طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰
 
استفاده از رنگ های مناسب لوگو می تواند نقاط قوت کسب و کار شما را برجسته کند و به شما در جذب مشتریان مناسب کمک کند. و همانطور که ممکن است حدس بزنید، ترکیب اشتباه می تواند اثر معکوس داشته باشد.
همه درباره روانشناسی رنگ ها شنیده اند که به ما می گوید رنگ ها بر احساسات و رفتارهای ما تأثیر می گذارند. رنگ زرد شادی آور است (چون خورشید درخشان و زرد است!) و سبز آرامش بخش است (مانند دراز کشیدن در علف و نگاه کردن به دسته ای از برگ ها آرامش بخش است). اما آیا این "قوانین" رنگ طراحی لوگو واقعاً معنایی در تجارت و برند دارد؟
 
محققان Lauren Labrecque و George Milne این سوال را بررسی کردند و دریافتند که برخی از رنگ ها تأثیر قابل اندازه گیری بر مصرف کنندگان دارند و برخی دیگر تأثیری ندارند. بنابراین بله، رنگ زرد برند شما را جوان و قابل دسترس نشان می دهد، اما یک لوگوی سبز ذاتا باعث نمی شود که مشتریان فکر کنند برند شما صلح آمیز است. ما از تحقیقات آنها (و دیگران) استفاده کرده‌ایم تا فهرستی قطعی از آنچه که رنگ‌های لوگو به مشتریان بالقوه می‌گویند ارائه دهیم.
 
راهنمای کامل رنگ های لوگو
-
کدام رنگ لوگو به چه معناست
معانی رنگ لوگو از کجا می آید
نحوه انتخاب رنگ لوگو
نحوه ترکیب رنگ های لوگو
چگونه فرهنگ بر معنای رنگ لوگو تأثیر می گذارد
نحوه انتخاب رنگ های لوگو که از رقبا متمایز هستند
کدام رنگ لوگو به چه معناست؟
-
لوگوهای قرمز
قرمز نشانه جهانی هیجان، اشتیاق و خشم است. توجه را به خود جلب می کند و باعث می شود که از بقیه متمایز شوید. آیا برند شما پر سر و صدا، بازیگوش، جوان پسند یا مدرن است؟ قرمز فکر کن بالغ تر، کلاسیک تر یا جدی تر؟ قرمز ممکن است برای شما مناسب نباشد.
قرمز اولین رنگی است که نوزادان می توانند ببینند (علاوه بر سیاه و سفید). دانشمندان این نظریه را مطرح می‌کنند که انسان توانایی دیدن قرمز را بهتر از رنگ‌های دیگر تکامل داده است، زیرا به ما امکان می‌دهد تا میوه‌هایی را که روی درختان رشد می‌کنند راحت‌تر شناسایی کنیم. این یک معنای تکاملی قوی نیز ایجاد کرد: هنگامی که آنها احساساتی هستند (چه با عصبانیت و چه با اشتیاق)، چهره انسان قرمز می شود. بنابراین امروزه ما آن رنگ را با احساسات شدید، از جمله عشق، سکس، خشم و اشتیاق مرتبط می‌دانیم. و اگرچه رنگ قرمز دقیقاً یک احساس نیست، اما نشان داده شده است که قرمز اشتها را تحریک می کند (به همین دلیل است که آن را در بسیاری از لوگوهای غذا و رستوران مشاهده می کنید).
 
چه به تنهایی و چه به عنوان رنگ برجسته، قرمز یک انتخاب قدرتمند برای رنگ لوگو است.
 
لوگوهای نارنجی
نارنجی رنگی شاداب و نشاط آور است. برای متمایز شدن از جمعیت، به رنگ نارنجی بروید. کمتر از قرمز استفاده می شود، اما هنوز هم یک مشت پر انرژی است. اگر نام تجاری شما سعی می کند لوکس یا جدی به نظر برسد، هنگام استفاده از رنگ نارنجی احتیاط کنید، زیرا رنگ نارنجی این ویژگی ها را به مصرف کنندگان القا نمی کند.
ترکیبی از زرد و قرمز، نارنجی ویژگی های هر دو رنگ اصلی را به خود می گیرد.
 
نارنجی یکی از جدیدترین کلمات رنگی بود که به زبان انگلیسی اضافه شد (در واقع در انگلیسی قدیم به عنوان "زرد-قرمز" شناخته می شد؛ کلمه نارنجی از فرانسوی زمانی که میوه نارنجی از دریای مدیترانه وارد شد اقتباس شد.
 
نارنجی با تغییر همراه است (به برگ های پاییزی یا آسمان نارنجی در طلوع/غروب خورشید فکر کنید) و اغلب توسط برندهایی استفاده می شود که دوست دارند خود را کمی متفاوت تصور کنند.
 
لوگوهای زرد
آرم‌های زرد نشان‌دهنده دوستی در دسترس و آفتابی است. رنگ زرد نشاط می دهد و برند شما انرژی جوانی و مقرون به صرفه ای را ساطع می کند. از سوی دیگر، بیشتر مصرف‌کنندگان رنگ زرد را با برندهای لوکس یا بلوغ مرتبط نمی‌دانند، بنابراین اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان اینطور دیده شود، دو بار فکر کنید.
زرد رنگ اصلی در سیستم‌های رنگی تفریق‌کننده است و یکی از اولین رنگ‌هایی بود که انسان‌ها توانستند با هم ترکیب کنند. انجمن‌های فرهنگی زیادی دارد (طلا، مزارع گندم و ذرت، نور خورشید و غیره)، و یکی از آن رنگ‌هایی است که بسیار متنوع است. زرد ملایم و روشن روشن و تازه است، جایی که طلای عمیق وزن و تاریخ بیشتری را در خود جای می دهد.
 
لوگوهای سبز
در نهایت تطبیق پذیری، تحقیقات نشان می دهد که رنگ سبز با بسیاری از ویژگی های شخصیتی برند مرتبط نیست، اما دارای ارتباطات فرهنگی قوی است. به طور معمول، رنگ سبز نشان دهنده دنیای طبیعی است، به همین دلیل است که برندهای دوستدار محیط زیست، وگان و سلامت طبیعی اغلب دارای لوگوهای سبز هستند. اما شما همچنین می توانید از رنگ سبز برای هر نوع کسب و کاری استفاده کنید!
از آنجایی که گیاهان سبز هستند (و پس از یک زمستان طولانی دوباره زنده می شوند)، بسیاری از مردم می گویند رنگ سبز رنگ رشد یا زندگی جدید است، اما همچنین طمع و سم است. اما از نظر تاریخی و در فرهنگ های مختلف، سبز رنگ مرگ بوده است. (در واقع، یک رنگ سبز محبوب ایجاد شده در قرن 18 شامل آرسنیک بود و به معنای واقعی کلمه مردم را می کشت. برخی استدلال کرده اند که ممکن است تا حدی مسئول مرگ ناپلئون بناپارت باشد که دیوارهایش با کاغذ دیواری سبز رنگ پوشانده شده بود).
 
در ایالات متحده، ما سبز را با پول مرتبط می‌دانیم زیرا دلار سبز است، اما به یاد داشته باشید که این ارتباط در سایر فرهنگ‌ها صدق نمی‌کند. همه اینها به چه معناست؟ سبز تقریباً برای هر برندی کار می کند. از طریق رنگ، سایه، شکل لوگو و انتخاب فونت خود معنا بسازید.
 
لوگوهای آبی
آبی نماد اعتماد و بلوغ است. اگر می خواهید جدی گرفته شود باید از آن برای برند خود استفاده کنید. با این حال، چیزی که باید در نظر داشت این است که به عنوان سلطان کلاسیک رنگ ها، آبی در بیش از نیمی از لوگوها ظاهر می شود. و از آنجا که آبی می تواند آرامش را نیز تداعی کند (آرامش آب های ساکن را تصور کنید)، اگر از رنگ آبی برای برند خود استفاده می کنید، باید راهی برای جلوگیری از محو شدن در پس زمینه پیدا کنید!
از قضا، با توجه به محبوبیت امروزه و این واقعیت که رنگ اصلی آن است، یکی از رنگ های جدیدتری است که توسط انسان ها نامگذاری شده است: مردم باستان (یونانی، چینی، ژاپنی و عبری) نامی برای رنگ آبی نداشتند. این یکی از آخرین کلمات رنگی است که تقریباً در هر زبانی ظاهر می شود. در واقع امروزه هنوز یک قبیله در نامیبیا وجود دارد که زبانشان کلمه ای برای آبی ندارد.
 
تمام آنچه گفته شد، اگر می خواهید اعتماد به نفس کلاسیکی داشته باشید یا اعتماد به برند خود را تضمین کنید، رنگ آبی را برای برند خود انتخاب کنید. (خب، مگر اینکه در نامیبیا باشید!) اگر در سرویس غذا هستید مراقب رنگ آبی باشید (ظاهراً اشتها را سرکوب می کند). اگر عاشق آبی هستید و می‌خواهید بیشتر بازیگوش باشید، فقط مطمئن شوید که آبی روشن‌تر را انتخاب کنید که بیشتر در سمت سبز رنگ چرخه رنگ قرار دارد.
 
  • ۰۰/۱۰/۱۲
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی