طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰
هر برندی به یک پالت رنگ برای لوگوی خود نیاز دارد. حتی اگر رنگ شما سیاه و سفید یا چند سایه خاکستری باشد، این یک پالت رنگی است. برندها از ترکیب رنگ های لوگو برای بیان اینکه چه کسی هستند استفاده می کنند. رنگ در سطح اولیه کار می کند و احساسات خاصی را در مغز بیننده نشان می دهد. حتی قبل از اینکه کسی نگاه دقیق‌تری به لوگو بیندازد یا نام کسب‌وکار شما را بشنود، بر اساس پالت رنگ لوگوی شما استنباط می‌کند که شما کی هستید و چه کاری انجام می‌دهید.
در ترکیب رنگ های لوگو، رنگ های جداگانه با هم کار می کنند تا برندها را به یاد ماندنی کنند. هنگامی که در حال طراحی یک لوگو هستید، رنگ هایی که انتخاب می کنید برای موفقیت آن و در نتیجه موفقیت برند شما بسیار مهم است. در اینجا همه نکات طراحی لوگو برای استفاده از ترکیب رنگ های مختلف را بدانید.
 
رنگ چه کار می کند؟رنگ ها سخت کوش هستند. آنها داستان می گویند، حالات روحی را منتقل می کنند، با نقاط قیمتی ارتباط برقرار می کنند و ایده ها را به هم متصل می کنند.
 
از نظر زیبایی شناختی، رنگ می تواند نقش های مختلفی را در طراحی لوگو ایفا کند. می‌توانید از رنگ برای تقویت عناصر طراحی یا تنظیم یک لحن استفاده کنید، می‌توانید رنگ را به نقطه کانونی تبدیل کنید یا آن را در پس‌زمینه نگه دارید.
 
گاهی اوقات، استفاده از رنگ مشکی می تواند رنگ های دیگر را در یک لوگو برجسته کند. در سایر لوگوها، مشکی رویداد اصلی است.
 
رنگ احساسات را برمی انگیزد. بر اساس فرهنگ، سنت ها و حتی تکامل خود ما، هر رنگ دارای پیوندهای روانشناختی عمیقی است. به عنوان مثال، رنگ زرد دوستی را تداعی می کند، در حالی که قهوه ای ناهموارتر و طبیعی تر است.
رنگ‌ها همه کار را انجام می‌دهند - و آن را در یک لحظه انجام می‌دهند. به همین دلیل مهم است که همه گزینه های رنگی خود را بررسی کنید و ترکیب مناسبی را برای لوگوی خود انتخاب کنید. در اینجا با مبانی تئوری رنگ بیشتر آشنا شوید.
 
به چند رنگ لوگو نیاز دارم؟
هیچ قانون مشخصی در مورد اینکه چند رنگ باید در لوگوی خود استفاده کنید وجود ندارد. ممکن است فقط به یک یا دو مورد نیاز داشته باشید. اینکه به چه تعداد رنگ نیاز دارید بستگی به این دارد که لوگوی شما برای برند شما چه بگوید.
 
اکثر لوگوها از دو یا سه رنگ مجزا استفاده می کنند. به طور معمول، این یک رنگ اصلی و یک یا دو رنگ برجسته است تا به لوگو ابعاد بیشتری بدهد و تمام شخصیت برند را به نمایش بگذارد.
شما لوگوهای بزرگی را دیده اید که فقط از یک رنگ استفاده می کنند. گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز دارید به معنای واقعی کلمه فقط یک رنگ یا چند رنگ مختلف از همان رنگ است. در مواقع دیگر، منطقی است که از یک پالت رنگ گسترده تر برای بیان داستان برند خود به صورت بصری استفاده کنید.
 
24 ترکیب رنگی الهام بخش از لوگو
 
ترکیب رنگ های برجسته لوگو
رنگ های بسیار اشباع شده بهترین راه برای افزودن انرژی و زندگی به طراحی لوگوی شما و ساختن یک برند جسورانه عالی است.
 
قرمز، نارنجی و مشکی
دلیلی وجود دارد که چرا رنگ قرمز برای لوگوهای تیم های ورزشی بسیار محبوب است - پر از انرژی است! می خواهید با رنگ فریاد بزنید؟ نارنجی روشن و قرمز تند را جفت کنید.
آبی و طلایی
با این حال، رنگ‌های گرم تنها رنگ‌های پررنگ نیستند. یک لوگوی با کنتراست بالا اغلب یک لوگو پررنگ است، مانند لوگویی که طلایی درخشان را در مقابل آبی یخی قرار می دهد.
 
بنفش و زرد
یکی دیگر از ترکیب رنگ های رایگان، بنفش و زرد، یک تیم درخشان و رنگارنگ عالی ایجاد می کند.
 
ترکیب رنگ های لوگوی "یکسان به نظر".
برخی از مارک ها ترکیب رنگی را انتخاب می کنند که به معنای واقعی کلمه شبیه چیزهایی هستند. یک روش رایج برای استفاده از رنگ‌هایی مانند این، دادن رنگ‌های خاصی به اشکال انتزاعی است که نشان دهنده چیزی است که به بیننده نشان می‌دهد، مانند قیچی‌های آبی برای نشان دادن آب یا نقاط رنگی رنگی برای نماد مردم.
 
نارنجی پررنگ، فیروزه ای و سرمه ای
نارنجی مایل به قرمز روشن همراه با سایه‌های آبی مانند فیروزه‌ای و سرمه‌ای، ترکیب رنگی مکملی است که مطمئناً متمایز خواهد شد. فوراً خاطرات دریا و غروب خورشید را تداعی می کند و به طور همزمان احساس گرما و طراوت می کند.
سبز و قهوه ای طبیعی
همچنین می‌توان از یک ترکیب رنگ واقعی برای ارتباط با آنچه که یک نام تجاری انجام می‌دهد استفاده کرد، زمانی که نام آن مشخص نیست، به همین دلیل است که بسیاری از آرم‌های باغ سبز و محوطه‌سازی را می‌بینید.
 
نارنجی، زرد و قرمز
این شیب پر جنب و جوش و سه رنگ از رنگ های گرم، غروب، گرما یا آتش را به خوبی تداعی می کند.
 
ترکیب رنگ آرام لوگو
با افزودن رنگ سفید به رنگ خالص، رنگ‌های روشن‌تر را کاهش دهید و تنوعی ملایم و پاستلی ایجاد کنید که به عنوان ته رنگ شناخته می‌شود. خاکستری و آبی نیز عالی عمل می کنند.
 
آبی سرمه ای و صورتی روشن
این ترکیب بر نور آرام سحر تأکید دارد. هر دو رنگ گرم و سرد می توانند بخشی از یک پالت رنگی آرام باشند، جایی که نکته کلیدی استفاده از رنگ هایی است که با هم ترکیب می شوند، نه کنتراست بالا.
 
سایه های سبز و آبی
ترکیب سایه‌های مختلف سبز و آبی در لوگوی شما اثری آرام‌بخش دارد و برای برندهایی که می‌خواهند مشتریان خود را راحت کنند عالی عمل می‌کند.
 
بنفش روشن و بژ
بنفش تصویر کاملی از آرامش است. اگر به دنبال رنگ اصلی عالی برای ایجاد یک پالت آرام در اطراف هستید، با رنگ بنفش اشتباه نکنید.
 
ترکیب رنگ طبیعی لوگو
با طرح های رنگی که زیبایی زمین را تداعی می کند، جادوی طبیعت را به تصویر بکشید. رنگ های زمینی الهام گرفته از جنگل و باغ عالی کار می کنند، اما از کشف فراتر از آن نترسید! به عنوان مثال، ترکیبی از سینا سوخته و زرد می‌تواند یک پالت طبیعت داغ با الهام از بیابان ایجاد کند و آبی تیره با سایه‌های نقره‌ای و سفید می‌تواند مانند یک سفر در سراسر دایره قطب شمال باشد. اگر می‌خواهید لوگوی شما شبیه یک محیط طبیعی خاص باشد، عکسی از آن تنظیمات بگیرید و برجسته‌ترین رنگ‌های آن را انتخاب کنید.
 
رنگ های زمینی سنتی
رنگ های زمینی غیر سنتی
زمینی نباید خسته کننده باشد! سعی کنید از رنگ های زمینی کمتر «سنتی» در لوگوی خود استفاده کنید. رنگ‌های صورتی، قرمز و زرد می‌توانند این تعادل را بین پویا و زمین ایجاد کنند.
 
 
آبی، سبز و خرمایی
با آوردن رنگ های آبی خنک به لوگوی خود، کلاه خود را به آسمان صاف و اقیانوس های کریستالی نوک کنید. برای ترکیبی عالی، آن را با رنگ سبز ست کنید.
 
ترکیب رنگ های سرگرم کننده لوگو
غریب + رنگارنگ = سرگرم کننده. اگر مطمئن نیستید که طرح رنگ شما "سرگرم کننده" است یا خیر، از خود بپرسید که آیا آن رنگ ها را در مغازه شیرینی فروشی پیدا می کنید. رنگ‌های روشن، گرم و متضاد، مانند رنگ‌های نئونی و «غیرطبیعی» مانند صورتی، بنفش و سبز لیمویی بسیار سرگرم‌کننده هستند.
  • ۰۱/۰۴/۲۹
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی