طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰
در قسمت قبل درباره اصول طراحی برندبوک سخن گفتیم و امروز به نکات مهمی که در طراحی یک برند بوک موفق تاثیر دارند خواهیم پرداخت. آرمکده علاوه بر طراحی برندبوک در طراحی لوگو و آرم نیز سابقه درخشانی دارد. اگر طراح لوگو هستید و یا می‌خواهید از قیمت انواع لوگو آگاه شوید حتما سری به وبسایت این شرکت بزنید.
 
نکات مهم در طراحی کتابهای تجاری موثر
 
ایجاد یک کتاب تجاری که هم برای تیم شما و هم برای مشتریان شما مفید و جذاب باشد یک چالش بزرگ است. با این حال ، نکات مفیدی وجود دارد و اگر به آنها پایبند باشید ، می توانید یک کتاب تجاری واقعاً قدرتمند ایجاد کنید. در اینجا برخی از موثرترین نکات ذکر شده است:
 
تصمیم بگیرید که کتاب تجاری را برای چه کسی ایجاد کنید
قبل از ایجاد یک کتاب تجاری ، باید به وضوح مشخص کنید که چه کسانی قرار است این دستورالعمل ها را دریافت ، مطالعه و استفاده کنند. شناخت مخاطب موردنظر شما بسیار مهم است ، بنابراین می توانید متناسب با آن محتوای خود را تنظیم کنید. به عنوان مثال ، اگر قصد دارید آن را خارج از تیم خود توزیع کنید ، اطمینان حاصل کنید که از اصطلاحات تخصصی یا دانش فنی استفاده نکنید که درک آن برای دیگران دشوار باشد. با زبانی دوستانه بنویسید که مخاطب را جذب و جذب کند.
 
ساده بگویید
اگر می خواهید دستورالعمل های شما مورد استقبال همگان قرار گیرد ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را ساده نگه دارید. شما باید اطمینان حاصل کنید که آنچه توضیح داده شده و در برندبوک شما آمده است توسط گروه های مختلف افراد به راحتی قابل درک است: کارمندان ، شرکای شما ، مشتریان و حتی رقبا. البته ، در حال حاضر زمان بیشتری صرف می شود تا استفاده از برندبوک خود را ساده کنید ، اما مطمئناً در آینده زمان بیشتری را صرفه جویی خواهید کرد.
 
به شیوه ای خلاقانه فکر کنید
کتابهای تجاری مانند بیان خلاقیت برند هستند. هیچ قانونی در مورد ایجاد کتاب های تجاری وجود ندارد ، بنابراین می توانید از خلاقیت خود استفاده کرده و در نتیجه ، آگاهی از نام تجاری خود را افزایش دهید. به عنوان مثال ، هیچ قانونی وجود ندارد که باید در قالب PDF باشد ، بنابراین می توانید همه چیز را بصورت آنلاین داشته باشید. سعی کنید از عناصر خلاق در برندبوک خود استفاده کنید ، اما مطمئن شوید که آن را بیش از حد پیچیده نکنید. به یاد داشته باشید که آن را ساده نگه دارید.
 
کتاب را به سبک برند خود طراحی کنید
کتاب تجاری شما باید واقعاً نماینده شرکت شما ، فرهنگ و سبک کار آن باشد. به عنوان مثال ، اگر شما یک شرکت تناسب اندام با موقعیت جوان ، پرانرژی و سالم هستید ، مطمئن شوید که نام تجاری شما خسته کننده ، دیکتاتوری و خسته کننده نیست. اگر یک برندبوک برای نمایش کارتون تهیه می کنید ، آن را به همان اندازه سرگرم کننده ، رنگارنگ و مثبت کنید. یا ، اگر مربوط به یک شرکت مدیریت دارایی است ، آن را تا حد ممکن تمیز و ساده کنید.
 
مفید و مشخص باشید
جایی برای سوء تفاهم در برندبوک خود باقی نگذارید. سعی کنید به افرادی که راهنمای شما را می خوانند ، اطلاعات مفید ، عملی و خاص بدهید. به عنوان مثال ، اگر نوع خاصی از متن با هم تداخل داشته باشید یا هر نوع درمان Photoshop را وارد کنید ، حتماً صفحه ای را در برندبوک خود اضافه کنید که نحوه عملکرد آن را دقیقاً توضیح دهد.
 
محل استفاده از نام تجاری خود را پیگیری کنید
اگر یک نام تجاری جدید ایجاد کرده اید و در لوگوی خود ، فونت های مورد استفاده ، پالت رنگ و غیره تغییراتی ایجاد کرده اید ، باید هر کجا که نسخه قبلی استفاده شده است را ردیابی کنید تا بتوانید همه مواد را با نسخه به روز جایگزین کنید. به عنوان مثال ، اگر لوگوی جدیدی دارید ، باید آن را در همه وب سایت ها ، شبکه های اجتماعی ، پاورقی های ایمیل ، ارائه ها ، اسناد و غیره تغییر دهید.
مواد خود را در دسترس قرار دهید
برای اطمینان از اینکه افراد از نسخه های قدیمی یا اشتباه عناصر بصری شما استفاده نمی کنند ، اطمینان حاصل کنید که دسترسی به کتابخانه ای از فایل های صحیح را باز کنید. در وب سایت خود یک قسمت بارگیری ایجاد کنید که در آن همه آرم ها ، دستورالعمل های فعلی ، تصاویر و سایر مواد ذخیره شده است. اگر می خواهید ، می توانید برای محافظت از آن رمز عبور ایجاد کنید ، اما باور کنید ، به روز رسانی یک مجموعه از لوگوها به صورت آنلاین بسیار آسان تر از پاسخگویی به هزاران ایمیل درخواست کننده این مواد است.
 
کارکنان خود را درگیر کنید
اگر می خواهید تیم شما مارک جدید شما را بپذیرد ، پس باید احساس کند که متعلق به آنها است. آنها باید بخشی از آن را احساس کنند و به وضوح تک تک عناصر برندبوک شما را درک کنند. برای این منظور ، یک تیم پروژه متشکل از کارکنان همه سطوح در شرکت خود ایجاد کنید و در طول توسعه راهنمای برند از آنها بازخورد منظم بخواهید. دریابید که آیا آنها سند را درک کرده اند ، از نظر آنها پیشرفت لازم چیست ، چه کاری می توانید انجام دهید تا استفاده از برندبوک برای آنها آسان تر شود. مشارکت کارکنان از سراسر شرکت شما می تواند مسائل بزرگی را مطرح کند که هرگز در بخش بازاریابی به تنهایی مورد توجه قرار نگرفته است.
 
سوالات را پیش بینی کنید
در پایان برندبوک تجاری خود ، مطمئن شوید که برخی از مخاطبین و آدرس های ایمیل مربوط به کارکنان خود را درج کنید. ضروری است ، زیرا گاهی اوقات خوانندگان در مورد راهنما سوالاتی دارند که نمی توانند به تنهایی به آن پی ببرند. با پیوست برخی آدرس های ایمیل ، با داشتن تیمی که به همه سوالات و نگرانی ها پاسخ دهد ، این مشکل را برطرف خواهید کرد. علاوه بر این ، همچنین باید بخشی از سوالات متداول برندبوک را در نظر بگیرید و به 20-30 سوالات اصلی که ممکن است مردم هنگام اولین بار با نام تجاری شما بپرسند فکر کنید.
 
برندبوک خود را به طور مرتب مرور کنید
هدف اصلی کتاب های تجاری توضیح ، توصیه و راهنمایی افراد برای استفاده و بازتولید برند شما است. با این حال ، این لزوما به این معنا نیست که نام تجاری شما برای همیشه بر روی سنگ ثابت شده است. به طور طبیعی ، نام تجاری شما در طول زمان تکامل یافته و تغییر می کند ، و کتاب تجاری شما باید متناسب با آن تجدید نظر شود و به روز شود. وقتی برندبوک خود را به روز می کنید ، مطمئن شوید که شماره نسخه را نه تنها در صفحه اول ، بلکه در هر صفحه ذکر کنید.
ما می توانیم صدها راهنمایی برای ایجاد کتابهای تجاری موثر معرفی کنیم ، اما نکات ذکر شده در بالا مهمترین آنها هستند ، که باید برای ایجاد یک راهنمای تجاری عالی در ذهن داشته باشید.
 
ابزارهایی برای ساخت یک برندبوک عالی
ابزار مورد علاقه ما که بهترین ابزارهای مارک آنلاین را برای ایجاد فیلم ها ، آرم ها ، ماکت ها و وب سایت های با کیفیت بالا ارائه می دهد ، RenderForest است.
 
پیوند ما در زیر یک آزمایش رایگان به شما ارائه می دهد تا ابزارهای ایجاد نام تجاری آنلاین آنها را آزمایش کرده و ایجاد نام تجاری خود را به صورت رایگان آغاز کنید.
ارتباط با نام تجاری
شما می توانید یک برندبوک عالی با چندین بخش ، طراحی عالی و اطلاعات مفید در آن داشته باشید ، اما تا زمانی که مردم از وجود آن مطلع نشوند ، موثر نخواهد بود. قبل از اینکه از کارمندان خود بخواهید آن را به اشتراک بگذارند و تبلیغ کنند ، قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که آنها خودشان آن را درک کرده اند. برای این منظور ، مطمئن شوید که همه کارکنان به برندبوک شما دسترسی دارند ، به ویژه طراحان و کارکنان بخش های بازاریابی و ارتباطات.
 
بنابراین ، پس از مشخص شدن نام تجاری و هویت بصری ، از طریق ارتباط کتبی و جلسات حضوری ، کلمه را برای همه کارکنان خود پخش کنید. سعی کنید نه تنها موقعیت برند را توضیح دهید ، بلکه دلیل و چگونگی بهره مندی مشتریان از آن را نیز توضیح دهید. حالا ، وقتی کارکنان شما تک تک جزئیات کتاب تجاری شما را می دانند ، آنها را تشویق کنید تا سفیر برند شوند.
 
برای ایجاد انگیزه در آنها ، پاداش آنها را به خاطر نشان دادن "در مارک تجاری" با برنامه های شناسایی که به عملکرد مثبت مرتبط با نام تجاری پاداش می دهند ، در نظر بگیرید. مدیریت نام تجاری یک فرایند ثابت نیست ، بلکه یک فرآیند فعال ، مستمر و در حال تکامل است ، بنابراین مطمئن شوید که کارکنان شما از این امر مطلع هستند و آماده هستند تا در مورد نام تجاری شما اطلاعاتی را به اشتراک بگذارند.
 
نمونه کتابهای تجاری عالی
بسیاری از کتابهای تجاری بسیار جذاب در وب وجود دارد و هر یک از آنها موقعیت ، سبک و هدف خاص خود را دارند. برای به پایان رساندن کتاب الکترونیکی ما ، در اینجا جذاب ترین و خلاق ترین کتاب های تجاری را که با آنها برخورد کرده اید ارائه می دهیم.
 
اسکایپ
نیروهای مسلح سوئد
آب خیریه
easy.com
فوتبال نایک
چهار ضلعی
یونیسف
ادوبی
موزیلا
 
منبع: https://www.incredo.co/blog/the-ultimate-guide-how-to-create-a-brand-book-for-your-small-business/
  • ۰۰/۰۶/۳۰
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی