طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰

لوگوموشن چیست؟

فناوری‌های دیجیتال به نوآوری‌ها ادامه می‌دهند، بنابراین زمینه طراحی به سرعت تکامل می‌یابد. یک روند دیگری را تغییر می دهد و طراحان باید با تکنیک ها و دستورالعمل های مدرن همگام باشند.
طراحی لوگو متحرک یکی از ترندهای پیشرو امسال نامیده شد. عناصر متحرک با ارائه راه حل های نوآورانه و جدید به بخش اصلی طراحی قدرتمند تبدیل شده اند. این انیمیشن برای اجزای مختلف رابط کاربری یک محصول دیجیتال و همچنین برای هر ماده گرافیکی دیگری اعمال می شود.
 
لوگوموشن دارایی محبوب بازاریابی و هویت برند است. طراحان حرکت، لوگوهای ثابت را به چیزی جدید و منحصر به فرد تبدیل می کنند. امروزه بسیاری از برندها به اشتراک گذاری نسخه متحرک لوگوها با جهان ادامه می دهند. اما چرا شرکت ها روی انیمیشن لوگو سرمایه گذاری می کنند؟ بیایید دریابیم که یک لوگوموشن چه سودی می تواند برای یک برند به همراه داشته باشد و در کجا می توان از آن استفاده کرد.

لوگوموشن چیست؟

لوگو مانند قلب هویت یک برند است. شخصیت یک شرکت یا یک محصول را نشان می دهد و نقش مهمی در استراتژی برندسازی دارد. یک لوگوی قدرتمند می تواند ارتباط با مخاطب هدف را ایجاد کند و همچنین داستان یک برند را بازگو کند. اگر طراحان گرافیک کار خود را به درستی انجام دهند، یک لوگو یک تصویر برند موثر ایجاد می کند که به عنوان پایه و اساس یک استراتژی بازاریابی موفق عمل می کند.
 
عصر طراحی گرافیک استاتیک و متمرکز بر چاپ گذشته است. فناوری مدرن فرصت های بزرگی را باز می کند و متخصصان باید از آن بهره ببرند. برای آوردن نفس تازه به لوگو، کارشناسان طراحی تصمیم گرفتند کمی حرکت اضافه کنند.
 
سطح انیمیشن می تواند از حرکات ساده تا ارائه کامل ویدیوی کوتاه متفاوت باشد. یک شرکت و طراحان با توجه به اهداف تجاری و همچنین نوع شخصیتی که می خواهند به مشتریان نشان دهند، توافق می کنند که چه نوع انیمیشنی را انتخاب کنند و چه مدت طول خواهد کشید.
 
امروزه ابزارهایی که به ایجاد گرافیک متحرک کمک می کنند در دسترس هستند. حتی بیشتر، آنها به اندازه کافی واضح هستند که بتوان از آنها استفاده کرد، بنابراین طراحان گرافیک اغلب به تنهایی انیمیشن ایجاد می کنند. با این حال، اگر یک نام تجاری به یک ویدیوی پیچیده نیاز دارد، ممکن است خوب باشد که به متخصصان حوزه طراحی حرکت نزدیک شوید.

چرا یک برند به لوگوموشن نیاز دارد؟

به محض اینکه روند انیمیشن لوگو جای خود را گرفت، بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک با طراحان تماس گرفتند. اما چرا اینقدر سریع محبوب می شود؟
 
لوگوموشن روشی مدرن و پویا برای ارائه یک برند است. می تواند شخصیت شرکت را نشان دهد و پیام خاصی را برای جذب مشتری منتقل کند. علاوه بر این، راه خوبی برای متمایز شدن از رقبا است زیرا یک لوگوموشن اصالت را تضمین می کند. بیایید لیستی از مزایایی که یک لوگوموشن برای یک برند به ارمغان می آورد را ببینیم.
 
یک تصویر اصلی
بر کسی پوشیده نیست که برخی از برندها لوگوهای مشابهی دارند و حتی بیشتر، گاهی اوقات می توانند رقیب یکدیگر باشند. ممکن است این اتفاق از روی عمد نباشد، بلکه فقط به این دلیل است که برندها مجبور هستند برخی از عناصر شناسایی را در یک لوگو اعمال کنند که نشان دهنده خدمات آنها باشد.
 
برای اینکه یک لوگو منحصر به فرد باشد، طراحان می توانند کمی حرکت اضافه کنند. یک لوگوموشن اجازه می دهد تا تخیل از کنترل خارج شود. گرافیک اصلی همراه با جلوه های بصری مختلف روشی منحصر به فرد برای درک لوگو ایجاد می کند.
 
آگاهی از برند بالاتر
بسیاری از کارشناسان می گویند که تصاویر پویا و همچنین محتوای ویدیویی، بهتر از استاتیک درک می شوند، به این معنی که به راحتی قابل یادآوری هستند. یک لوگوموشن قدرتمند با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار می کند و توجه آنها را به طور موثر جلب می کند. برخی از انیمیشن ها می توانند تا 10 ثانیه دوام داشته باشند که در مقایسه با یک نگاه کوتاه به تصویر ایستا، شانس به خاطر سپردن را افزایش می دهد.
 
اولین برداشت دلپذیر
اولین برداشت تاثیر زیادی بر نحوه دید مردم از یک محصول دارد. فقط چند ثانیه طول می کشد تا تصمیم بگیریم چیزی را دوست داریم یا نه. از آنجایی که یک لوگو اولین نماینده یک نام تجاری است، باید تاثیر اولیه خوبی بر مشتریان بالقوه بگذارد. یک لوگوموشن اصلی راه خوبی برای غافلگیری افراد و افزایش شانس یادآوری برند شما است. اولین برداشت مثبت به جلب علاقه کاربران کمک می کند.
احساسات را برانگیخت
مردم ایده های تازه و غیرعادی را دوست دارند و یک لوگوموشن راه خوبی برای غافلگیری آنهاست. یک انیمیشن لوگوی موثر می تواند محرکی برای هیجان، شادی و فتنه باشد. اگر یک لوگو بتواند برخی از احساسات مثبت را برای مخاطبین هدف به ارمغان بیاورد، شانس زیادی وجود دارد که آنها یک برند را به خاطر بسپارند و آن را با چیزی خوشایند مرتبط کنند.
 
 
داستان سرایی بهتر
یک لوگوموشن می تواند به بخشی از فرآیند داستان گویی تبدیل شود. یک انیمیشن می تواند توضیح دقیق تری از ماهیت یک کسب و کار بدهد تا یک لوگوی ایستا. این به عنوان یک ویدیوی کوتاه کار می کند که داستانی منحصر به فرد از یک محصول یا یک شرکت را بیان می کند. محتوای ویدیویی می تواند به راحتی با بینندگان ارتباط عاطفی برقرار کند. علاوه بر این، ویدئو را می توان در سراسر وب به اشتراک گذاشت که به این معنی است که افراد بیشتری می توانند یک لوگو را ببینند.
 
حرفه ای بودن شرکت
مشتریان ممکن است در زمینه بازاریابی متخصص نباشند، اما می دانند که چه چیزی در حال پیشرفت است. بسیاری از شرکت های معروف از جمله گوگل قبلاً نسخه های متحرک لوگوهای خود را خریداری کرده اند و با افتخار آن را با تمام دنیا به اشتراک می گذارند. به همین دلیل است که وقتی یک برند نشان می‌دهد که با نوآوری‌ها همگام است، مردم آن‌ها را حرفه‌ای واقعی می‌بینند.
محل استفاده از لوگوی متحرک
محتوای ویدیویی تمام فضای دیجیتال را هدف قرار می دهد و می تواند در موارد مختلف با اهداف مختلف اعمال شود. بیایید ببینیم آنها چه هستند.
 
شبکه های اجتماعی
امروزه شبکه های اجتماعی یکی از بسترهای اصلی برای تبلیغ محصولات هستند. مردم زمان زیادی را صرف گشت و گذار در اینترنت و برقراری ارتباط در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و پینترست می کنند. محتوای ویدیویی یک ابزار بازاریابی موثر است که به راحتی به اشتراک گذاشته می شود و می توان آن را به سرعت در میان سایر محتواها یافت. علاوه بر این، لوگوهای متحرک را می توان به GIF تبدیل کرد که به مواد مؤثر برای پست های اجتماعی تبدیل می شود، بنابراین می توان آنها را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.
 
وب سایت شرکت
وب سایت ها مانند یک CV برای یک شرکت هستند. این حیاتی است که مطمئن شوید یک وب سایت به طور موثر کار می کند. یک لوگوموشن می تواند تصویر سایت را بهبود بخشد و همچنین سئو آن (بهینه سازی موتور جستجو) را افزایش دهد. بازدیدکنندگان انیمیشن لوگو را تماشا می کنند و با این کار زمان بیشتری را در یک صفحه می گذرانند. این شاخص تاثیر زیادی بر رتبه وب سایت در نتایج جستجو دارد.
 
ارائه ها
چهره‌های عمومی اغلب باید ارائه‌های متفاوتی را برگزار کنند، چه نمایش محصول یا یک جلسه تجاری. با قرار دادن لوگوموشن در اسلایدها، می توانید عنصر اصالت و خلاقیت را به ارائه اضافه کنید.
 
ویدیوهای تبلیغاتی
در مقاله های قبلی خود نقش ویدئوی تبلیغاتی را در کسب و کار شرح دادیم و گفتیم که بسیاری از شرکت ها از این ابزار بازاریابی سود می برند. بنابراین، چرا یک ویدیوی تبلیغاتی را با یک لوگوموشن اصلی صیقل نمی دهیم؟ این ترکیب می تواند وظایف تجاری و بازاریابی خاصی را انجام دهد.
 
یه نصیحت
همانطور که می بینیم، لوگوموشن اغلب به عنوان یک ابزار تبلیغاتی موثر استفاده می شود. این به افزایش خاطره‌انگیز بودن، آگاهی از برند، بهبود داستان سرایی و ایجاد یک تصویر اصلی برای یک برند کمک می‌کند. برای اینکه آن را کارآمد کنید، عوامل زیر را فراموش نکنید.
 
قبل از ایجاد یک انیمیشن لوگو، اهداف تجاری شرکت را تجزیه و تحلیل کنید و به شخصیتی که یک برند نشان می دهد فکر کنید.
تحقیقات کاربر را انجام دهید. انیمیشن لوگو باید بر اساس ترجیحات کاربران باشد.
سعی کنید کاربران را شگفت زده کنید. به این ترتیب یک انیمیشن بسازید تا نتیجه نهایی در ثانیه اول غیرقابل پیش بینی باشد.
آن را کوتاه نگه دارید. سعی کنید از روی لوگو فیلم پیچیده ای نسازید. توصیه می شود کمتر از 10 ثانیه بمانید.
 
 
  • ۰۱/۰۶/۰۷
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی