طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰

لوگو مسکات

لوگوهای مسکات یکی از به یاد ماندنی ترین و قابل تشخیص ترین انواع لوگو هستند. برای بسیاری از شرکت ها، مسکات برای هویت برند آنها ضروری است. در واقع، برخی از مسکات ها آنقدر با سازمانی که نمایندگی می کنند مترادف شده اند که دیگر نمی توان آنها را از هم جدا کرد.
 
به این فکر کنید که چقدر ذهن ما فوراً بین تونی ببر و Frosted Flakes ارتباط برقرار می کند. یا رونالد مک دونالد و مک دونالد. یا آن مارمولک سخنگو و بیمه Geico. ایجاد این نوع شناخت برند قدرتمند در دنیای پریشان که امروز در آن زندگی می‌کنیم، که در آن رقبای بی‌شماری فقط با انگشت شست فاصله دارند، بسیار ارزشمند است.
 
مسکات لوگو چیست؟
بیایید با اصول اولیه و قواعد طراحی لوگو شروع کنیم. مسکات به طور کلی به عنوان یک شخصیت مصور که یک سازمان را نشان می دهد تعریف می شود (شما می توانید آنها را به عنوان سفیران برند مینیاتوری در نظر بگیرید). مسکات ها یا بر اساس افراد هستند یا حیوانات و اشیاء انسان نما. مسکات لوگو دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: مسکاتی که بخشی (یا تمام) لوگوی یک شرکت را تشکیل می دهد.
 
"Mascot" از کلمه فرانسوی "mascotte" گرفته شده است که به معنای مسکات خوش شانس است. این کلمه در قرن نوزدهم وارد زبان انگلیسی شد و در نهایت با افراد، حیوانات یا اشیایی که تصور می‌شد خوش شانسی را به همراه دارند پیوند خورد.
 
با گذشت زمان، مردم شروع به استفاده از مسکات برای نشان دادن گروه هایی با هویت عمومی مشترک، مانند تیم های ورزشی حرفه ای، مدارس، یا سازمان های نظامی کردند. چندی بعد، مسکات ها برای نمایندگی برندها به دنیای بازاریابی راه یافتند.
اولین مسکات برند در ایالات متحده مرد میشلین بود که در سال 1898 معرفی شد. دیگر مسکات های اولیه که در آزمون زمان ایستاده اند عبارتند از The Morton Sea Salt girl (معرفی شده در سال 1914)، غول سبز Jolly (معرفی شده در سال 1925). ) و شرکت لبنیات Borden "Elsie the Cow" (معرفی در سال 1936). بقیه ... خوب، تاریخ است.
برای سفارش طراحی لوگو در آرمکده کلیک کنید.
 
هدف از مسکات لوگو چیست؟
هدف اصلی مسکات تقویت هویت برند شما و ایجاد شناخت برند است، که هر دوی این موارد از اجزای ضروری در موفقیت هر کسب و کاری هستند. یک مسکات خوب با ویژگی‌های انسان‌مانندی که برای احساسات انسانی جذاب است، به برند شما روح می‌بخشد. این را اینگونه بیان کنید - اگر متوجه شدید که یک لوگو با شما تماس چشمی برقرار می کند و به شما لبخند می زند، نادیده گرفتن آن بسیار سخت است.
 
با استفاده از احساسات، مسکات شما چیزهای زیادی در مورد برند شما یا محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید به مشتریان بالقوه می‌گوید، بدون اینکه حرفی بزند. مسکات شما به «سخنگوی بی‌صدا» برند شما تبدیل می‌شود، که به نوبه خود باعث می‌شود کسب‌وکار شما با شخصیت‌تر و در دسترس‌تر به نظر برسد.
 
در اینجا فقط چند مورد از مزایای متعدد معرفی یک مسکات به برند شما آورده شده است:
مسکات ها به یاد ماندنی هستند. تصاویر - به ویژه چهره ها - بیشتر از کلمات یا نمادهای انتزاعی برای ذهن انسان به یاد ماندنی هستند. به همین دلیل است که یک مسکات که به خوبی انتخاب شده است، برند شما را به رسمیت می‌شناسد. هنگامی که مسکات شما به راحتی قابل یادآوری است، برای مخاطبان هدف شما نیز آسان تر است که محصول و ویژگی های آن را به خاطر بسپارند.
مسکات ها چند کاره هستند. نیازی نیست که مسکات ها فقط به لوگوها محدود شوند. می توانید آنها را در تبلیغات متحرک کنید، آنها را در تصاویر قرار دهید، آنها را به بازی ها یا برنامه های تبلیغاتی اضافه کنید، آنها را روی برچسب چاپ کنید و غیره. برخلاف سایر عناصر برندسازی، مسکات شما آزاد است تا خود را به روش‌های مختلف بیان کند، در حالی که هنوز قابل تشخیص است.
مسکات آن را شخصی می کند. هیچ راه بهتری برای «انسانی کردن» برند شما از داشتن شخصیتی نیست که مانند یک انسان واقعی با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند. مسکات ها حالات و ژست های مختلف صورت می گیرند—حتی اگر بخواهید می توانید صدای خود را به آنها بدهید! هنگامی که مشتریان شما احساس می کنند که مسکات شما با آنها تعامل دارد، احساس می کنند که در حال گپ زدن با یک دوست هستند. این تجربه ارتباط بسیار قوی تر و ارتباط مثبت تری با برند شما ایجاد می کند.
انواع مختلف لوگوها برای استفاده از مسکات چیست؟
در حالی که مسکات های تثبیت شده گاهی به اندازه کافی قوی هستند که روی پای خود بایستند و خودشان به عنوان یک لوگو عمل کنند، اکثر آنها در لوگوهای علامت های ترکیبی همراه با نام شرکت ظاهر می شوند. آنها همچنین ممکن است گهگاه در لوگوهای نشان ظاهر شوند.
 
مسکات لوگو برای هر احساس
مسکات‌ها به دلیل «انسان بودن» ذاتی‌شان، به راحتی می‌توانند هر ویژگی شخصیتی، حالت یا سبکی را که برای نشان دادن سازمان شما و تعامل بصری با مخاطب هدف شما لازم است، به خود بگیرند. در اینجا فقط چند نمونه از برخی از "حالات" که مسکات شما می تواند تجسم کند آورده شده است.
 
قدرتمند
مسکات‌های تهاجمی که عضلات خود را خم می‌کنند و ابروهای خود را در هم می‌کشند، طوری طراحی شده‌اند که از غرایز اولیه «جنگجو» مردم استفاده کنند. این شخصیت‌های لوگوی خشن را خواهید دید که صنایعی را نشان می‌دهند که رقابت در آنها پادشاه است. آنها رقبای خود را مرعوب می کنند و به آنها هشدار می دهند که نیرویی هستند که باید با آنها در نظر گرفته شوند. این مسکات ها همچنین در بین سازمان هایی که می خواهند بدون هیچ شرایط نامشخصی نشان دهند که آماده مبارزه برای محافظت از بهترین منافع مشتریان خود هستند، محبوب هستند.
صنایعی که در آن مسکات های قدرتمندی پیدا خواهید کرد: شرکت های امنیتی، تیم های ورزشی، کانال های بازی، کانال های یوتیوب، ساخت و ساز
 
احساساتی
در نقطه مقابل طیف، مسکات های حیوانات را خواهید دید که به نظر می رسد یک پیام برای به اشتراک گذاشتن با جهان دارند: "ما گاز نمی گیریم". خانواده دوستانه و پر از سرگرمی، این شخصیت‌های انسان‌نمای شایان ستایش به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به همه احساس گرمی بدهند. بیشتر اوقات، آنها در صنایعی یافت می شوند که کودکان و خانواده ها را هدف قرار می دهند - اما بیایید صادق باشیم، حالت های شاد و ژست های بازیگوش آنها می تواند تقریباً هر کسی را مجذوب خود کند.
 
صنایعی که در آن مسکات های بامزه و نوازش پیدا خواهید کرد: مراقبت از کودکان، آموزش، رستوران، غذا
 
عاقل
آیا تا به حال متوجه شده اید که شرکت هایی که بر پایه اعتماد حداکثری مشتریان ساخته شده اند، خسته کننده ترین برندسازی را نیز دارند؟ مطمئنا، ایمن بودن ممکن است جدی و قابل احترام باشد، اما این مؤسسات را نیز تا حدودی قابل تعویض می کند. معرفی یک مسکات پیچیده و مطمئن می‌تواند به این سازمان‌ها کمک کند که متمایز شوند، در عین حال این اطمینان را به مشتریان خود در سطح شخصی القا می‌کند که می‌دانند چه کاری انجام می‌دهند. به عنوان مثال، گکو بیمه Geico را در نظر بگیرید. او فراتر از اندازه کوچکش عاقل به نظر می رسد، اینطور نیست؟
 
صنایعی که در آن مسکات های عاقل پیدا خواهید کرد: حقوق، بیمه، امور مالی، حسابداری، مشاوره، مراقبت های بهداشتی، املاک و مستغلات، عکاسی
 
سرد
منطقی است که مسکات ها در فناوری محبوبیت خاصی دارند، صنعتی که در آن واقعیت مجازی و هوش مصنوعی است. آنها کمی شخصیت و مقداری «انسانیت» بسیار مورد نیاز را به دنیایی تزریق می‌کنند که گاهی کاملاً خالی از آن به نظر می‌رسد. شرکت های فناوری اغلب مسکات های جالب و سرگرم کننده ای طراحی می کنند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و نام تجاری خود را به زمین بازگردانند.
صنایعی که در آن مسکات های جالبی پیدا خواهید کرد: فناوری، اینترنت، غذا و نوشیدنی
 
عجیب و غریب
در حالی که یک مسکات عجیب و غریب، انتزاعی، یا کاملاً عجیب و غریب خطر سردرگمی مشتریان بالقوه را به همراه دارد، اما این عجایب نیز می تواند با به یاد ماندنی کردن برند شما به نفع شما باشد. اگر هیچ چیز دیگری وجود نداشته باشد، کنجکاوی مردم را در مورد شرکت شما برانگیخته می کند، به گونه ای که مسکات های معمولی ممکن است این کار را نکنند.
 
صنایعی که در آن مسکات های عجیب و غریب پیدا خواهید کرد: موسیقی، فیلم، تلویزیون، بازی
 
نحوه انتخاب مسکات
قرار دادن یک "چهره" واقعی برای تجارت خود یکی از مهم ترین تصمیماتی است که در مورد هویت برند خود می گیرید. اگرچه پیدا کردن شخصیت عالی برای نمایندگی سازمان شما ممکن است سرگرم کننده باشد، به هیچ وجه تصمیمی نیست که باید ساده گرفته شود.
 
بسیاری از شرکت‌ها با استفاده از مسکاتی که ارتباطی با محصول یا خدمات آن‌ها دارد یا با نام شرکتشان ارتباط دارد، برند را به رسمیت می‌شناسند.
 
اگر به دنبال ایده‌های مسکات هستید و مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، چند صفت را در نظر بگیرید که توضیح می‌دهد می‌خواهید مخاطبان هدف شما چگونه برند شما را درک کنند. سپس، یک شخصیت مسکات را انتخاب کنید که به بهترین وجه با آن صفت ها مطابقت دارد. شخصیت مسکات شما باید منعکس کننده شخصیت برند شما باشد.
قبل از انتخاب مسکات باید به چهار نکته توجه کرد:
مخاطبان خود را بشناسید. شما می خواهید که مسکات شما در سطح احساسی با مشتریان شما ارتباط برقرار کند. ترجیحات شخصی خود را خارج از معادله بگذارید و مطمئن شوید که مسکات شما قبل از هر چیز با هویت برند و داستان شرکت شما مطابقت دارد.
پلتفرم های خود را در نظر بگیرید. در مورد کانال های بازاریابی اولیه ای که برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می کنید، به دقت فکر کنید. مسکات ها در صفحات رسانه های اجتماعی، روی بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی و زمانی که در ویدئوها زنده می شوند عالی به نظر می رسند. با این حال، اگر اکثر بازاریابی شما از طریق ارائه های رسمی یا طرح های فروش باشد، آنها به همان اندازه عمل نمی کنند.
به مقیاس فکر کنید. مسکات ها، به دلیل ماهیت خود، شخصیت های زیادی دارند، و تمام این جزئیات اضافی می تواند مقیاس بندی را مشکل ساز کند. مطمئن شوید که مسکات شما در همه اندازه ها قابل تشخیص است، به خصوص در صفحه نمایش کوچک.
تعهد بده مسکات شما سخنگوی افتخاری سازمان شما خواهد بود، پس عاقلانه انتخاب کنید. هنگامی که با یک شخصیت انتخابی، برند را به رسمیت شناختید، تقریباً با او گیر کرده اید!
چگونه مسکات لوگوی خود را طراحی کنیم
اگر آماده ایجاد یک مسکات سفارشی برای برند خود هستید، سازنده لوگو ما همه چیزهایی را که برای شروع به آن نیاز دارید در اختیار دارد - بدون نیاز به تجربه طراحی!
نکات طراحی لوگوی مسکات:
اطمینان حاصل کنید که مسکات شما دارای حق چاپ است تا از مشکلات قانونی جلوگیری کنید. در غیر این صورت، ممکن است به کپی برداری از ایده شخص دیگری متهم شوید.
بسیار مراقب باشید تا مطمئن شوید که مسکات شما برای هیچ گروهی توهین آمیز یا بحث برانگیز نباشد، در غیر این صورت کسب و کار شما به دلایل اشتباه در مرکز توجه قرار خواهد گرفت.
مسکات خود را تنها به لوگوی خود محدود نکنید. تا حد امکان از آن استفاده کنید. مطمئن شوید که در تمام پست های رسانه های اجتماعی و مطالب بازاریابی شما نشان داده می شود. حتی می توانید یک حساب کاربری در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید و از آن برای کمک به توسعه داستان مسکات خود استفاده کنید. نمونه موردی: چستر، یوزپلنگ معروف چیتوس، بیش از 70 هزار دنبال کننده در توییتر دارد! هرچه مکان‌های بیشتری مسکات شما ظاهر شود، قابل تشخیص‌تر می‌شود.
 
یک مسکات لوگوی خوب طراحی شده، شخصیت منحصر به فرد برند شما را به گونه ای منعکس می کند که در سطح شخصی به مخاطبان شما برسد. نه تنها داشتن یک مسکات به شما کمک می کند تا یک ارتباط عاطفی ایجاد کنید که به شما امکان می دهد با مشتریان فعلی خود ارتباط بهتری برقرار کنید، بلکه به شما کمک می کند تا با کمک به متمایز شدن از دیگر افراد، مشتریان جدید را جذب کنید.
 
 
  • ۰۰/۱۱/۲۳
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی