طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰

وکتور چیست؟

لوگوی شرکت پیام های زیادی را منتقل می کند - برند شما، توانایی شما و حتی بازار شما. تایپوگرافی، تصاویر و رنگ ها همگی در درک مشتری نقش دارند. به همین دلیل مهم است که لوگوی صحیح را انتخاب کنید.
با این حال، بیشتر از آن، داشتن آن در نوع فایل صحیح نیز مهم است. برای مثال، لوگوی برداری توسط بسیاری از طراحان و شرکت ها ترجیح داده می شود. اما لوگوی وکتور چیست و چه مزایایی دارد؟
 
به خواندن ادامه دهید تا ببینید چرا کسب و کار شما به گرافیک های مبتنی بر برداری نیاز دارد.
 
گرافیک برداری از نقاط دو بعدی تشکیل شده است که سپس توسط منحنی ها و خطوط بر اساس معادلات ریاضی به هم متصل می شوند. پس از اتصال، این عناصر اشکال و چند ضلعی ایجاد می کنند. این به شما امکان می دهد تا گرافیک را بزرگتر یا کوچکتر کنید بدون اینکه کیفیت را از دست بدهید.
برای ساخت لوگو به آرمکده مراجعه کنید.
یک لوگوی برداری ممکن است فرمت های متفاوتی نسبت به سایر فایل های گرافیکی داشته باشد که رایج ترین آنها سه عبارتند از:
 
هوش مصنوعی آثار هنری Adobe Illustrator))
این فرمت بومی نرم افزار محبوب Adobe Illustrator است. این یک نسخه اصلاح شده از فرمت EPS است که آن را به اندازه کافی رایج و در عین حال کمتر جهانی می کند.
 
اگرچه برای باز کردن آن نیازی به برنامه ندارید، زیرا برخی از برنامه های شخص ثالث می توانند این قالب را بخوانند. به عنوان مثال، CorelDRAW می تواند آن و بسیاری از انواع فایل های دیگر را باز کند.
 
EPS  (پست اسکریپت محصور شده)
این یکی رایج ترین نوع فایل گرافیکی برداری است زیرا فرمت استاندارد در نظر گرفته می شود. اکثر نرم افزارهای گرافیک برداری از EPS از جمله Adobe Illustrator پشتیبانی می کنند. اگر انواع فایل های دیگری مانند هوش مصنوعی دارید، بهتر است یک EPS برای پوشش پایه های خود نیز داشته باشید.
 SVG(گرافیک برداری مقیاس پذیر)
در گذشته، پشتیبانی زیادی نداشت و بنابراین طراحان معمولا SVG را نادیده می گرفتند. امروزه، با این حال، امروزه با افزایش پشتیبانی مرورگرها از این نوع فایل، این امر رایج تر شده است. این استاندارد گرافیکی W3C Vector است که می تواند هر وضوح صفحه نمایش را پشتیبانی کند.
 
وکتور در مقابل گرافیک شطرنجی
نوع دیگری از گرافیک که ممکن است نامش را شنیده باشید، رستر است. گرافیک های مبتنی بر شطرنجی به جای نقاط، خطوط و منحنی ها حاوی پیکسل هستند.
 
این بدان معناست که آن عکس هایی که می گیرید و تصاویری که ایجاد می کنید بر اساس شطرنجی هستند. حتی تصاویری که در اینترنت دانلود می کنید احتمالاً فرمت گرافیکی شطرنجی دارند. فایل هایی با انواع PNG، JPEG و GIF مبتنی بر شطرنجی هستند.
 
در حالی که بسیاری از برنامه ها از گرافیک های مبتنی بر شطرنجی پشتیبانی می کنند، نرم افزار رایج شما ممکن است نتواند از آرم های برداری استفاده کند. یک مثال مایکروسافت ورد است که ممکن است فایل برداری را به درستی مشاهده نکند.
 
مزایای لوگوی وکتور
پس چرا می خواهید از گرافیک برداری استفاده کنید، در حالی که به نظر می رسد شطرنجی رایج تر است؟ همه اینها به تفاوت اصلی آنها خلاصه می شود - پیکسل ها در مقابل نقاط - که نشان می دهد چرا وکتور برای لوگوها برتر است.
 
مقیاس پذیری
مزیت شماره یک استفاده از گرافیک برداری مقیاس پذیری آن است. با لوگوهای برداری، می توانید آن را تا جایی که می خواهید بدون از دست دادن کیفیت، آن را بزرگ یا کوچک کنید. حتی اگر چندین بار زوم کنید، هیچ وضوحی را از دست نخواهید داد.
 
با لوگوهای شطرنجی، اگر بیش از حد بزرگنمایی کنید، پیکسل ها را خواهید دید که باعث می شود وضوح خود را از دست بدهد. همانطور که پیکسل ها خطوط منحنی را تشکیل می دهند، برخی از خطوط خاکستری و رنگ روشن را در لبه ها خواهید دید. اینها توهم منحنی ها را ایجاد می کنند.
 
به همین دلیل است که گرافیک برداری برای لوگو ارجحیت دارد. شما باید لوگوی خود را روی بیلبوردها، کارت‌های ویزیت، پوسترها و موارد دیگر قرار دهید. اگر به لوگوی خود نیاز دارید، گرافیک برداری از آن برای شما مراقبت خواهد کرد.
 
شما باید مطمئن شوید که لوگوی شما برای همه این رسانه ها واضح و واضح باقی می ماند. در غیر این صورت، ممکن است در معرض خطر داشتن یک تصویر غیرحرفه ای باشید.
 
انعطاف پذیری
در هر نرم افزار مبتنی بر برداری، می توانید فایل را به هر نوع گرافیکی که ممکن است نیاز داشته باشید صادر کنید. این شامل AI، EPS، SVG و حتی PDF است، اما جدا از آن فرمت‌های مبتنی بر برداری، می‌توانید آن را به هر فرمت شطرنجی از جمله PNG، JPEG، GIF، TIFF و غیره نیز صادر کنید.
 
این برای زمانی که طراحان لوگو یک بسته برند را برای مشتریان خود ارسال می کنند مفید است. از آنجایی که برنامه های بیشتری از انواع فایل های مبتنی بر شطرنجی پشتیبانی می کنند، می توانند آنها را بدون نیاز به برنامه های مبتنی بر برداری مشاهده کنند. شما حتی می توانید یک فایل PDF برای آنها ارسال کنید و آنها می توانند لوگو را با یک پی دی اف خوان مشاهده کنند.
 
با این حال، نگران نباشید، زیرا فرمت های شطرنجی می توانند بیشتر کیفیت لوگوی برداری را حفظ کنند. مشتریان می توانند آن را به صورت عادی ببینند مگر اینکه سعی کنند آن را کشیده یا به حداقل برسانند.
 
قابل ویرایش
ویرایش فایل های برداری نیز بسیار آسان است. این مهم زمانی است که طراح با مشتریان سخت سر و کار دارد یا زمانی که به آخرین مهلت آن نزدیک می شود. یک پروژه ممکن است نیاز به بازبینی‌های متفاوتی داشته باشد، اما با برنامه‌های مبتنی بر برداری، انجام اصلاحات روی یک گرافیک از قبل ساخته شده آسان است.
 
به عنوان مثال، در Adobe Illustrator، می توانید رنگ ها را تغییر دهید، عناصر را جابجا کنید و مواردی از این قبیل را در یک لحظه. شما می توانید اصلاحات سریع یا تغییرات گسترده را هر طور که می خواهید انجام دهید.
 
برای فایل های برداری فقط با داده های فرمت ASCII، ویرایش آنها تنها با ابزارهای ویرایش متن آسان است. با استفاده از برخی موارد ساده، مانند مواردی که در رایانه شما نصب شده‌اند، می‌توانید عناصر تکی را بدون تأثیر بر سایر عناصر موجود در تصویر حذف، اضافه یا ویرایش کنید.
 
غیر وابسته به رزولوشن
گرافیک برداری به وضوح تصویر وابسته نیست. آنها وضوح ذاتی ثابتی ندارند. در عوض، آنها وضوح دستگاهی را که در آن نمایش داده می شوند، مانند مانیتورها، چاپگرها و موارد دیگر در نظر می گیرند.
 
فایل های کوچکتر
یک فایل آرم شطرنجی با کیفیت قابل مقایسه با یک لوگوی برداری از نظر اندازه بسیار برجسته تر است. این به این دلیل است که باید میلیون ها پیکسل را به خاطر بسپارد.
 
سپس هر یک از این پیکسل ها دارای مختصات X و Y به علاوه اطلاعات رنگ هستند که فایل باید آنها را به خاطر بسپارد. فایل‌های برداری نیازی به ذخیره اطلاعات زیادی ندارند و بنابراین می‌توانند اندازه کوچک‌تری داشته باشند.
 
  • ۰۱/۰۳/۱۰
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی