طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

۴ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
چه بخواهید به عنوان یک برند نوپا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، خود را در یک صنعت رو به رشد تثبیت کنید یا به سادگی با دیگران در سطح شخصی ارتباط برقرار کنید، ارتباط کلیدی است. با این حال، ارتباط خیلی بیشتر از گفتار ساده است. در واقع، قانون «محرابیان» نشان می دهد که 93 درصد از تماس ما با افراد دیگر غیرکلامی است.
 
این مطمئناً در مورد طراحی برند و لوگو صادق است، جایی که کارشناسان خلاق سعی می کنند چندین پیام، ایده ها و ارزش های پیچیده را به ساده ترین شکل ممکن منتقل کنند.
 
در حالی که بیشتر مردم با مفهوم روانشناسی رنگ ها آشنا هستند و اینکه چگونه سایه های خاص می توانند ما را به تفکر و رفتار متفاوت وادار کنند، چیزی که ممکن است ندانید این است که ما نیز تحت تأثیر روانشناسی فونت لوگو هستیم. ارتباط ما با تایپوگرافی های الهام بخش مختلف باعث ایجاد ایده ها و احساسات قدرتمند می شود. برای شرکت‌ها، این بدان معناست که انتخاب تایپوگرافی مناسب در طراحی لوگو می‌تواند به شما در پر کردن شکاف‌های شخصیت برندتان کمک کند.
چه طراحی یک لوگو با حروفی که برای تعریف یک برند «رسمی» جدی و هوشیار باشد، یا انتخاب چیزی شادتر و هیجان‌انگیزتر، فونت‌ها می‌توانند کلیدی برای شناخت مؤثر برند باشند. هنگامی که متوجه شدید که هر فونت ویژگی‌های متمایز خود را دارد، و مشخص کردید که آن‌ها چیستند، می‌توانید گزینه‌هایی را انتخاب کنید که ویژگی‌هایی را به اشتراک بگذارند که به بهترین وجه نشان‌دهنده کسب‌وکار شما هستند.
 
بنابراین، بیایید شروع به یافتن "نوع" خود کنیم.
 
روانشناسی فونت: «نوع» شما در مورد شما چه می گوید
به لطف چیزی به نام «اثر برتری تصویر»، انسان‌ها بیشتر از هر چیز دیگری محرک‌های بصری را به یاد می‌آورند. این به این معنی است که اگر می‌خواهید برندتان به خاطر بسپارید، باید جذابیت بصری آن را افزایش دهید، و اینجاست که روانشناسی تایپوگرافی وارد می‌شود.
 
قبل از اینکه به جزئیات تایپوگرافی در طراحی لوگو و طراحی گرافیک بپردازیم، و اینکه چگونه روانشناسی فونت می تواند بر مخاطب شما تأثیر بگذارد، ارزش آن را دارد که بررسی کنیم که چرا حروف چاپی خاص چنین جذابیت احساسی قابل توجهی دارند.
احتمالاً در گذشته متوجه تأثیر ذاتی فونت های مختلف شده اید. به عنوان مثال، اگر یک شرکت مالی را دیدید که لوگوی آن به صورت کمیک نوشته شده بود، احتمالاً در مورد غیرحرفه‌ای بودن آن کسب‌وکار نظر می‌دهید. با این حال، اگر همان نام تجاری را دیدید که با فونت سنتی Serif نوشته شده است، بلافاصله سطح اعتماد بیشتری را احساس خواهید کرد.
 
بر اساس «نظریه گشتالت»، مردم معمولاً بخش‌های مختلف چیزی را در صورت امکان به عنوان یک کل واحد می‌بینند. به عبارت دیگر، ما عمداً سعی می کنیم در چیزها معنا پیدا کنیم، حتی زمانی که هیچ معنای آشکاری آشکار نیست. تئوری گشتالت به مردم در دنیای طراحی می گوید که می توانند با اطمینان از تمام اجزای یک کار یکپارچه با هم معنا را منتقل کنند.
در یک لوگو، این بدان معنی است که رنگ ها، اشکال و حتی فونت ها باید با هم کار کنند و به شیوه ای هماهنگ با یکدیگر ارتباط داشته باشند و در عین حال ارزش های منحصر به فرد شرکت را به نمایش بگذارند. حتی اگر نام برند، رنگ‌ها و حتی نمادهای اطراف لوگوی خود را کاملاً درست دریافت کنید - فونت اشتباه می‌تواند اعتبار برند شما را از بین ببرد.
 
سوال این است که کدام تایپوگرافی را باید انتخاب کنید؟
 
پاسخ ساده این است که بستگی به هویت برندی دارد که می‌خواهید ایجاد کنید. همانطور که در یک لحظه به آن خواهیم پرداخت، فونت های سریف می توانند حس سنت و احترام را ایجاد کنند، در حالی که فونت های sans serif واضح و دوستانه هستند. فونت های اسکریپت زیبایی دست خط را ارائه می دهند، در حالی که فونت های مدرن آینده نگر هستند.
همه چیز در مورد یافتن تایپوگرافی الهام بخش است که برای شما کار می کند.
 
روانشناسی قلم
روانشناسی تایپوگرافی: 6 سبک مختلف فونت
همانطور که افراد احساسات و تداعی‌های خاصی دارند که آنها را به رنگ‌های خاص مرتبط می‌کنند، همین امر را می‌توان در مورد روانشناسی قلم نیز گفت. ما به طور خودکار به نحوه نگارش متن واکنش متفاوتی نشان می دهیم. به عبارت دیگر، مهم این نیست که شما چه می گویید، بلکه چگونه آن را بیان می کنید.
 
به عنوان مثال، اگر شما علاقه مند به انتقال این ایده هستید که تجارت شما قابل احترام یا سنتی است، باید سبک قلمی را انتخاب کنید که ریشه در ایده های میراث دارد. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید مردم کسب‌وکار شما را پایدار و خوش‌آمد بدانند، ممکن است یک تایپ‌فیس کمتر رسمی و بدون سری انتخاب کنید.
 
بیایید به تایپوگرافی در طراحی لوگو نگاهی بیندازیم، و اینکه چگونه هر فونت می تواند چیزهای مختلف را با هم ارتباط برقرار کند.
 
1. روانشناسی قلم سریف
با شروع سنتی‌ترین گزینه فونت، فونت‌های سریف احساس کلاس و میراث را ترویج می‌کنند و زمانی که می‌خواهید شرکتی ایجاد کنید که احساس «تأسیس» می‌کند، آن‌ها را ایده‌آل می‌کند. فونت های سریف به دلیل ماهیت کلاسیک خود دارای احساس اعتماد و احترام هستند و آنها را برای هویت های برند که حول اقتدار و عظمت می چرخند عالی می کند.
فونت های Serif در موقعیت های "رسمی" بهترین کار را دارند. آن‌ها برای شرکت‌هایی که می‌خواهند آگاهی از برند را ایجاد کنند، در حالی که ماهیت قابل اعتماد خود را نشان می‌دهند، عالی هستند. اغلب، انواع سریف برای شرکت های مالی، دانشگاهیان، صفحات گسترده و سرمقاله ها ایده آل هستند. برخی از محبوب ترین گزینه ها عبارتند از:
 
تایمز نیو رومن
گرجستان
گاراموند
2. روانشناسی قلم Slab serif
که اغلب به عنوان یک "زیر مجموعه" از فونت های سریف در نظر گرفته می شود، تایپ فیس های سری اسلب شبیه سریف ها هستند، اما دارای بخش های اسلب خاصی در آنها هستند. آنها اغلب با اعتماد به نفس، استحکام و احساس نگرش جسورانه مرتبط هستند.
به طور کلی، فونت‌های slab serif توسط شرکت‌هایی که می‌خواهند بر بازار تأثیر بگذارند، چه با یک ایده جدید نوآورانه یا یک محصول بصری، بهتر استفاده می‌شوند. آنها اغلب توسط برندهای خودرو و فناوری استفاده می‌شوند که می‌خواهند در مشتریان خود اعتماد کنند و در عین حال خلاقیت مدرن را به نمایش بگذارند. گزینه های مورد علاقه عبارتند از:
 
پیک
راکول
موزه
3. روانشناسی قلم Sans serif
فونت های Sans Serif تمیز، مدرن و جذاب هستند. آنها توسط مارک هایی استفاده می شوند که می خواهند یک نگرش مستقیم، ساده و بی معنی نشان دهند. وقتی صحبت از تایپوگرافی در طراحی لوگو می شود، راه حل های sans serif نشان دهنده احساس صداقت و حساسیت است. هیچ عنصر تزئینی وجود ندارد که چشم را پرت کند یا پیام را کدر کند.
ماهیت ساده و در عین حال موثر فونت‌های sans serif آن‌ها را برای برندهایی که می‌خواهند هنگام طراحی لوگوی شرکت خود وضوح را در اولویت قرار دهند، عالی می‌کند. اغلب، این حروف چاپی را در برندهای لباس، شرکت‌های فناوری، و کسب‌وکارهایی می‌بینید که بر روی ایده‌آل‌های «آینده‌اندیشی» و اهداف برند متمرکز هستند. تعدادی از بهترین فونت های sans-serif عبارتند از:
آریال
گوتیک قرن
هلوتیکا
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰
با دسترسی و نفوذ اینترنت، افراد بیشتری نسبت به همیشه برند شما را تماشا می کنند.
 
یک لوگوی منحصر به فرد و به یاد ماندنی چیزی است که شرکت شما را متمایز می کند – و مهم است که پیام خود را به وضوح منتقل کنید.
برای دیدن  نمونه طراحی لوگو آرمکده اینجا کلیک کنید.
حتی اگر طراحی لوگو برای ارتقای کسب و کار شما به سطح بعدی بسیار مهم است، همیشه درست کردن آن آسان نیست. حتی موفق ترین سازمان ها نیز ممکن است اشتباه کنند.
 
در سال 2010، طراحی مجدد لوگوی گپ تنها پس از یک هفته معکوس شد و تغییر نام تجاری یاهو با موجی از واکنش مواجه شد.
 
چه به تازگی فرآیند طراحی را شروع کرده باشید و چه در حال اصلاح یک لوگوی موجود هستید، بسیاری از اشتباهات رایج طراحی لوگو وجود دارد که می توانید از آنها بیاموزید.
 
بیایید نگاهی دقیق‌تر به برخی از دام‌ها و خطاهایی بیندازیم که طراحان لوگو قربانی آن‌ها می‌شوند – و در عوض چه کاری باید انجام دهید.
 
چرا طراحی لوگو بسیار مهم است؟
در حالی که لوگو تنها بخشی از استراتژی تبلیغاتی شماست – یکی از حیاتی ترین جنبه های هر برند برای درست کردن آن است.
 
مشتریان بالقوه باید شرکت شما و شخصیت پر جنب و جوش آن را در نگاه اول درک کنند.
 
ساختن لوگوی عالی هرگز یک علم دقیق نیست. کار سخت، آزمایش و خلاقیت زیادی لازم است تا یک لوگو جمع‌آوری کنید که ماموریت شرکت شما را خلاصه کند.
 
در حالی که فرمولی برای ایجاد یک لوگوی خوب وجود ندارد، بسیار مهم است که شما یک درک نظری اولیه از آنچه که یک طراحی قانع کننده است داشته باشید.
 
متعادل کردن رنگ، تصاویر و طراحی فونت برای انتقال پیام آسان نیست – اما می تواند به معنای تفاوت بین موفقیت و شکست برای کسب و کار شما باشد.
اشتباهات طراحی لوگو که به هر قیمتی باید از آنها اجتناب کنید
وقتی همه چیز به آن ختم می شود، طراحی لوگوی شما یک سرمایه گذاری است.
 
سرمایه گذاری پول و زمان خود در اموال یا تجهیزات کافی نیست - باید به لوگوی خود توجه کنید تا به خوبی نشان دهنده کسب و کار شما باشد.
 
اگر لوگوی شما آماتور یا زشت به نظر می رسد، کسب و کار شما نیز چنین خواهد بود.
 
پرهیز از این اشتباهات طراحی لوگو می تواند تمام تلاش شما را از هدر رفتن دور نگه دارد.
 
1. انتخاب قلم ضعیف
وقتی نوبت به ایجاد یک لوگوی موفق می‌رسد، انتخاب فونت مناسب می‌تواند باعث ایجاد یا شکستن یک طراحی شود.
 
بالا رفتن از فونت ها فقط باعث می شود نام تجاری شما احمقانه یا غیرحرفه ای به نظر برسد. غیر معمول نیست که یک لوگو به دلیل انتخاب نامناسب فونت (مانند Comic Sans یا پاپیروس بدنام) شکست بخورد.
 
همه شرکت‌ها شخصیت‌های خاص خود را دارند و فونت‌ها نیز دارای شخصیت هستند. شما باید شخصیت فونت مناسب را برای برند تجاری خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک فونت با دست طراحی شده در مقابل یک فونت جدی و پررنگ، حال و هوای متفاوتی ایجاد می کند و ویژگی های متفاوتی را منتقل می کند.
 
مدتی را صرف تحقیق در مورد فونت های مختلفی کنید که با سبک شرکت شما مطابقت دارند. از امتحان کردن فونت های مختلف یا تغییر آنها برای مطابقت با نیازهای خود نترسید. شما حتی می توانید خود را ایجاد کنید!
 
2. بیش از حد مشغول
در حالی که ممکن است وسوسه شوید تا جایی که می توانید در لوگوی خود بیفزایید، در طراحی زیاده روی نکنید.
 
پیچیدگی بیش از حد یا ترکیبی از تصاویر متضاد می تواند بیننده را منحرف کند و هدف برند شما را تضعیف کند.
 
سادگی کلید طراحی لوگوی شماست. در اینجا دلیل آن است:
 
تطبیق پذیری. شما می خواهید لوگوی شما همه کاره باشد. باید بتواند در اندازه های مختلف و برای رسانه های مختلف تکثیر شود بدون اینکه سبک یا معنای خود را از دست بدهد.
خاطره انگیز بودن وقتی بیننده ای به لوگوی شما نگاه می کند، شما می خواهید که به لوگوی شما بچسبد. به این ترتیب، هنگامی که آنها به محصول شما فکر می کنند، لوگو و نام تجاری شما به ذهن خطور می کند. به خاطر سپردن و درک آن باید آسان باشد
تأثیر. تنها کاری که یک مشتری باید برای درک لوگوی شما انجام دهد این است که به آن نگاه کند. با یک نگاه، آنها باید درک کنند که شرکت شما چیست و چیست
سعی کنید آن را به ماهیت چیزی که شرکت شما نمایندگی می کند خلاصه کنید.
 
اضافه کردن بیش از حد به طرح می تواند خوانایی و شناخت برند لوگوی شما را از بین ببرد. شما می خواهید مطمئن شوید که طراحی شما ساده، تمیز و به یاد ماندنی است.
 
3. بیش از حد انتزاعی
یکی دیگر از اشتباهات لوگوی که باید از آن اجتناب کرد این است که با سادگی زیاده روی کنید.
 
شما هنوز در تلاش هستید تا پیامی بسیار پیچیده را تنها با یک لوگو به مشتریان بالقوه خود منتقل کنید. تصور نکنید که بینندگان شما همیشه جاهای خالی را پر می کنند.
 
اگر کسی به لوگوی شما نگاه می کند و با احساس سردرگمی مواجه می شود یا برای چیدن قطعات به سختی تلاش می کند، کار خود را انجام نداده اید. هدف خود را برای طراحی ساده و بدون از دست دادن هیچ هدفی در نظر بگیرید.
 
از افزودن جزئیات نترسید – برای رساندن پیام خود به چیزهای زیادی نیاز ندارید. تنها چیزی که لازم است چند جزئیات ساده در فونت، رنگ و فاصله تصویر است تا بیانیه ماموریت کسب و کار شما را به تصویر بکشد.
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰
با مفاهیم لوگومارک، نماد لوگو و لوگو ترکیبی گیج می شوید؟ آنها چه هستند؟ آنها در طراحی لوگو یا برندسازی تجاری شما چگونه عمل خواهند کرد؟ و کجا از آنها به درستی استفاده کنیم؟
 
پاسخ های آسان در زیر پوشش داده شده است!
 
لوگو ساده ترین گرافیکی است که همه مردم در نگاه اول تفسیر می کنند. برعکس، لوگو اولین سردرد برای طراحان است. اغلب، طراحان حرفه ای بر سر نحوه طراحی و طراحی یک لوگوی مناسب شرکت بحث می کنند.
 
اگر مفاهیم اولیه لوگومارک، نماد لوگو و لوگو ترکیبی را درک کنید، به لوگوی بهتری دست خواهید یافت:
 
 
*وقتی یک طراح را برای کار روی طراحی لوگوی خود استخدام می کنید، می توانید امتیازات را به روش های حرفه ای تری دریافت کنید.
*در غیر این صورت، تصمیم می گیرید به تنهایی یک لوگو بسازید، سپس دانش به شما اطلاع می دهد که کدام یک انتخاب مناسب است.
قسمت 1 - لوگومارک چیست؟ نماد لوگو چیست؟ لوگوی ترکیبی چیست؟
نگاهی به تفاوت بین لوگومارک (برند مارک) و لوگوی ترکیبی.
تصویر تصویر: به تفاوت بین نشان‌واره (برند مارک) و لوگوی ترکیبی نگاه کنید.
 
*لوگومارک، با نام تجاری نماد یا نشان تجاری، یک علامت تصویری است که تمام اطلاعات قابل توجه برند ارائه شده خود را در طراحی مبتنی بر گرافیک فشرده می کند. - این یک نماد برند نمادین بدون متن لوگو است.
 
اغلب، طراحی لوگومارک خیره کننده، منحصر به فرد و قابل توجه است. برندهای معروف طراحان مشهور جهان را برای کارکردن لوگوی خود استخدام می کنند.
 
*آرم ترکیبی لوگومارک (گرافیک آرم/اشکال) و لوگوتایپ (متون آرم/نشان کلمه) را ترکیب می کند. با مطالعه انواع لوگوهای موجود در بازار، از مایکروسافت، آدیداس، پوما، ناسا، ردبول، پی پال گرفته تا پیتزا هات و غیره (طبقه بندی شده در لوگوی انتزاعی، لوگوی نشان، لوگوی طلسم)، خواهید دید که میلیون ها شرکت انتخاب کرده اند. یک لوگو ترکیبی - دلیل ساده است:
 
از طریق یکپارچه‌سازی گرافیک لوگو و حروف برندسازی، یک لوگو ترکیبی آگاهی از برند را از نظر بصری و واژگانی افزایش می‌دهد: با خواندن متون لوگو، مخاطبان بلافاصله به معنای لوگو پی می‌برند. در عین حال، گرافیک نمادین لوگو (شکل منحصر به فرد برای برند) تأثیر عمیقی بر روی مخاطبان می گذارد.
در مورد لوگومارک، 2 نوع وجود دارد:
 
 
الف) اولین نوع لوگومارک به راحتی قابل درک است و می توان بلافاصله آن را فراخوانی کرد. مثال معمولی لوگومارک اپل است: وقتی آن را می بینید، می دانید که یک سیب است.
ب) نوع دیگر لوگومارک انتزاعی است: لوگوی swoosh نایک و المپیک معمولی هستند. آنها یک لوگوی ساده هستند، اما ارتباط با آن برندها و حدس زدن معانی دشوار است.
قسمت 2 - مهرهای زمانی تاریخی در نماد لوگومارک در مقابل لوگوی ترکیبی
مهر زمانی روی لوگوی ترکیبی
گوگل و تایم بر این باورند که اولین لوگوی ثبت شده Bass Ale از سال 1876 است که یک آرم ترکیبی متشکل از یک مثلث قرمز و متن نشان باس است. Bass Ale نماینده یک برند آبجو بریتانیایی است. (اگر با Bass Ale آشنا نیستید، پس Budweiser چطور؟)
و تا به حال، اکثریت قریب به اتفاق برندهای محبوب، لوگوی ترکیبی را ترجیح می دهند، برای نام بردن از چند مورد، آدیاس، پوما، ناسا، ردبول، پی پال، پیتزا هات و غیره.
 
اکنون که می دانیم اولین لوگو یک آرم ترکیبی است. اما، اولین لوگومارک چه زمانی معرفی شد؟
 
مهر زمان در لوگومارک
ما همه منابعی را که می‌توانیم به آن‌ها دسترسی پیدا کنیم جستجو می‌کنیم، اما فقط هیچ چاپ دیجیتالی پیدا نمی‌کنیم که نشان دهد کدام نشان‌واره اولین لوگومارک جهان است. اما با مطالعه لوگومارک‌های معروف و قدیمی، فکر می‌کنیم ممکن است دلیل این رکورد را پیدا کنیم:
 
در واقع، چندین شرکت معروف، یک لوگومارک را به عنوان لوگوی خود، به جای لوگوتایپ یا لوگوی ترکیبی انتخاب کرده اند. مانند،
 
*اپل از گرافیک نمادین اپل بدون هیچ توضیح متنی استفاده می کند.
*نایک چندین دهه است که یک لوگوی جذاب انتخاب کرده است.
*ورزش های المپیک فقط از گرافیک/لوگومارک پنج حلقه ای برای نمایش استفاده می کنند.
با این حال، وقتی سعی می کنیم تمام لوگوهای استفاده شده در این مارک ها را کشف کنیم، آنچه می یابیم ما را شگفت زده می کند! - همه این برندهای لوگومارک از یک لوگوی ترکیبی به عنوان اولین لوگوی خود استفاده کردند!
 
قسمت 3 - چرا لوگومارک (برندمارک) برای برندهای بزرگ کار می کند، اما برای مشاغل کوچک موثر نیست؟
به گفته کارشناسان، لوگومارک عمدتاً برای برندهای بزرگی استفاده می شود که محصولات آنها غیرقابل مقایسه و قابل تشخیص هستند. لوگوی براق و شیک باعث می شود محصولات آنها نوآوری بیشتری داشته باشند.
 
در حالی که برای کسب و کارهای کوچک یا شرکت های مرحله اولیه، نشانک ممکن است موثر نباشد. بدون شهرت بزرگ، یک نماد لوگو به راحتی فراموش می شود. (تمام اطلاعاتی که مخاطبان دریافت کردند فقط یک شکل است!) وقتی مخاطبان چیز دیگری را می بینند، شکل خالی می شود.
 
در کل، استفاده از لوگومارک برای کسب و کارهای کوچک عاقلانه نیست. ظاهراً لوگومارک امتیازی است که متعلق به شرکت های بزرگ است. - اما قانون سختگیرانه ای در طراحی لوگوی شرکتی وجود ندارد. امیدواریم آنچه در بالا جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کرده‌ایم برای ساختن یا خرید لوگو مفید باشد.
 
قسمت 4- چگونه به راحتی لوگومارک یا لوگوی ترکیبی بسازیم؟
چگونه لوگومارک (یا مارک تجاری) خود را بسازیم؟ و چگونه به راحتی یک لوگو ترکیبی طراحی کنیم؟ 3 راه برای رفتن وجود دارد.
 
اولین روش استفاده از DesignEvo: با بیش از 10000 الگوی لوگو، سازنده لوگو DesignEvo همه چیزهایی را که برای طراحی لوگو نیاز دارید را دارد:
هر کلمه کلیدی لوگو را در ذهن خود جستجو کنید، یکی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید، شعار و نام شرکت را حذف کنید و یک لوگومارک شیک دریافت خواهید کرد.
یا در عوض، یک نام شرکت و یک شعار معنوی را چسبانده اید، و آن لوگوی ترکیبی شماست.
راه دیگر برای طراحی لوگومارک یا لوگوی ترکیبی، استفاده از نماد و منابع متنی DesignEvo و طراحی از ابتدا است:
 
a.با نمادها نشان لوگوی خود را بسازید - یک کلمه کلیدی را در بخش [ICON] وارد کنید و اشکالی را برای لوگوی خود پیدا کنید. (سعی کنید 2+ نماد و زوایای مختلف اضافه کنید تا لوگوی خود را منحصر به فرد کنید.)
 
نحوه ایجاد لوگومارک با نماد یاب DesignEvo.
Image Depict: نحوه ایجاد لوگومارک با نماد یاب DesignEvo.
 
ب. لوگوی ترکیبی خود را از صفر بسازید - [از ابتدا شروع کنید]، و از [Icon] و [Text] به ترتیب برای یافتن اشکال آرم و فونت آرم استفاده کنید.
 
راه دوم با استفاده از فتوشاپ، هوش مصنوعی یا GIMP: از Google Image یا Bing Image برای پیدا کردن تصاویر بدون حق چاپ به عنوان شکل لوگو استفاده کنید. و بقیه کارهای شما ساختن یک لوگو با PS، طراحی یک لوگو با Adobe Illustrator یا یک لوگو GIMP خواهد بود.
 
روش سوم استفاده از Icon Maker - با توجه به نمادها می‌توان یک نماد لوگو را ایجاد کرد، هر کسی می‌تواند به راحتی نشان‌های لوگو ایجاد کند یا ایده‌های نشان‌واره را با برخی از سازندگان نماد پیدا کند.
 
قسمت 4 - کلمات در پایان
یک لوگو کاربران را با یک برند مرتبط می کند. رابطه بین لوگومارک و لوگوی ترکیبی - یک لوگوی ترکیبی از یک علامت حروف و یک نشان‌واره تشکیل شده است. با برخی از برنامه های گرافیکی مفید، می توانید لوگوی خود را به راحتی ایجاد کنید.
 
هر فکری؟ لطفا فیسبوک یا توییتر، و ما را با طرح های لوگوی خود به اشتراک بگذارید، یا ابزارهای طراحی ترجیحی خود را به ما بگویید. وبلاگ ما را نشانه گذاری کنید تا آخرین نکات لوگو را بخوانید.
 
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰
اکنون که برخی از اصطلاحات برندسازی را مورد بحث قرار دادیم، بیایید به جزئیات طراحی برند شما بپردازیم.
 
پالت رنگ
این مجموعه اصلی رنگ هایی است که یک تجارت استفاده می کند. بارزترین مثال از یک پالت رنگ از UPS است، که حتی در برچسب خود به آن اشاره می کند "براون چه کاری می تواند برای شما انجام دهد؟" بسیاری از کسب و کارها برای متمایز کردن خود در صنعت خود علائم تجاری روی رنگ های خاصی دارند، مانند Home Depot و John Deere.
 
لوگوی شما علامتی است که نشان دهنده کسب و کار شماست. شما نمادهای نمادین را می شناسید: طاق های طلایی مک دونالد، نایک swoosh و طاووس NBC. لوگوها می توانند از هر ترکیبی از گرافیک، تصاویر و کلمات تشکیل شوند.
هویت بصری
هویت بصری شما بیان بیرونی برند شماست. دارایی های برند شما، با هم، هویت بصری شما را تشکیل می دهند. هنگام برندسازی، بسیار مهم است که ابتدا تعیین کنید که می‌خواهید برداشت از کسب‌وکارتان چیست، بنابراین می‌توانید هویت بصری ایجاد کنید که این درک را ایجاد کند. بسیاری از بهترین مشاغل دارای هویت بصری بسیار منسجمی هستند - هویتی که در آن هر چیزی که شرکت تولید می کند از نظر ظاهر و احساس مشابه است.
 
علامت کلمه
علامت کلمه یا لوگوتایپ به سادگی نوعی لوگو است که فقط از متن ساخته شده است. نمونه هایی از لوگوتایپ ها شامل لوگوی کوکاکولا و لوگوی گوگل است.
 
اصطلاحات پیشرفته مرتبط با طراحی
حالا برای چیزهای سرگرم کننده. در اینجا برخی از اصطلاحات وجود دارد که ممکن است با آنها آشنا نباشید، اگرچه آنها مطمئناً هنگام فکر کردن و طراحی هویت برند شما مفید خواهند بود.
 
مهاجرت دارایی
این اصطلاح به فرآیند انتقال دارایی های برند شما بین قالب ها یا مکان های مختلف اشاره دارد. این یک اصطلاح فانتزی برای یک اقدام ساده است، اما ارزش دانستن آن را دارد، عمدتاً به این دلیل که باید مطمئن شوید که آرم، تصاویر و سایر دارایی های بصری شما همه ذخیره شده و در قالب با بالاترین کیفیت استفاده می شود.
 
لوگوی پویا
در طراحی، دو اصطلاحی که اغلب در تقابل با یکدیگر قرار می‌گیرند، «دینامیک» و «ایستا» هستند. استاتیک به معنای ثابت، یکسان یا بدون تغییر است و پویا دقیقاً برعکس است. یکی از گرایش‌های جدیدتر در طراحی، ایجاد یک لوگوی پویا است – لوگوی که می‌توان آن را تغییر داد و تغییر داد تا رویدادهای جاری، اخبار شرکت یا هر چیز دیگری را که نیاز دارید منعکس کند.
 
پیکسل
پیکسل (مخفف "عنصر تصویر") کوچکترین بخش جداگانه یک تصویر یا گرافیک است که در صفحه الکترونیکی مانند رایانه یا تلویزیون مشاهده می شود. هر چه تعداد پیکسل های یک تصویر بیشتر باشد، بهتر می تواند تصویر را نشان دهد، زیرا تعداد پیکسل های بیشتر، جزئیات بیشتری را به شما می دهد. تعداد پیکسل های یک تصویر را اغلب "رزولوشن" تصویر می نامند.
 
PPI و DPI
این دو مخفف به ترتیب به پیکسل در هر اینچ و نقطه در هر اینچ اشاره دارند. این اصطلاحات بسته به آنچه که به آن اشاره می کنند، معانی مختلفی دارند. هنگام بحث در مورد یک تصویر، PPI به تعداد پیکسل در هر اینچ در تصویر اشاره می کند. با این حال، هنگام بحث در مورد یک خروجی برای تصویر (مانند صفحه چاپ شده، مانیتور کامپیوتر، سنسور تصویر دوربین دیجیتال یا صفحه تلویزیون)، شرایط متفاوت است. PPI تعداد پیکسل‌های موجود در هر اینچ در خروجی‌های الکترونیکی را اندازه‌گیری می‌کند و DPI تعداد نقاطی را که چاپگر می‌تواند در یک صفحه فیزیکی چاپ کند، در هر اینچ اندازه‌گیری می‌کند. به طور کلی، تصاویر با پیکسل بیشتر در هر اینچ خوب هستند، زیرا هنگام چاپ تصویر با کیفیت بالاتری خواهند بود.
رستر در مقابل وکتور
این دو اصطلاح به گرافیک اشاره دارد - گرافیک شطرنجی (گاهی اوقات به آن بیت مپ می گویند) تصاویری هستند که در آن رنگ ها و خطوط به صورت نقاط روی یک شبکه مستطیلی نمایش داده می شوند. اگر یک گرافیک شطرنجی را بزرگ کنید، "پیکسلی" می شود، به این معنی که می توانید ببینید تک تک نقاط در تصویر اصلی کجا هستند. این ها معمولاً در فرم هایی مانند jpg، .gif و png. ذخیره می شوند. گرافیک های برداری برعکس گرافیک های شطرنجی هستند، زیرا می توان آن ها را به طور نامحدود کوچک یا بزرگ کرد بدون اینکه وضوح خود را در هر اندازه ای از دست بدهند. رایج ترین راه برای ذخیره فایل برداری به صورت pdf است.
 
مقیاس پذیر
این اصطلاح که اغلب برای توصیف یک تصویر یا لوگو استفاده می شود، مستقیماً به بحث شطرنجی در مقابل وکتور اشاره دارد. مقیاس پذیر به این معنی است که تصویر یا گرافیکی که استفاده می کنید در هر اندازه ای خوب به نظر می رسد، بنابراین در جلوی یک بروشور و به عنوان تصویر اصلی روی یک بنر قابل تشخیص و واضح خواهد بود. برای اینکه تصاویر شما مقیاس پذیر باشند، به احتمال زیاد باید در فرمت برداری باشند یا حداقل دارای PPI بسیار بالایی باشند. در زیر نمونه ای از تفاوت بین یک لوگو مقیاس پذیر و غیر مقیاس پذیر آورده شده است.
لوگوی سمت چپ مقیاس پذیر است، در حالی که لوگوی سمت راست در اندازه بزرگتر وضوح خود را از دست می دهد.
 
اصطلاحات مربوط به چاپ
بعد از اینکه هویت برند خود را طراحی کردید، باید آن را به مواد بازاریابی خود ترجمه کنید. اینجاست که سرگرمی شروع می شود، اما دانستن چند اصطلاح از دنیای چاپ برای اطمینان از موفقیت در مراحل طراحی و چاپ مهم است.
 
خط خونریزی
این همان لبه محصولی است که شما ایجاد می کنید. اگر محصول شما دارای تصویر پس‌زمینه یا رنگی است که می‌خواهید تا لبه آن کشیده شود، مطمئن شوید که درست تا خط خونی بالا می‌رود تا پس از برش محصول توسط چاپگر، از هرگونه فضای سفید احتمالی جلوگیری شود.
 
خط ایمنی
یادتان هست وقتی بچه بودید و به شما می گفتند داخل خطوط را رنگ آمیزی کنید؟ این نسخه بزرگسالان آن است. این خط نقطه‌ای را مشخص می‌کند که ممکن است محصول شما (کارت‌های ویزیت، کارت پستال، آگهی‌ها و غیره) بریده شود، بنابراین مطمئن شوید که هر چیزی که می‌خواهید چاپ شود کاملاً در این خط ایمنی باقی بماند.
کارت سمت چپ تمام محتوا را در خط ایمنی نگه می دارد، در حالی که کارت سمت راست اینطور نیست.
 
منطقه را اصلاح کنید
این ناحیه بین خط ایمنی و خط خونریزی است. به دلیل عیوب کوچک در فرآیندهای چاپ، این ناحیه کوچک از محصول شما محل برش است.
همه چیز در مورد برند شماست
چه شما یک شرکت تک نفره باشید – و خوشحال باشید که در این راه باقی بمانید – یک استارت آپ با آرزوهای رشد بزرگ، یا چیزی در این بین، برند شما هویت کسب و کار شما و نحوه درک شما است. این فرصت شماست تا مشخص کنید که چه کسی هستید و می خواهید مردم در مورد شما چه فکری کنند.
 
امیدواریم این اصطلاحات و تعاریف شما را در مسیر ایجاد و بهینه‌سازی برند بی‌نقص و منحصربه‌فرد خود قرار دهند.
  • طراحی سایت طراحی سایت