن را افزایش دهد. در صورت طراحی لوگو شیر به سبک تصویری و یا ترکیبی بهتر است از نماد شیر به تنهایی در لوگو استفاده کنید تا در عین سادگی بتوانید لوگوی منحصر به فرد و جذابی را طراحی نمایید. ترکیب نماد شیر به همراه نام برند به عنوان یک ترکیب استاندارد برای طراحی لوگوی شیر شناخته می‌شود که در عین حفظ سادگی لوگو، نام برند را نیز در ذهن مخاطبان ثبت خواهد کرد.

 

لوگو شیر

انتخاب پالت رنگی مناسب

انتخاب پالت رنگی مناسب نیز یکی دیگر از مراحل مهم و اصول طراحی لوگو شیر است که تاثیر بسزایی بر جذابیت بصری آن خواهد داشت. آگاهی از اصول و مفاهیم روانشناسی رنگ‌ها در بازاریابی، برندسازی و طراحی لوگو بسیار مهم‌ است؛ زیرا رنگ‌ها معرف ارزش‌های اصلی یک برند هستند و تاثیر عمیقی بر شناخت اولیه مخاطب از آن خواهند داشت. بنابراین انتخاب رنگ مناسب برای لوگو شیر از اهمیت بالایی برخوردار است و ارتباط مستقیمی با نحوه ادراک مخاطبان از لوگو خواهد داشت. روانشناسی رنگ در طراحی لوگو دارای مفهومی فراتر از انتخاب یک رنگ مشخص برای لوگو است و به طور کلی بر تاثیر روانشناختی رنگ‌ها بر افراد تمرکز می‌کند؛ هر رنگ حامل یک پیام عاطفی به خصوصی است که انرژی خاصی دارد.

در میان طیف گسترده‌ای از رنگ‌های سرد و گرم، شاید انتخاب رنگی که با شخصیت برند شما متناسب باشد کمی دشوار به نظر برسد. اما درک و آگاهی از تاثیر روانشناختی رنگ‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید دقیقا همان احساسی که می‌خواهید را در مخاطبان خود به وجود آورید. برای انتخاب رنگ مناسب برای لوگو شیر باید به مواردی همچون حوزه فعالیت، مخاطبان هدف، ارزش و هویت برند و همچنین تمایز از رقبا توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین و متناسب‌ترین ترکیب رنگی را برای لوگوی خود انتخاب نمایید.

 

طراحی لوگو شیر

انتخاب فونت مناسب

انتخاب فونت مناسب نیز یکی دیگر از اصول طراحی لوگو شیر است که موجب تثبیت نام برند شما در ذهن مخاطبان خواهد شد. در صورت طراحی لوگو شیر به سبک ترکیبی (استفاده از نماد و نام برند) باید نام برند خود را با فونتی مناسب، خوانا و شایسته در پایین و یا در کنار نماد شیر بنویسید. انتخاب فونت نیز همچون انتخاب رنگ به شخصیت برند و حوزه فعالیت شما بستگی دارد. به عنوان مثال یک برند خودروسازی برای طراحی لوگو شیر بهتر است از یک فونت سنس سریف کلاسیک، ساده و خوانا استفاده نماید تا علاوه بر حفظ ارزش و اعتبار برند همچنین بتواند نام تجاری خود را در ذهن مخاطبان هدف برجسته سازد. در حالت کلی بهترین فونت برای طراحی لوگو شیر فونتی است که ساده اما جذاب باشد و مخاطب نیز برای خواندن آن دچار مشکل نشود. از طرفی دیگر بکار بردن فونت‌های فانتزی، پیچیده و ناخوانا برای طراحی لوگو شیر با ویژگی‌های شخصیتی این حیوان در تضاد بوده و نوعی ناهماهنگی و ناسازگاری غیرمعمولی را در لوگوی شما به وجود می‌آورد. بنابراین در انتخاب فونت مناسب برای لوگوی خود دقت کافی داشته باشید تا علاوه بر ماندگاری نام برند خود در ذهن مخاطبان همچنین بتوانید ارزش‌های برندتان را نیز حفظ نمایید.

استفاده از اشکال هندسی

برای طراحی لوگو شیر می‌توانید از اشکال هندسی کمک بگیرید تا لوگوی شما جذاب‌تر به و خاص‌تر به نظر برسد. استفاده از اشکال هندسی همچون دایره، مربع، سه ضلعی یا شش ضلعی در طراحی شیر رویکردی رایج است؛ زیرا این اشکال نمادی از اعتماد، امنیت، حمایت و اقتدار بوده و نظم و ترتیب خاصی به عناصر لوگو می‌بخشند و به نوعی آن را سازماندهی می‌کنند. با استفاده از این اشکال بسیار سریع‌تر و راحت‌تر می‌توانید توجه مخاطبان هدف را به لوگوی خود جلب کرده و احساسات مثبتی را در آنان به وجود آورید.

رعایت فاصله و تناسب میان اجزای لوگو

رعایت فاصله مناسب و تناسب میان اجزای لوگو نیز یکی دیگر از نکات بسیار مهمی است که در هنگام طراحی لوگو شیر باید به آن توجه داشته باشید. اگر تمامی نکات بالا را به درستی رعایت کنید اما عناصر تشکیل دهنده لوگو دارای تناسب و فاصله کافی نباشند، لوگوی شما هیچ تاثیر مثبتی بر مخاطبان هدف نخواهد گذاشت. اگر لوگوی خود را به روش لوگو ترکیبی طراحی می‌کنید باید نماد اصلی لوگو یعنی شیر را در وسط قرار دهید و سپس با رعایت فاصله مناسب، نام برند را در پایین و یا کنار آن بنویسید.

با رعایت این نکات ساده اما کاربردی و مهم می‌توانید لوگو شیر را به صورت حرفه‌ای طراحی کرده و از آن به عنوان هویت بصری کسب و کار خود استفاده نمایید.

  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰
برند خودروسازی فراری در سال 1947 توسط آقای انزو فراری (Enzo Ferrari) در ایتالیا تاسیس شد. او از دوران کودکی و نوجوانی به دنبال تحصیلات عالیه و آکادمیک نبود اما علاقه بسیار زیادی به اتومبیل و مسابقات اتومبیل رانی داشت و همواره در تلاش بود تا بتواند به عنوان راننده در این مسابقات شرکت کند.
این رویا در سال 1919 محقق شد و انزو فراری به عنوان راننده آزمایشی در مسابقات رالی شرکت نمود و تا 1923 عنوان‌های قهرمانی بسیاری کسب کرد. یک سال بعد یعنی در سال 1924 تیم اتومبیلرانی «اسکودریا فراری - Scuderia Ferrari » به معنای فراری پایدار توسط انزو و همکاری شرکت خودروسازی «آلفارومئو» راه اندازی شد و این شراکت حدود ده سال ادامه داشت و در این مدت زمان نیز افتخارات بسیاری کسب کرده و اتومبیل‌های مسابقه‌ای پر قدرتی نیز طراحی کردند.
برای آشنایی با انواع لوگو کلیک کنید.
اما در سال 1933 به دلیل رکود اقتصادی و مشکلات مالی، شرکت آلفارومئو از همکاری با تیم رالی اسکودریا کناره گیری کرد و همین موضوع سبب شد تا این تیم با رهبری انزو فراری به صورت مستقل به فعالیت خود در مسابقات و تولید ماشین‌های مسابقه‌ای ادامه دهد. این شرکت چندین سال بعد مجددا همکاری خود با تیم اسکودریا فراری را از سر گرفت و بخشی از سهام آن را خریداری کرد. اما با آغاز جنگ جهانی دوم، مسابقات اتومبیلرانی لغو شد و انزو فراری نیز تصمیم گرفت تا به صورت مستقل، طراحی و ساخت اتومبیل‌های مسابقه‌ای را آغاز کند.
سرانجام در سال 1947 اولین خودروی فراری به نام S125 و با لوگو فراری یعنی همان اسب سرکش معروف طراحی و ساخته شد. این برند پس از تولید چندین اتومبیل مسابقه توانست به شهرت و محبوبیت نسبی دست پیدا کند و پس از آن طراحی و تولید اتومبیل‌های جاده‌ای را آغاز کرد و با عرضه خودروهای لوکس در هر دوره توانست به برند جهانی امروزی تبدیل شود.
ایده لوگو فراری
لوگو فراری با نشان اسب سرکش معروف به عنوان یکی از قابل تشخیص‌ترین و البته جذاب‌ترین لوگوهای دنیا در صنعت اتومبیل سازی شناخته می‌شود که داستان جالبی در پس طراحی آن وجود دارد. آرم ماشین فراری نمادی از قدرت، سرعت و نوعی افسارگسیختگی است که این مفاهیم با تصویر یک اسب سیاه سرکش بر روی یک سپر زرد رنگ به مخاطبان انتقال پیدا می‌کند و سال‌ها است که به عنوان هویت بصری برند فراری مورد استفاده قرار می‌گیرد و دستخوش تغییر و تحولات خاصی نیز قرار نگرفته است. ایده لوگو فراری و استفاده از آن به عنوان لوگوی این برند بزرگ خودروسازی به سال 1923 بازمی‌گردد؛ زمانی که انزو فراری به عنوان راننده در مسابقات اتومبیل رانی شرکت می‌کرد و یکی از بهترین رانندگان مسابقات بود.
انزو فراری در آن سال در یکی از مسابقات اتومبیل رانی مهم، موفق به کسب مقام اول شد و پس از پیروزی در این مسابقه با مادر یکی از معروف‌ترین خلبانان ایتالیا در جنگ جهانی اول به نام فرانچسکو باراکا (Francesco Baracca) دیدار کرد. او یکی از بهترین و محبوب‌ترین خلبانان نظامی در زمان جنگ جهانی بود که در طول دوره خدمت خود پنج فروند از جنگنده‌های دشمن را منهدم کرد و به یکی از اسطوره‌های بی بدیل میلیون‌ها ایتالیایی تبدیل شد. مادر این خلبان محبوب از انزو فراری خواست تا نشان اسب سرکش و افسارگسیخته‌ای که فرانچسکو باراکا بر روی هواپیمای خود نصب کرده بود را بر روی اتومبیل خود درج کند؛ زیرا معتقد بود که این آرم مظهر پیروزی است و برای او شانس و بهروزی به ارمغان می‌آورد. انزو فراری با کمال میل این پیشنهاد را قبول کرد و بعدها از این نشان به عنوان پایه و اساس طراحی لوگو فراری استفاده نمود. البته لوگو ماشین فراری امروزی با آرم معروف باراکا تفاوت‌هایی دارد اما پایه و اساس کلی آنها کاملا شبیه به یکدیگر است.
تاریخچه لوگو فراری
همانطور که اشاره کردیم، نشان اصلی لوگو فراری همان اسب معروف از ابتدای تاسیس غیر رسمی این برند تا به امروز به عنوان هویت بصری ثابت و اصلی این برند مورد استفاده قرار گرفته و دچار تغییر و تحولات چندانی نشده است. یعنی نماد اسب در تمامی لوگوها ثابت بود اما تغییراتی در سایر جزئیات لوگو در هر به روزرسانی اعمال می‌شد. همین عدم تغییر و ثابت بودن نشان لوگوی فراری سبب محبوبیت و ماندگاری آن در ذهن مخاطبان و تبدیل شدن آن به نشانی جهانی و منحصر به فرد شد. در این بخش تاریخچه لوگو فراری و تحولات آن در گذر زمان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
لوگو فراری 1929 – 1931
اولین نسخه از نشان اسب سرکش و در حال پرش لوگو فراری در سال 1929 طراحی شد و بر روی اتومبیل‌های فراری قرار گرفت. این لوگو علاوه بر الهام از نماد معروف هواپیمای فرانچسکو باراکا همچنین به اسب بخار که قدرت موتور خودرو را اندازه گیری می‌کند نیز مرتبط می‌شود. این لوگو فراری شمایل نیم رخ یک اسب در حال پرش را به تصویر می‌کشد که دارای ظاهری ناآرام است که به لحاظ جسمی رشد پیدا کرده و آماده دویدن و حرکت رو به جلو است. یک اسب سیاه با لکه‌ها و برجستگی‌های سفید بر روی بدن آن که بر روی یک سپر زرد قرار گرفته است. این سپر کلاسیک دارای یک لبه دوتایی (زرد و مشکی) با نوارهای سه گانه مشکی، سفید و قرمز در بالا و حروف مورب S" و "F در پایین است که این دو حرف به تیم اتومبیل رانی Scuderia Ferrari اشاره دارد.
 
 
لوگو فراری 1931 – 1939
دو سال بعد یعنی در سال 1931 سپر لوگو فراری کمی تغییر پیدا کرد و قسمت منحنی بالای آن به حالت افقی درآمد و سه رنگ سبز، سفید و قرمز پرچم ایتالیا نیز به آن اضافه شد. اسب لوگوی ماشین فراری نیز در این نسخه با خطوط مشخص‌تر و ظریف‌تری ترسیم شد و برجستگی‌های سفید بدن اسب نیز جای خود را به رنگ زرد دادند. نوار مشکی لبه سپر لوگو فراری نیز کمی ظریف‌تر شد تا آرم فراری کمی روشن‌تر و شفاف‌تر به نظر برسد. این لوگو به مدت هشت سال به عنوان آرم فراری مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن دچار تغییرات دیگری شد.
لوگو فراری 1939 – 1957
نسخه سال 1939 لوگو فراری با دو نسخه پیشین آن تفاوت‌های چشمگیری داشت و اسب معروف آن در این به روزرسانی از سمت راست در لوگو به تصویر کشیده شد. نشان اسب آرم فراری در این نسخه بسیار واقعی‌تر بود و بر روی بدن آن نیز برجستگی‌ها و سایه‌های سفید رنگ به منظور افزایش جلوه بصری اضافه شد. این اسب همچنین دو بال پهن و زیبا در پشت خود دارد که به عنوان نمادی از قدرت و سرعت بی نظیر اتومبیل‌های فراری در نظر گرفته می‌شود.
در این نسخه از لوگو فراری یک دایره زرد رنگ با شعاع نارنجی و حاشیه‌های مایل به قرمز جایگزین سپر معروف آن شد. این دایره همچنین دارای نوار باریک مشکی در لبه است و یک بخش از عبارت AUTO AVIO COSTRUZIONI در بالا و بخش دیگر آن نیز در پایین دایره نوشته شده است. پرچم ایتالیا نیز در سمت راست و چپ این دایره قرار گرفته و بال‌های اسب نمادین و نجیب این نسخه از لوگوی فراری نیز از کادر اصلی دایره خارج شده است.
لوگو فراری 1947 – 1951
در سال 1947 اولین نسخه از آرم مستطیلی شکل لوگوی فراری با گوشه‌های گرد جایگزین سپرهای مثلثی سنتی آن شد. پایه اصلی آرم فراری در این به روزرسانی همچنان زرد باقی مانده اما برخلاف سایر نسخه‌ها کمی کدر و اصطلاحا رنگ پریده است. اسب سیاه سرکش نیز به سمت چپ چرخیده و جثه آن کمی بزرگ‌تر طراحی شده تا فضای بیشتری را در لوگو اشغال کند و توجه بیننده را به خود جلب نماید. این اسب معروف بر روی یک پا و روی یک حاشیه طولانی ایستاده است که در واقع ادامه خط افقی بالای حرف "F" کلمه Ferrari می‌باشد. سایر حروف نیز در پایین این خط قرار دارند و با حروف پررنگ نوشته شده‌اند. در بالای سر اسب نیز سه رنگ همیشگی موجود در لوگوی فراری یعنی رنگ‌های پرچم ایتالیا به چشم می‌خورد که تقریبا عنصر ثابت در تمامی نسخه‌های لوگوی این کمپانی معروف هستند.
 
لوگو فراری 1951 – 1981
در سال 1951 تغییر دیگری در لوگو فراری اعمال شد و اسب سرکش آن طوری در لوگو قرار گرفت تا پای آن بر روی خط افقی F نباشد. کادر کلی لوگو نیز به شکل یک مستطیل عمودی کلاسیک با گوشه‌های تیز درآمد و رنگ آن به زرد پررنگ تبدیل شد. نوارهای رنگی در بالا نیز به مستطیل تبدیل شدند اما در جهت افقی بودند و رنگ‌های سه گانه پرچم ایتالیا نیز به طور واضح‌تر و شفاف‌تر در قسمت بالایی لوگو همچنان ثابت باقی ماندند.
 
لوگو فراری 1981 – 1994
در سال 1981 تغییرات دیگری در لوگو فراری به وجود آمد که مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین آن تغییر شکل ظاهری اسب سرکش بود. در طراحی این نسخه از آرم فراری بدن اسب به لحاظ بصری کمی پررنگ‌تر و بولدتر شد و خطوط مربوط به عضلات آن نیز به طور کامل حذف شدند. کادر اطراف مستطیل لوگو دارای گرادینت نقره‌ای است و سایر رنگ‌های لوگوی فراری نیز از نظر اندازه و رنگ تنظیم شدند.
لوگو فراری 1994 - 2002
در سال 1994 هویت بصری برند فراری به صورت رسمی‌تر و در قالبی مدرن معرفی شد. در این نسخه از لوگو فراری اسب سیاه حالتی غیرقابل توقف و سرکش‌تری به خود گرفت که بر روی پاهای عقب خود ایستاده است و به عنوان عنصر اصلی و مرکزی لوگو در پس زمینه زرد روشن قرار دارد. در این نسخه همچنین شاهد بازگشت لکه‌های سفید بدن اسب هستیم که بر روی بدن مشکی و شفاف آن کنتراست جالبی را به وجود آورده‌اند تا تصویر این اسب سرکش واقعی‌تر به نظر برسد. در قسمت بالایی لوگو نیز خطوط سبز، سفید و قرمز معروف نیز قرار دارند که به پرچم ایتالیا اشاره داشته و نسبت به نسخه پیشین پررنگ‌تر هستند. کلمه Ferrari نیز همچون همیشه با یک فونت سنس سریف کلاسیک در لوگو نوشته شده و نقطه بالای حرف i از حالت خط توپر به یک نقطه تبدیل شده است.
لوگو فراری 2002 تا به امروز
از جدیدترین لوگو فراری در سال 2002 رونمایی شد که طراحی مجدد نشان بصری آن تغییرات چشمگیری نسبت به لوگوی کلاسیک فراری نداشت. خطوط مشکی از میان نوارهای سبز، سفید و قرمز کاملا حذف شدند تا لوگو شفاف‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد. پای راست جلوی اسب نیز کمی بالاتر قرار گرفت تا به صورت کامل در لوگو قرار گیرد و توسط پای چپ پوشانده نشود.
لوگو فراری از سال 2002 تا به امروز یعنی حدود 21 سال است که تغییری پیدا نکرده و به عنوان هویت بصری این برند معروف و خوش آوازه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • طراحی سایت طراحی سایت