طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰
 
روش چاپ حروف و کلمات راه درازی را پیموده است. از فرآیند حروفچینی مکانیکی با استفاده از بلوک های فلزی و چوبی حروف، ما به ورودی های صفحه کلید پیش رفته ایم. نرم افزار نوشتن مانند Google Docs و Microsoft Word به ما امکان می دهد از تعدادی حروف مختلف و طراحی کاراکترها، که به حروف تایپ معروف است، استفاده کنیم.
 
اما، این پیشرفت ها یک معضل جدید ایجاد می کند. از بین هزاران گزینه، کدام حروف را استفاده می کنیم؟ طرح‌های تایپوگرافی با کسب درآمد بیشتر و بیشتر شرکت‌ها بر روی یک تصویر برند منحصر به فرد، افزایش یافت. به عنوان مثال، تایپ فیس های کوکاکولا و دیزنی نشان داده اند. امروزه ممکن است نیم میلیون فونت در سراسر وب وجود داشته باشد، زیرا خانواده فونت ها و طراحان تایپ به طور مداوم در حال رشد هستند.
 
این اندازه خالص ممکن است بسیار زیاد باشد، بله. اما، تا زمانی که مراحل عملی را برای یافتن راه خروج از این پیچ و خم ندانید. این مقاله قصد دارد روند انتخاب فونت مناسب و اصول طراحی لوگو تایپ و لوگو و آرم را برای شما روشن کند.
 
ابتدا چند اصطلاح را تعریف می کنیم:
 
تایپوگرافی چیست؟
تایپوگرافی هنر چینش حروف به منظور شفاف و زیبا جلوه دادن حروف است. این ترتیب شامل انتخاب حروف، اندازه نقطه، طول خطوط، فاصله خطوط، حروف و فاصله کلمات است. به طور خلاصه، تایپوگرافی به همه چیز در مورد طراحی و ظاهر حروف و کلمات می پردازد.
 
تفاوت بین فونت و تایپوگرافی چیست؟
ما اغلب تایپوگرافی‌ها و فونت‌ها را آنقدر با هم عوض می‌کنیم که تفاوت تار می‌شود. با این حال، مهم است که تشخیص دهیم حروف و فونت چیست.
 
تایپ فیس مجموعه ای از حروف الفبا و علائم نگارشی است که طرح مشترکی دارند. رایج ترین گروه های حروف سرف، sans serif، slab و script هستند. Helvetica، Calibri و Arial در گروه تایپ فیس قرار می گیرند. با این حال همه آنها تایپ فیس نامیده می شوند. آنها در تمام الفبا از جمله کاراکترها طرح های یکسانی دارند.
برای سفارش بازسازی لوگو برند خود اینجا کلیک کنید.
از سوی دیگر، فونت ها انواع خاصی از حروف چاپی هستند. آنها می توانند بولد، مورب، 12 نقطه، حروف بزرگ و غیره باشند. به عنوان مثال، Bold 12 نقطه Helvetica یک فونت است، مانند Italic 10 point Arial، Light Calibri و غیره. فونت دسته بزرگتری است که فونت در آن قرار می گیرد.
با این حال، این تمایز به اندازه چند دهه پیش مهم نیست. این زمانی است که انتشار از طریق ماشین حروفچینی می گذرد و حروف در فلز یا چوب حک می شوند. ناشران یا حروف‌نویس‌ها باید حروف و فونت را با هم تعیین کنند تا طرحی منسجم در سرتاسر انتشار داشته باشند.
 
چگونه تایپوگرافی بر برند شما تأثیر می گذارد
بر ادراک برند تاثیر می گذارد
برندسازی موفق تا حدی به ارائه یک ظاهر بصری جذاب و ثابت است. از وب سایت گرفته تا تایپوگرافی، برندها باید تجربه زیبایی را به مشتریان ارائه دهند. مردم نه تنها به دلیل محصولات بلکه به دلیل تجربه خرید می کنند. یک راه خوب برای ارائه یک تجربه عالی به این مشتریان از طریق حروف نوشته های واضح، خوانا و زیبا است.
 
تایپوگرافی در همه جای برند وجود دارد. از لوگو گرفته تا محتوای وب سایت، تایپوگرافی فضای خوبی را اشغال می کند. بنابراین چه بخواهید چه نخواهید، مشتریان از طریق انتخاب تایپوگرافی‌ها، درک مثبت یا منفی از برند شما خواهند داشت. آیا آنها نام تجاری شما را جدی یا عجیب، انرژی زا یا حرفه ای، حداقلی یا پیچیده در نظر می گیرند؟ ممکن است متوجه نشوید، اما تایپوگرافی می تواند به شکل گیری این ادراکات کمک کند.
 
در تصمیم گیری تاثیر می گذارد
برخی از طرح های حروف چاپی بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرند یا بیش از حد طراحی شده اند. امثال Comic Sans، Papyrus و British Script می‌توانند در وبلاگ‌های شخصی ظاهر شوند اما هرگز در یک وب‌سایت حرفه‌ای ظاهر نمی‌شوند، در غیر این صورت بینندگان یا خریداران بالقوه ممکن است آنها را جدی نگیرند. از این رو، اکثر برندهای تجاری موفق از تایپوگرافی واضح و خوانا مانند Arial و Roboto برای لوگو یا بدنه وب سایت استفاده می کنند.
 
مردم بیشتر به برندهایی که انتخاب فونت خوبی دارند اعتماد کرده و از آنها خرید می کنند. به خصوص در مورد برندهایی که با لحن و پیام خود سازگار هستند. تایپ فیس شکل دیگری از زبان بصری است. تا زمانی که به ایجاد ارتباط با مشتریان کمک کند، برای فرآیند فروش بسیار مهم است.
 
توجه خوانندگان را به خود جلب می کند
چندین چیز می تواند توجه خوانندگان را هنگام مشاهده یک وب سایت تحت تأثیر قرار دهد: محتوا، متقاعدسازی، تصاویر، قدرت، طول و غیره. تایپوگرافی نیز در پس زمینه پخش می شود. طراحی، فضا و اندازه کاراکترها می تواند خوانندگان را وادار کند که خواندن را تمام کنند یا به وب سایت بعدی بروند.
 
مطالعات نشان می‌دهند که هر چه فونت‌ها بزرگ‌تر باشند، تجربه خواندن سریع‌تر است. همچنین، بر اساس مطالعه دانشگاه تل آویو، اندازه فونت بزرگتر باعث واکنش عاطفی قوی تری می شود.
 
بنابراین اساسا نوع تایپ فیس احساسات را برمی انگیزد. و احساسات چیزی هستند که باعث فروش می شوند، درست است؟ از این رو، ممکن است مدتی را صرف تحقیق در مورد بهترین تایپ فیس برای تجارت خود کنید، چیزی که با مخاطب هدف طنین انداز شود.
 
نحوه انتخاب تایپ فیس و فونت مناسب:
شخصیت برند خود را بشناسید
تایپ فیس ها یکسان نیستند. به همین دلیل است که تعداد تایپوگرافی‌ها در طول زمان افزایش یافته است. شرکت‌ها می‌خواهند خود را منحصربه‌فرد معرفی کنند، از این رو از فونت‌های سفارشی استفاده می‌کنند.
 
بنابراین برای انتخاب مناسب در اقیانوسی از حروف، ابتدا باید شخصیت برند خود را درک کنید. این به سادگی انتخاب کلماتی است که برند را به بهترین شکل توصیف می کند: حرفه ای، هنری، منحصر به فرد، سطح بالا، ارزان، حداقلی، پایدار.
 
روی یک کاغذ کوچک، کلماتی را که ممکن است بخواهید با برند مرتبط کنید، یادداشت کنید. به پر جنب و جوش، هنری، اخلاقی، دوستدار محیط زیست، زیبا و غیره فکر کنید.
 
به مشتریان فکر کنید - چه نوع خدماتی ارائه می دهید، چه نوع تجربه ای؟ تا جایی که ممکن است کلمات درست را یادداشت کنید.
 
شخصیت یک تایپ فیس را بشناسید
تایپوگرافی‌ها بسته به طراحی‌شان، معانی متفاوتی را ارائه می‌دهند. هنگامی که شخصیت برند را دریابید، زمان آن است که شخصیت تایپ فیس را درک کنید.
 
حالا ممکن است تایپ فیس ها بسیار زیاد باشد. با این حال، تنها پنج گروه عمده حروف چاپی وجود دارد که دیگر حروف‌های خاص به آن تعلق دارند: سریف، سان‌سریف، اسلب، خط و تزئینی.
 
سریف
سریف شناخته شده ترین گروه حروف نوشته است. برندهای کلاسیک و جاودانه مانند مجله تایم، نیویورک تایمز و رولکس از این حروف در لوگو یا نسخه وب سایت خود استفاده می کنند.
 
"Serif" نام خط انتهای هر حرف است:
 
 
این گروه حروف نوشته قدیمی ترین نوع خود است که به دوران باستان روم باز می گردد. این روزها، اکثر برندهای شرکتی از سبک های سریف در متن استفاده می کنند - مثلاً یک کپی در یک وب سایت، یک بروشور، یا یک کمپین بازاریابی ایمیلی.
 
اما برای لوگو، در اینجا برخی از مارک هایی وجود دارد که طراحی سریف را در خود جای داده اند
شرکت هایی که دارای نفوذ، اقتدار و سهم بازار طولانی مدت هستند از حروف سرف استفاده می کنند.
 
فونت های Serif درجه یک، ادبی، سطح بالا، تحصیل کرده و حرفه ای هستند. اگر این کلمات برای برند شما مناسب به نظر می رسند، به سراغ سریف ها بروید. در این مورد، serif یا به عنوان یک لوگو یا یک کپی بدنه کار می کند:
 
 
بدون دندانه
فونت‌های Sans-serif مدرن‌تر هستند، زیرا بعداً در قرن نوزدهم ظاهر شدند. طرح های Sans Serif سبکی تمیز و مینیمال دارند.
 
"Sans" یک کلمه فرانسوی است که به معنای "بدون" است. بنابراین، sans serif عدم وجود یک خط تزئینی در انتهای ضربه شخصیت است - بدون سریف.
 
Sans Serif ها به طور کلی در همه پلتفرم ها قابل اعتماد هستند. شما می توانید آن را در هر جایی، در یک لوگو یا یک کپی بدنه، به صورت چاپی یا دیجیتال استفاده کنید. وزن های مختلف می توانند کمی معنی را تغییر دهند. به عنوان مثال، سریف Bold توجه و سخت کوش است و سریف نازک به معنای پر زرق و برق و نجیب است.
 
شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل و یاهو در گذشته لوگوتایپ‌های سریف خود را کنار گذاشتند و سبک sans serif تمیز را جایگزین آن‌ها کردند. بنابراین برای استارت‌آپ‌هایی که هیچ مرجع معتبری ندارند، بهتر است از یک لوگوی sans serif استفاده کنید.
در اینجا پر استفاده ترین سریف ها آمده است: Helvetica، Arial، Open Sans، Roboto و Source Sans Pro.
 
اکثر وب سایت ها از حروف sans-serif در محتوا استفاده می کنند.
  • ۰۰/۱۰/۲۸
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی