طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰

اصول طراحی لوگو اسم

آیا شما صاحب یک کسب و کار کوچک هستید که رویکردی بی سر و صدا و بدون حاشیه دارید؟
لوگو اسم ها نماینده ای همیشگی برای شرکت ها در سراسر صنایع هستند، صرف نظر از اینکه در زمینه فناوری، مد، املاک، مواد غذایی، یا در زمینه تخصصی هستید که هیچ کلمه ای برای توصیف شما وجود ندارد.
 
لوگو اسم چیست؟
همچنین به عنوان "لوگوتایپ" شناخته می شود، علائم کلمه صرفاً مبتنی بر حروف هستند و فقط نام یک تجارت را نشان می دهند. ما از هیچ تصویر، نماد یا حتی نشانی صحبت نمی کنیم. لوگوهای علامت کلمه حذف می شوند، حتی گاهی اوقات به حروف اول با 1-3 حرف کاهش می یابند.
 
در واقع، برخی از معروف ترین برندهای جهان از علائم کلمه استفاده می کنند. به گوگل، کوکاکولا، فدکس فکر کنید.
برای سفارش طراحی لوگو اسم می توانید به بهترین شرکت طراحی لوگو یعنی آرمکده مراجعه کنید.
نکته جالب در مورد علائم کلمه این است که برای برجسته کردن آنها به یک میلیون عنصر طراحی نیاز ندارند. آنها به دلیل سادگی به یاد ماندنی هستند، و اگر درست طراحی شوند، می توانند در هر رسانه و در هر اندازه ای خوانا باشند.
 
چه زمانی از لوگو اسم برای برند خود استفاده کنید
به دلیل کمبود آیکون ها یا تصاویر، بسیاری از مردم نگران هستند که علائم کلمات باعث ایجاد لوگوهای خسته کننده شوند. در زیر به شما نشان خواهیم داد که چرا اینطور نیست، اما در عین حال، در اینجا چند سناریو وجود دارد که در آنها باید به استفاده از علامت کلمه برای نشان دادن کسب و کار خود فکر کنید:
 
اگر کسب و کار شما جدید است. وقتی فقط خود را به دنیا معرفی می کنید، ایده بدی نیست که آن را مانند لوگوی خود بگویید. شروع با علامت کلمه به شما این امکان را می دهد که برند خود را به رسمیت بشناسید، زیرا مخاطبان کسب و کار شما را با فونت ها و رنگ های لوگوی شما مرتبط می کنند. همانطور که بیشتر شناخته می شوید، می توانید علامت کلمه را به یک لوگوی مونوگرام با همان رنگ ها و حروف کوتاه کوتاه کنید.
 
اگر نام تجاری کوتاهی دارید که در حالت ایده آل به یک کلمه محدود می شود. هنگامی که یک علامت کلمه بیش از حد طولانی می شود، طراحی به هم ریخته به نظر می رسد و استفاده از لوگوی خود بر روی سطوح یا صفحه های کوچکتر دشوار خواهد بود. به عبارت دیگر، نام‌های تجاری طولانی می‌توانند بر مزیت همه‌کاره علامت کلمه تأثیر بگذارند.
 
اگر نام کسب و کار شما متمایز است. لوگوها بر این نکته تأکید می‌کنند که چرا کسب‌وکار شما منحصربه‌فرد است، اما انجام این کار بدون هیچ تصویری برای تقویت پیام دشوارتر است. با این حال، یک نام تجاری متمایز شما را از رقبا متمایز می کند و یک علامت کلمه به آن کمک می کند که در ذهن مردم بماند.
 
اگر خجالتی رنگ نیستید در حالی که حروف تایپ در لوگوهای علامت کلمه کلیدی است، رنگ ها را نباید نادیده گرفت. پاشیدن رنگ می تواند تفاوت بین یک علامت کلمه فراموش شدنی و چیزی باشد که مردم به خاطر می آورند. استفاده از یک حروف کلاسیک با پیچ و تاب رنگ را در نظر بگیرید، یا با پالت متضاد برای تأکید بر نام کسب و کار خود استفاده کنید.
 
در زیر بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد:
 
نکات طراحی لوگو اسم
همانطور که قبلاً ذکر کردیم، یک لوگوی ساده با علامت کلمه نباید خسته کننده باشد - اگر می دانید چگونه آن را به درستی طراحی کنید! چند نکته وجود دارد که قبل از ایجاد طراحی لوگوی خود باید در نظر داشته باشید، و این با یک عامل شروع می شود که باید کاملاً در نظر بگیرید:
 
مهمترین بخش طراحی لوگوی wordmark: تایپ فیس شما
درست است: حروفی که انتخاب می‌کنید کلید ایجاد یک علامت کلمه است که شخصیت لوگوی شما را به تصویر می‌کشد، در مقابل لوگویی که انواع پیام‌های ترکیبی را به مخاطب ارسال می‌کند.
 
مردم طیف وسیعی از ارتباط با شکل حروف دارند و ما تمایل داریم سبک های خاصی را با کلمات، صفات یا اشیاء مرتبط کنیم. به همین دلیل است که فونت ها پر از شخصیت هستند و می توانند تأثیر زیادی بر درک مخاطبان از برند شما بگذارند.
قبل از اینکه شروع به جستجوی فونت برای علامت کلمه خود کنید، اجازه دهید برخی از اصطلاحات تایپ فیس را که هنگام انتخاب فونت باید به آن توجه کنید، خلاصه کنیم:
 
وزن - ضخامت یا نازک بودن کاراکترها در یک تایپ فیس. پررنگ، کج، روشن و غیره فکر کنید.
پوشش - مانند داخل، بالا یا پایین. تمام حروف در مقابل فقط حروف کوچک یا حروف بزرگ کلمه اول
علامت کلمه با فونت تمام حروف و وزن های ضخیم جدی و محکم به نظر می رسد. یک لوگو با حروف نازک احتمالاً جذاب و خوانا به نظر می رسد. بنابراین، مهم است که در حین بازی با عناصر مختلف حروف، به پیامی که می خواهید برای مخاطبان خود ارسال کنید، فکر کنید.
 
علاوه بر این، 4 خانواده فونت اصلی در طراحی لوگو وجود دارد که باید از آنها آگاه بود: Serifs، Sans Serif، Slab Serif و Script.
 
علامت‌های کلمه سریف، مانند پرادا و فوربس، در انتهای حروف خود «پا» کمی دارند و بیشتر احساس سنتی و اعتبار می‌کنند.
علامت‌های کلمه بدون سری معمولاً در مارک‌های مدرن‌تر مانند Google و Calvin Klein استفاده می‌شود. طبق تعریف، این تایپ‌فیس‌ها نمونه‌هایی را در انتهای حروف خود ندارند.
 
sans serif نشانه های کلمه آرم
نشانه‌های کلمه‌ای با سرفیس، مانند هوندا و ولوو، بلوک‌مانند هستند و محکم به نظر می‌رسند. اینها معمولاً توسط مارک هایی استفاده می شود که می خواهند جسور، قوی و با اعتماد به نفس به نظر برسند.
نشانه‌های کلمه‌نویسی اسکریپت لمس ظریف‌تر و شخصی‌تری دارند. آنها می توانند مانند یک امضا، مانند لوگوی Champion، یا مانند خوشنویسی رسمی مانند آرم کادیلاک به نظر برسند.
توجه داشته باشید که در حالی که بیشتر علامت‌های کلمه به سمت سریف‌های سنتی یا sans serif جذب می‌شوند، اسکریپت‌ها و سری‌های اسلب می‌توانند به لوگوی شما لبه‌ای ظریف و حتی بازیگوش بدهند.
 
قبل از طراحی لوگو علامت کلمه خود، ارزش این را دارد که رقابت را بررسی کنید تا ببینید چگونه آنها از حروف مختلف برای انتقال پیام برند خود استفاده می کنند.
 
به کرنینگ و ردیابی توجه کنید
Kerning و Tracking دو اصطلاح طراحی هستند که با فاصله فونت شما سروکار دارند، اما تفاوت هایی بین آنها وجود دارد.
 
کرنینگ به فاصله بین حروف یا کاراکترها اشاره دارد، با هسته بالاتر حروف را دورتر از یکدیگر قرار می دهد. ایده این است که هسته فونت خود را طوری تنظیم کنید که علامت کلمه شما متناسب و از نظر بصری دلپذیر به نظر برسد.
 
ببینید حروف زارا چگونه روی هم قرار دارند، در حالی که Nivea یک فاصله پراکنده و ناهموار بین حروف دارد؟ هر دوی اینها عمداً برای حفظ تعادل فونت‌های لوگویشان انجام شد. اگر از قبل آن را انتخاب نکرده اید، اشکالی ندارد. ما معمولاً متوجه کرینگ نمی شویم مگر اینکه چیزی خاموش باشد - در این مرحله، با نگاه کردن به یک لوگوی با هسته بد احساس ناراحتی خواهید کرد.
از سوی دیگر، ردیابی به فاصله علامت کلمه کلی (نه فقط حروف جداگانه بین آنها) اشاره دارد. بنابراین، هنگامی که یک لوگو به درستی "هسته" شد، می توانید ردیابی را متناسب با آن تنظیم کنید - یا آن را در کل علامت کلمه افزایش یا کاهش دهید.
 
ردیابی همچنین می تواند بر شخصیت لوگوی علامت کلمه تأثیر بگذارد. نگاه کنید که چگونه ردیابی شل Avon (با فاصله بیشتر از هم) چنین جلوه متفاوتی از ردیابی سخت Brother ایجاد می کند. اولی احساس آوانگارد دارد، در حالی که دومی با یک نام تجاری مطمئن تر و قابل اعتماد صحبت می کند.
هنگام ایجاد یک لوگو علامت کلمه، باید مطمئن شوید که هم هسته و هم ردیابی لوگوی شما از نظر بصری جذاب به نظر برسد.
 
مسائل اندازه
در سلسله مراتب طراحی، چیزهایی که بزرگتر به نظر می رسند سریعتر از عناصر کوچکتر اطرافشان توجه ما را به خود جلب می کنند.
 
در این راستا، یکی از راه‌های جالب‌تر کردن علامت کلمه، تغییر ارتفاع برخی از حروف در لوگوی خود است. این می تواند به معنای جدا کردن یک حرف باشد، مانند براون، قرار دادن نام تجاری در یک خط جداگانه مانند لوگوی بیتلز، یا قرار دادن مهمترین قسمت نام تجاری با حروف بزرگتر.
و اگر واقعاً می‌خواهید از جعبه خارج شوید، می‌توانید فونتی را امتحان کنید که اندازه هر حرف دیگر را تغییر می‌دهد.
 
شما می توانید با اندازه فونت خود به عنوان راهی برای تأکید بر جنبه ای از لوگوی خود بازی کنید که می خواهید ابتدا توجه مخاطبان خود را جلب کنید و/یا چشم آنها را به آنچه در مورد برند شما مهم است جلب کنید.
 
یک ویژگی شخصیتی را در نظر بگیرید
حروف بیشتر از حروف آن وجود دارد. شما همه نوع شخصیت را در اختیار دارید! در حالی که نشانه گذاری لوگوها لزوما بهترین روش طراحی نیست، مواردی وجود دارد که می تواند به برجسته شدن علامت کلمه شما کمک کند.
 
لوگوی Vans را بگیرید. آنها از یک خط "V" گسترده روی کل علامت کلمه استفاده کردند تا ظاهر حرکت و حرکت رو به جلو را نشان دهند - مناسب برای یک شرکت تولید کفش اسکیت برد. از سوی دیگر، لوگوی Hubspot یک تصویر واقعی را در طراحی خود گنجانده است - به پلتفرم بازاریابی چند لایه آنها اشاره می کند و اینکه چگونه می تواند به رشد یک تجارت در همه جهات کمک کند.
توجه داشته باشید که می توانید از یک ویژگی کاراکتر به عنوان بخشی از خود فونت یا با اضافه کردن یک تصویر اضافی برای گنجاندن در یکی از حروف علامت کلمه استفاده کنید.
 
از رنگ ها با نیت استفاده کنید
ما تا به حال در مورد فونت لوگوی شما زیاد صحبت کرده ایم، اما رنگ ها می توانند نقش به همان اندازه در طراحی یک علامت کلمه به یاد ماندنی ایفا کنند.
 
اولین چیزی که باید بدانید این است که مردم رنگ های مختلف را با معانی متفاوتی، هم آگاهانه و هم ناخودآگاه، مرتبط می کنند. بنابراین، زمانی که پالت رنگی را برای لوگوی خود انتخاب می‌کنید، ابتدا به پیامی که می‌خواهید با لوگوی خود ارسال کنید فکر کنید و تنها پس از آن تصمیم بگیرید که کدام رنگ بهترین پیام را بیان می‌کند.
همچنین، توجه کنید که چگونه لوگوهای تصویر بالا هر کدام حداکثر 2 رنگ دارند؟ به این دلیل که هرچه رنگ های کمتری داشته باشید، انتقال پیام خود بدون سردرگمی مخاطبان آسان تر خواهد بود. هر دو Subway و Flickr لوگوهای خود را به دو رنگ تقسیم کردند تا بین قسمت‌هایی از نام لوگوی خود تمایز قائل شوند و توجه شما را به هر دو جلب کنند، در حالی که The Guardian به دنبال یک رنگ علامت کلمه واحد و پس‌زمینه متضاد بود.
 
در نهایت، مطمئن شوید که پالت رنگ شما مکمل انتخاب فونت شما باشد. به عنوان مثال، اگر یک تایپ بازیگوش برای علامت کلمه خود انتخاب می کنید، استفاده از رنگ های بی صدا بیشتر را در نظر بگیرید (و بالعکس).
 
اشکال را دور نریزید
آخرین اما نه کم اهمیت، شما می توانید اشکال را در علامت کلمه خود بگنجانید تا شخصیت بیشتری به آن اضافه کنید.
 
یک بار دیگر، قرار دادن یک شکل در نام کسب‌وکارتان می‌تواند به شما کمک کند جنبه‌ای از کسب‌وکارتان را برجسته کنید که بسیار مهم است، مانند شکل بیضی برای «در لوگوی LaZboy یا دایره برای «Sho» در Showtime.
مربع ها و مستطیل ها به شما کمک می کنند عنصری از جسارت و تعادل را اضافه کنید. دایره‌ها و شکل‌های بیضی بیشتر به ثبات و وحدت اشاره می‌کنند، در حالی که مثلث‌ها بسته به نحوه قرارگیری آن‌ها می‌توانند معانی زیادی داشته باشند (مثلث‌های رو به بالا نشان‌دهنده تکانه هستند، مثلث‌های جانبی حرکت حرکت را نشان می‌دهند و غیره).
 
همچنین می‌توانید خطوط عمودی یا افقی را برای برقراری ارتباط بین قدرت و پیشروی خود در نظر بگیرید. با اشکال مختلف بازی کنید و ببینید آیا هر یک از آنها می تواند به شما در تقویت پیام برندتان کمک کند یا خیر. فقط به یاد داشته باشید که طراحی خود را با عناصر زیادی که برجسته می کنند شلوغ نکنید.
 
 
نتیجه گیری
لوگو اسم یکی از انواع لوگوی ساده تر هستند، اما نباید آنها را دست کم گرفت. با توجه به جزئیات و انتخاب فونت مناسب در ذهن، می توانید لوگویی واضح، همه کاره و پر از شخصیت ایجاد کنید.
 
مطمئن نیستید که چگونه در مورد آن اقدام کنید؟ طراحی لوگوی خود را با سازنده آرم ما امتحان کنید! فقط "لوگوهای مبتنی بر متن" را انتخاب کنید، جزئیات کسب و کار خود را وارد کنید، و ابزار مجهز به هوش مصنوعی ما به شما کمک می کند تا علامت کلمه ای عالی برای کسب و کار خود طراحی کنید.
 
منبع: https://www.tailorbrands.com/blog/wordmark-logo
  • ۰۱/۰۲/۳۱
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی