طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰
لوگوی فندی یک لوگوی افسانه ای است. در واقع، از خود برند پیشی می گیرد و زندگی خود را می گیرد. نماد دوگانه " " F آنقدر معروف شده است که افرادی که چیزی در مورد برند فندی نمی دانند هنوز با آن آشنا هستند.
آرمکده در زمینه طراحی مجدد لوگو نیز فعالیت می کند.
پس تاریخچه لوگوی فندی چیست؟ و عناصر طراحی آن چیست؟ به خواندن ادامه دهید تا اطلاعات بیشتری در مورد این لوگو و برند نمادین بدانید.
 
تاریخچه و تکامل لوگوی فندی
 
لوگو و آرم فندی در سرتاسر جهان شهرت دارد و مونوگرام دوتایی "F" آن به وضعیت نمادین رسیده است. اما نشان اصلی خانه مد لوکس با کتیبه پررنگی که امروزه می بینیم فاصله زیادی دارد.
 
1925 - 1965
اولین لوگوی فندی که در سال 1925 طراحی شد، تصویر سنجابی را داشت که مهره ای را در دست گرفته در حالی که با ظرافت روی شاخه ایستاده بود. این یک نماد کاملا غیر معمول برای یک برچسب مد بود. این لوگو یک طلسم با معنی برای بنیانگذاران بود. ادواردو فندی به همسرش ادل یک نقاشی از سنجاب هدیه داد، زیرا او همیشه می گفت که او به اندازه یک سنجاب مشغول است.
 
این کتیبه در زیر تصویر با فونت بزرگ و بدون سری نوشته شده بود و تاریخ «1925» را به عنوان شعار نشان می داد. هر دو طرف لوگو تایپ به رنگ آبی فیروزه ای رندر شده بود که روی کاغذ بسته بندی زرد روشن برند بسیار ظریف به نظر می رسید.
 
1965 - 2000
در سال 1965، کارل لاگرفلد به فندی پیوست و به زودی لوگوی آن را تغییر داد. او نماد نمادین دوتایی "F" را در عرض چند ثانیه ایجاد کرد که نشان‌واره مشکی زیر آن با فونت sans-serif با حروف بزرگ و مستقیم نوشته شده بود.
 
2000 - 2013
در سال 2000، نماد "FF" از نسخه رسمی لوگوی فندی حذف شد و به طور عمده برای چاپ روی پارچه و چرم استفاده شد. در مورد هویت بصری این برند، اکنون از یک کتیبه با حروف بزرگ در یک حروف sans-serif تصفیه شده تشکیل شده است که حروف آن فضای بزرگی بین یکدیگر دارند و با وجود ضخامت خطوط حروف، لوگو را مطبوع و سبک می کند.
 
2013 - در حال حاضر
طراحی مجدد لوگوی Fendi در سال 2013 فونت را به یک فونت گرد تبدیل کرد. امروزه، حروف بزرگ آن با فونتی شبیه فونت Basic Commercial Soft-Rounded Pro Bold، با خطوط صاف و براق اما اشکال کلاسیک جامد ارائه می‌شوند.
 
یک شعار ظریف، "ROMA"، لوگوتایپ وسیع را با همان فونت اما کوچکتر تکمیل می کند. این شعار رم، شهر اصلی این برند را جشن می گیرد که الهام بخش اصلی آن نیز می باشد.
 
نماد فندی
به غیر از کتیبه دوتایی "F" که به آن "زوکا" معکوس نیز می گویند، فندی دارای یک نشان خط است. فونت Fendi استفاده شده در کتیبه Helvetica Bold است. به اندازه کافی جالب توجه است که "F" روی نماد Fendi همان چیزی نیست که در نماد فیلمنامه نشان داده شده است.
 
کیسه های لوگو
لوگوی فندی کیف‌های فندی را به طرق مختلف نشان می‌دهد که گیره واضح‌ترین مکان آن است. در حالی که این مکان جذاب ترین مکان برای نشان است، اما تنها مکان نیست.
 
در برخی از کیسه ها، نشان دوتایی "F" یک طرح روی مواد ایجاد می کند. در این حالت، نماد بارها تکرار می شود. و البته این الگو روی آستر داخلی تکرار می شود.
 
دستبند لوگو
دستبندهای نشان فندی از نظر جنس، ساختار و عرض متفاوت هستند. دستبندهای فلزی پهن با نماد بزرگ دوتایی "F" بسیار محبوب هستند. همچنین می توانید یک دستبند سفید پهن با لوگوی مشکی پیدا کنید که شما را به یاد شابلون می اندازد.
 
فندی همچنین دستبندهای زنجیره ای را ارائه می دهد که نشان لوگوی آن را بر روی طلسم ها نشان می دهد. وقتی نوبت به دستبندهای چرمی می رسد، لوگو اغلب روی بند دیده می شود.
 
عناصر طراحی لوگوی Fendi
 
شکل: نماد دوتایی "F" Fendi (که "زوکا" معکوس نیز نامیده می شود) یکی از نمادین ترین آرم ها در دنیای مد امروز است. در سال 1965 توسط یک طراح گرافیک جوان پاریسی به نام کارل لاگرفلد طراحی شد. این لوگو بر روی طیف گسترده ای از اقلام Fendi از جمله لباس، کفش، کیف دستی، کیف پول و کیف قرار دارد.
 
در حالی که فندی یکی از با ارزش ترین خانه های مد جهان است، اما دارای تمایز غیرقابل رغبتی در داشتن یکی از تقلبی ترین لوگوهای جهان است.
فونت: لوگوی Fendi نام برند را با حروف بزرگ با فونت Helvetica Bold نشان می دهد.
 
رنگ: لوگوی فندی از رنگ مشکی استفاده می کند که نماد ظرافت، تسلط و برتری برند مد لوکس است، در حالی که زرد نشان دهنده شادی، شادی و خوش بینی است.
 
تاریخچه فندی
نام تجاری فندی نام تجاری لوکس است. لیبل مد ایتالیایی نه تنها به خاطر لوگوی متمایز دوتایی "F" بلکه به خاطر کیف‌های جسورانه‌اش که با دقت کامل ساخته شده است، مشهور است. تقریباً برای یک قرن، این برند مد همیشه به آینده نگاه می‌کرده است و طراحان خلاق خود را الهام می‌بخشد تا محصولات جدیدتر و اصلی‌تری ارائه دهند، در حالی که مجموعه‌های خود را مقرون به صرفه‌تر و الهام‌بخش‌تر برای مشتریان فداکار خود نگه می‌دارد.
 
با این حال، تحت کنترل خانواده فندی، فندی همان برندی است که کارل لاگرفلد جوان به عنوان مدیر هنری در آن برجسته شد و برند را مورد توجه همه قرار داد و به توده‌ها نشان داد که برخی از مواد چقدر متفاوت و خیره‌کننده هستند. با این اوصاف، بیایید کمی در خط حافظه قدم بزنیم و دریابیم که این برچسب مد چگونه شروع به کار کرد.
 
ریشه های فندی
ادواردو فندی و همسرش آدل فندی این برند مد را در سال 1925 در رم ایتالیا راه اندازی کردند. فندی از زمان عرضه خود همواره مترادف با مجلل و تجمل بوده است. این برند با تولید محصولات چرمی شروع به کار کرد و به سرعت به سمت تولید محصولات خز رفت - دو محصولی که Fendi هنوز برای امروز مشهور است.
 
همچنین، فندی از روز اول یک تجارت خانوادگی بود، و پنج دختر ادواردو و ادل به شدت درگیر همه چیز بودند، از ارائه ایده‌های جدید نوآورانه تا کمک به فروش اقلام لوکس به مشتریان هیجان‌زده، که به دنبال اقلام شیک برای اضافه کردن به کمد لباس خود بودند. مجموعه.
در سال 1946، ادواردو درگذشت و همسر و دخترانش تجارت را ادامه دادند. چیزی که به عنوان یک برچسب مد با تمرکز بر زیبایی و نوآوری آغاز شد، به ریشه های خود وفادار مانده و هرگز از آن منحرف نشده است.
 
کارل لاگرفلد به فندی پیوست
در سال 1965، کارل لاگرفلد در فندی مورد استقبال قرار گرفت. به عنوان مدیر خلاق، لاگرفلد ایده نماد نمادین دوگانه "F" را مطرح کرد - که در واقع مخفف Fun Furs است.
 
در حالی که بسیاری از خانه‌های مد امروزه از فروش خز پشتیبانی نمی‌کنند، در آن زمان این ماده مورد تقاضا بود. لاگرفلد فندی را به سمت تجارت خز سوق داد و این برند را به یکی از تولیدکنندگان برتر اقلام خز تبدیل کرد.
 
لاگرفلد به جای استفاده از خز فقط برای ساخت کت های خز، تصمیم گرفت از این ماده برای طرح های آماده، لوازم جانبی و هر چیز دیگری که به ذهنش می رسد استفاده کند. این امر محصولات خز را برای مشتریان معمولی Fendi مقرون به صرفه تر کرد و به مواد هدف کاملاً جدیدی داد.
 
لاگرفلد همچنین دست در دست دختران خانواده فندی کار کرد تا به تولید کالاهای اصلی فندی ادامه دهد. در این مرحله دختران هنوز تأثیرگذار بودند و به شدت درگیر اداره روزمره تجارت بودند.
طرح‌ها حتی نوآورانه‌تر شدند و شروع به ترکیب رنگ‌های فراوان کردند و محصولات این برند را خواستنی‌تر و منحصربه‌فردتر کردند. در حالی که خز تا آن زمان یک خرید انحصاری بود - محفوظۀ افراد ثروتمند و مشهور - خلاقان فندی از خزهای "کیفیت پایین تر" استفاده کردند و آن را به چیزی تبدیل کردند که به طور متوسط ​​​​مشتری فندی می توانست بپردازد. این به برند اجازه داد تا قیمت های مقرون به صرفه تری را نیز تعیین کند.
 
در سال 1977، لاگرفلد همچنین بر راه اندازی قطعات آماده پوشیدنی توسط Fendi نظارت کرد و در سال 1978 با خط تولید کفش دنبال شد. با این حال، در دهه 1970، Fendi مجموعه های مختلفی از صنعتگران را برای گسترش بی وقفه خانه مد با چرم عرضه کرد. و اقلام خز همیشه پیشرو هستند.
 
تکامل برند فندی
آدل فندی در سال 1978 از دنیا رفت و باعث تغییراتی در سلسله مراتب برند شد. هر یک از پنج دختر فندی بخشی از برچسب مد را به دست گرفتند و لاگرفلد همچنان رئیس خلاقان باقی ماند. فندی به رشد و تکامل خود ادامه داد، و سرعت را در بازار مد لوکس تنظیم کرد، به طور مداوم نوآوری کرد، اما همچنان ریشه ایتالیایی خود را حفظ کرد.
 
دهه 1980 دوره‌ای بود که بازی را تغییر داد و باعث شد این برند بازار مد جهانی را طوفانی کند. این برند مد همچنین عطرهای مردانه و زنانه را عرضه کرد و برای افسران پلیس رم یونیفرم درست کرد. در اواخر دهه 80، اولین فروشگاه فندی در ایالات متحده در خیابان پنجم نیویورک ظاهر شد و نوه های فندی نیز در اداره تجارت شرکت داشتند. آنها به طراحی اقلام جدید کمک کردند و برند را بیش از پیش رشد دادند.
 
باگت فندی
 
باگت فندی احتمالاً محبوب ترین در بین تمام طرح های فندی است. این کیف که توسط سیلویا فندی در سال 1997 طراحی شد، انقلاب کیف دستی را برای برچسب مد آغاز کرد. تعداد زیادی از افراد مشهور از جمله نائومی کمپبل، مدونا و بسیاری دیگر در اسرع وقت کیف ها را برداشتند.
 
این کیف ساده و شیک در انتخاب های مختلفی عرضه شد و الهام بخش طرح های افسانه ای Fendi بود که در سال های بعد به وجود آمدند. باگت یکی از محبوب ترین کیف های فندی است و یکی از پرفروش ترین قطعات از کل مجموعه طراحی این برند است.
امروزه باگت را می توان در آغوش بسیاری از شیک پوشان در سراسر جهان دید. و از زمانی که باگت طراحی شد، بیش از هزار نسخه وجود داشته است! گفته می شود که موفقیت باگت در واقع همان چیزی است که LVMH را به خرید سهام Fendi واداشت. از دیگر کیف های معروف فندی می توان به رول کیف، کیف شترمرغ و کیف بیگا اشاره کرد که همگی بین سال های 1999 تا 2003 طراحی شده اند.
 
LVMH Fendi را تصاحب می کند
در سال 1999، Fendi توسط LVMH و Prada خریداری شد و روسای هر دو برند مد اکثریت سهام را در اختیار گرفتند. اما با وجود فروش، فندی تحت مدیریت دختران نسل سوم خانواده فندی باقی ماند.
 
سیلویا فندی تا زمان مرگ کارل در سال 2019 بیش از 20 سال با کارل لاگرفلد کار کرد. پس از مرگ او، در همان سال نقش کارگردان خلاق را بر عهده گرفت. او عمدتاً به خاطر خلق برخی از نمادین ترین کیف های جهان شناخته شده است. او به دنبال سبکی، کاربردی بودن و کاربردی بودن کیف ها بود.
 
کیم جونز به فندی می پیوندد
فندی به طور مداوم از قدرتی به قوت خود رفته است و همیشه به ریشه ایتالیایی خود وفادار بوده و زنان فندی را مسئول قرار داده است.
 
سیلویا ونتورینی فندی، نوه ادواردو و ادل، سرانجام مدیریت هنری مجموعه لوازم جانبی فندی (که باعث طراحی باگت او شد) و همچنین مجموعه لباس‌های مردانه را بر عهده گرفت. اما در سال 2020، فندی کیم جونز را به‌عنوان سرپرست هنری مجموعه‌های خز، لباس‌های آماده و مد لباس زنانه انتخاب کرد.
 
 
 
به گزارش Women’s Wear Daily، جونز از نزدیک با نوه های فندی، به ویژه سیلویا، که هنوز در برند تأثیرگذار است، همکاری می کند. او اولین فرد خارج از قبیله فندی است که پس از کارل لاگرفلد، که این برند در سال 2019 پس از درگذشت وی با نمایش مد لباس پاییزی خود در رم، به این برند در نقشی کلیدی پیوست، به او پیوست.
 
خانه مد نه تنها به خاستگاه رم خود ادای احترام کرد، بلکه کل نمایش به افتخار لاگرفلد و همچنین میراث او با فندی بود. این بهترین راه برای تشکر از لاگرفلد برای همه مشارکت‌هایش در موفقیت فندی بود و در عین حال برند را به آینده رو به جلو نگاه می‌کرد.
 
Fendi امروز و به آینده
مانند بسیاری دیگر از برندهای مد، Fendi قصد دارد حتی از محیط زیست آگاه تر شود و از مواد بازیافتی استفاده کند و ضایعات کمتری تولید کند. اما در حالی که پرادا قول داده استفاده از خز را متوقف کند، Fendi هنوز قصد ندارد استفاده از این مواد را متوقف کند.
 
آنتوان آرنو، رئیس محیط‌زیست، ارتباطات و تصویر LVMH، در حالی که با Women’s Wear Daily مصاحبه می‌کرد، بر تمایل این شرکت برای آگاه‌تر شدن از محیط زیست در آینده تاکید کرد. زمان در نهایت نشان خواهد داد که آیا آنها به قول خود عمل خواهند کرد یا خیر.
 
خلاصه تاریخ فندی
Fendi یک برند مد ایتالیایی مشهور است که توسط زوج زن و شوهر ادواردو فندی و آدل فندی در سال 1925 تأسیس شد. این شرکت که عمدتاً متعلق به شرکت چندملیتی فرانسوی LVMH است، متخصص در مد لوکس است و کیف دستی باگت امضای آن یکی از این برندها است. پرطرفدارترین اقلام مد
 
گروه LVMH عمدتاً مالک فندی است، اما نوه های خانواده فندی به رهبری سیلویا ونتورینی همچنان بر عملیات روزانه آن نظارت می کنند. سیلویا مسئولیت طراحی پوشاک زنانه و مردانه و بسیاری از لوازم جانبی دیگر را بر عهده دارد.
دفتر مرکزی فندی هنوز در رم، ایتالیا قرار دارد، جایی که همه چیز از 100 سال پیش آغاز شد. ما مطمئن هستیم که لوگو و برند Fendi با اقلام مد فوق‌العاده و، نیازی به گفتن، کیف‌های نمادین بیشتر، شگفتی‌های بهاری را برای مشتریان خود به ارمغان خواهد آورد.
 
منبع: https://blog.logomyway.com/fendi-logo/
  • ۰۰/۰۹/۰۱
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی