طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰
نام رولکس در سراسر جهان مترادف با لوکس است. اما در دنیای تولید کنندگان و علاقه مندان به ساعت، این برند نمادین ساعت سوئیسی به دلیل نوآوری های تکنولوژیکی و نبوغ بازاریابی خود شناخته شده است.
کاوش در تاریخ 116 ساله شرکت رولکس، کشف نوآوری پس از نوآوری در بازاریابی و مهندسی دقیق است که نه تنها صنعت ساعت، بلکه جهان را نیز متحول کرد.
از سوار شدن بر روی اولین زیردریایی که به انتهای سنگر ماریانا رسید تا معرفی اولین ساعت مچی سیم پیچ اتوماتیک، در ادامه به تاریخچه برند رولکس اشاره می کنیم.
 
تاسیس رولکس
1905 - تولد یک سلسله
داستان رولکس از نظر فنی در سال 1905 آغاز می شود، زمانی که بنیانگذار هانس ویلسدورف شرکتی را در لندن تأسیس کرد که در توزیع ساعت ها تخصص داشت. اما برای دریافت داستان کامل، زمانی که تاجر آلمانی الاصل برای اولین بار وسایل خود را جمع و جور کرد و تنها با یک رویا در آن سوی برکه حرکت کرد، باید از سال 1903 پشتیبان بگیرید.
 
تنها دو سال بعد، او شرکت Wilsdorf and Davis را به همراه برادر همسرش آلفرد دیویس تأسیس کرد. آن دو نمی دانستند که ثروت، شهرت و تحسین بین المللی در کمین است، نه سه سال بعد.
 
1908 - رولکس نام خود را گرفت
ویلسدورف در حالی که سوار بر سطح بالای یکی از اتوبوس‌های دو طبقه معروف لندن بود، الهام گرفت. او سال‌ها تلاش می‌کرد تا به یک نام تجاری فکر کند که از ترکیب منحصربه‌فردی از حروف استفاده کند و به راحتی در هر زبانی تلفظ شود، بدون معانی قبلی.
 
او گفته است که "جنی رولکس را در گوش من زمزمه کرد." بعداً، ویلسدورف اظهار داشت که این کلمه مانند یک ساعت پیچ در پیچ نیز به نظر می رسد.
 
1910 - گواهی کرونومتری
ویلسدورف شروع به تولید تمام ساعت‌های رولکس در فروشگاه معتبر Maison Aegler در Bienne، سوئیس کرد. کیفیت برتر بود، اما ویلسدورف می‌خواست که تمام قطعات به صورت هماهنگ کار کنند.
 
به همین دلیل است که او تلاش کرد و در سال 1910 به اولین خرده فروش ساعت مچی تبدیل شد که به طور مستقل گواهینامه کرونومتریک تایید شده را دریافت کرد.
 
1919 - وضعیت ذهنی سوئیس
پس از اینکه انگلستان 33 درصد مالیات بر واردات سفارشی اعمال کرد که رولکس را تحت تأثیر قرار داد، ویلسدورف شرکت را از لندن به ژنو منتقل کرد.
 
این حرکت همچنین او را به تامین کنندگان رولکس در Bienne نزدیک کرد. از سال 1919 به بعد، رولکس شکوه و شفافیت کوه های آلپ سوئیس را منعکس کرده است.
 
بنیاد هانس ویلزدورف
1944 - تأسیس
درست یک سال قبل از چهلمین سالگرد تاسیس رولکس، فاجعه ای خانواده ویلسدورف را درنوردید. فلورانس همسر محبوب هانس ناگهان درگذشت. ویلسدورف در سن 12 سالگی یتیم شد و هرگز از فلورانس صاحب فرزند نشد.
 
با درگذشت او، هانس هنوز یکی از ثروتمندترین و موفق ترین مردان جهان بود، اما حفره جدیدی در زندگی او وجود داشت که او به دنبال پر کردن آن بود.
 
این زمانی بود که ویلسدورف بنیاد هانس ویلسدورف را تأسیس کرد. ویلسدورف متعهد شد که تمام سهام خود را در موفقیت شرکت به امور خیریه منتقل کند.
 
1960 - میراثی که به ثبت رسیده است
هنگامی که ویلسدورف در سال 1960 درگذشت، مالکیت شرکت به بنیاد هانس ویلسدورف واگذار شد. بخشی از این بنیاد به‌عنوان یک تراست خصوصی خانوادگی کار می‌کند، که پرداخت سهام ویلدورف در شرکت را برای اهداف مختلف خیریه انجام می‌دهد.
 
2017 - سرمایه گذاری در آموزش و پرورش
در ابتدا، بنیاد Hans Wilsdorf درآمد خود را به موسسات مرتبط با ساعت مانند مدرسه ساعت سازی ژنو و آزمایشگاه تحقیقات ساعت سازی سوئیس در نوشاتل اهدا کرد.
 
با ورود به دهه 2010، این بنیاد با اهدای 100 میلیون دلار به پردیس HEAD، یک مدرسه هنرهای کاربردی در ژنو، دامنه فعالیت خود را گسترش داد.
 
نوآوری های فنی
1926 - عبور از کانال
در سال 1926، رولکس با معرفی اولین ساعت ضد آب، تاریخ ساز شد. مرسدس گلیتز، شناگر مسافت‌های طولانی، برای بزرگداشت راه‌اندازی Oyster، در حالی که در عرض کانال انگلیسی شنا می‌کرد، یکی را پوشید. در پایان راهپیمایی 10 ساعته‌اش، کیس محصور شده به خواندن زمان مناسب ادامه داد.
1931 - جنبش دائمی
مهندسان رولکس از تجربه جنبشی استفاده از ساعت برای نیرو دادن به مکانیسم‌های درون ساعت‌های مچی استفاده کردند.
 
در سال 1931، رولکس فناوری حرکت دائمی را معرفی کرد که از یک روتور آزاد برای مهار حرکات کاربر استفاده می‌کند تا آن را بچرخاند. بنابراین، خود سیم پیچی استاندارد صنعتی برای ساعت ها شد.
 
1945 - سکته مغزی نیمه شب
رولکس در مراسم چهلمین سالگرد خود از Oyster Perpetual Datejust رونمایی کرد. این ساعت نورانی، کاملاً ضد آب و با طلای زرد 18 عیار موجود است، اولین کرنومتر خود سیم پیچی بود که تاریخ را روی نمایشگر خود درج کرد.
 
پوشندگان برجسته Datejust دوایت آیزنهاور، مارتین لوتر کینگ جونیور و دالایی لاما بودند.
 
1971 دست 24 ساعته
در سال 1971 رولکس اولین Oyster Perpetual Explorer II را معرفی کرد، مدلی که اکنون نمادین است و پیشگام در ساعت 24 ساعته بود.
 
در حالی که اکسپلورر از برج‌های عاج منهتن گرفته تا سایبان‌های سر به فلک کشیده جنگل‌های آمازون، به طور خاص برای کاشفان غار طراحی شده بود.
 
این کاوشگران ساعت‌ها و روزها در تاریکی سفر می‌کردند، بنابراین به ساعتی نیاز داشتند که به آنها بگوید صبح است یا بعد از ظهر.
 
1985 - فورج شده در فولاد
رولکس در سال 1985 با ساخت اولین ساعت ساخته شده از آلیاژ اختصاصی به نام "Oystersteel" به نوآوری خط Oyster ادامه داد.
 
فولادهایی با این خواص تا این زمان تنها در مهندسی شیمی و هوافضا مورد استفاده قرار گرفته بودند. خاصیت ضد خوردگی آن به آن درخشندگی درخشانی می بخشد.
 
این مدل با ساخته شدن در فولاد به ارتفاعات جدیدی از دوام دست یافت. این ساعت مقاوم در برابر خراش و ناهمواری، برای کارگر به اندازه تاجر بود.
 
2000 - ساده سازی
رولکس برای اعلام فرا رسیدن هزاره جدید، نحوه ساخت ساعت را دوباره تعریف کرد.
 
ساعت و ساعت سازی صنایع دستی بسیار دشواری هستند که عناصر مثلثاتی و حتی فیزیک را در خود جای داده اند. مدل جدید Oyster که در سال 2000 معرفی شد، تنها از 290 جزء استفاده می کرد که به میزان قابل توجهی کمتر از آن چیزی بود که برای ساخت یک ساعت کاربردی استفاده شده بود.
 
Cosmograph Daytona دارای حرکات کالیبر کرونوگراف 4130 است که منحصراً توسط Rolex طراحی و مونتاژ شده است.
 
2005 - زیبایی پایدار
رولکس در سال 2005 از چهره جدیدی برای مدل های حرفه ای خود رونمایی کرد که طرفداران این برند را شوکه کرد. قاب‌های مشکی عمیق، آبی براق و سبز سبز سراکروم چهره ساعت‌های جدید را تزئین کرده‌اند.
 
این برند تا به حال فقط با رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و قهوه‌ای با لهجه قرمز بازی کرده است. این قاب‌های سخت الماس سنت زیبایی شناختی رولکس را شکستند و زمینه را برای هزاره جدید نوآوری آغاز کردند.
 
آنها که از مواد سرامیکی فوق العاده بادوام ساخته شده بودند، عملا ضد خش بودند.
 
فقط قرن آینده تغییر را تصور کنید!
 
نوآوری های بازاریابی
1927 - شهادت های بی انتها
رولکس در طول تاریخ خود توسط برخی از بااستعدادترین ورزشکاران و سرگرمی های محبوب جهان ورزش می شده است. از راجر فدرر گرفته تا پلاسیدو دومینگو، افراد با استعداد فوق‌العاده با افتخار لباس‌های فوق‌العاده‌ای را پوشیده‌اند.
 
اما آنچه رولکس مفهوم خود را "Testimonee" می نامد با یک زن جوان به نام مرسدس گلیتز شروع شد. گلیتز در حالی که از کانال مانش شنا می کرد، از یک صدف رولکس استفاده کرد. صدف ضد آب از سواحل جنوبی انگلستان تا ساحل شمالی فرانسه ادامه داشت.
 
1935 - سرعت شکست
بین سال‌های 1924 تا 1935، رکورد جهانی سرعت زمینی 9 بار شکسته شد و در اوج سرعت خود به بیش از 300 مایل در ساعت رسید. این راننده و روزنامه نگار بریتانیایی سر مالکوم کمبل بود که هر بار آن را شکست.
 
برای فینال بزرگ خود، در سال 1935، کمپبل از یک رولکس اویستر استفاده کرد در حالی که در نمکزار یوتا به سرعت قابل تصوری که قبلاً تصور نمی شد دست یافت. جالب اینجاست که کمپبل هرگز اجازه نداد رولکس به او پول بدهد. او آن را به عنوان حمایت مالی نمی دید. او به سادگی به دنبال بهترین ساعت بود.
 
1946 - فراگیری بیشتر
در طول نیم قرن اول، رولکس برای افراد ثروتمند و با نفوذ در نظر گرفته شده بود. همه چیز در سال 1946 با راه اندازی برند مقرون به صرفه Tudor تغییر کرد.
 
ویلسدورف در سال 1926 علامت تجاری Tudor را به ثبت رساند اما 20 سال صبر کرد تا برند Tudor را تأسیس کند و شروع به تولید خط تولید ساعت کرد. او از عرضه یک محصول تا زمانی که استانداردهای بالای او را برآورده نمی کرد، خودداری کرد.
 
هدف برند Tudor این بود که رولکس ها را برای همه در دسترس قرار دهد. خط تودور Oyster هنوز ضد آب بود و از روتور خود سیم پیچی استفاده می کرد و تمام ساعت های Tudor هنوز از مواد درجه یک و بادوام تولید می شدند.
 
1953 - یک سال یادبود
در سال 1953 دو ساعت جدید از رولکس عرضه شد که امروزه همچنان از محبوبیت برخوردار هستند: Explorer و Submariner.
 
Submariner برای مقاومت در برابر تمام نیروهای قدرتمند دریا به ثبت رسیده بود و Explorer برای مقابله با خشکی از بلندترین کوه تا عمیق ترین دره طراحی شده بود.
 
این ساعت ها زمانی که تاریخ ساز شدند توسط افرادی مانند سر ادموند هیلاری و آگوست پیکارد استفاده می شد. شما می توانید با Submariner و Explorer که هنوز هم در دسترس هستند، در این تاریخچه شرکت کنید.
1960 - ارتفاعات جدید - و پایین ترین ارتفاعات جدید
شرکت رولکس اغلب در اواسط قرن بیستم از اکتشاف دورترین نقاط سیاره زمین حمایت می کرد. در سال 1960، رولکس ساعتی را بیشتر از همیشه در اقیانوس فرستاد.
 
Trieste، یک حمام‌کره پیشرفته، اولین کشتی بود که کف سنگر ماریانا را لمس کرد. ماریانا عمیق ترین خندق روی سیاره زمین است و ستوان دون والش بدون ترس با رولکس روی مچ دستش به عمق آن نفوذ کرد.
 
1971 - اتحاد فرانسه
رولکس رسما با COMEX یا Compagnie maritime d'expertises، یک گروه غواصی معتبر فرانسوی، همکاری کرد تا رابطه خود را با جامعه غواصی در اعماق دریا مستحکم کند.
 
این رابطه تقریباً سه دهه طول کشید و 9 ساعت COMEX تولید کرد. این ساعت‌ها بودند که رولکس را به عنوان محبوب‌ترین برند ساعت مدرن در میان کلکسیونرها و علاقه‌مندان معرفی کردند.
 
1976 - جوایز ROLEX
سال 1976 پنجاهمین سالگرد Oyster، محبوب ترین و ماندگارترین ساعت رولکس بود. به مناسبت این مناسبت، رولکس میزبان اولین جوایز رولکس برای اینترپرایز بود.
 
این جوایز با هدف تجلیل از کسانی بود که بهترین نماینده برند رولکس در داشتن شجاعت در مواجهه با موانع طاقت فرسا و وقار در مواجهه با خطر بودند.
 
1992 - Sailing Away
در سال 1992 شاهد عرضه دو ساعت جدید از رولکس بودیم: Pearlmaster، به روز رسانی برای مدل محبوب Lady-Datejust که اولین بار در سال 1957 منتشر شد و Yacht-Master، آخرین نسخه Oyster.
 
استاد قایق بادبانی تغییری را در رابطه رولکس با دنیای غواصی در اعماق دریا به جامعه قایقرانی نشان داد. مهمترین علامت آن تغییر، افزایش تجمل بود: اولین Yacht-Master در طلای خالص و 18 عیار می درخشید.
2002 - الهام بخش ذهن های جوان
تحقیقات نشان داده است که مشارکت در هنر از سنین پایین منجر به پیامدهای رشد مثبت می شود. از ترویج شیوه‌های همکاری تا بهبود سلامت روان، برنامه‌های هنری جوانان برای جوامع در سراسر جهان حیاتی هستند.
 
این همان چیزی است که ابتکار هنرهای مربی و پروتژ رولکس را بسیار قابل توجه می کند. این برنامه به دنبال جفت کردن هنرمندان جوان در حال رشد با استادان مشهور است تا جوانان را به یادگیری و رشد تشویق کند.
 
از سال 2002 رولکس رقصندگان جوان، نویسندگان، فیلمسازان و علاقه مندان به معماری را با مربیانی که به آنها کمک می کنند تا نمونه کارها را توسعه دهند و حتی وارد شبکه های حرفه ای شوند که تا پایان عمر به آنها کمک می کند، جفت کرده است.
 
2012 - رنگین کمان رولکس
رولکس نکات رنگی را از مدل‌های 2005 خود گرفت و آنها را به جلوه‌ای زنده در Sky-Dweller Rainbow Daytona تبدیل کرد.
 
این چشم انداز رنگارنگ جدید از رولکس که در سال 2012 راه اندازی شد، در طلای سفید و زرد عرضه شد و تقریباً در میان کلکسیونرها به جایگاه کالت رسید. این شرکت هر سال تعداد محدودی رنگین کمان تولید می کند که از یاقوت های کبود واقعی و کریستال های طلای صورتی استفاده می کند.
 
سوالات متداول
رولکس برای اولین بار چه زمانی ساخته شد؟
تاریخچه شرکت رولکس به سال 1905 باز می گردد. اما بنیانگذار هانس ویلسدورف اولین ساعت رولکس کامل شده را تا سال 1908 رونمایی نکرد.
 
چرا رولکس رولکس نامیده می شود؟
گفته می شود که ویلسدورف این نام را در حالی که سوار بر اتوبوسی دو طبقه در لندن بود، تصور کرد. این قبل از انتقال شرکت به ژنو در سال 1919 بود.
 
ویلسدورف ادعا کرد که این کلمه در ذهن او کاملاً شکل گرفته است که گویی توسط یک جن زمزمه شده است. او بعداً اظهار داشت که رولکس نام کاملی است زیرا به راحتی در هر زبانی تلفظ می شود.
 
یک میراث نمادین
تاریخچه قابل توجه رولکس مانند عکسی از قرن بیست و یکم است. بسیاری از نوآوری‌های مهم فنی و بازاریابی که امروزه بدیهی می‌دانیم، ابتدا توسط رولکس پیشگام شدند.
 
میراث جاودانه ای مانند این شایسته مطالعه و ارزش گذاری به همان اندازه است.
 
منبع: https://precisionwatches.com/history-of-rolex/
  • ۰۰/۱۲/۲۳
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی