طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰
اهمیت یک لوگو را نمی توان دست کم گرفت. این نماد گرافیکی هویت یک شرکت است و این نماد کوچک آنقدر قدرتمند است که می تواند اعتبار شرکت شما را ایجاد کند یا آن را خدشه دار کند. مهم نیست که خدمات شما چقدر شگفت‌انگیز هستند، اگر نمونه لوگو شما طراحی ضعیفی داشته باشد، محصولات شما چقدر منحصر به فرد هستند، در این صورت برای جلب توجه مخاطبان خود زمان سختی خواهید داشت.
 
حتی بهترین طراحان نیز هنگام طراحی یک لوگوی جذاب، آن را چالش برانگیز می دانند. برای اینکه شما را از برخی ضربه‌ها و کبودی‌های بزرگ در فرآیند طراحی نجات دهیم، در این وبلاگ به 10 مورد از بزرگترین اشتباهات طراحان لوگو پرداخته‌ایم.
برای سفارش طراحی لوگو شرکتی و یا بازسازی لوگو به وبسایت آرمکده سر بزنید.
اکنون، شما این وبلاگ آموزنده را پیدا کرده اید، من مطمئن هستم که شما یکی از آنها نخواهید بود. بنابراین، در اینجا10  اشتباه رایج در طراحی لوگو آورده شده است.
 
1. تکیه بیش از حد به Trends
صنعت طراحی اغلب تحت سلطه گرایش های مختلف طراحی از زمان به زمان است. بسیاری از اوقات طراحان لوگو در طراحی لوگو بر اساس آخرین روند طراحی اشتباه می کنند.
طراحی لوگوی یک شرکت نماد هویت آن است و باید جاودانه باشد و اگر مطابق با روند طراحی شود، ممکن است به زودی قدیمی و کلیشه به نظر برسد. گرایش‌ها در یک پف دود ناپدید می‌شوند و به همین دلیل است که اتکای بیش از حد به این روندها در طراحی لوگو، می‌تواند به سازمان آسیب بیشتری برساند تا سود. اگرچه همیشه می توانید از روندها الهام بگیرید، اما مطمئن شوید که لوگویی که طراحی می کنید ماندگار، منحصر به فرد و چشم نواز باشد.
 
2. استفاده نامناسب از تایپ فیس
یک تایپ فیس خوب می تواند طراحی لوگو را به یاد ماندنی جلوه دهد، به همین ترتیب یک تایپ فیس بد می تواند آن را غیرحرفه ای جلوه دهد و من مطمئن هستم که نمی خواهید در اینجا ریسک کنید. یک طراح لوگو باید تصمیم عاقلانه ای در مورد انتخاب یک تایپ بگیرد، برای بهترین نتایج باید از استفاده از حروف بسیار زیاد در یک لوگو تایپ خودداری شود. هر فونت دارای شخصیتی است و به عنوان یک طراح، باید فونتی را انتخاب کنید که منعکس کننده ویژگی های نماد باشد و با پیام برند مطابقت داشته باشد.
 
اگرچه بسیاری از طراحان لوگو اغلب از حروف بسیار زیادی استفاده می کنند تا لوگو جذاب به نظر برسد، اما در نهایت آن را طراحی می کنند که آماتور به نظر می رسد. در حالت ایده آل، توصیه می شود به جای چند تایپ، یک یا دو تایپ فیس در طراحی لوگو اضافه کنید.
 
3. انتخاب رنگ ضعیف
این رایج‌ترین اشتباهی است که طراحان اغلب مرتکب می‌شوند، آنها خودسرانه رنگ‌ها را برای لوگو انتخاب می‌کنند و برخی نمی‌توانند صبر کنند تا رنگ‌ها را اضافه کنند. درک روانشناسی رنگ ها برای طراحی یک لوگوی چشمگیر مهم است. به عنوان یک طراح باید رنگ هایی را انتخاب کنید که با شخصیت و پیام اصلی برند طنین انداز شود. یک فرآیند فکری و دلیل باید در پس انتخاب یک طرح رنگ خاص باشد، در غیر این صورت ممکن است برای تصویر شرکت عدالت را رعایت نکند.
 
در مرحله دوم، افزودن رنگ باید آخرین تصمیم شما باشد، بنابراین ابتدا باید لوگو را در سیاه و سفید و خاکستری بررسی کنید. یک لوگوی خوب هم در سیاه و سفید و هم در اشکال رنگی عالی به نظر می رسد. بنابراین پیشنهاد می شود برای بهترین نتیجه در افزودن رنگ به لوگوی خود عجله نکنید.
4. استفاده از تصاویر شطرنجی
یکی دیگر از اشتباهات طراحان لوگو، طراحی لوگو با استفاده از تصاویر شطرنجی است. نقطه ضعف طراحی در تصاویر شطرنجی این است که نمی توان آنها را به هر اندازه ای کوچک کرد. تصاویر شطرنجی از پیکسل ساخته شده اند و مقیاس بندی در اندازه های مختلف باعث تار شدن تصویر می شود یا کیفیت لوگو را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.
 
بنابراین، خوب است که لوگوهای خود را در گرافیک های برداری مانند Illustrator و Adobe طراحی کنید تا لوگوی شما در هر اندازه ای قابل تغییر باشد. یک لوگوی با طراحی خوب همیشه همه کاره است و وقتی به اندازه مهر کوچک شود یا به اندازه بنر بزرگ شود، عالی به نظر می رسد که کیفیت آن را کاهش نمی دهد. بنابراین، کاری کنید که لوگوی شما همه کاره باشد و در هر اندازه ای خوب به نظر برسد.
 
5. ایجاد یک طرح پیچیده
شخصی به درستی نقل کرده است که "از طریق سادگی زیبایی بزرگ به دست می آید". طراحی لوگوی شما باید ساده و موثر باشد. اگر لوگوی شما پیچیده باشد و مخاطبان شما برای درک معنای پشت لوگوی شما تلاش کنند، هدف از لوگو شکست می خورد.
 
طراحی لوگو با رنگ های زیاد، جفت نامناسب تایپ فیس و نمادهای زیاد می تواند لوگوی شما را پیچیده جلوه دهد و ممکن است برند شما را نادرست معرفی کند. همه برندهای شناخته شده اعم از اپل، مک دونالد، نایک، فدرال اکسپرس، همه یک چیز مشترک دارند، لوگوهای آنها ساده و در عین حال به یاد ماندنی است. بنابراین، به عنوان یک طراح، باید تلاش کنید تا در طراحی لوگوی خود به سادگی برسید تا در ذهن مخاطبان به یاد ماندنی شود.
 
6. سرقت ادبی
این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که یک طراح لوگو می تواند مرتکب شود، اما متاسفانه این روزها بسیار رایج شده است. هر طراح حرفه ای اهمیت طراحی لوگوی اصلی و منحصر به فرد را درک می کند.
 
هدف از لوگو نشان دادن یک شرکت در بهترین نور ممکن است و زمانی که طراحان ایده را از کار دیگران کپی یا سرقت می کنند، بر برندسازی شرکت تأثیر منفی می گذارد. علاوه بر این، سرقت ادبی همچنین می تواند منجر به عواقب قانونی شود و ممکن است در نهایت بهای سنگینی را برای آن بپردازید.
پیش تو…
لوگوی بعدی خود را با در نظر گرفتن اشتباهات بالا طراحی کنید و در حرفه شما به عنوان طراح لوگو هیچ نگاهی به گذشته وجود نخواهد داشت. چه کسی می داند که شما ممکن است لوگوی ستاره ای بعدی را طراحی کنید که وارد تالار مشاهیر می شود. الهام بگیرید. طراحی مبارک!
07. فونت های بسیار زیاد
دو نمونه از لوگوهایی که از حروف بسیار زیادی استفاده می کنند
 
دو نمونه از لوگوهایی که از حروف بسیار زیادی استفاده می کنند
یک اشتباه بزرگ و به‌طور شگفت‌انگیز رایج، استفاده از فونت‌ها و سبک‌های فونت بیش از حد است. علاوه بر شلوغ جلوه دادن طراحی، استفاده از فونت های متعدد همچنین می تواند هویت برند شما را مخدوش کند و درک پیامی را که می خواهید منتقل کنید برای مخاطب دشوار کند.
 
08. افراط در جلوه های ویژه
 
لوگوی شرکت تلفن همراه 3 زیبا است - اما در نظر بگیرید که انتقال چنین لوگویی به رسانه ها، اندازه ها و غیره چقدر آسان است.
 
لوگوی شرکت تلفن همراه 3 زیبا است - اما در نظر بگیرید که انتقال چنین لوگویی به رسانه ها، اندازه ها و غیره چقدر آسان است.
استفاده از جلوه های ویژه نیز مانند رنگ بیش از حد یا تعداد بیش از حد فونت ها، احتمالاً طراحی شما را گیج می کند. علاوه بر این، دوباره در نظر بگیرید که چگونه لوگوی شما به مقیاس خاکستری و سایر رسانه ها ترجمه می شود. بعید به نظر می رسد که استفاده از این تکنیک ها لوگوی شما را از بین مردم متمایز کند.
 
09. بیش از حد انتزاعی بودن
در حالی که نمی خواهید لوگوی شما آنقدر بی مزه و معمولی باشد که به راحتی فراموش شود، همچنین نمی خواهید آنقدر سمت چپ باشید که هم مخاطبان شما را گیج کند و هم سازمان شما را نادرست معرفی کند. سعی کنید تعادل شخصی ایجاد کنید که به دلایل درست توجه را جلب کند.
 
10. استفاده از تصاویر پیکسلی
 
استفاده از تصاویر پیکسلی احتمالا منجر به سردرد می شود. نرم افزار طراحی که از تصاویر شطرنجی استفاده می کند به شما اجازه نمی دهد تصویر خود را بدون پیکسل شدن آن بزرگ کنید و همچنین نمی توانید آن را روی رنگ پس زمینه وب پست کنید بدون اینکه ابتدا آن را به یک فایل PNG. تغییر دهید. به جای آن، گرافیک های برداری را انتخاب کنید که یکنواختی را در رسانه های مختلف حفظ می کند.

 

  • ۰۰/۱۰/۰۶
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی