طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰
در این مقاله ما قصد داریم نگاهی دقیق‌تر به تاریخچه آرم و لوگوی شانل بیندازیم و بررسی کنیم که چه چیزی تصویر این شرکت را بسیار مؤثر می‌کند.
مشابه گوچی، لوگوی شانل ساده و موثر است. و درست مانند گوچی، تاریخچه نماد و لوگوی شانل بسیار فراتر از آن چیزی است که بیشتر مردم فکر می کنند.
آرمکده در زمینه طراحی لوگو حرفه ای فعالیت می کند. برای آگاهی از هزینه طراحی لوگو به وبسایت این شرکت مراجعه کنید.
اولین چیزی که باید به آن توجه کرد این است که دو C در هم پیوسته هنوز مثل همیشه مرتبط و «با زمان» احساس می‌شوند، و باور کردن تصویری که برای اولین بار بیش از 100 سال پیش منتشر شد را سخت می‌کند. حتی امروزه، شانل همچنان لوکس را در بهترین حالت خود نشان می دهد.
این فقط نماد یک برند نیست، لوگوی شانل به یکی از محبوب ترین نمادها در جهان تبدیل شده است و زنان و مردان به طور یکسان برای قطعه شانل خود فریاد می زنند.
 
تاریخچه لوگوی شانل
مقدمه ای بر طراحی لوگوی شانل
تاریخچه طراحی لوگوی Chanel چند بحث و جدل پیرامون آن دارد. برخلاف سایر برندها، چندین لوگوی Chanel برای ردیابی در طول سال ها وجود ندارد. در عوض، تاریخچه لوگوی Chanel شامل تمرکز مستقیم بر روی یک تصویر منفرد و قدیمی است.
 
با این حال، برخی افراد استدلال می کنند که کوکو شانل اولین زنی نبود که C درهم تنیده را به عنوان نماد خود پذیرفت.
 
ظاهراً ملکه کلود فرانسه نیز زمانی که در شاتو دو بلوآ بود از نماد مشابهی استفاده می کرد و کاترین دی مدیچی پس از ازدواج با خانواده فرانسوی نشانی مشابه داشت.
 
در حالی که دشوار است دقیقاً بدانید که این تصویر از کجا شروع شده است، اما به جرات می توان گفت که کوکو شانل قطعا C درهم تنیده را مشهور کرده است.
مدت ها قبل از رسمی شدن لوگوی کوکو شانل، طراح از آن در طراحی های خود استفاده می کرد.
 
او اولین فروشگاه خود را در سال 1910 افتتاح کرد و شروع به فروش کلاه کرد. در نهایت، مجموعه گزینه های لباس موجود از Chanel شروع به رشد کرد. شانل همچنین با ساخت عطر نمادین Chanel Number 5 به شهرت رسید.
 
داستان رسمی خانه مد این است که شنل لوگوی معروف خود را در سال 1925 پس از الهام گرفتن از یک پنجره شیشه ای رنگی از کلیسایی در اوبازین طراحی کرد.
 
افراد دیگر معتقدند Cهای به هم پیوسته اشاره ای به کوکو شانل و رابطه عاشقانه آرتور کپل پس از مرگ آرتور داشتند. حتی شایعه ای وجود دارد که کوکو شانل این طرح را از میخائیل وروبل درخواست کرده است.
 
در هر صورت، Cهای به هم پیوسته علامت رسمی شانل در سال 1925 به شیشه عطر شماره 19 این برند ختم شد و بقیه تاریخ است.
معنی لوگوی شانل
تعریف نماد شانل
در نگاه اول، نماد شانل در معنای آن بسیار ساده به نظر می رسد. لوگوی Chanel "CC" ابزاری عالی برای نشان دادن نام و نام خانوادگی طراح نمادین، Coco Chanel است.
 
البته، افرادی که درباره تاریخچه لوگوی Chanel مطمئن نیستند، این تعریف را زیر سوال می برند.
 
دنباله رمانتیک لوگوی Chanel ادعا می کند که C در واقع برای Chanel و Capel فروخته می شود، که نماد عشق Coco و "Boy" (چاپل) است که در طول سال ها به اشتراک گذاشته اند. برخی دیگر می گویند C به منظور نشان دادن دو کفش اسب برای جلب توجه به خانه مد بود.
 
برخی حتی بر این باورند که نشان شنل این دو C را با هم ترکیب می‌کند تا الگویی شبیه به چهارپایه ایجاد کند.
دشوار است به طور قطعی بدانید که در این مرحله حق با چه کسی است، زیرا کوکو شانل دیگر برای توضیح منشأ نماد شانل نیست. در بیشتر موارد، حرفه ای ها موافق هستند که لوگوی کوکو شانل فقط نمایشی از نام طراح است.
 
مطمئناً تأثیری ماندگار می گذارد و تضمین می کند که مشکلی در به خاطر سپردن نام تجاری نخواهید داشت.
 
رنگ ها، فونت ها و تصاویر آرم شانل
لوگو تایپ کوکو شانل بسته به تنظیمات به اشکال مختلفی عرضه می شود. نشان استاندارد شانل (دو C) اغلب به تنهایی در طیف وسیعی از طرح های شانل وجود دارد. آن را روی هر چیزی از لباس و عینک آفتابی گرفته تا کیف و کیف پول می بینید.
 
گاهی اوقات، حروف تلطیف شده دایره ای در اطراف خود دارند که به متمایز شدن تصویر از بقیه صفحه کمک می کند. با این حال، حروف در هم تنیده همیشه به پس زمینه دایره نیاز ندارند.
 
طرح کلی اغلب از تصاویر مدرن تر لوگوی شانل کنار گذاشته می شود و فقط برای اهداف سبکی در بازاریابی ظاهر می شود.
 
گاهی اوقات، لوگوی Chanel که به صورت آنلاین مشاهده می کنید، کلمه "Chanel" را در زیر نماد Chanel نیز درج می کند. عطر Chanel شماره 5 اغلب فقط با کلمه روی جعبه و بدون علامت عرضه می شود تا زمانی که بطری را ببینید.
می توانید برخی از منابع لوگوی Chanel را در اینجا بیابید.
 
فونت لوگوی شانل
گفته می شود که لوگوی سفارشی شانل تغییری در دست خط خود شانل است. کلمه "Chanel" در زیر نشان قرار داده شده است، با تمام حروف بزرگ، با خطوط برجسته و در عین حال پیچیده.
 
این فونت شبیه به حروف سنتی sans-serif مانند ITC Blair's Pro Bold است، اما با خطوط اصلاح شده است. فاصله بین حروف نیز بسیار گسترده است، و فضایی تمیز برای برند ایجاد می کند.
 
رنگ های لوگوی شانل
 
به طور معمول، رنگ‌های لوگوی شانل سیاه و سفید هستند، اگرچه بسته به جایی که به آن نگاه می‌کنید، می‌توانید علامت شانل را در طیفی از رنگ‌ها ببینید. در طول مجموعه‌های مد متعدد، طراحان رنگ‌های لوگوی شانل را به سایه‌های مختلف تبدیل کرده‌اند تا تأثیری بر قطعات مختلف بگذارند.
 
همچنین مشاهده لوگوی شانل به رنگ نقره ای و طلایی زمانی که روی کیف و سایر لوازم جانبی قرار می گیرد، بسیار رایج است.
 
نماد لوگوی شانل
 
نماد رسمی لوگوی کوکو شانل Csهای درهم تنیده چندین سال است که ثابت مانده است. ممکن است لوگو در این مرحله تاریخچه ای مبهم داشته باشد، اما همچنان راهی موثر برای برجسته کردن لوکس و ظرافت برند است.
پشت به پشت نشستن C های در هم تنیده، به تنهایی یک الگوی منحصر به فرد ایجاد می کند، در حالی که همچنان معنا را منتقل می کند.
 
چرا نماد شانل اینقدر موثر است؟
لوگوی Chanel ممکن است ساده باشد، اما همچنین به طرز شگفت انگیزی تأثیرگذار است. به راحتی می توان فهمید که چرا شرکت طی سال ها از وسوسه برندسازی مجدد اجتناب کرده است.
 
اگرچه طراحی لوگوی Chanel بیش از 100 سال است که وجود دارد، اما امروز مانند همیشه نمادین و به یاد ماندنی باقی مانده است.
 
لوگوی شانل تجلیل از سبک منحصر به فرد و دیدگاه طراح پشت آن است. لوگوی شانل هرگز از اصول اصلی خانه مد منحرف نشده است، حتی اگر صاحبان برند در طول سال ها تغییر کرده اند.
 
این نماد ساده و قدرتمند است و حس عملی بودن، نوآوری، جذابیت و کیفیت را منتقل می کند.
 
بر خلاف سایر لوگوهای برند در طول سالیان، لوگوی شانل توانسته است تاثیر و حس مدرنیته را حفظ کند. تصویر هرگز نیازی به ساده‌سازی یا تغییر نداشته است، اگرچه این برند گاهی اوقات نام Chanel و دایره‌ای در اطراف C در هم قفل شده را به ترکیب اضافه می‌کند.
این یک چیز نادر در دنیای برندسازی است.
 
بزرگداشت تاریخچه لوگوی شانل
برای بیش از صد سال، لوگوی شانل ایده های پیچیده و لوکس را به مردم سراسر جهان منتقل کرده است. امروزه، همچنان به تعریف یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین برندها در جهان ادامه می دهد.
 
در واقع، لوگوی شانل تأثیر قابل توجهی دارد که مردم حتی محصولات مشابهی را با نسخه ای از لوگو خریداری می کنند تا احساس کنند بخشی از جامعه شانل هستند.
 
نماد ساده و در عین حال قدرتمند روی همه چیز از جواهرات گرفته تا کیف و لباس ظاهر می شود و باعث ایجاد اعتماد به نفس در هر کسی می شود که آن را می پوشد یا استفاده می کند. از این گذشته، چه کسی دوست ندارد با یک طراح مد آنقدر نمادین ارتباط داشته باشد که توانسته است برای چندین دهه در صدر صنعت باقی بماند؟
 
منبع: https://fabrikbrands.com/chanel-symbol-and-logo-history-evolution-of-the-chanel-logo/
 
 
  • ۰۰/۰۸/۱۲
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی