طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰
شما به لوگویی نیاز دارید که جرقه گفتگو در مورد برند کسب و کار شما باشد.
 
سوال این است: چگونه آن لوگوی عالی را ایجاد می کنید؟ اگرچه انواع مختلفی از لوگوها وجود دارد، اما یکی وجود دارد که اغلب توسط صاحبان مشاغل کوچک نادیده گرفته می شود: لوگو انتزاعی.
 
لوگوی انتزاعی نماد یا تصویری است که لزوماً قابل تشخیص نیست، بلکه شکل هندسی پیچیده ای است که کسب و کار شما را به شکلی مفهومی نشان می دهد.
 
مهمتر از آن، لوگوهای انتزاعی می‌توانند لایه‌هایی از معنا را به یک تصویر القا کنند و لوگوی شما را به یک لوگوی به یاد ماندنی و شروع کننده مکالمه تبدیل کنند.
 
در واقع در آرمکده، ما آنقدر به قدرت لوگوهای انتزاعی اعتقاد داریم که برای خودمان ایجاد کرده ایم! آرمکده به عنوان بهترین شرکت طراحی لوگو در زمینه طراحی انواع لوگو انتزاعی محسوب می شود.
 
در زیر، انواع مختلف لوگوهای انتزاعی را بررسی خواهیم کرد و اینکه چگونه واقعاً به کسب و کاری که نشان می دهد جان می بخشد. اما اول:
 
لوگو انتزاعی چیست؟
لوگوی انتزاعی یک تصویر مفهومی و تفکربرانگیز است که بیننده را وادار می کند تا احساسات و ارتباطات قوی با آن احساس کند.
 
این نوع لوگو یک تصویر منحصر به فرد است که برای بیان چیزی خاص در مورد کسب و کار شما طراحی شده است.
 
چیزی که یک لوگوی انتزاعی را برای صاحبان مشاغل جذاب تر می کند، تطبیق پذیری آن است. از الگوهای متقارن گرفته تا هنرهای خطی، انواع مختلفی از لوگوهای انتزاعی وجود دارد، بنابراین می توانید بهترین را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.
 
شاید خیلی دور به نظر برسد، اما در واقع، بسیاری از لوگوهایی که هر روز می بینید انتزاعی هستند.
 
من انواع مختلفی از لوگوهای انتزاعی را در تمام صنایع مختلف جمع آوری کرده ام تا به شما نشان دهم چگونه ممکن است برای کسب و کار شما کار کنند.
نکات طراحی لوگوی انتزاعی
چند نکته وجود دارد که باید هنگام طراحی لوگوی انتزاعی خود در نظر داشته باشید.
 
در مورد یک نماد تصمیم بگیرید
همانطور که از نامش پیداست، یک نماد انتزاعی مفاهیم متعدد و احساسات مختلف را در یک نماد واحد منتقل می کند. این نقطه کانونی لوگوی انتزاعی شماست. نمادی که در لوگوی انتزاعی خود استفاده می کنید تمام جنبه های مختلف کسب و کار شما را نشان می دهد، مانند محصولاتی که ارائه می دهید، شخصیت و ارزش ها.
 
رنگ هایی را انتخاب کنید که پیام برند شما را منعکس کنند
اکثر مردم نمی دانند که پالت رنگ مناسب چقدر می تواند به عمق و بعد آرم آنها کمک کند. یک روانشناسی کامل در پس رنگ ها وجود دارد، و زمانی که شروع به ساختن هویت برند می کنید، توجه مهمی است.
 
رنگ‌های مورد استفاده در لوگوهای انتزاعی می‌توانند درک مشتریان شما را از یک شکل مبهم شکل دهند. ترکیب رنگ مناسب می تواند عمق و ابعاد بیشتری به لوگوی انتزاعی شما بیافزاید، و باید در هنگام طراحی لوگوی خود به آن توجه داشته باشید.
 
تایپوگرافی را انتخاب کنید که مکمل نماد شما باشد
تایپ فیتی که انتخاب می کنید به پیچیدگی یا سادگی لوگوی شما بستگی دارد. در نهایت، شما یک تایپ می خواهید که آرم را متعادل کند. یک نماد پیچیده به خوبی با یک فونت مینیمال جفت می شود، در حالی که یک لوگوی ساده در کنار فونت پیچیده تر عالی به نظر می رسد.
 
با طرح بندی آزمایش کنید
بسته به جایی که قصد دارید از لوگوی انتزاعی خود استفاده کنید، ارزش آن را دارد که در مورد چند تغییر لوگو فکر کنید. ممکن است بخواهید از این نماد فقط در یک برنامه در مقیاس کوچک مانند واترمارک یا تصویر نمایه رسانه های اجتماعی استفاده کنید. اما برای سربرگ و وب سایت خود، ممکن است بخواهید از تنوع آیکون و متن لوگوی خود استفاده کنید.
 
انواع مختلف لوگوهای انتزاعی
اکنون که می دانید چه چیزی برای ایجاد یک لوگوی انتزاعی انجام می شود، بیایید نگاهی به انواع مختلف طرح های انتزاعی بیندازیم که می توانید برای نشان دادن مؤثر کسب و کار خود از آنها استفاده کنید.
 

لوگوهای انتزاعی متقارن

به تقارن به عنوان پسر عموی بزرگتر و عاقل تر خود فکر کنید. او کسی است که شما را در مرکز توجه نگه می دارد تا سرکش باشید، و کسی است که وقتی کمی بیش از حد احساساتی هستید آرامتان می کند.
 
لوگوهای متقارن یک تصویر آینه ای از نیمی از طرح هستند بنابراین هر دو طرف یکسان هستند.
 
در حالی که برخی از لوگوهای انتزاعی تمایل به گسترش مرزهای طراحی دارند، تقارن آرم را در الگوهایی قرار می دهد که برای چشم انسان قابل تشخیص است.
 
یک لوگوی انتزاعی متقارن برای یک گل فروشی یا یک مرکز سلامت و تندرستی مناسب است – کسب و کاری که طبیعت آن متمرکز است. Leafclub یک مثال عالی از این رویکرد است که در زیر مشاهده می کنید، با الگوهای متقارن شکل یک گل.
 
Mountain Flame نیز این کار را به خوبی انجام می دهد و مفهوم آتش را در نظر می گیرد و ایده خلاقانه طراحی را گسترش می دهد در حالی که همچنان به برند بیرونی وفادار می ماند.
 
اما لازم نیست یک لوگوی انتزاعی متقارن فقط برای اهداف کلی‌تر و طبیعی‌تر رزرو شود. برندهای معروف مانند Airbnb و NBC نیز از لوگوهای انتزاعی متقارن استفاده می کنند. Airbnb طراحی جالبی دارد که از 3 نماد تشکیل شده است: نماد موقعیت مکانی، قلب وارونه، و دست شخصی که دراز شده است.
 
در همین حال، لوگوی NBC از 6 پر طاووس تشکیل شده است که نشان دهنده 6 بخش شبکه است: زرد برای اخبار، قرمز برای سرگرمی، آبی برای شبکه، نارنجی برای ورزش، سبز برای تولیدات و بنفش برای ایستگاه ها.
 

لوگوهای انتزاعی با اشکال هندسی

اشکال هندسی به ارتباط با ریاضیات شهرت دارند، اما زمانی که با اشکال انتزاعی ترکیب شوند، سطحی از عمق لوگوی شما را برجسته می کنند که فقط مینیمالیسم هندسه می تواند ارائه دهد.
 
اشکال هندسی احساسات و عواطف را به تصویر می کشند. مربع ها پایدار هستند و قوانین را رعایت می کنند. دایره ها احساس راحتی را القا می کنند. فقط به لوگوی MasterCard نگاهی بیندازید. این طراحی که از دو دایره (یادآور دو سکه) تشکیل شده است، باعث می شود مشتریان بالقوه احساس کنند که می توانند به کسب و کار پشت لوگو اعتماد کنند (و همچنین به راحتی آنها را تشخیص دهند).
 
سایر اشکال هندسی مانند خطوط عمودی پررنگ حس استحکام و دوام را منتقل می کنند. آنها همچنین راهی عالی برای ارائه تصویری از کارایی و قابلیت اطمینان هستند که به خوبی در لوگوی آدیداس ارائه شده است.
 
لوگوی میتسوبیشی نمونه جالب دیگری از لوگوی انتزاعی است که از اشکال هندسی استفاده می کند. کلمه "hishi" در ژاپن به معنای شکل الماس استفاده شده است. بنیانگذار علامت 3 الماس را برای شرکت خود انتخاب کرد. او با استفاده از ویژگی های تاج اولین کارفرمای خود و نشان خانواده اش به مفهوم شکل دست یافت.
 
و گاهی اوقات، اشکال هندسی را می توان ترکیب کرد تا یک تصویر کامل را تشکیل دهد. برای مثال Sky Construction را در نظر بگیرید. شرکت ساخت و ساز به سادگی از 3 مستطیل برای ایجاد آسمان خراش استفاده کرد. همانطور که می بینید، هیچ محدودیتی برای استفاده از اشکال هندسی در طراحی لوگوی انتزاعی وجود ندارد.
  • ۰۱/۰۳/۰۲
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی