طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰
ایجاد لوگو چیزی فراتر از ایجاد هویت بصری یک شرکت است. و بسیار دور از نام شرکت است که در یک جعبه مستطیلی مرتب شده است. کارآفرینان و طراحان باهوش هرگز جنبه بصری را از جنبه اساسی جدا نمی کنند. لوگو و بازسازی لوگو اغلب اولین تصور شرکت است و به تنهایی می تواند بر درک مشتری از نام تجاری تأثیر بگذارد.
 
یک لوگوی خوب طراحی شده ترکیبی منحصر به فرد از تجارت و هنر است که دستیابی به آن بسیار دشوار است. در صورت استفاده عاقلانه از تایپوگرافی در لوگوها می توان تعادل مورد نظر بین این دو را به ارمغان آورد. به نظر می رسد آرم های تایپوگرافی ساده ترین طرح های لوگو و کم خلاق ترین هستند. با این حال ، آنها نیستند. رویکردهای حرفه ای و خلاقانه می تواند نام تجاری شما را نه تنها به یاد ماندنی بلکه مورد اعتماد و دوست داشتنی قرار دهد. این مقاله برای کسانی است که به دنبال ایده ها و الهامات در ایجاد آرم های متنی هستند. در ادامه نکات طراحی لوگو تایپوگرافی را با هم مرور خواهیم کرد.
5 نکته مهم در طراحی لوگو تایپوگرافی
برند خود را بشناسید
این بهترین ایده نیست که دست به کار شوید تا قبل از اینکه خود را در ذات کسب و کار خود غوطه ور کنید. دانستن نام تجاری خود و ارزش آن برای مشتریان حتی مهمتر از دانستن رقابت شما است. سعی دارید چه پیامی را منتقل کنید؟ آیا برند اقدام را تشویق می کند یا بیشتر بر ایجاد احساسات متمرکز است؟ چه چیزی باعث می شود مشتریان بار دیگر به خدمات شما مراجعه کنند؟ پس از درک کافی از نام تجاری خود ، می توانید پیام مناسب را از طریق لوگوی خود منتقل کنید.
 
ثانیاً ، لوگوی تایپوگرافی بر نام تجاری شرکت شما تأثیر می گذارد. بنابراین مطمئن شوید که نام به اندازه کافی گویا است تا مشتریان احتمالی شما را گیج نکند.
 
مخاطبان خود را بشناسید
گام بعدی این است که مخاطبان خود را بشناسید. تفاوت زیادی در آنچه می خواهید در مارک تجاری خود ایجاد کنید و آنچه مخاطبان انتظار دریافت آن را دارند وجود دارد. به پاسخ این س questionsالات فکر کنید:
 
آنها چه کسانی هستند؟ سن ، جنسیت و ملیت آنها به اندازه آگاهی از شغل ، سرگرمی ها و علایق مشتریان شما مهم است.
لوگوی شما را کجا می بینند؟ این می تواند یک وب سایت ، بنر تبلیغاتی ، بیلبورد یا تی شرت همسایه آنها باشد. سعی کنید هر موقعیتی را در نظر بگیرید.
آیا آنها پیام شما را درک خواهند کرد؟ سعی کنید به همه انجمن هایی فکر کنید که وقتی لوگوی شما را می بینند به ذهنشان خطور می کند. ایده خوبی است که از نظرات خارجی برای نظر آنها مصاحبه کنید.
اطمینان حاصل کنید که اصول بصری را می دانید
بر اساس نتایج تحقیقات و درک عمیق شما از برند خود ، باید چند انتخاب مرتبط با ظاهر لوگو خود انجام دهید.
 
اول از همه ، آماده بحث در مورد فونت ها باشید. امروزه هزاران فونت در دسترس است ، که انتخاب فونت مناسب را برای طراحان دشوارتر می کند. همه فونت های اساسی را می توان به چند نوع تقسیم کرد و هر یک از آنها می توانند لحن احساسی خود را داشته باشند:
 
Serif (با سری): قابل احترام ، سنتی ، قابل اعتماد ، آرامش بخش.
Sans Serif (بدون سریف): مدرن ، عینی ، تمیز.
نوع اسکریپت (شبیه به دست خط است): زیبا ، خلاق ، محبت آمیز.
تزئینی: رسا ، منحصر به فرد.
مشاهده می کنید که هر فونت دارای روحیه و شخصیت خاص خود است که به نام تجاری شما منتقل می شود. این می تواند جدی ، بی دقتی ، بازیگوش یا تصفیه شده باشد. شما باید تعیین کنید که دقیقاً می خواهید با استفاده از یک فونت چه چیزی را بگویید و آیا متناسب با طراحی شما است. فونتی را انتخاب کنید که بر اساس ترجیحات شخصی نباشد اما به جای آن روح و ویژگی های کسب و کار خود را در نظر داشته باشید.
 
رنگها نیز نقش مهمی دارند. هر رنگ زیرنویس مخصوص به خود را دارد و می تواند تفاوت های ظریفی را به پیام شما اضافه کند. بنابراین پیام های نادرست را برای مشتریان خود ارسال نکنید.
در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند فونت و رنگ مناسب لوگوی خود را انتخاب کنید:
 
رقبای خود را بررسی کنید. هدف شما تقلید از لوگوی آنها نیست بلکه تجزیه و تحلیل دقیق آن است. اگر راه حل آنها هوشمند است ، می توانید از تجربه آنها درس بگیرید.
ساده بگویید. فونت تمیز به شما امکان می دهد لوگوی خود را در محصولات مختلف و در همه اندازه ها ، اعم از بنر بزرگ یا قلم ، تکثیر کنید.
از خوانایی اطمینان حاصل کنید. لوگو تایپ شما باید ظرف چند ثانیه قابل خواندن باشد.
از تنوع لوگوی خود اطمینان حاصل کنید
طراحی لوگوها در برنامه های برداری مانند Adobe Illustrator. Photoshop بهترین انتخاب برای این منظور نیست زیرا یک آرم باید بدون از دست دادن کیفیت مقیاس پذیر باشد.
رنگ های لوگو را با مرجع CMYK یا Pantone مشخص کنید تا مطمئن شوید که رنگ ها پس از چاپ لوگو به درستی تکثیر می شوند.
شما باید بتوانید لوگوی خود را در یک رنگ (سیاه یا سفید) تکثیر کنید و همچنان آن را تشخیص دهید.
مراقب اشتباهات رایج در طراحی باشید
استفاده از فونت ها و رنگ های زیاد شرکتهای برتر تمایل دارند از یک فونت و یک رنگ فقط به دلایل خوبی استفاده کنند - هرچه فونت های بیشتری استفاده شود ، لوگو تایپ آشفته تر به نظر می رسد. استفاده از دو فونت در صورتی قابل قبول است که برای نام شرکت و شعار متفاوت باشد.
استفاده از فونت های شیک اکثر گرایش ها کوتاه مدت هستند: آنچه امروزه محبوب است ممکن است قدیمی باشد و فردا مضحک به نظر برسد.
کپی کردن دیگران تقلید یک راه تنبل برای حل مشکل خلاق است. لوگو بازتابی از کسب و کار شما است: اگر شبیه شخص دیگری باشد ، کسب و کار شما منحصر به فرد نیست و اعتبار را در نظر مشتریان از دست می دهد.
نمونه های طراحی لوگو تایپوگرافی
انواع خاصی از لوگوها وجود دارد که قبل از شروع طراحی لوگوی خود باید از آنها آگاه باشید و مطمئن شوید که نوع انتخابی با نیازهای کسب و کار شما مطابقت دارد:
 
لوگوهای حروف و کلمات
تعداد زیادی از شرکت های معروف جهان وجود دارند که فقط بر روی لوگوهای تایپوگرافی تکیه می کنند. در اینجا فقط چند مورد برای شما وجود دارد که می توانید قدرت را در لوگوهای مبتنی بر متن احساس کنید. البته IBM ، CNN ، Google ، Facebook و ... برجسته ترین نمایندگان طراحی لوگوی حروف هستند.
نتیجه گیری
هنگام ایجاد یک لوگو تایپ ، ایده خوبی است که روابط طولانی مدت را هدف قرار دهید. هنگامی که هویت نام تجاری خود ، موقعیت یابی و پیامهای اصلی را درک کردید ، انتخاب نوع لوگو که به بهترین نحو نشان دهنده نام تجاری شما است برای شما آسان تر خواهد بود. با پیروی از ترفندهای عمومی تجارت ، ممکن است هویت نام تجاری خود را از دست بدهید. از سوی دیگر ، طرح های لوگو که از ترفندهای تایپوگرافی "خارج از قفسه" استفاده می کنند ، خطر رد شدن را دارند.
 
نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که لوگوی شما باید به زیبایی در همه کانال های آنلاین شما قرار گیرد. هنگام انتخاب فونت مناسب برای وب سایت خود باید مراقب باشید و هر کاری را که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که هویت برند شما به درستی ارتباط دارد و با تایپوگرافی لوگوی شما ارتباط دارد.
 
در نهایت ، به یاد داشته باشید که هیچ کسب و کاری به دلیل لوگوی خود موفق نشده است. هدف لوگو افزایش دید شرکت است. کیفیت خدماتی که ارائه می دهید باید بقیه را انجام دهد.
 
منبع: https://blog.icons8.com/articles/typography-logo-design/
  • ۰۰/۰۶/۱۶
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی