طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰
چگونه یک داستان را با حداقل کلمات - یا حروف - تعریف می کنید؟ با ایجاد یک لوگوی مونوگرام!
 
این علائم در اواخر قرن 19 شکوفا شد، به ویژه در صنعت مد. برندهای مد لوکس مانند Louis Vuitton، Chanel و Gucci برخی از نمادین‌ترین طرح‌های لوگوی مونوگرام را دارند - آنها برای دهه‌ها وجود داشته‌اند و در سراسر جهان شهرت دارند. نمونه های معروف دیگر عبارتند از Hewlett-Packard (HP) و Life’s Good (LG).
 
چیزی که در مورد نمونه طراحی لوگو مونوگرام جالب است، ارزش احساسی آن است - استفاده از حروف، مخفف های به یاد ماندنی و ارتباط عمیق تر با نام شرکت را تشکیل می دهد.
 
لوگوهای مونوگرام Chanel، HP، LG و Gucci
 
لوگوی مونوگرام چیست؟
لوگوی مونوگرام یک طرح تزئینی است که از ترکیب یک تا سه حرف (به طور سنتی سه) برای ایجاد یک نماد واحد ساخته شده است. لوگوهای مونوگرام معمولاً برای نشان دادن حروف اول یک شخص یا کسب و کار استفاده می شوند. حروف در این سبک لوگو نیز ممکن است با تصاویر ترکیب شوند تا مفهوم برند را بیشتر نشان دهند.
برای دیدن قیمت ساخت لوگو کلیک کنید.
 
مونوگرام ها یکی از قدیمی ترین اشکال شناسایی هستند که یونانیان باستان از اولین آن ها بر روی سکه ها برای نشان دادن شهرهای مختلف استفاده می کردند. در طول تاریخ، مونوگرام ها اغلب توسط نقاشان بر روی آثار هنری خود، و همچنین توسط خانواده های سلطنتی که برای تمایز (اغلب برای اعلام دارایی) و برای دعوت عروسی به آنها تکیه می کردند، استفاده می شد.
چه زمانی یک لوگوی مونوگرام برای کسب و کار خود انتخاب کنید
هنگام طراحی یک لوگو، شما چیزی می خواهید که با مخاطب هدف شما طنین انداز شود و در عین حال جوهره برند شما را تثبیت کند (احساساتی که می خواهید مردم به برند شما گره بزنند).
 
لوگوی Chanel را در نظر بگیرید: حروف دست‌نویس سریف احساس تجمل، کلاس و انحصار را برمی‌انگیزد.
 
لوگوهای مونوگرام در بازارهای جهانی به خوبی کار می کنند و برای شرکت هایی با نام های طولانی یا دشوار تلفظ می شوند. آنها همچنین به راحتی قابل یادآوری هستند - همه می دانند که LV مخفف Louis Vuitton است، و اگرچه نامی فرانسوی است و همه فرانسوی صحبت نمی کنند، به یاد ماندنی است.
 
در مورد انتخاب این نوع لوگو فکر کنید اگر:
 
نام کسب و کار شما در سمت طولانی تر است
اگر نام شما در سمت بلندتر است یا از چندین کلمه تشکیل شده است، نمایش واضح آنها در یک لوگو ممکن است دشوار باشد.
 
ارکستر سمفونیک لندن را به عنوان مثال در نظر بگیرید. مطمئناً می تواند شروع به تبدیل شدن به دهان شود (سعی کنید آن را پنج بار بگویید!)، بنابراین شرکت یک مونوگرام ساده سه حرفی را برای لوگوی خود انتخاب کرد. حتی با ساختن تصویر هادی و باتوم با حروف، قدمی فراتر گذاشتند!
 
لوگوی مونوگرام ارکستر سمفونیک لندن
نام کسب و کار شما به طور طبیعی می تواند به یک مخفف تبدیل شود
چه نام شما کمی بیشتر از جنبه فنی باشد یا طولانی تر، ببینید آیا می توانید آن را به یک مخفف آسان برای به خاطر سپردن کوتاه کنید. این تاکتیک برای مشاغل با بازارهای جهانی به خوبی کار می کند، زیرا تلفظ و تشخیص آنها آسان است.
 
شرکت معدن و تولید مینه سوتا هنگام ایجاد لوگوی خود با کوتاه کردن نام خود به "3M" این مسیر را در پیش گرفت.
کسب و کار شما دارای روابط خانوادگی است
سبک مونوگرام برای مشاغلی که ریشه های خانوادگی دارند عالی عمل می کند، زیرا مونوگرام ها ابتدا به عنوان مفهومی با ارزش احساسی شروع شدند. لوگوی لویی ویتون به عنوان یکی از موفق‌ترین خانه‌های مد لوکس در جهان، نمونه‌ای بارز از یک مونوگرام است که سابقه خانوادگی در پشت خود دارد.
کسب و کار شما بازارهای جهانی را پوشش می دهد
آیا کسب و کار شما بازارهایی در خارج از کشور خود دارد؟ یک مونوگرام را در نظر بگیرید که تشخیص و به خاطر سپردن آن برای مردم سراسر جهان ساده باشد.
 
مونوگرام جنرال الکتریک با حروف اسکریپت سفارشی خود کمی بیشتر جنبه انتزاعی دارد. اگرچه همه نمی دانند که نام این شرکت جنرال الکتریک است، اما حداقل «GE» را می شناسند.
 
لوگو مونوگرام جنرال الکتریک
شما نمی خواهید از یک نماد تصویری یا انتزاعی استفاده کنید
اگر ترجیح می دهید از نمادی در لوگوی خود استفاده نکنید و می خواهید نام شرکت شما به تنهایی باقی بماند، این سبک لوگو ممکن است یک گزینه باشد. شما هنوز هم می توانید با ترکیب حروف اول و ساختن چیزی کاملاً خود، یک لوگوی بصری جذاب ایجاد کنید.
 
هنگامی که برای اولین بار کسب و کار خود را راه اندازی می کنید، سعی می کنید برند خود را ایجاد کنید و آگاهی را در مورد آن افزایش دهید. در این مورد، شما می خواهید با یک تغییر از مونوگرام با نام کامل کسب و کار خود در زیر یا در کنار مونوگرام شروع کنید.
 
سپس می توانید از مونوگرام به تنهایی در فضاهای کوچکتر مانند تصاویر نمایه رسانه های اجتماعی یا فاویکون های وب سایت استفاده کنید.
نکات طراحی لوگو مونوگرام
در اینجا چند نکته برای مرور قبل از ایجاد لوگوی مونوگرام وجود دارد:
 
1. یک حروف متمایز پیدا کنید
این سبک از طراحی لوگو نیاز به توجه به حروف انتخابی شما دارد. لوگوهای مونوگرام تماماً در مورد حروف هستند، بنابراین بسیار مهم است که حروفی را پیدا کنید که شخصیت برند شما و مخاطبان هدف شما را منعکس کند.
 
چگونه فرآیند انتخاب تایپ فیس برای لوگوی مونوگرام خود را شروع می کنید؟ این سوالات را از خود بپرسید:
 
 
آیا می توان نام کسب و کار من را کوتاه کرد؟
من می خواهم چند حرف وارد کنم؟
چگونه از مونوگرام خود استفاده خواهم کرد و مردم آن را کجا خواهند دید؟
هنگامی که به این سوالات پاسخ دادید، شروع به آزمایش کنید! آیا به دنبال ظاهر و احساسی فانتزی و استادانه هستید؟ یک نوع اسکریپت را امتحان کنید. چیزی کلاسیک تر و باصفیت تر می خواهید؟ یک سریف را در نظر بگیرید.
 
اگر احساس ماجراجویی می کنید از کاوش در حروف چاپی یا حتی با دست آزاد نترسید. از منطقه آسایش خود خارج شوید و تا جایی که می توانید گزینه های زیادی را امتحان کنید تا زمانی که به یک مونوگرام که از آن راضی هستید برخورد کنید.
 
2. آن را با یک ویژگی شخصیت مخلوط کنید
با یک مونوگرام دو یا سه حرفی، می توانید با ایده ویژگی شخصیت بازی کنید.
 
به عنوان مثال تنیس باز حرفه ای معروف، راجر فدرر را در نظر بگیرید. مونوگرام مورد استفاده برای برند شخصی او اولین و آخرین حروف اول او را نشان می دهد. با این حال، بخش‌هایی از این حروف گم شده‌اند، و این کار را به مغز ما واگذار می‌کند تا تصویر «RF» را تکمیل کند.
مونوگرام های تک حرفی بدون شک چالش برانگیزترین لوگوی مونوگرام برای ایجاد هستند. ساختن یک حرف به اندازه کافی قدرتمند نیست که به تنهایی کار کند، اما می توان آن را انجام داد.
 
یکی از نمادین ترین لوگوهای تمام دوران را در نظر بگیرید: لوگوی مک دونالد. حرف "M" توسط طراح جیم شیندلر با طاق های طلایی معروف به اوج جدیدی رسید. گلدن آرچ که یادآور سیب زمینی سرخ کرده در سطح جهانی است، برداشتی خلاقانه از حرف مستقل «است.
 
3. رنگ را هوشمندانه انتخاب کنید
زمانی که صحبت از ایجاد لوگوهای مونوگرام به میان می آید، کمتر است. تعداد رنگ ها را محدود کنید و از دو تا بیشتر استفاده نکنید تا حروف مونوگرام خود را قوی نگه دارید.
 
رنگ مشکی معمولاً یک رنگ لوگوی محبوب است، به خصوص در صنعت مد، زیرا هم همه کاره و هم مینیمال است. همراه با رنگ سفید، برای کار با تغییرات معکوس ایده آل است.
 
برند جواهرات Mejuri یک مونوگرام زیبا (مانند محصولات خود) "M" را انتخاب کرد که در یک ظرف دایره ای به رنگ مشکی قرار گرفته بود. این برند همچنین از تنوع رنگی آرم طلایی در برخی از مواد بازاریابی خود استفاده می کند.
 
قرمز و آبی اغلب در طراحی لوگوی مونوگرام، چه به تنهایی و چه در ترکیب با یکدیگر، استفاده می شوند. در حالی که رنگ قرمز احساس قدرت و هیجان را برمی انگیزد، آبی حس اعتماد و قابلیت اطمینان را منتقل می کند.
 
بسیاری از کسب‌وکارها از یک رنگ استفاده می‌کنند، که زمانی رایج‌تر است که حروف (های) نشان‌دهنده مزین یا تزئینی‌تر باشند. در مواردی که شخصی از دو رنگ استفاده می‌کند، رنگ‌ها رنگ‌های اصلی برند هستند و اهمیت زیادی در برقراری ارتباط با آن‌ها دارند.
4. شکل و طرح را آزمایش کنید
مطمئناً، لوگوهای مونوگرام در بیشتر موارد فقط از حروف تشکیل شده‌اند، اما شکل نقش مهمی در طراحی کلی آنها بازی می‌کند - این به چیدمان حروف مورد استفاده در یک مونوگرام مربوط می‌شود.
 
رایج ترین چیدمان افقی با حروف همپوشانی است که به شکل مستطیل سنتی در می آید. برند مد لوکس Yves Saint Laurent با ترتیب دادن حروف اول "YSL" که در جهت عمودی همپوشانی دارند، از این موضوع دور شد.
 
به خاطر داشته باشید که بسیاری از گزینه های طرح بندی دیگر برای انتخاب وجود دارد:
 
Interlocked: این یک سبک محبوب است زیرا همه کاره است و می تواند در صنایع مورد استفاده قرار گیرد. این طرح حداقل به دو حرف نیاز دارد.
 
مهر و موم حروف: از جنبه رسمی‌تر، تک‌نگار مهر حروف برای مارک‌هایی کار می‌کند که سنتی‌تر هستند و ممکن است سابقه‌ای در پشت آن داشته باشند.
 
آینه ای یا برگردانده شده: زمانی که با دو حرف انجام می شود، موثرتر است، این چیدمان چشم نواز افراد را وادار می کند تا دوتایی انجام دهند و برای برندهایی در زمینه های خلاقانه مانند آژانس های طراحی و دکوراتورهای داخلی به خوبی کار می کند.
Stacked: به فکر اتخاذ یک رویکرد غیر سنتی هستید؟ یک مونوگرام انباشته شده را در نظر بگیرید. این طرح منحصر به فرد با دو تا چهار حرف به خوبی کار می کند و مطمئناً توجه را به خود جلب می کند. بهتر است از یک سریف تمیز یا sans-serif استفاده کنید زیرا ممکن است با حروف اسکریپتی درهم به نظر برسد.
 
غیررسمی: کمی از جنبه عجیب‌تر، یک مونوگرام غیررسمی راهی عالی برای نشان دادن شخصیت برند شما است. به طور معمول یک حروف دست نویس است، این برداشت شخصی تر از این سبک از لوگو است. یک مونوگرام غیررسمی تری را برای یک وبلاگ یا برند لباس های غیررسمی در نظر بگیرید.
 
چگونه از مونوگرام خود استفاده خواهید کرد؟
می‌توانید از لوگوی مونوگرام روی تصاویر فاویکون، واترمارک، لوازم التحریر، نشان‌ها، پین‌ها و موارد دیگر استفاده کنید. آیا ایده روشنی از جایی که لوگوی شما ظاهر می شود دارید: روی لوازم التحریر عروسی؟ کالا؟ کیسه های خرید؟ دانستن اینکه دقیقاً کجا لوگوی شما برجسته تر ظاهر می شود در تصمیم گیری های طراحی شما کمک خواهد کرد.
 
لوگوهای مونوگرام داستانی را بیان می کنند. آنها در عین اینکه به سنت و هویت برند وفادار می مانند، ما را آشکار می کنند. آنها یک راه درخشان و شخصی برای شناسایی برند شما هستند.
 
از آنجایی که مونوگرام ها با اعلام هویت یک فرد، خانواده یا مؤسسه به مردم مرتبط بوده اند، احساساتی ترین انتخاب در طراحی لوگو هستند.
 
نکته مهم در مورد طراحی مونوگرام این است که هر کسی می تواند آن را انجام دهد. تنها چیزی که لازم است کمی تخیل و دانستن این است که چگونه می خواهید آن یک تا سه حرف را ارائه دهید. امروز سازنده لوگوی آنلاین ما را امتحان کنید تا فونت‌ها، طرح‌بندی‌ها، رنگ‌ها و موارد دیگر را بررسی کنید!
 
منبع: https://looka.com/blog/monogram-logo-design/
  • ۰۰/۱۲/۰۱
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی