طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰
از تاریخچه لوگوی گوگل چقدر می دانید؟ امروز، ما می‌خواهیم تکامل این علامت کلمه نمادین را از اولین لوگوی گوگل تا امروز بررسی کنیم.
سال‌هاست که گوگل به عنوان یکی از بزرگترین برندهای فناوری در جهان ایستاده است. گوگل بیش از یک فروشنده راه‌حل‌های موتور جستجو، مجموعه‌ای از محصولات دیگر را نیز تولید می‌کند، از تلفن‌های اندرویدی گرفته تا پایگاه‌های اطلاعاتی ابری و ابزارهای هوش مصنوعی.
برای آگاهی از قیمت ساخت لوگو و قیمت بازسازی لوگو به آرمکده مراجعه کنید.
لوگوی Google یک جزء قابل تشخیص فوری از تمام نهادهای Google است. این همچنین یکی از لوگوهای مورد بحث در صنعت امروز است.
لوگوی گوگل که مسئول حدود 3.5 میلیارد جستجو در هر روز است، تصویری است که فوراً در چشم انداز دیجیتال قابل تشخیص است. اما اکثر مردم نمی توانند اطلاعات زیادی در مورد اینکه از کجا آمده است به شما بگویند.
اگر می‌خواهید بدانید که نمونه طراحی لوگو اصلی گوگل چگونه شروع به کار کرد، ادامه مطلب را بخوانید…
 
اولین لوگوی گوگل: لوگوی اصلی گوگل
امروزه، گوگل انبوهی از نسخه های مختلف لوگوی خود را دارد که هر روز به شکل «doodle» به اشتراک گذاشته می شود. همچنین نمادهای اضافی بی‌شماری در اکوسیستم Google با آرم‌هایی برای مواردی مانند Google Docs، Google Play و محصولات مشابه وجود دارد.
 
لوگوی گوگل حتی می تواند به عنوان نشانی از اعتبار برای بسیاری از شرکت ها مانند توسعه Golang نشان داده شود که نشان دهنده وابستگی برندهای فناوری به محصولات و نرم افزارهای Google است.
اولین لوگوی گوگل دنیایی دور از تصویری است که امروز می شناسیم. اگر تا به حال تکامل لوگوهای گوگل را پیش از امروز بررسی کرده باشید، می‌دانید که این شرکت در واقع با نام «Backrub» شروع به کار کرده است، محصولی تحقیقاتی در استنفورد که توسط لری پیج راه‌اندازی شده است.
 
پیج در طول تحصیل با مردی به نام سرگئی برین آشنا شد و آن دو با هم کار کردند تا یک موتور جستجو ایجاد کنند که با الگوریتم معروف PageRank که وظیفه نوآوری گوگل را بر عهده دارد.
 
در طول این مدت، لوگوی گوگل یک تصویر بسیار ابتدایی از یک دست روی پشت بود که روی آن کلمه BackRub نوشته شده بود. خوشبختانه، این تصویر برای مدت طولانی در گوگل باقی نماند.
اولین لوگوی گوگل: لوگوی قدیمی گوگل
در حالی که برخی افراد معتقدند اولین لوگوی گوگل تصویر Backrub بوده است، برخی دیگر می گویند که لوگوی رسمی گوگل برای اولین بار در سال 1998 ظاهر شد، یک سال پس از تغییر نام Backrub.
 
جالب اینجاست که اطلاعات زیادی درباره طراحی اولین تصویر در تاریخچه لوگوی گوگل وجود ندارد. برخی معتقدند که توسط برین با ویرایشگر تصویر GIMP ساخته شده است.
این طرح باعث شد تا در طول سال‌ها، لوگوی گوگل با تغییر گزینه‌های فونت و مجموعه نمادین چهار رنگ اصلی، به تکامل برسد. علامت تعجب در طرح اصلی گوگل برای کمک به رقابت با "یاهو!" ظاهر شد. موتور جستجو
 
در سال 1999، یکی از دوستان مشترک پیج و برین، آنها را به استادیار دانشگاه استنفورد، روث کدار، معرفی کرد که چند نمونه اولیه برای یک طرح جدید طراحی کرد. پیج و برین نسخه ساده‌تری از لوگوی اصلی را با الگوی چینی تله انگشتی بین دو «دوست داشتند.
آزمایش با لوگو ادامه یافت، این بار به یک فونت نازک و سریف چسبیده بود. Kedar سبک ها و اشکال مختلف را بررسی کرد، دو O را در علامت کلمه روی هم گذاشتند و به تدریج تصویری را ایجاد کرد که یکی از O ها را به عنوان ذره بین نشان می داد.
 
نسخه اصلی لوگو، با حروف بزرگ، کمی از نظر بصری بسیار زیاد بود، بنابراین آنها آن را تغییر دادند و دوباره رنگ ها و فونت ها را تغییر دادند.
ذره بین دوباره تغییر کرد و این بار لبخندی در وسط ظاهر شد. تکرارهای زیر از لوگوی گوگل از انتخاب مشابهی از رنگ ها و فونت های مختلف استفاده کردند تا تصویر از صفحه خارج شود.
در نهایت، قیدار دوباره ذره بین را برداشت، اما سایه را حفظ کرد تا علامت کلمه به نظر برسد که از صفحه خارج می شود. این نسخه از لوگو چند بار ترتیب رنگ و همچنین موقعیت "o" دوم را تغییر داد.
لوگوی نهایی گوگل از میان مجموعه گسترده طرح های بالقوه Kedar انتخاب شد. این تصویر جدید در طول سال‌های 1999 تا 2010 لوگوی رسمی گوگل باقی ماند.
گوگل چه زمانی لوگوی خود را تغییر داد؟
برای مدتی، لوگوی کسب و کار گوگل و لوگوی رسمی موتور جستجو ثابت ماندند. البته، با تکامل اینترنت و تغییر شرکت، تغییر لوگوی گوگل در نهایت یک بار دیگر ضروری شد.
 
طراحی سریع دنیای دیجیتال باعث شد تا نماد گوگل تا سال 2015 تا حدودی قدیمی به نظر برسد، بنابراین گوگل وارد عمل شد.
 
 
در جست‌وجوی نماد جدید گوگل، این شرکت یک هفته‌ای با سرعت طراحی در نیویورک با طراحانی از سراسر اکوسیستم گوگل راه‌اندازی کرد. این اسپرینت مجموعه‌ای از نمادها و طرح‌های Google را تولید کرد که برای کمک به به‌روزرسانی هویت بصری Google طراحی شده بودند.
 
در پایان اسپرینت، نشان گوگل به طرز چشمگیری تغییر کرد. رنگ‌های متمایز قرمز، نارنجی، آبی و سبز هنوز وجود داشتند، اما نوع فونت آن به Product Sans تغییر کرد که بسیاری از مردم امروز می‌شناسند.
انتخاب تغییر به فونت sans-serif برای گوگل بسیار مهم بود. طراحی جدید کمک کرد تا رنگ‌های لوگوی گوگل برجسته شود و در عین حال تصویری قابل دسترس به شرکت ارائه دهد.
 
در همان زمان، لوگوی کسب و کار گوگل با طیف وسیعی از تغییرات به روز شد، از جمله G چند رنگ جدید که اکنون آن را به عنوان اپلیکیشن گوشی هوشمند یا فاویکون برای وب سایت های گوگل می شناسیم.
اگرچه لوگوی جدید بسیار ساده بود، اما تاثیر زیادی بر دنیای فناوری گذاشت. بسیاری از شرکت‌ها در تصمیم خود برای تغییر به حروف sans-serif، در تلاش برای قابل دسترس‌تر کردن شرکت خود، از آن پیروی کردند.
 
لوگوی Google امروز به این منظور است که سرگرم کننده و جوان به نظر برسد - کمتر شبیه تصویر یک سازمان خفه کننده.
 
معنی لوگوی گوگل: doodle گوگل
برای مدتی، لوگوی گوگل گزینه ساده sans-serif باقی ماند که امروزه به خوبی می شناسیم و این تصویری است که هنگام استفاده از گوگل در روزهای خاصی از سال خواهید دید. با این حال، لوگوی گوگل به لطف Google Doodle، امروزه بسیار پویاتر است.
جالب اینجاست که اگرچه Google Doodle معمولاً به عنوان یک چیز مدرن در نظر گرفته می شود، اما در واقع برای اولین بار در سال 1998 ظاهر شد، زمانی که Google شروع به آپلود موقت نسخه های جدید لوگو برای روزهای خاص کرد.
اولین دودل ها معمولاً تعطیلات شناخته شده، مناسبت های خاص و تولد افراد مهم را مشخص می کردند. اکنون، این تغییرات لوگوی گوگل بسیار خلاقانه تر هستند. گوگل تقریباً برای هر رویداد مهم و همچنین برخی از رویدادهای کمتر شناخته شده، doodle ایجاد کرده است.
این تیم امروز بیش از 4000 doodle ایجاد کرده است. در زمان نگارش، doodle فعلی برای المپیک 2021 یک بازی کامل قابل بازی است!
 
رنگ‌های لوگوی گوگل: دو g در لوگوی گوگل چه رنگی هستند؟
رنگ های لوگوی گوگل یکی از عناصر قدیمی طراحی گوگل بوده اند.
 
اگر لوگوهای گوگل را در طول سال ها بررسی کنید، متوجه خواهید شد که اکثر آنها از انتخاب رنگ های مشابهی استفاده می کنند. این رنگ‌ها فقط برای اینکه Google را سرگرم‌کننده‌تر و دوستانه‌تر نشان دهند، نیستند. هر رنگ لوگوی گوگل هدفی دارد. روث کیدار در ابتدا رنگ‌ها را برای لوگوی گوگل انتخاب کرد.
روث طیف وسیعی از گزینه های رنگ را بررسی کرد. در ابتدا، او می خواست که لوگوی گوگل شامل تمام رنگ های اصلی باشد. هدف از این کار این بود که تشخیص کدهای رنگی لوگوی گوگل برای افراد با هر پس زمینه ای آسان تر شود.
 
در نهایت، تیم تصمیم گرفت تا "l" را در گوگل به رنگ ثانویه تبدیل کند تا پیامی را منتقل کند: گوگل دائماً مرزهای جدیدی را در پیش می‌گیرد.
 
دو "OS" در لوگوی گوگل عبارتند از: Google Red: Hex: #db3236 RGB: 219، 50، 54 و Google Yellow: Hex: #f4c20d، RGB: 244، 194، 13.
می‌توانید فهرستی از رنگ‌های هگزا رنگ لوگوی گوگل را در اینجا بیابید. تصویر حاصل از لوگوی گوگل که با انتخاب منحصر به فرد رنگ ها ایجاد شده است، چیزی چشم نواز و به یاد ماندنی ایجاد می کند.
 
کد رنگ گوگل به طور خاص برای برجسته کردن تفکر خارج از جعبه شرکت انتخاب شده است. گوگل می خواست که لوگوی خود ایده خلاقیت و تحول آینده نگر را به صورت ظریف اما موثر منتقل کند.
 
لوگوی گوگل چه فونتی است؟ فونت لوگوی گوگل
لوگوی گوگل همانطور که امروزه می شناسیم از فونت Product Sans استفاده می کند. این سفارشی توسط تیم طراحی داخلی برای گوگل ساخته شده است. فونت جدید تغییری لذت بخش به فونت سریف قدیمی بود، که در نظر گرفته شده بود پررنگ، آسان برای دیدن و پیکسل پسند باشد.
برای تمام وضوح صفحه نمایش مناسب است و همچنین پویا است!
 
فونت های لوگوی گوگل در سراسر اکوسیستم گوگل نیز یکسان باقی می مانند. می‌توانید تایپ لوگوی گوگل را به صورت پررنگ به شکل فاویکون که گوگل برای وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن موبایل خود استفاده می‌کند، ببینید. همچنین همان فونت گوگل در لوگوی +Google و لوگوی نقشه های گوگل مشهود است.
استفاده مداوم از فونت Product Sans یکسان همراه با استفاده منظم Google از همان رنگ‌های مهم در دارایی‌های برند خود، به خاطره‌انگیزتر کردن شرکت در هر کجا که به مشتریانش می‌رسد کمک می‌کند.
 
مهم نیست که کجا به لوگوی گوگل نگاه می کنید، می توانید انتظار داشته باشید چیزی را ببینید که بسیار کاربرپسند، چشم نواز و به زیبایی طراحی شده است.
 
منابع لوگوی گوگل
هنوز می‌خواهید منابع لوگوی Google بیشتری را بررسی کنید؟
امروزه، لوگوی گوگل یکی از شناخته شده ترین تصاویر در جهان است که نشان دهنده نه تنها یک موتور جستجو، بلکه رئیس کل مجموعه ابزارها و خدمات است. لوگوهای گوگل امروزه بسیار گسترده هستند، از جمله لوگوی گوگل درایو گرفته تا فروشگاه گوگل پلی.
 
با این حال، هر یک از این طرح ها همگی از طرح اصلی که در سال 2015 جان گرفت، نشات می گیرد.
 
منبع: https://fabrikbrands.com/history-of-the-google-logo/
  • ۰۰/۰۸/۱۶
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی