طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۱
  • ۰
هر طرفدار ورزشی که ارزشش را دارد می تواند رنگ ها و لوگوی تیم خود را از دور تشخیص دهد. آنها دو مورد از مهمترین عناصر هویت تیم هستند.
 
این یکی از دلایلی است که باعث می‌شود در قالب‌ها و افزونه‌های خود تغییر رنگ وب‌سایت شما را به رنگ تیم شما بسیار آسان کنیم.
 
با این حال، لوگوها پیچیده تر هستند. دانستن نحوه ایجاد لوگوی تیم ورزشی امری دشوار است، به خصوص برای افراد غیر طراح.
تاریخچه لوگو استقلال را در این مقاله بخوانید.
برای کمک به شما در این بخش مهم از هویت تیم، در زیر ما یک فرآیند گام به گام را گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید از آن برای ایجاد فرآیند خود استفاده کنید.
 
ما در مورد اینکه چرا شما حتی به یک لوگو نیاز دارید، چگونه به تیم شما کمک می کند صحبت خواهیم کرد و سپس مراحل طراحی آن را طی می کنیم.
 
آیا شما هم مثل ما هیجان زده هستید؟ سپس بیایید به کار خود بپردازیم.
 
چرا تیم ورزشی شما به لوگو نیاز دارد؟
قبل از اینکه شروع به ساختن یکی کنیم، این سوال وجود دارد که چرا در وهله اول یک لوگوی تیم ورزشی ایجاد می شود.
 
آیا واقعاً به یکی نیاز دارید؟ آیا این فقط یک حقه نیست؟ پس از همه، نام تیم شما باید کافی باشد، درست است؟
 
به نظر می رسد که لوگوی تیم چیزی بیش از یک «چیز خوب» است. به دلایل خوب
 
به شما هویت می دهد
اگر تا به حال به آهنگ "سه شیر روی پیراهن" گوش داده باشید یا صدای هواداران فرانسوی "Allez les bleus" را شنیده باشید، می دانید که تیم ها بیش از نام آنها هستند.
 
لوگوی تیم فقط برای نمایش در جداول لیگ یا چاپ روی کالا وجود ندارد. در عوض، این قطعه هویت کلیدی برای بازیکنان، اعضای باشگاه و هواداران به طور یکسان است.
 
مانند پرچم یک کشور، لوگوی تیم می تواند احساسات قدرتمند بسیاری را برانگیزد. می تواند به افراد احساس تعلق و اتحاد بدهد و در نتیجه وفاداری و حمایت ایجاد کند.
 
برای یک عکس کوچک بد نیست، درست است؟
 
این شما را حرفه ای جلوه می دهد
با این حال، نشان شما فقط برای انتقال روحیه تیمی به درون نیست، بلکه تصویری از حرفه ای بودن به بیرون است.
 
یک لوگوی تیم که به خوبی طراحی شده باشد نشان دهنده تعهد و این است که شما خودتان را جدی می گیرید. بالاخره هر تیم حرفه ای یک تیم دارد.
 
حتی اگر واقعاً در لیگ های حرفه ای نباشید، برقراری ارتباط مانند شما باعث می شود که برای بازیکنان، حریفان و حامیان مالی مانند نیرویی به نظر برسید.
 
و این هرگز نمی تواند چیز بدی باشد.
شما را قابل تشخیص و به یاد ماندنی می کند
بسیاری از افرادی که به یک کشور خارجی می روند در نهایت حداقل از یک فست فود آشنا دیدن می کنند.
 
به این دلیل که این شرکت‌ها مقدار زیادی پول و زمان صرف بازاریابی خود کرده‌اند تا خود را شناخته شوند.
 
سریع، به فست فود زنجیره ای که دوست دارید فکر کنید! به احتمال زیاد، لوگوی آنها را بدون زحمت به یاد آورده اید.
 
در همین راستا، داشتن لوگوی تیم خود به دیگران امتیازی برای تشخیص می دهد و به شما کمک می کند تا از بقیه متمایز شوید.
 
به نوبه خود، این احتمال را بیشتر می‌کند که هنگام تصمیم به پیوستن به یک باشگاه یا اسپانسر یک تیم، به شما فکر کنند.
 
آیا هنوز قانع شده اید؟ خوب، پس بیایید به چیزهای خوب برسیم.
 
نحوه ایجاد لوگوی تیم ورزشی در 10 مرحله
خوب، حالا که به چرایی آن پرداختیم، بیایید به چگونگی آن برویم.
 
1. طوفان فکری
به عنوان اولین قدم، ما باید یک مسیر تقریبی برای طراحی لوگوی شما داشته باشیم. برای آن، مهم است که به این فکر کنید که می خواهید با چه چیزی ارتباط برقرار کنید.
 
آیا به این موضوع اشاره کردم که لوگوی تیم ورزشی کاملاً در مورد هویت است؟ آره؟ خوب، اکنون زمان آن است که در مورد خود تجدید نظر کنید.
 
بنابراین، چه چیزی را می خواهید با لوگوی خود منتقل کنید؟ پیام اصلی آن چه خواهد بود؟ چه ارزش هایی را می خواهید به بیرون منتقل کنید؟
 
داشتن پاسخ به این سوالات، اصول راهنما را برای بقیه مراحل در اختیار شما قرار می دهد.
 
همچنین کمک می کند تا در مورد نقاط هویتی موجود، مانند نام تیم، نام مستعار، زمین چمن خود و سایر مواردی که افراد ممکن است قبلاً با شما مرتبط باشند، فکر کنید.
 
2. تحقیق نمونه های موجود
علاوه بر این، به همان اندازه مهم است که برای طراحی لوگوی تیم های ورزشی، نقاط مرجع خارجی و الهام بخش برای خود فراهم کنید.
 
خوشبختانه عصر اینترنت این کار را بسیار آسان کرده است. فقط کافی است «آرم‌های تیم [ورزش شما]» خود را در گوگل جستجو کنید (مثلاً آرم تیم راگبی) و/یا به سایت‌های الهام‌بخش طراحی و لوگو نگاه کنید:
 
لوگو گالا
لوگو موس
LogoLounge
دریبل
DeviantArt
می‌توانید از جستجوی سایت برای «آرم تیم [ورزش شما]»، «آرم تیم ورزشی»، «[ورزش شما]» و سوالات مشابه برای نتایج بهتر استفاده کنید.
 
نگاه کردن به نمونه‌ها به شما کمک می‌کند تا به ایده‌های طراحی خشن دست پیدا کنید.
 
برای محدود کردن مفهوم خود، به سؤالاتی مانند:
 
چه چیزی را دوست دارید و دوست دارید تقلید کنید؟
چگونه می توانید ایده های موجود را بهبود بخشید و متفاوت باشید؟
دوست دارید از چه عناصری استفاده کنید و قطعاً می خواهید از کدام یک دوری کنید؟
به هر تعداد که نیاز دارید به مثال نگاه کنید تا احساس خوبی در مورد جایی که می خواهید بروید داشته باشید. وقتی احساس آمادگی کردید، وقت آن است که به مرحله بعدی بروید.
 
فقط یک هشدار سریع: در حالی که الهام گرفتن از لوگوهای تیم های دیگر کاملاً خوب است، مانند این افراد آشکارا طرح آنها را پاره نکنید. این به طور کامل هدف از ایجاد هویت خود را شکست می دهد.
 
3. در مورد انواع مختلف لوگوها فکر کنید
در طول تحقیق، به سرعت متوجه خواهید شد که انواع مختلفی از لوگوها وجود دارد.
 
برخی تصاویر یا نمادهای انتزاعی هستند در حالی که برخی دیگر مبتنی بر فونت هستند که اصطلاحاً به آنها لوگوتایپ می گویند.
 
همچنین خواهید دید که لوگوهای تیم های ورزشی اغلب ترکیبی از هر دو هستند:
این به این دلیل است که لوگوهای فقط تصویر معمولاً برای مشاغلی هستند که انرژی زیادی را صرف برندسازی می کنند.
 
در عین حال، نوشتن فقط نام شما فاقد قدرت تداعی و دیگر هجوم احساسی است.
 
بنابراین، احتمالاً بهتر است از نمونه های آنها پیروی کنید و همان مسیر طراحی را طی کنید.
 
با این حال، اگر ایده جالبی دارید که متفاوت است، به هیچ وجه اجازه ندهید که شما را از تحقق آن بازدارم.
 
4. به فونت های تیم ورزشی نگاه کنید
در حالی که ما در مورد عناصر طراحی بتن صحبت می کنیم: فونت ها می توانند بخش مهمی از یک لوگو باشند.
 
آنها به خودی خود کمی علم هستند، به همین دلیل ایده خوبی است که در مورد آن تحقیق کنید.
 
خوشبختانه، ما چند مجموعه فونت جالب برای تیم های ورزشی در اختیار داریم:
 
1001 فونت
FontSpace
فونت های انتزاعی
علاوه بر آن، می‌توانید با جستجوی «فونت [ورزش شما]» حروف مخصوص ورزش را نیز پیدا کنید.
 
علاوه بر استفاده از یک فونت موجود، امکان ایجاد یک فونت سفارشی نیز وجود دارد، مانند بسیاری از تیم های حرفه ای:
با این حال، لازم نیست کاری بیش از حد زرق و برق دار انجام دهید. همچنین امکان ایجاد لوگو با حروف برجسته وجود دارد.
 
مانند همه چیز، فونتی که انتخاب می کنید واقعاً به ترجیحات و اهداف شما بستگی دارد.
 
(اگر واقعاً می خواهید عمیقاً در این موضوع غوطه ور شوید، یک مقاله تحقیقاتی 80 صفحه ای در مورد روندهای تایپوگرافی در مارک های ورزشی آمریکایی وجود دارد که می توانید در مورد آن تحقیق کنید.)
منبع:
  • ۰۱/۰۳/۰۸
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۱)

نکته های جالب و مفیدی رو اشاره کردید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی