طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰
چطور یک لوگو مونوگرام طراحی کنیم؟
لوگوها اشکال و اشکال مختلفی دارند. لوگوی مونوگرام برای قرن ها یکی از مشهورترین نشان ها بوده است. امروزه، بسیاری از شرکت‌های جهانی دارای لوگوهایی به سبک مونوگرام هستند. مردم بلافاصله این لوگوهای کوچک مبتنی بر تایپوگرافی را تشخیص می دهند. این وبلاگ به طراحان مبتدی می گوید که چگونه مونوگرام های تاثیرگذار را به عنوان لوگو و هویت برند قوی ایجاد کنند. در ادامه با نحوه طراحی لوگو مونوگرام با ما همراه باشید.
 
مونوگرام ها برای قرن ها از دوره یونانی که این نمادها نشان دهنده نام تاجران بود استفاده می شد. سپس جامعه این نمادها را در امضا و صنایع خود گنجاند. اما تنها در قرن نوزدهم بود که مونوگرام ها از دعوت عروسی گرفته تا ادعای مالکیت آثار هنری گسترده شدند.
 
امروزه لوگوهای مونوگرام هویت شرکتی بسیاری از کسب و کارها هستند. نمادهای مونوگرام معروف شامل لوگوهای جنرال الکتریک، برادران وارنر، اچ اند ام، فولکس واگن، کانال و نیویورک یانکیز است. اینها لوگوهای منحصر به فردی هستند که توجه را برای چندین دهه به سمت برندهای جهانی خود جلب می کنند.
 
اما اینها همچنین برندهایی هستند که لوگوی مونوگرام آنها با موفقیت پیامی را به مخاطبان هدف خود منتقل می کند. مردم طرح های لوگوی خود را مرتبط می دانند و به خوبی با آنها ارتباط برقرار می کنند.
 
لوگوی مونوگرام چیست؟
لوگوی مونوگرام یک لوگوی مبتنی بر تایپوگرافی است که به عنوان "علامت حروف" شناخته می شود. بیشتر این لوگوها دارای دو تا سه حرف هستند، اما آرم یک حرف به شکل حروف نیز شناخته می شود. این حروف حروف اول نام یک شرکت هستند و اغلب طوری طراحی می‌شوند که انگار در هم پیچیده شده‌اند تا یک نشان زیبا بسازند.
 
مونوگرام ها همیشه به عنوان اقلام تزئین شده محبوب بوده اند، به ویژه در میان طبقه متوسط ​​رو به رشد و طبقه ثروتمند. اما مونوگرام ها امروزه در انواع مختلفی مانند تاج، برند و شخصی موجود هستند.
چه زمانی باید لوگوی مونوگرام را انتخاب کنید؟
لوگوی مونوگرام طرحی جذاب است که افراد می توانند به راحتی آن را به خاطر بیاورند. اما آیا برند شما باید چنین لوگویی داشته باشد؟ شما باید یک مونوگرام را به عنوان لوگو و هویت برند خود انتخاب کنید اما در شرایط زیر. قواعد طراحی لوگو مونوگرام عبارتند از:
 
اگر نام تجاری شما وردی یا فنی است
لوگوی مونوگرام برای برندهایی که نام آنها خیلی طولانی یا فنی است مناسب است. مردم علاقه ای به تلفظ نام های طولانی ندارند و ترجیح می دهند آنها را کوتاه کنند. شما مردم را از برند خود دور خواهید کرد.
 
بنابراین، یک لوگوی مونوگرام نام شرکت شما را کوتاه می کند. به عنوان مثال، آرم ارکستر سمفونیک لندن یک مونوگرام به شکل حروف شیک و زیبا LSO است.
 
از لوگوهای تصویری و انتزاعی متمایز شوید
اگر صنعت شما بیشتر لوگوها را به عنوان نمادهای تصویری و انتزاعی دارد، پس یک لوگوی مونوگرام می تواند انتخاب خوبی برای برجسته شدن باشد. چنین لوگویی با ترکیب حروف اولیه نام شرکت شما برای طراحی یک تصویر جدید جذابیت بصری ایجاد می کند. برای مثال:
 
وقتی برند شما لوکس است
برندهای لوکس می خواهند احساس شخصی در مورد محصولات مد خود ایجاد کنند. لوگوی مونوگرام شما زمانی که حروف اول شرکت شما را در خود دارد می تواند حس یک برند رده بالا را به آنها بدهد. بنابراین، می‌توانید حوله‌های مونوگرام، خودکار، کیف‌های سفارشی، بالش، و غیره را به آنها پیشنهاد دهید.
 
وقتی نام تجاری خود را به یک مخاطب جهانی می برید
یک مانع برای بردن یک برند به صحنه جهانی این است که مخاطبان متنوع هستند. بنابراین، همه آنها به یک زبان صحبت نمی کنند و از یک زمینه فرهنگی می آیند. مشتریان هدف در سطح بین المللی دارای شخصیت های متنوعی هستند.
 
بنابراین، یک لوگوی مونوگرام می تواند به شکستن چنین زبانی و سایر موانع کمک کند. در صورت شک می توانید با خیال راحت حروف اول شرکت خود را به لوگو تبدیل کنید. به عنوان مثال، لوگوی جنرال الکتریک یک مونوگرام است که افراد در سراسر جهان با وجود پیشینه‌های متفاوت می‌توانند آن را تشخیص دهند.
اگر برند شما یک تجارت خانوادگی است
کسب و کارهای خانوادگی، مشاغل شخصی هستند و ما معمولاً روی چیزهای شخصی امضا می کنیم. این یک راه مطمئن برای گفتن اینکه شما صاحب کسب و کار هستید یا چیز دیگری است. بنابراین، یک لوگوی مونوگرام یک انتخاب ایده آل برای نشان دادن برند خانوادگی شما است. بنابراین، بسیاری از خانه‌های مد که توسط خانواده‌ها اداره می‌شوند، لوگوی مونوگرام دارند.
 
یک تجارت خانوادگی با لوگوی مونوگرام، برند گوچی است. لوگوی شرکت آن یک G به هم پیوسته است که نشان دهنده نام پدر خانواده کوچیو گوچی است.
 
سبک های مختلف لوگوهای مونوگرام
هنگام طراحی لوگوی مونوگرام خود، سبک های مختلف را بیابید و ببینید کدام یک به بهترین وجه برای برند شما مناسب است. اطمینان حاصل کنید که سبکی که دنبال می کنید دیدگاه برند شما را حفظ می کند.
 
در اینجا سبک های اصلی مونوگرام وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید:
لوگوی تک حرفی - این نوع مونوگرام ها فقط از یک حرف تشکیل شده اند که حرف اول نام شرکت است. معمولاً چنین مونوگرام دارای شکوفایی تزئینی است.
مونوگرام های سه حرفی - مونوگرام های سه حرفی نیز به عنوان سبک بلوک شناخته می شوند. این حروف هم عرض و هم ارتفاع دارند.
سبک متعارف - سبک متعارف مونوگرام ها به دلیل استفاده از سه حرف برای نام شرکت یا نام های دیگر مشهور است. اما حروف اول کناری کمی کوچکتر از حرف اول وسط است.
The Stacked Style – طراحان حروف اول و میانی نام را در بالای یکدیگر قرار می دهند. بنابراین، حروف اول و وسط در بالا انباشته می شوند در حالی که نام خانوادگی در سمت راست است. دو حرف اول از نظر ارتفاع مطابقت دارند.
مونوگرام در هم تنیده – این سبک فونت‌هایی با شکوفایی دارد و عناصر یکدیگر را لمس می‌کنند.
مونوگرام دایره - طراح دو یا سه حرف را در داخل یک دایره قرار می دهد. یا حروف ممکن است شکل دایره ای ایجاد کنند.
مونوگرام شکل الماس - مانند شکل دایره، حروف در داخل یک مونوگرام الماس شکل قرار دارند. گاهی اوقات خود حروف به شکل الماس در می آیند.
  • ۰۱/۰۲/۰۴
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی