طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰
چه در مورد یک شرکت کوچک یا یک شرکت بزرگ صحبت کنیم، برند و هویت شرکتی دو چیز مهم هستند.
آنها به یکدیگر وابسته هستند و بین مشتریان و شرکت ارتباط برقرار می کنند. همه ما چند برند را می شناسیم، از برندهای محلی جزئی گرفته تا برندهای بزرگ شرکتی که تقریباً در سطح جهانی شناخته شده اند.
با این حال، تقریباً غیرممکن است که متوجه نشوید که هر از گاهی برخی از این شرکت‌ها تغییر برند را انتخاب می‌کنند. چرا این اتفاق می افتد و چگونه باید انجام شود؟ بیایید سعی کنیم به این سؤالات پاسخ دهیم، اما ابتدا، بیایید تعریف کنیم که برند مجدد واقعاً به چه معناست…
تغییر برند ایجاد یک ظاهر و هویت جدید برای یک شرکت، یک محصول یا یک وب سایت است. ممکن است شامل تغییر کامل نام، طراحی لوگو، محصولات، بازار و هویت یا فقط چند تغییر جزئی مانند طراحی مجدد بصری یا استراتژی بازاریابی جدید باشد که به یک جامعه اجتماعی جدید می پردازد.
بنابراین، شما می توانید یک وب سایت، یک تجارت کوچک، یک محصول و حتی یک شرکت را به طور جزئی یا کامل تغییر نام دهید.
آرمکده به عنوان شرکت طراحی لوگو در زمینه ساخت لوگو و برندینگ فعالیت می کند. چنانچه قصد سفارش طراحی لوگو و یا ریبرنیدنگ دارید با مشاورین آرمکده تماس بگیرید.
 
دلایل تغییر نام تجاری
 
اگر نمی دانید که آیا کسب و کار کوچک شما نیاز به تغییر نام تجاری دارد یا خیر، کافی است به دلایل زیر نگاهی بیندازید و تصمیم نهایی را بگیرید:
 
1. تغییر در مالکیت.
 
ادغام، اکتساب یا ادغام، ممکن است منجر به تغییر نام تجاری حتی برای برندهای محبوب شود، به خصوص زمانی که کسب و کارهای کوچک توسط شرکت های بزرگ خریداری یا ادغام شوند. تغییر در نام تجاری اصلی ممکن است رخ دهد، اما حتی زمانی که یک شرکت کوچک توسط یک سهامدار منفرد خریداری می شود که می خواهد هویت جدیدی ایجاد کند و محصولات را تغییر نام دهد.
 
مثال: هنگامی که "ماری" خواربارفروشی" توسط جان خریداری می شود، ممکن است مارک فروشگاه را تغییر دهد و نام آن را به "فروشگاه سخت افزار جان" تغییر دهد. اگر می خواهید یک مثال واقعی داشته باشید، به یاد داشته باشید که چگونه چند سال پیش، Macromedia توسط Adobe خریداری شد، که منجر به تغییر نام تجاری محصولات آنها شد: macromedia Flash تبدیل به Adobe flash و غیره شد.
2. تغییر موقعیت در بازار
 
فرض کنید اسباب بازی های پلاستیکی برای کودکان در هر سنی تولید می کنید. شما در طول سال ها یک برند شناخته شده و معتبر ساخته اید، اما اخیراً فروش شما به سرعت در حال کاهش است. بنابراین، تصمیم گرفتید به جای آن ابزار باغبانی تولید کنید. آیا برند تجاری خود را تغییر می دهید یا خیر؟
 
پاسخ مثبت است و این تغییر نام تجاری باید از تغییر لوگو و شعار کسب و کار شروع شود تا سبک بصری وب سایت و استراتژی بازاریابی. چیزی که برای بچه ها خوب بود ممکن است مثلاً برای باغبان ها خوب نباشد.
 
برند شما باید همیشه ارزش ها، هویت شما و البته بازاری را که در تلاش برای تسخیر آن هستید منعکس کند.
 
برای مثال لوگوی جدید موزیلا را در نظر بگیرید. همانطور که ماریوس سیوشته گفت:
 
پروسه تغییر نام تجاری بسیار طولانی بود و شرکت هر مرحله را با توده‌ها به اشتراک گذاشت - که به نظر من تجربه شگفت‌انگیزی بود. آنها یکی از آن لوگوهای کمیاب را طراحی کردند که در همان لحظه که آن را می بینید کاملاً آشکار است. خوانایی لوگوی جدید واقعاً بسیار واضح است، "moz://a" به خوبی به عنوان "mozilla" خوانده می شود.
 
طراحی مجدد لوگوی موزیلا
 
علاوه بر این، تغییر نام تجاری، علامت کلمه را به عنوان عنصر جدی ایجاد کرد و آن را با انواع تصاویر و نمادهای رنگارنگ، بازیگوش و پرانرژی ترکیب کرد که حاکی از انفجار محتوایی است که این روزها در اینترنت وجود دارد.
 
جالب ترین چیز در مورد رویکرد آزمایشی موزیلا ممکن است لوگو نباشد، اما به نظر می رسد که در نهایت چقدر خوب کار می کند.
3. بین المللی شدن برند
 
اگر یک شرکت کوچک محلی بخواهد بازار خود را تغییر دهد و جهانی شود، مواردی وجود دارد که تغییر نام تجاری ممکن است یک الزام باشد. نام ها و شعارهای محلی ممکن است برای یک بازار بین المللی مناسب نباشند یا فقط نامناسب یا نامفهوم باشند.
 
بنابراین، مالک یا مدیر عامل تصمیم می گیرد کل کسب و کار را تغییر نام دهد و تصویر بصری، ارزش های اصلی و پیام های آن را با یک بازار بین المللی تطبیق دهد.
 
4. شهرت بد برند
 
شهرت بد نام تجاری ممکن است تأثیر منفی بر تجارت و عملکرد کلی آن داشته باشد. تغییر نام تجاری ممکن است تمام ارتباطات منفی با برند مربوطه را بهبود بخشد یا از بین ببرد و شهرت شرکت را بازگرداند یا حداقل زمینه را برای بازسازی ایجاد کند.
 
5. تکامل شرکت
شرکت ها و برندها نیز تکامل می یابند، ایستا نیستند. بنابراین، آنها ممکن است به مخاطبان جدید و بازارهای جدید دست یابند و پیام های خود را مطابق با آنها تطبیق دهند. همین اتفاق ممکن است برای یک کسب و کار نوپا کوچک بیفتد که پس از رسیدن به بلوغ، سهامداران آن ممکن است متوجه شوند که هویت اولیه نیز باید همراه با شرکت تکامل یابد.
 
در نتیجه این امکان وجود دارد که یک تغییر نام تجاری انجام شود.
 
 
 
6. تغییر در رهبری
 
کسب‌وکارهای کوچک و شرکت‌های خصوصی معمولاً به یک رهبر که معمولاً صاحب شرکت است وابسته هستند.
با گذشت زمان، مالک ممکن است تصمیم بگیرد که به شخص دیگری اجازه دهد شرکت را اداره کند یا در صورت مرگ، رهبری شرکت توسط یک وکیل بر عهده گیرد. در بسیاری از موارد، رهبر جدید تغییراتی را ایجاد می‌کند که ممکن است شامل تغییر نام تجاری و تغییر شرکت تحت تصویر او نیز باشد.
7. نام تجاری از میان جمعیت متمایز نیست
 
این نیز می تواند اتفاق بیفتد. شما یک کسب و کار کوچک را با چیزی در ذهن راه اندازی می کنید، طرح کسب و کار و استراتژی بازاریابی خود را ایجاد می کنید و پس از مدتی متوجه می شوید که برند شما قابل توجه نیست. از بین جمعیت متمایز نیست و شما با وجود خدمات خوب و بازخوردهای عالی، تعداد محدودی از مشتریان دارید.
 
بی سابقه نیست اگر در ارزیابی اولیه خود اشتباه کردید، تنها نیستید. با این حال، هدف اصلی کمپین برندسازی، تمایز است.
 
اگر اولین بار فرآیند موفق نشد، می توانید بعداً دوباره آن را امتحان کنید.
 
به عنوان مثال، یوونتوس، تیم فوتبال ایتالیا را در نظر بگیرید که این رویکرد جدید را برای متمایز شدن از جمعیت امتحان کرد.
 
Mihai Cora، طراح UX/UI Smartketer گفت:
 
با مقایسه آن با نسخه های قبلی، نسخه جدید مسیر جدیدی را در پیش می گیرد و تقریباً از همه چیز قبلی جدا می شود. این رویکرد لوگوی جدید می تواند مخاطره آمیز باشد زیرا بسیاری از عناصر گرافیکی را که مخاطب با آنها آشنا بود (به عنوان شکل بیضی یا اسب) به جا می گذارد، اما همچنین یک رویکرد شجاعانه است. عناصر قدیمی به روشی بسیار ظریف ساده شده و نمایش داده می شوند: شکل سپر، نوارهای سیاه و سفید عمودی و البته "J". استفاده از فضای منفی نیز به خوبی کار می کند و ظاهر کلی مدرن به ارمغان می آورد.
 
8. برند شما پرسنل حرفه ای را جذب نمی کند
بهترین و آموزش دیده ترین متخصصان برای بهترین برندها کار می کنند. اقتصاد اینطوری کار میکنه اگر برند شما برای استعدادی که به دنبال آن هستید جذاب نیست، شاید تغییر نام تجاری آنقدرها هم تصمیم بدی نباشد.
 
با این حال، در این مرحله، مهم‌ترین نام برند نیست، بلکه تصویر بصری، هویت و روشی است که می‌توانید ارزش‌های خود را به دنیای بیرون منتقل کنید.
 
منبع: https://logogeek.uk/branding/time-to-rebrand/
 
  • ۰۰/۱۰/۰۸
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی