طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰
 
شما برای ایجاد شرکت خودتان سخت کار کرده اید. شما آماده باز شدن برای تجارت هستید، اما هنوز لوگو ندارید.
شما طرحی می‌خواهید که مردم را وادار کند به آنچه که کسب و کار شما انجام می‌دهد فکر کنند. شما همچنین می خواهید ترکیب رنگی داشته باشید که توجه مردم را به خود جلب کند و حال و هوای کلی کسب و کار شما را منعکس کند.
 
هر رنگ رنگین کمان قرار است واکنش ناخودآگاه خاصی را در افراد برانگیزد. هنگامی که رنگ های لوگوی خود را انتخاب می کنید، باید روحیه ای را که افراد برای حمایت از کسب و کار شما باید داشته باشند را در نظر بگیرید. اگر رنگ‌های نامناسبی را انتخاب کنید، ممکن است مردم را از برند خود دور کنید.
 
درک کمی در مورد روانشناسی رنگ ها و اینکه هر رنگ چه چیزی را برای مردم نشان می دهد به شما کمک می کند تا بفهمید چگونه رنگ ها را به طرز ماهرانه ای ترکیب کنید.
برای آگاهی از هزینه طراحی لوگو حرفه ای و قیمت بازسازی لوگو اینجا کلیک کنید.
 
روانشناسی رنگ چیست؟
روانشناسی رنگ بر روشی تمرکز دارد که رنگ های خاص بر نحوه عملکرد افراد و سطح انرژی آنها تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که برخی غذاها و داروها با رنگ های مصنوعی تقویت می شوند.
 
گفته می شود رنگ های خاصی احساسات عاشقانه را در اقشار مختلف مردم برمی انگیزد. رنگ هایی هستند که قابل اعتماد و خالص محسوب می شوند.
 
اگر یک قرص رنگ خاصی داشته باشد، تصور می شود که اثر داروی داخل آن را افزایش می دهد. به آخرین باری فکر کنید که قرصی مصرف کردید که قرار بود انرژی شما را افزایش دهد. رنگش قرمز بود یا بنفش؟ قرمز رنگی است که اغلب با قدرت همراه است.
 
اگر قرصی برای خواب مصرف کرده اید، احتمال آبی بودن آن زیاد است. آبی رنگ اقیانوس و آسمان است و گفته می شود که اثر آرام بخشی دارد.
 
استراتژی های بازاریابی معاصر اغلب شامل روانشناسی رنگ می شود. احتمالاً متوجه شده اید که محصولاتی که برای خانم ها به بازار عرضه می شوند اغلب صورتی رنگ هستند. گفته می شود رنگ قرمز و زرد باعث گرسنگی مردم می شود. فقط به تمام لوگوهایی که دیده اید فکر کنید که آن رنگ ها را در خود دارند.
 
روانشناسی رنگ چیز جدیدی نیست. مصریان باستان از اتاق های رنگارنگ استفاده می کردند تا مردم احساس خاصی داشته باشند. طب قدیم چینی نیز از رنگ ها در شفای بیماران استفاده می کرد.
 
رنگ در روانشناسی یونگ
 
کارل یونگ یکی از تأثیرگذارترین روانشناسان قرن بیستم بود و بسیاری از تبلیغ کنندگان موفق از تحقیقات او برای ایجاد لوگوهای خود استفاده می کنند. او معتقد بود که رنگ ها معنایی نمادین دارند. او طرح‌های رنگی ماندالا را مطالعه کرد، که نقاشی‌هایی هستند که از پیکربندی‌های هندسی مختلف برای هدایت معنوی مردم و القای خلسه استفاده می‌کنند.
یونگ اغلب از هنر درمانی برای درمان بیماران خود استفاده می کرد. او معتقد بود که با نگاه کردن به انتخاب رنگ آنها می تواند روان آنها را درک کند. او همچنین کشف کرد که رنگ نماد چیزی متفاوت در هر فرهنگ جهان است.
 
از چه رنگ هایی در لوگوی خود استفاده کنید
 
هنگامی که تصمیم می گیرید از چه رنگ هایی برای لوگوی شرکت خود استفاده کنید، باید بدانید که رنگ های اصلی چیست، نماد چه چیزی هستند و نوع چیزهایی که در فرهنگ های مختلف در سراسر جهان برای آنها استفاده می شود.
 
رنگ های اولیه چه چیزی را نشان می دهند
 
رنگ های اصلی قرمز، آبی و زرد هستند. آنها به طور طبیعی توجه مردم را به سمت خود جلب می کنند و همیشه استفاده از یکی از این رنگ ها در لوگو ایده خوبی است.
 
تمام رنگ های دیگر از رنگ های اصلی مشتق شده اند. یونگ و سایر محققان فکر می کردند که هر رنگ مجموعه ای از احساسات خود را برمی انگیزد.
 
قرمز
 
به عبارت ساده، قرمز نماد قدرت، اشتیاق و هیجان است. احساسات شدیدی را برمی انگیزد و گفته می شود مردم را به فکر جنگ می اندازد.
 
در چین رنگ خوش شانسی است و رنگ رسمی حزب کمونیست است. عروسی سنتی چینی شامل یک نمایش آتش بازی با ترقه های قرمز است.
 
در اسپانیا از رنگ قرمز در رقص فلامنکو و گاوبازی استفاده می شود. گفته می شود رنگ قرمز خشم گاو نر را برمی انگیزد، اما این درست نیست. گاو نر تقریباً کاملاً کور رنگ هستند. انسان ها به سادگی احساسات خود را در مورد آن رنگ به حیوانات نشان می دهند.
 
رنگ اغلب برای جلب توجه افراد استفاده می شود. از آن برای باجه های تلفن در انگلستان استفاده می شد تا برای هر کسی که در خیابان نیاز به برقراری تماس داشته باشد برجسته باشد. در اتوبوس ها نیز استفاده می شود و اگر به لندن سفر کنید همیشه شاهد آمدن این وسایل نقلیه خواهید بود.
قرمز یکی از رنگ های پرچم آمریکاست. قرار است نمادی از سرسختی و شجاعت سرباز آمریکایی باشد.
 
لوگوهای قرمز چشم نواز و جسورانه هستند. Target، Netflix و KFC همگی از رنگ قرمز استفاده می کنند تا در مقایسه با رقبای خود برجسته و قدرتمند به نظر برسند.
 
رنگ زرد
 
زرد رنگ خورشید است و مردم آن را با سلامتی، خوش بینی و اعتماد به نفس مرتبط می دانند. این یک رنگ جذاب است که بسیاری از شرکت های آمریکایی از آن در لوگوی خود استفاده می کنند زیرا به رنگ طلایی نزدیک است. با ایده ها و همچنین ایده آلیسم همراه است.
 
در چین، رنگ زرد نشان دهنده عبادت و در ژاپن خورشید نشان دهنده شجاعت است. این رنگ قابل توجه ترین رنگ در طیف در نظر گرفته می شود.
 
اگر به نظر می رسد که رنگ زرد فقط نشان دهنده خوبی و پاکی است، باید بدانید که تقریباً به طور جهانی در علائم خطر در جاده ها استفاده می شود. این به این دلیل است که شما میزان دید محیطی بیشتری برای دیدن رنگ زرد دارید.
 
در آلمان نازی، یهودیان مجبور بودند ستاره های زرد داوود را روی لباس خود بپوشند. از رنگ چشم نواز برای متمایز کردن آنها در میان جمعیت استفاده شده است.
 
در ایالات متحده، رنگ زرد اغلب با ترس همراه است. انسان اگر ترسو باشد زرد محسوب می شود. این بیان از این واقعیت ناشی می شود که پرندگان شیردان شکم زرد دارند و ترسو در نظر گرفته می شوند.
 
طاق های طلایی نمادین مک دونالد به رنگ زرد روشن هستند. Denny’s و Ikea دارای لوگوهایی زرد رنگ هستند. رنگ دعوتی است برای ورود به خانه و مدتی در فضایی آرام و معمولی. مک دونالد با ترکیب رنگ های اصلی قرمز و زرد با هم مورد توجه قرار می گیرد.
 
آبی
 
آبی رنگی است که با آرامش، امنیت و آرامش همراه است. از قضا، با افسردگی و احساس عمومی غم و اندوه نیز همراه شده است.
 
زمانی که ناخدای یک کشتی جان باخت، پرچم‌های آبی به اهتزاز درآمدند. در برخی از فرهنگ‌های آسیایی، مردم لباس‌های خود را به رنگ آبی نیلی رنگ می‌کنند تا نشان دهند که در حال سوگواری برای مردگان هستند.
در قرن هجدهم در انگلستان، رنگ آبی با اعتیاد به الکل همراه بود و گفته می شد که اگر فردی توهمات ناشی از ترک الکل داشته باشد، به شیاطین آبی مبتلا می شود. موسیقی بلوز آمریکایی از اینجا نام گرفت.
 
وقتی مردم رنگ آبی را می بینند، ممکن است احساس راحتی داشته باشند که با درمان غم و اندوه همراه است. به لوگوی Blue Cross Blue Shield فکر کنید. این شامل تصویری از یک چهره در حالت ویترویی است که در داخل یک صلیب و یک سپر با کادوسی محکم شده است.
 
در پرچم آمریکا، آبی نماد هوشیاری، عدالت و حفظ است. همچنین نمادی از صداقت و وفاداری به حساب می آید. اگر فردی وفادار باشد، اغلب به آنها آبی واقعی می گویند
 
ترکیبات رنگ جالب توجه
 
چند ترکیب رنگ مختلف وجود دارد که به خوبی روی لوگو کار می کند. به طور کلی باید سعی کنید رنگ های لوگو را به دو یا سه کاهش دهید. اگر یک لوگو را خیلی شلوغ کنید، مردم به جای شرکت شما متوجه آن خواهند شد.
 
آبی و صورتی
 
وقتی این دو رنگ روی یک لوگو ترکیب می‌شوند، افرادی که آن را می‌بینند به برندی فکر می‌کنند که می‌توانند به آن اعتماد کنند که شیرین و آرامش‌بخش است. هم Taco Bell و هم Baskin-Robbins از این ترکیب رنگ ها در لوگوی خود استفاده می کنند.
 
رنگ های زمینی با لمس زرد و سبز
 
سبز رنگی است که مردم آن را با فصل بهار و چیزهای جدید مرتبط می کنند. رنگ زرد هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی با خورشید و رشد همراه است. وقتی مردم رنگ های زمینی را روی بسته می بینند، باعث می شود به چیزی فکر کنند که حیات بخش و صادقانه است.
 
این رنگ ها برای لوگوی یک شرکت مواد غذایی بهداشتی یا شرکتی که محصولات پاک کننده خانگی ارگانیک تولید می کند عالی است.
 
صورتی، زرد و سبز
 
وقتی این سه رنگ را با هم می بینید، نمی توانید به آب نبات فکر نکنید. و بسیاری از شیرینی فروشی ها این رنگ ها را در لوگوی خود دارند. مردم را برای چیزی ساده، شیرین و سرگرم کننده در خلق و خوی قرار می دهد.
 
اگر محصولاتی را برای کودکان یا نوجوانان می فروشید از این ترکیب استفاده کنید. این ترکیب رنگ برای شرکتی که لوازم جانبی مد مانند کلاه، چتر و عینک آفتابی می فروشد نیز خوب است.
 
قهوه ای، مشکی و بژ
 
این سه رنگ در کنار هم بسیار زیبا به نظر می رسند و احساس پیچیدگی را القا می کنند. هنگامی که مردم آنها را روی لوگوی شما می بینند، به شرکتی فکر می کنند که نشان دهنده سلیقه و ظرافت است.
این ترکیب رنگ روی برچسب آبجو یا ویسکی عالی به نظر می رسد. همچنین لوگوی خوبی برای یک شرکت انتشاراتی یا یک مجله خواهد بود.
 
چگونه لوگو طراحی کنم؟
 
شما می توانید یک هنرمند را برای ایجاد یک لوگو استخدام کنید، یا می توانید یکی از آنها را خودتان بسازید. اگر یک طراح گرافیک با تجربه نباشید، می خواهید از یک ابزار آنلاین برای ایجاد لوگوی خود استفاده کنید. شما می توانید با جستجو در گوگل بیابید که چگونه می توانید لوگوی خود را بسازید.
 
شرکت شما شایسته تقدیر است. ایجاد یک لوگوی چشم نواز به توجه مورد نیاز آن کمک می کند
 
  • ۰۱/۰۱/۲۲
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی