طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰

بریف طراحی لوگو

بریف طراحی لوگو به طراحان می گوید که چه نوع لوگویی را با تمام جزئیات لازم و اطلاعات پس زمینه طراحی کنند. نوشتن این توضیحات طراحی لوگو اولین قدم برای بدست آوردن لوگوی عالی برای برند شماست.
 
اگر قبلاً هرگز آن را انجام نداده اید، ممکن است ندانید که چگونه یک خلاصه طراحی لوگو بنویسید، اما آنها برای یک طراح برای ارائه آنچه شما به دنبال آن هستید کاملاً ضروری هستند. هرچه بریف طراحی شما بهتر باشد، برای طراح راحت‌تر می‌تواند به نتیجه برسد. بنابراین در زیر، همه چیزهایی را که برای تهیه خلاصه طراحی خود نیاز دارید در 3 مرحله ضروری و آسان توضیح می دهیم.
نمونه طراحی لوگو آرمکده را در این لینک مشاهده کنید.
 
بریف طراحی لوگو چیست؟
خلاصه طراحی لوگو سندی است که حاوی تمام جزئیات مهم در مورد پروژه طراحی لوگو است. توسط کسب و کار، مالک یا شرکت نوشته یا تکمیل شده و به طراح تحویل داده می شود تا آنها دقیقا بدانند چه نوع لوگویی را باید بسازند.
با بهترین شرکت طراحی لوگو در این مقاله آشنا شوید.
بریف های طراحی لوگو در اشکال مختلفی وجود دارند. گاهی اوقات آنها فقط مجموعه‌ای از یادداشت‌ها و ایده‌ها هستند، گاهی اوقات حاوی جزئیات کوچکی مانند سایه‌های رنگی خاص یا طرح‌های خشن هستند - مهم‌ترین چیز این است که نکته به وضوح منتقل شود و همه اطلاعات وجود داشته باشد.
هیچ الزامی برای اینکه یک خلاصه طراحی لوگو به چه مقدار یا چه مقدار اطلاعات کمی نیاز دارد وجود ندارد، اما هرچه جزئیات بیشتری را وارد کنید، طراح به چشم انداز شما نزدیکتر خواهد شد. بنابراین برای اطمینان از اینکه چیزی را از دست ندهید، در اینجا 3 مرحله برای ایجاد خلاصه طراحی لوگوی عالی آورده شده است.
 
بریف 3 مرحله برای طراحی لوگوی عالی
اطلاعات کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید
سبک لوگوی خود را مشخص کنید
زمان و بودجه خود را روشن کنید
 
1. اطلاعات کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید
-
اول از همه، خلاصه طراحی لوگوی شما باید شامل اصول اولیه کسب و کار شما باشد. به طور طبیعی، این شامل اصول اولیه ای مانند نام شرکت، صنعت، شعار و مکان است، اما چیزهای بیشتری از آن وجود دارد.
 
همه چیز از محصول و مخاطب هدف گرفته تا ارزش ها و اهداف
یک طراح باید بداند که یک شرکت چگونه کار می کند، با چه کسی صحبت می کند و ارزش های آنها چیست. رساندن این اطلاعات به طراح برای ایجاد یک خلاصه طراحی لوگو که بهترین نشان دهنده برند شما باشد، کلیدی است.
 
به توضیح برخی اطلاعات اولیه در مورد شرکت شما مانند نام و صنعت کمک می کند، اما همچنین برخی از جزئیات داخلی مانند روش های تولید، جایی که محصولات/مواد خود را از کجا تهیه می کنید و غیره. به عنوان مثال، اگر فقط از مواد ارگانیک استفاده می کنید، ممکن است طراح شما الهام بخش باشد یک سبک بصری طبیعت گرایانه را در لوگوی خود بگنجانید - اما فقط در صورتی که آشکارا نحوه عملکرد کسب و کار خود را بیان کنید.
 
به اشتراک گذاشتن تمام اطلاعات کلیدی از جمله اهداف و جاه طلبی ها با طراح خود می تواند به آنها کمک کند تا بفهمند شما چه کسی هستید و به عنوان یک کسب و کار می خواهید به آن دست یابید.
 
شخصیت برند
اطلاعات تجاری همچنین شامل برند و شخصیت برند می شود. ارزش های برند تاثیر مستقیمی بر سبک های لوگو دارد. یک برند جدی و حرفه ای به نوعی لوگوی متفاوت از یک برند بازیگوشتر و معمولی می خواهد. عناصر طراحی گرافیکی مانند رنگ‌ها، شکل‌ها و تایپوگرافی همگی حالت‌ها و مفاهیم متمایز دارند، بنابراین داشتن شخصیت برند قوی به طراحان کمک می‌کند تا جلوه‌های بصری را بهینه کنند.
اگر هنوز شخصیت برند خود را تثبیت نکرده اید، راهنمای ما در مورد چگونگی ایجاد یک شخصیت برند قوی را بخوانید تا بدانید که جزئیات برند را باید در خلاصه طراحی لوگوی خود لحاظ کنید.
 
2. سبک لوگوی خود را تعریف کنید
-
بسیاری از کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند که به طراح اجازه دهند درباره جزئیات خلاقانه تصمیم‌گیری کند، اما همچنان باید یک جهت کلی ارائه دهند تا طراح را در مسیر خود نگه دارند. حتی اگر می خواهید طراح شما پیش قدم شود، باید به برخی موارد به عنوان حداقل نیاز اشاره کرد. و اگر ایده خاصی در ذهن دارید، می‌خواهید تا جایی که می‌توانید جزئیات را در آن بگنجانید.
 
نوع لوگو
برای شروع، نوع لوگوی مورد نظر خود را در خلاصه طراحی خود ذکر کنید. ما قبلاً در مورد 7 نوع لوگو صحبت کرده ایم، اما اگر با آنها آشنا نیستید، در اینجا خلاصه ای سریع آورده شده است:
 
Abstract - یک تصویر غیر توصیفی، مانند یک شکل عمومی
طلسم - شخصیتی که به عنوان نماینده برند شما عمل می کند
ترکیب - ترکیبی از انواع مختلف لوگو، مانند یک لوگوی تصویری با یک علامت کلمه روی آن
نشان - نشان‌ها، مهرها یا نشان‌ها به سبک لوگوی تاریخی
علامت حروف (تک نگاره) - حروف اول یا مخفف نام شرکت شما در تایپوگرافی سبک
تصویری (نماد) - تصویر، نماد یا نماد متمایز با شکل قابل تشخیص
علامت کلمه (لوگوتایپ) - نام شرکت شما که با تایپوگرافی تلطیف شده نوشته شده است
سبک طراحی
حتی زمانی که می دانید لوگوی شما باید چه باشد، باز هم باید به سبک مورد نظر خود جهت دهید. سبک هنری می تواند تفسیر لوگوی شما را به شدت تغییر دهد - تونی ببر را تصور کنید که به سبکی رنده دار و واقعی ترسیم شده است.
 
برای طراحان مفید است اگر توجه داشته باشید که چه سبکی را می خواهید انتخاب کنید تا بعداً مجبور نباشند آن را تغییر دهند. تعداد نامحدودی از سبک‌های هنری برای انتخاب وجود دارد، اما اگر در تصمیم‌گیری مشکل دارید، می‌توانید آن را به برخی از سبک‌های رایجی که در راهنمای خود در مورد نحوه طراحی لوگو مورد بحث قرار دادیم محدود کنید:
 
کلاسیک - با گرایش به ساده و انتزاعی، یک لوگوی کلاسیک یک شرط مطمئن برای هر صنعتی است
یکپارچهسازی با سیستمعامل / قدیمی - استفاده از زیبایی‌شناسی قدیمی‌تر برای نوستالژی مردم جذاب است
مدرن و مینیمالیستی – مینیمالیسم با دیگر نکات مدرن، فضایی از پیچیدگی را اضافه می کند تا شرکت شما را پیشرفته جلوه دهد.
سرگرم کننده و عجیب - استفاده از کارتون، رنگ های روشن و طنز برای گروه های جوان و غریب جذاب است.
دست ساز - با استفاده از طرح های خشن، این سبک مفاهیم کیفیت را اضافه می کند، به خصوص زمانی که با سبک های دیگر مانند یکپارچهسازی با سیستمعامل یا عجیب و غریب جفت شود.
شما همچنین باید رنگ های لوگوی خود (یا به طور کلی نام تجاری خود را اگر هنوز تصمیم نگرفته اید) انتخاب کنید. بر اساس تئوری رنگ، رنگ های لوگو دارای معانی قابل توجهی هستند، به عنوان مثال. قرمز برای اشتیاق و فوریت، آبی برای اعتماد و استقبال، و غیره. راهنمای ما برای معانی رنگ لوگو را بخوانید تا بیشتر بدانید.
 
الهام و مثال
اگر بیان احساسات یا فضای انتزاعی برای برند و لوگوی خود چالش برانگیز است، تنها نیستید. مشخص کردن احساسات پشت یک لوگو می تواند دشوار یا حتی خسته کننده باشد. برای کمک، می توانید یک تابلوی خلق و خو یا نمونه های الهام بخش را در خلاصه طراحی لوگو خود قرار دهید.
 
در اینجا می‌توانید آرم‌هایی را که دیده‌اید که دوست دارید یا سبک‌های لوگوی متناسب با برندتان را وارد کنید. این یک راه عالی برای ارائه ایده به طراح شما در مورد چیزی است که باید از آن تقلید کند. به همین ترتیب، تابلوهای خلق و خوی می توانند به شما کمک کنند تا زمانی که کلمات شما را ناکام می گذارند، دیدگاه خود را بیان کنید، به خصوص زمانی که می خواهید فضای خاصی را ثبت کنید. اینها ابزارهای عالی برای کمک به بیان بصری آنچه به دنبال آن هستید در خلاصه طراحی لوگوی خود هستند.
 
باید ها و نباید ها
اگرچه اختیاری است، اما شامل فهرستی از بایدها و نبایدها می تواند به چیزهایی اشاره کند که قبلاً می دانید می خواهید یا نمی خواهید در طراحی لوگو. برای مثال، اگر می‌دانید که رنگ‌ها، تن‌ها یا رنگ‌های خاصی را نمی‌خواهید، می‌توانید بگویید «از قرمز به عنوان رنگ اصلی استفاده کنید، اما از رنگ‌های روشن اجتناب کنید» یا اگر می‌خواهید تصویری از یک سگ داشته باشید، می‌توانید بگویید «استفاده کنید». تنها بازنمایی ساده از تصاویر سگ. این بهترین کار را در ارتباط با یک خلاصه کامل انجام می دهد، نه جایگزین کردن آن.
 
این به ایجاد یک پایه قوی‌تر در خلاصه طراحی لوگوی شما کمک می‌کند تا طراحان شما طرح‌های خود را بر اساس آن بنا کنند.
 
3. زمان و بودجه را روشن کنید
در برخی موارد، خلاصه طراحی لوگوی شما باید به تجارت بازگردد. هر خلاصه طراحی لوگو باید جزئیات فنی چیدمان شما، به ویژه چارچوب زمانی و بودجه را مشخص کند.
دوره زمانی
برخی از پروژه های طراحی لوگو ماه ها طول می کشد در حالی که برخی دیگر فقط ساعت ها طول می کشد. طراحان می‌توانند در محدوده‌های زمانی مختلفی کار کنند، اما اگر از قبل موعد مقرر را مشخص نکرده‌اید، انتظار نداشته باشید که ضرب‌الاجل‌های شما را رعایت کنند.
 
یک خلاصه طراحی لوگو خوب به وضوح چارچوب زمانی ایده‌آل برای پروژه، از جمله مهلت‌ها، نشانگرها و مراحل تجدیدنظر را بیان می‌کند. طراحان باید زمان خود را بر این اساس تخصیص دهند، بنابراین ارائه یک نقشه راه قطعی از همان ابتدا به آنها کمک می کند زمان خود را به بهترین نحو برنامه ریزی کنند.
 
اگر می‌خواهید از همان ابتدا به یک بازه زمانی مشخص متعهد شوید، جایگزین را در نظر بگیرید. مهلت های از دست رفته و سردرگمی در مورد سررسید می تواند پروژه ها را به تاخیر بیندازد و هزینه ها را تشدید کند. بهتر است فقط از ابتدا تمام تاریخ‌های لازم را مشخص کنید و اگر زمانش فرا رسید، می‌توانید با برنامه‌های افزودنی مقابله کنید.
 
بودجه
شما همچنین می خواهید تمام تصمیمات پرداخت را در خلاصه طراحی لوگو خود محکم کنید. مطمئناً بحث در مورد پول می‌تواند ناخوشایند باشد، اما نه به اندازه اعتراض در پرداخت یا سوزاندن یک پل، زیرا برخی از جزئیات مالی را نادیده گرفته‌اید.
 
مشخص کنید که آیا با پرداخت هزینه پایه یا نرخ ساعتی راحت هستید (یا در صورت تمایل به هر یک از آنها). نترسید که از طراح برای برآورد نرخ ساعتی بپرسید. اگر برای اولین بار است که کار طراحی را برون سپاری می کنید، ممکن است مذاکره با قیمت منصفانه دشوار باشد، بنابراین به راهنمای ما در مورد هزینه طراحی لوگو نگاهی بیندازید تا کورکورانه وارد مذاکره نشوید.
 
چک لیست برای نوشتن خلاصه کامل طراحی لوگو
-
برای نوشتن توضیحات طراحی لوگوی خود آماده اید؟ در اینجا یک چک لیست سریع از تمام نکاتی است که به آن پرداختیم، بنابراین مطمئن باشید چیزی را از دست ندهید.
اطلاعات ضروری کسب و کار - نام، صنعت، آدرس، شعار و غیره.
اطلاعات مفید کسب و کار - هر گونه اطلاعات ثانویه در مورد کسب و کار شما که به طراحان کمک می کند تا درک درستی از شرکت شما داشته باشند، مانند منبع محصول، مواد، ارزش های برند، بیانیه های ماموریت و غیره.
شخصیت برند - ویژگی های شخصیتی برای برند شما که باید در لوگوی شما به تصویر کشیده شود
نوع لوگو - کدام یک از 7 نوع لوگو را می خواهید
طرح رنگ - کدام رنگ ها را در لوگوی خود می خواهید
سبک هنری - چه سبکی را دوست دارید؟ کارتونی، مصور، فوتورئالیستی، علمی تخیلی و غیره
روندهای فعلی - آیا می خواهید گرایش های لوگوی فعلی را بگنجانید؟
مثال‌های الهام‌بخش - لوگوهای دیگری را که دوست دارید یا تابلوهای خلق و خوی را برای الهام گرفتن در نظر بگیرید
بایدها و نبایدها - فهرستی از تمام کارهایی که می دانید انجام می دهید یا نمی خواهید در لوگوی خود ایجاد کنید
چارچوب زمانی - فهرست ضرب الاجل ضروری و مراحل طراحی برای پروژه
بودجه - غرامت و نحوه پرداخت کار طراحی را مشخص کنید
 
  • ۰۱/۰۶/۱۲
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی