در مقاله قبل درباره سه مرحله اول از طراحی لوگو با شما سخن گفتیم. امروز نیز در ادامه این مقاله به بررسی سه گام اساسی دیگر در طراحی لوگو حرفه ای خواهیم پرداخت.
لوگوی خود را بسازید: نمونه هایی از 7 نوع لوگو
7 نمونه لوگو همراه با مثال.
همچنین درک تمام خصوصیات لوگوی مجزا و نحوه تعامل آنها با یکدیگر مفید است. رنگ، شکل و تایپوگرافی موارد اصلی هستند، اما شما باید اندازه ها، لحن و سیگنال های کسب و کار خاص خود را نیز در نظر بگیرید (به عنوان مثال، یک نابودگر ممکن است بخواهد حشرات را در لوگوی خود قرار دهد تا مردم بدانند شرکتشان چه می کند).
علاوه بر این، چند جنبه دیگر برای آناتومی یک لوگو وجود دارد. ویژگی هایی مانند شعارها، تاریخ تاسیس یا فریم ها همگی می توانند آن چیزی خاص را به لوگو اضافه کنند، حتی اگر آنها اختیاری باشند.
به همین ترتیب، فضای منفی لوگو یا فضای خالی اطراف و بین عناصر بصری نیز تأثیر زیادی می گذارد. برای یک چیز، اضافه کردن فضای منفی در اطراف یک عنصر باعث می شود که آن را بیشتر به چشم بیاورید، این یک تکنیک مفید است اگر می خواهید توجه را به قسمت خاصی بیشتر از بقیه جلب کنید. می توانید از فضای منفی برای ایجاد معانی پنهان ظریف مانند فلش مخفی بین E و X در لوگوی FedEx استفاده کنید.
در نهایت، برخی از اشتباهات رایج طراحی لوگو که در راهنمای طراحی لوگوی بد ما ذکر شده است را مرور کنید تا بدانید از چه چیزهایی باید اجتناب کنید. این اشتباهات برای اولین بار طراحان لوگو و حرفه ای های کسب و کار بدون تجربه طراحی معمول است، بنابراین آماده شدن برای آنها به شما کمک می کند.
4. ببینید آیا روند فعلی لوگو برای شما جذاب است یا خیر
یکی دیگر از جنبه های کلیدی طراحی لوگو، به روز بودن در روند طراحی است. از آنجایی که سلیقههای زیباییشناختی در طول زمان تغییر میکند، مهم است که با روندهای طراحی به روز بمانید تا مدرن به نظر برسید، یا حداقل از قدیمی به نظر نرسیدن خودداری کنید.
لوگوی اصلی 1964 Doritos را با استفاده از سبک های زیبایی شناسی زمان خود در نظر بگیرید. دلیلی وجود دارد که لوگوها هر چند سال یک بار به روز می شوند - با ظهور سبک ها و روندهای جدید، سبک های قدیمی باعث می شود که لوگو قدیمی به نظر برسد و مشتریانی را که چیزی مدرن تر را ترجیح می دهند دور می کند.
لوگوی خود را بسازید: آرم Doritos از سال 1964 و اکنون
لوگوی اصلی Doritos (1964) از ظاهری معمولی دهه 60 با حروف مسدود شده و مبهم استفاده می کند. لوگوی فعلی بسیار مدرنتر به نظر میرسد، اما به مرور زمان نیز قدیمی به نظر میرسد.
روندهای لوگو حول این است که چه نوع تصاویری در یک زمان معین محبوب هستند. رنگهای خاصی مانند سبکهای خاص، مانند تصاویر طراحی شده با دست یا شبکههای آیندهنگر، وارد مد میشوند و از مد خارج میشوند. با این حال، نکته در مورد روندها این است که آنها همیشه برای هر برندی اعمال نمی شوند. دقت داشته باشید که کدام روندها را در لوگوی خود بگنجانید و کدام را نادیده بگیرید.
قبل از شروع طراحی لوگوی خود، به روندهای فعلی طراحی لوگو نگاهی بیندازید تا ببینید آیا می خواهید از آنها برای لوگوی خود استفاده کنید یا خیر. علاوه بر این، مطمئن شوید که هر چند سال یک بار روند طراحی لوگو را بررسی کنید و در صورت لزوم طراحی مجدد لوگو را تکمیل کنید. اگر هیچ یک از روندها جذاب به نظر نمی رسد، خوب است که یک سبک طراحی لوگوی کلاسیک و جاودانه برای برند خود در نظر بگیرید.
5. نرم افزار طراحی مناسب را پیدا کنید
جدا از تصمیمات خلاقانه، شما همچنین باید نرم افزار طراحی مناسب را برای استفاده انتخاب کنید. هر نرم افزار با افراد مختلف با نیازهای متفاوت هماهنگ شده است، نه اینکه به سطوح مهارت های مختلف اشاره کنیم. هیچ "یکی از بهترین نرم افزارها" وجود ندارد و بهترین نرم افزار برای شما به سبک شما بستگی دارد.
ابتدا، قابلیت استفاده یا آسان یا راحت بودن کار با آن را در نظر بگیرید. نرم افزارهای سطح حرفه ای دارای منحنی های یادگیری بزرگی هستند که سال ها طول می کشد تا به آنها تسلط یابد، در حالی که سازندگان لوگوی آنلاین کوچکتر به خودی خود توضیح می دهند، اگرچه فاقد ویژگی های غنی نرم افزارهای پیشرفته هستند. قابلیت استفاده برای شما بستگی به این دارد که چقدر زمان برای یادگیری آن سرمایه گذاری می کنید و چه چیزی از آن به دست می آورید.
دوم، هزینه را در نظر بگیرید. باز هم، این نرم افزارهای سطح حرفه ای می توانند بسیار گران باشند، زیرا برای عکاسان و گرافیست های حرفه ای طراحی شده اند. از آنجایی که شما به هر حال مسیر DIY را انتخاب می کنید، احتمالاً علاقه مند به صرفه جویی در هزینه هستید، بنابراین استفاده از یک سازنده آرم رایگان یا مقرون به صرفه احتمالاً بهتر است.
سوم، شما می خواهید مطمئن شوید که نرم افزار طراحی شما قابلیت ایجاد لوگوی مورد نظرتان را دارد. دلیل اینکه این مرحله به پایان می رسد این است که شما از قبل ایده ای در مورد آنچه نیاز دارید دارید: تا کنون باید بدانید که لوگوی شما چگونه خواهد بود، بنابراین می توانید مطمئن شوید که ابزار طراحی را انتخاب می کنید که می تواند تمام آن نیازها را برآورده کند.
در آخر، گزینه های ثانویه مانند حقوق مالکیت و کالاهای تحویلی را دوباره بررسی کنید. اگر از نرمافزارهای پایینرده مانند یک سازنده لوگو رایگان استفاده میکنید، ممکن است رشتههایی به آنها متصل شده باشد—به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد برای دریافت مجوز تصاویر خاصی هزینه پرداخت کنید. به همین ترتیب، مطمئن شوید که قالب قابل تحویل با آنچه شما نیاز دارید مطابقت دارد، مانند png.، jpg یا tiff.
اگر به تازگی طراحی لوگو را شروع کرده اید، احتمالاً به نرم افزارهای با کیفیت حرفه ای مانند Photoshop یا Adobe Illustrator نیاز ندارید. با خیال راحت لیست ما از بهترین سازندگان لوگو را مرور کنید، که به طور خاص شامل نرم افزارهای مقرون به صرفه و آسان برای استفاده است.
6. زمان صرف کنید تا واقعاً آن را بسازید
اکنون که مقدمات کامل شده است، وقت آن است که در واقع لوگوی خود را ایجاد کنید. این بخش از فرآیند می تواند از هفته ها تا چند دقیقه طول بکشد، بسته به آنچه که می خواهید.
حتما زمانی را برای یادگیری کنترل های هر نرم افزاری که استفاده می کنید اختصاص دهید. برای آشنایی با تمام مکانهای دکمهها و کشف ویژگیهایی که قبلاً از آنها بیاطلاع بودید، بهتر است کمی قبل بازی کنید. خوشبختانه، استفاده از بسیاری از سازندگان لوگو آسان است و بازی با رنگها، فونتها و نمادهای لوگو میتواند سرگرم کننده باشد.
هنگامی که برای اولین بار شروع به ایجاد لوگوی خود می کنید، اگر در ذهن شما امیدوار کننده به نظر نمی رسد، ناامید نشوید. طراحی گرافیکی مهارتی است که از تمرین سود می برد، بنابراین اولین تلاش شما احتمالا بهترین نخواهد بود. فقط به آن ادامه دهید و قسمت های مشکل دار را یکی یکی تعمیر کنید تا زمانی که به آن دست پیدا کنید.
از ایجاد نسخه های مختلف از یک لوگو نیز نترسید. نشان دادن هر دو نسخه به اشخاص ثالث برای دریافت نظر آنها، مانند یک گروه تمرکز موقت یا آزمایش کاربر، می تواند کمک کند. به طور کلی، نظرات بیرونی می تواند مناطقی را برای بهبود نشان دهد که قبلاً متوجه آنها نشده بودید - هنگام طراحی، همه ما اغلب جنگل را برای درختان از دست می دهیم.
حتی زمانی که لوگوی شما تمام شده است، هرگز واقعاً تمام نمی شود. از اینجا میتوانید آن را برای ارتقا به یک طراح حرفهای نشان دهید یا آن را برای چند سال در گردش نگه دارید تا زمانی که در طراحی لوگو مهارت بیشتری پیدا کنید.
هر کسی می تواند یک لوگو طراحی کند
البته، استخدام یک طراح حرفه ای ایده آل است، اما همیشه عملی نیست. صرفه جویی در پول، صرفه جویی در زمان، یا به سادگی کنترل پروژه های شخصی خود همه دلایل معتبری برای ایجاد لوگوی خود هستند. این روزها ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما در ایجاد لوگوی شخصی کمک می کند. سازندگان لوگو یکی از ساده ترین راه ها برای شروع هستند.
وقتی خودتان یک لوگو ایجاد می کنید، آماده باشید. طراحی لوگو می تواند بسیار پیچیده شود، به خصوص اگر در تلاش هستید ایده های جاه طلبانه یا تجربی را زنده کنید. برای آشنایی با جنبه های مختلف طراحی لوگو، به لینک های ارسال شده در این مقاله نگاهی بیندازید. هر مقاله به جنبه ای از طراحی لوگو با جزئیات بسیار می پردازد، بنابراین هرچه بیشتر بخوانید، ایجاد لوگوی خود آسان تر خواهد بود.
- ۰۱/۰۶/۱۹