طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰
 
ما عاشق نوشتن در مورد لوگوهای شرکت های خودروسازی هستیم زیرا آنها هم برند قوی و هم داستان جالبی دارند. برخی از برندهای خودرو در طول عمر خود دارای چندین لوگو بوده اند، در حالی که برخی دیگر توانسته اند نشان خود را برای چندین دهه حفظ کنند. امروز در حال بررسی لوگوی معروف ولوو هستیم. اما معنی نماد چیست؟
 
چند کلمه در مورد ولوو
قبل از شروع، اجازه دهید در مورد Volvo صحبت کنیم. ولوو یک خودروساز سوئدی است که در سال 1927 توسط آسار گابریلسون و گوستاف لارسون تأسیس شد. هدف آنها ایجاد خودروهایی در خاک سوئد بود که نیازهای مردم محلی را برآورده کند. سوئد همچنین به دلیل آهن با کیفیت خود شناخته شده است، چیزی که برای این شرکت ضروری است. کیفیت و استحکام خودروها نیز از ویژگی های شناخته شده ولوو است. ما همچنین اعتبار کمربند ایمنی مدرن را مدیون آنها هستیم. پس از خرید توسط فورد در سال 1999، این شرکت اکنون متعلق به گروه چینی جیلی است.
برای آگاهی از قیمت انواع لوگو و همچنین سفارش ریدیزاین لوگو با مشاورین آرمکده تماس بگیرید.
 
اولین لوگوی ولوو
اولین لوگوی ولوو چگونه بود؟ به طرز عجیبی، بیشتر شبیه لوگوی فعلی فورد بود تا لوگوی امروزی. این یک لوگوی بیضی شکل از نوع نشان بود. نام این شرکت با کلمات گوتنبرگ، سوئد در زیر آمده بود تا نشان دهد ولوو در کجا ایجاد شده است. رنگ‌ها نیز سفید، آبی و طلایی بودند، رنگ‌های مرتبط با پرچم سوئد. باید باور کنید که ایکیا تنها کسی نیست که می‌دانست چگونه از رنگ‌های ملی سوئد برای لوگوی خود استفاده کند. این لوگو تنها برای چند سال مورد استفاده قرار گرفت.
 
همچنین ولوو اصطلاحی است که از لاتین به معنای سوار شدن است.
نماد ولوو و لوگوهای بعدی
در اوایل سال 1930، یک لوگوی جدید ایجاد شد. این لوگو دارای نمادی است که ما با شرکت مرتبط می کنیم: دایره ای با فلشی که از آن بیرون می آید. این نشان امروزه برای نشان دادن جنسیت مذکر نیز استفاده می شود. آیا این پیامی است که ولوو می خواهد؟ که وسایل نقلیه آنها فقط برای مردان بود؟ خیر، باید در مورد منشا این نماد تحقیق کنید تا متوجه انتخاب شرکت شوید. نماد دایره با فلش بدون شک نشان دهنده مردانگی امروزی است. با این حال، در ابتدا نشانی مرتبط با خدای جنگ رومی، مریخ بود. با گذشت زمان، این نشان با آهن نیز مرتبط شده است. همانطور که در بالا اشاره کردیم، سوئدی ها به تولید اتوی باکیفیت بسیار افتخار می کنند. نماد استفاده شده برای لوگوی ولوو به سادگی اشاره ای به نماد آهنی است.
 
لوگوی سال 1930 از نماد ذکر شده به رنگ خاکستری تشکیل شده بود. نام شرکت با رنگ قرمز نیز از آن عبور کرد. این لوگو تا سال 1959 که لوگوی اصلی ولوو ساخته شد استفاده می شد. قرمز و خاکستری ناپدید شدند و آبی و سفید برگشتند. نماد در پس زمینه و نام شرکت در وسط قرار دارد. رنگ آبی برای حروف و همچنین به عنوان طرح کلی عناصر لوگو استفاده می شد.
 
در سال 1970، لوگوی ولوو دستخوش تغییرات اساسی شد. نماد پاک شد تا فقط نام شرکت با فونت serif باقی بماند. این بار یک لوگوی امضا بود. فقط آبی برای این نسخه حفظ می شود. این طراحی مجدد تا سال 2006 توسط ولوو مورد استفاده قرار گرفت، زمانی که نماد بازگشت خود را نشان داد. خاکستری برای نشان در پس زمینه، در حالی که آبی و سفید برای نام شرکت استفاده شده است. لازم به ذکر است که خاکستری رنگی بود که با مدرنیته همراه بود. مانند بسیاری دیگر از لوگوهای خودروسازان آن زمان، یک افکت سه بعدی کوچک نیز به این لوگوی ولوو اضافه شد.
 
در نهایت، در سال 2014، این نسخه کمی ساده شده است. جلوه‌های سه‌بعدی کاهش یافت و رنگ سفید ناپدید شد تا حروف آبی باقی بماند. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که از دهه 1930، این شرکت همیشه فونت مشابهی را برای لوگوهای خود انتخاب کرده است. این امکان تداوم در برند را بدون توجه به طراحی مجدد فراهم کرد.
لوگوی ولوو از اساطیر رومی الهام گرفته شده است زیرا دایره با فلش نماد مریخ، خدای جنگ رومی است. این نماد همچنین نشان دهنده عنصر جدول تناوبی، آهن است. به همین دلیل صاحبان ولوو تصمیم گرفتند از نماد رومی استفاده کنند، زیرا بیشتر محصولات آنها از آهن و فولاد ساخته شده است. حتی با وجود اینکه محصولات واقعی ولوو به طور مرتب تغییر می‌کردند، اما بیشتر آنها از فلز ساخته می‌شدند. به همین دلیل است که نشان آنها نشان دهنده محصولات قوی و صنعتی ولوو است. نام ولوو نیز از تاریخ روم الهام گرفته شده است، در لاتین به معنای "غلت می کنم" است و این به تجارت اصلی این شرکت به عنوان تولید کننده بلبرینگ اشاره دارد.
 
شکل اصلی نشان ولوو یک بیضی آبی بود که روی آن نوشته شده بود "Volvo Gothenburg Sweden". اما پس از دو سال، ولوو نشان خود را به شکل دایره و فلش نقره ای زنجیر کرد. در دهه 1930، لوگو دارای نواری راه راه، بلند و افقی بود که نام ولوو را در خود داشت. در سال 1959، این شرکت طرح ساده‌تری را انتخاب کرد که شامل یک نوار افقی کوتاه‌تر و طرح کلی دایره فلش‌دار بود. در سال 1970، ولوو نشان خود را به نسخه ای که هنوز هم می بینیم به روز کرد.
 
با این حال، رنگ این نشان در طول بیشتر تاریخ لوگوی ولوو آبی و نقره‌ای باقی ماند. آبی نماد حس اعتماد و اطمینان است و نقره به فلزی که ولوو استفاده می کند اشاره دارد. اما نسخه دهه 1930 دارای رنگ‌های قرمز و نقره‌ای بود، اما در آن زمان، مردم تمایل داشتند رنگ قرمز را با کمونیسم مرتبط کنند، به همین دلیل است که انتخاب رنگ دوام نیاورد.
 
معروف ترین محصول ولوو خودروهای آنهاست و این خودروها در واقع امروزه توسط شرکت فورد موتور تولید می شوند. با این حال، زمانی که ولوو خودروهای خود را به فورد فروخت، قرارداد فروش شامل بندی بود که فورد باید همچنان از لوگوی اصلی که ولوو طراحی کرده بود استفاده کند.
 
همانطور که در بالا گفتیم، شکل نشان به دلیل اتصال آن به آهن انتخاب شده است. اما برخی از مردم این لوگو را کمی توهین آمیز می دانند زیرا نماد جنسیت مرد نیز است. با این حال، ولوو بارها اعلام کرده بود و به مشتریان خود اطمینان داده بود که آنها در صدد این نیستند که فقط مردان خودرو سوار شوند.
 
 
چگونه هنگام ایجاد لوگو از ولوو الهام بگیرید
تاریخچه برند ولوو مطمئناً می تواند الهام بخش شما برای ایجاد لوگو باشد. ابتدا اجازه دهید با منشاء برند شروع کنیم. اولین لوگوی ولوو از روندهای لحظه ای و رنگ های ملی کشورشان الهام گرفته شده بود. اینها مواردی است که باید در هنگام ایجاد لوگو در نظر داشته باشید. سپس، با توجه به طراحی مجدد، از همان عناصر استفاده مجدد شد: نماد، رنگ و فونت. این یک تصویر برند قوی ایجاد کرد.
 
ولوو همچنین با استفاده از نمادی که اهمیت زیادی برای این شرکت داشت، برجسته شده است. در افسانه ها یا عناصر مرتبط با اسطوره ها می توانید برای لوگوی خود الهام بگیرید. به عنوان مثال، آیا می دانستید که لوگوی نایک از بال های الهه پیروزی یونان الهام گرفته شده است؟ این عناصر تاریخی می توانند به شما کمک کنند که برجسته شوید. همچنین فراموش نکنید که آن را ساده نگه دارید و از جزئیات غیر ضروری خودداری کنید تا لوگوی شما به راحتی تکثیر شود.
 
در خاتمه، قبل از خواندن این مقاله، آیا می دانستید که معنای واقعی نماد ولوو چیست؟ یا می دانستید ریشه نام این خودروساز چیست؟ اگر به موضوع برندهای خودرو علاقه دارید، از شما دعوت می کنیم نگاهی به مقاله ما در مورد معنای لوگوی آئودی بیندازید.
 
منبع: https://www.volvoclub.org.uk/history/volvo_logo.shtml
  • ۰۰/۱۲/۰۷
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی