طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰
برندینگ، بازاریابی، بازاریابی برند؟ سردرگم؟ این قابل درک است
برای رقابت شرکت‌ها به صورت آنلاین و در میان مخاطبان هدف مملو از تبلیغات و اطلاعات، درک تفاوت‌ها و همپوشانی‌های بین برندسازی و بازاریابی، و اینکه چگونه بازاریابی برند به خودی خود ایستاده است، حیاتی است. از آنجا، می توانید پایه های یک استراتژی بازاریابی برند قوی را بسازید.
 
بنابراین بیایید در ابتدا با یک غواصی عمیق به داستان کامل بازاریابی برند، چیستی، تفاوت آن با برندسازی و بازاریابی و نحوه انجام آن برای شرکت خود شروع کنیم.
بازاریابی برند

برندینگ چیست؟

برندسازی هویت، شخصیت و ارزش های شرکت شما است. برندسازی باید در هر کاری که انجام می دهید منعکس شود، از توسعه محصول گرفته تا بازاریابی، روابط کارمندان تا طراحی دفتر. برای تعیین اینکه برند شما چه کسی است، باید چندین سوال از خود بپرسید. اینها یک مکان عالی برای شروع هستند:
 
اصول و ارزش های اصلی شما چیست؟
بیانیه ماموریت شما چیست؟
چه چیزی شما را برای ایجاد کسب و کار الهام بخشید؟
چرا می خواهید محصولات یا خدمات خود را به مخاطبان هدف خود ارائه دهید؟
چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند؟
فرهنگ داخلی شرکت شما چیست؟
حس حرفه ای شما از سبک چیست؟
ویژگی های ارتباطی شما چیست؟
وقتی کسی نام کسب و کار شما را می شنود چه چیزی می خواهید به ذهنتان خطور کند؟
دوست دارید مردم وقتی به کسب و کار شما فکر می کنند چه احساسی داشته باشند؟
می خواهید مشتریان شما را به عنوان یک شرکت چگونه توصیف کنند؟
پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا حس کاملی از برند خود و آنچه می خواهید آن را منعکس کند ایجاد کنید. حفاری عمیق را حتما انجام دهید. آنها را از همکاران و مربیان حرفه ای خود دور کنید. احتمالاً متوجه خواهید شد که همه سؤالات مربوط به فرهنگ و عملیات داخلی شما هستند. برندسازی چیزی است که شما از درون می سازید، و این چیزی است که از بیرون به بازار و مخاطبان هدف سرچشمه می گیرد.
 
به یاد داشته باشید، برندسازی فرآیندی یک شبه نیست. کسب و کارها می توانند زمان و منابع قابل توجهی را صرف توسعه و تجلی برند خود کنند. بسیاری به آژانس های برندینگ تخصصی مراجعه می کنند تا در این فرآیند به آنها کمک کنند. اما در اینجا دلیل اهمیت آن و نحوه ارتباط آن با بازاریابی است: برندسازی شما آنچه را که مشتریان از شما انتظار دارند و آنچه را که هنگام تعامل با کسب و کار یا محصولات شما تجربه می کنند، پرورش می دهد. و نام تجاری شما پایه ای برای تمام تلاش های بازاریابی شما و هر راهی که با مشتریان ارتباط برقرار می کنید خواهد بود.

بازاریابی چیست؟

در حالی که نام تجاری هویت شماست، بازاریابی تمام تاکتیک ها و اهدافی است که برای برقراری ارتباط با آن هویت، ایجاد روابط با مشتریان و افزایش فروش استفاده می شود.
 
با ظهور ابزارها و کانال های جدید، همراه با تغییراتی که در پیشنهادات شما به مشتریان، مانند محصولات به روز شده یا خدمات گسترده، ایجاد می شود، بازاریابی به طور مداوم در حال تغییر و تحول است. تاکتیک ها و کمپین های بازاریابی می توانند و باید برای هدف قرار دادن بخش های مختلف مخاطبان شما تطبیق داده شوند، اما در عین حال، از ارزش های اصلی و هویت برند شما پشتیبانی می کنند. که هرگز تغییر نمی کند.
 
بازاریابی ترکیب گسترده ای از روش ها و کانال ها، چه آنلاین و چه آفلاین را در بر می گیرد، از جمله:
 
سئو
استراتژی محتوا
رسانه های اجتماعی
بازاریابی ایمیلی
تبلیغات پولی
بازاریابی موبایلی
تبلیغات بومی
بازاریابی ویدئویی
بازاریابی تعطیلات
تلویزیون/رادیو
پادکست ها
OOH (خارج از خانه): یعنی تابلوهای تبلیغاتی

برندسازی در مقابل بازاریابی

آیا تا به حال به تفاوت بین برندسازی و بازاریابی فکر کرده اید؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید. حتی ممکن است تعجب کنید که چرا اصلاً باید نگران برندسازی باشید اگر عمیقاً در بازاریابی هستید یا برعکس. موضوع این است که برندسازی و بازاریابی به هم مرتبط هستند، اما از هم جدا هستند. در بازار رقابتی امروز، شما باید کسب و کار و محصولات خود را از بقیه متمایز کنید. و برای انجام این کار، هم به برندینگ قوی و هم به بازاریابی قوی نیاز دارید.
وقتی صحبت از برندسازی در مقابل بازاریابی به میان می آید، به این فکر کنید: برندسازی چیزی است که شما هستید، در حالی که بازاریابی نحوه جذب مشتریان به سمت خود است. در حالی که روش های بازاریابی می آیند و می روند و حتی ممکن است سال به سال یا فصل به فصل تغییر کنند، برند شما همیشه ثابت می ماند.
 
راه دیگری وجود دارد که بازاریابی و برندسازی متفاوت هستند و آن تبدیل است. بازاریابی عمدتاً قابل اندازه گیری و نسبت دادن است و معمولاً برای اثبات عملکرد و ارزش خود از KPI استفاده می کند. به طور کلی تعیین کمیت و اندازه‌گیری قدرت برندسازی سخت‌تر است، و بنابراین به شدت به KPIها مرتبط نیست. (با این وجود، برندسازی از طریق ابزارها و روش‌های مختلف آنلاین قابل اندازه‌گیری‌تر می‌شود. نگاهی بیندازید که چگونه برند جاروبرقی Karcher توانست 81% افزایش در شناخت برند را از طریق تبلیغات بومی Outbrain اندازه‌گیری کند).

 

بازاریابی برند چیست؟

خوب، پس اکنون ما مشخص کرده ایم که برندسازی چیست، بازاریابی چیست و چگونه آنها متفاوت هستند، بیایید سوخت بیشتری به آتش اضافه کنیم و مفهوم بازاریابی برند را معرفی کنیم.
 
بازاریابی برند بر بازاریابی یک کسب و کار یا محصول از طریق برند آن تمرکز دارد، بنابراین می‌توان آن را زیرمجموعه‌ای از عرصه وسیع‌تر بازاریابی یا ترکیبی از برندسازی و بازاریابی در نظر گرفت. در اینجا چند نکته در مورد بازاریابی برند برای ایجاد درک واضح تر وجود دارد:
 
بازاریابی برند یک استراتژی بلند مدت است.
بازاریابی برند مانند یک کمپین PPC یا فروش یک هفته ای نیست که سعی در ایجاد بازگشت سرمایه فوری داشته باشد. بازاریابی برند یک فعالیت استراتژیک آهسته و پیوسته است که بر اساس ماهیت و اصالت شرکت است، بنابراین باید به عنوان یک بازی طولانی تلقی شود.
بازاریابی برند برای برداشت میوه به زمان نیاز دارد.
یک برند یک شبه ساخته نمی شود. درست مانند شناختن یک دوست جدید زمان می برد، آشنا شدن مصرف کنندگان با یک برند نیز زمان می برد. بازاریابی برند باید با هر کمپین یا فرصتی برای معرفی، برند را تقویت کند. نتایج فقط پس از چند ماه یا حتی چند سال فعالیت شروع به رشد کرده و شتاب بیشتری به دست خواهند آورد.
 
بازاریابی برند در حال انجام است و می تواند اشکال مختلفی داشته باشد.
از آنجایی که بازاریابی برند در بلندمدت کار می کند، باید به طور مداوم تمرین شود و روش ها و تاکتیک های مختلفی را در بر گیرد. هیچ راهی برای ایجاد آگاهی از برند وجود ندارد - به همین دلیل است که بازاریابان تمایل دارند از چندین تاکتیک و کانال مختلف استفاده کنند که برای اهداف بازاریابی برند مناسب هستند، مانند تبلیغات ویدیویی، تبلیغات بومی یا حمایت های مالی جامعه.
 
هدف اصلی بازاریابی برند، رشد کسب و کار است.
اگرچه راه‌های زیادی برای انجام بازاریابی برند و اهداف زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید به آن‌ها برسید (یعنی ایجاد آگاهی از برند، افزایش بازدید از یک ویدیوی برندسازی در رسانه‌های اجتماعی)، هدف نهایی از بازاریابی برند، قرار گرفتن در معرض و برجسته شدن است. در بازار، مشتریان به دست آورید و کسب و کار را توسعه دهید. بنابراین در حالی که ممکن است بازاریابی برند یک فعالیت بزرگ و گسترده به نظر برسد، فراموش نکنید که هدف آن بسیار مشخص است (و بخشی از استراتژی بازاریابی کلی).
 
از آنجایی که بازاریابی برند به شدت به هویت و اعتبار یک کسب و کار وابسته است، برای ایجاد اعتماد و وفاداری در بین مصرف کنندگان حیاتی است. به همین دلیل است که بازاریابی برند بخش ارزشمندی از استراتژی بازاریابی کلی یک شرکت و تلاش برای به دست آوردن و حفظ مشتریان است، حتی اگر زمان بر باشد، و حتی اگر نتایج آن فورا قابل اندازه گیری نباشد. واقعیت این است که شما نمی توانید برای احساسات مثبت مصرف کننده قیمت گذاری کنید، و این همان چیزی است که بازاریابی برند در مورد آن است.
  • ۰۱/۰۲/۲۵
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی