اکثر مردم می توانند بلافاصله لوگوی تیم بسکتبال یا فوتبال مورد علاقه خود را تشخیص دهند یا انتخاب کنند. این احتمال وجود دارد که بتوانید نماد تیمی که از آن حمایت می کنید را با جزئیات توصیف کنید. رنگها، نمادها و طرحها برای موفقیت یک باشگاه ورزشی یا لیگ بسیار مهم است، زیرا میتواند تأثیری ماندگار بر طرفداران بالقوه داشته باشد. از آنجایی که طراحی برند ورزشی بر روی کالاهایی مانند پیراهن، پیراهن، کیف و سایر اقلام برجسته می شود، این یکی از اولین مواردی است که سازمان ها روی آن تمرکز می کنند.
درباره لوگو ورزشی لوگو استقلال و لوگو پرسپولیس در آرمکده بیشتر بخوانید.
چه در NBA، چه MLB یا NFL، تیمها در هر اتحادیه یا لیگ توجه زیادی به نمادهای خود میکنند و به طور موثر از آنها برای ایجاد پایگاه هواداران وفادار استفاده میکنند. در اینجا لس آنجلس لیکرز را مثال بزنید. رنگهای ارغوانی و طلایی با تیم بسکتبال مرتبط هستند و ارزشهای اصلی سازمان را نشان میدهند.
مردم در سراسر جهان می توانند لوگو را که دارای طرح رنگ کلاسیک و علامت کلمه منحصر به فرد است، تشخیص دهند. اینها تنها برخی از عواملی است که نماد را بسیار متمایز می کند. اگر به دنبال راه هایی برای افزودن اکشن به برند ورزشی خود با استفاده از چنین عناصر گرافیکی هستید، در اینجا چند راه برای امتحان آورده شده است!
نیاز به سرعت
اگر به آن فکر کنید، پیروزی در زمین یا زمین ارتباط زیادی با سرعت و حرکات سریع دارد. تیمهای زیادی در لیگها و انجمنهای مختلف وجود دارند که تمایل خود را برای پیشبرد لوگوها با استفاده از swoosh، خطوط یا نمادها نشان میدهند. اگر مثال بالا را در نظر بگیرید، خواهید دید که چگونه LA Lakers با برجسته کردن آن در علامت کلمه، حرکت را به نماد برند خود اضافه کرده است.
لوگوی ورزشی 1
منبع تصویر: ویکی مدیا
به طور مشابه، هیوستون راکتز نیز سرعت و حرکت را در لوگوی خود با خطوط و چرخش های اطراف «R» نشان داده است. این طراحی حس یک موشک را می دهد و از نام تیم بسکتبال الهام گرفته شده است. در حالی که نماد چندین بار در طول زمان تغییر کرده است، یک چیز وجود دارد که از ابتدا در مرکز باقی مانده است. هنگامی که به دنبال ایجاد یک طراحی لوگو برای یک لیگ ورزشی هستید، می توانید چنین عناصری را در نظر بگیرید که به جذابیت آن می افزاید.
نکته حرفهای: برای تأثیرگذاری قویتر، با هر حرکتی در اطراف نماد حرکت کنید یا یک حروف را با خطوط حرکتی ادغام کنید.
ضربه با کنتراست رنگ
رنگ ها بخش فوق العاده مهمی از فرآیند هستند و می توانند لوگو را بسازند یا بشکنند. به همین دلیل است که طراحان برای انتخاب طرح رنگ و پالت مناسب که احساسات یا احساسات مورد نظر را به نمایش می گذارد، فکر بسیار خوبی می کنند. هنگامی که صحبت از هر لوگوی برند می شود، رنگ ها نشان دهنده صنعت، ماهیت کسب و کار هستند و ارزش های برند را نیز منتقل می کنند. افراد ویژگیهای مثبت یا منفی را با رنگهای خاصی مانند آبی، سبز، قهوهای خاکی، قرمز یا طلایی مرتبط میکنند.
هر رنگ معنایی پشت خود دارد، بنابراین بسیار مهم است که رنگ های مرتبطی را انتخاب کنید که تیم یا انجمن ورزشی شما را به بهترین شکل ممکن نشان دهد. اگر آرم های شیکاگو بولز، نیوانگلند پاتریوتز، منچستریونایتد یا بارسلونا را مثال بزنید، به راحتی می توانید ببینید که چگونه این نمادها به طور گسترده در سراسر جهان شناخته شده اند.
هر یک از این لوگوها با تضاد رنگی چشمگیر توانسته اند با طرفداران در همه جا ارتباط برقرار کنند و توجه را در هر رسانه چاپی یا دیجیتالی جلب کنند. متوجه خواهید شد که بسیاری از نمادهای برند ورزشی قرمز را به عنوان رنگ غالب دارند زیرا نشان دهنده شور و هیجان است. تیمها و سازمانها به طور موثر از این موضوع در تضاد با سیاه، آبی، زرد یا سفید استفاده میکنند. میتوانید رنگهای اصلی را با رنگهای خنثی یا در مقابل پسزمینهای ثابت ترکیب کنید.
نکته حرفه ای: دو یا سه رنگ را تضاد کنید که فوراً نظر بیننده را جلب می کند مانند قرمز تهاجمی با زرد، سبز یا نارنجی خاموش.
درخواست تجدید نظر با تایپوگرافی پویا
این نیز یکی از مهم ترین عناصر طراحی های گرافیکی است و می تواند کل طراحی لوگو را در کنار هم قرار دهد. فونت هایی که انتخاب می کنید باید نماینده تیم یا باشگاه باشد و پیام درستی را به مخاطب ارسال کند. اکثراً، سازمانها سبکهای فونت سفارشیشده را در آرمهای ورزشی خود انتخاب میکنند تا متمایز شوند و شناخت گستردهتری ایجاد کنند.
بنابراین در حالی که میتوانید گزینههای مختلفی را آزمایش کنید، مطمئن شوید که حروف واضح هستند و بیننده را در چاپ، در کالاهایی مانند لباسهای ژاکتی و کولهپشتی یا وبسایت و رسانههای اجتماعی گیج نمیکنند. برای طراحی لوگوهای ورزشی، مهم است که فونت های پررنگ و پویا Serif یا Sans Serif را انتخاب کنید که تاریخچه، منشاء و هدف برند را منعکس کند.
نمونه هایی از آرسنال F.C، گلدن استیت واریرز یا آرم راجر فدرر، "RF" را در نظر بگیرید. تایپوگرافی بلافاصله بیننده را درگیر می کند و از همان نگاه اول تأثیر قوی می گذارد. برخی از تیمها یا باشگاهها نیز برای تأثیرگذاری بیشتر و جلب توجه با تایپوگرافی با خط شکسته یا خط خطی استفاده میکنند.
نمایش قدرت با تصاویر حیوانات
ممکن است بتوانید بسیاری از لوگوها را با تصاویر حیوانات الهام گرفته از نام تجاری یا کسب و کار به یاد بیاورید. در ورزش، این امر کاملاً رایج است زیرا بسیاری از تیم ها طلسم های مخصوص به خود مانند خرس، گاو نر یا شاهین دارند. تیم های بسکتبال مانند آتلانتا هاکس و شارلوت هورنتز هر دو آرم هایی با تصاویر حیوانات دارند که نشان دهنده این نام است. طلسم آنها نیز در زمین بسیار محبوب است و اغلب در تعامل با بازیکنان و هواداران دیده می شود.
لوگوی ورزشی 7
منبع تصویر: ویکی مدیا
از تصاویر حیوانی یا ورزشی نیز برای نشان دادن پرخاشگری و جدیت استفاده می شود. میلواکی باکس لوگوی خود را چندین بار از یک دلار کارتونی به یک نسخه بالغ تر تغییر داد که در آن متمرکز و مصمم به نظر می رسید. می توانید از این گونه لوگوهای ورزشی الهام یا ایده بگیرید و چنین عناصری را به لوگوی ورزشی خود اضافه کنید.
نکته حرفه ای: اگر نمی توانید حیوانی را با نام وارد کنید، چوب بیسبال، بسکتبال، راکت تنیس یا هر تصویر دیگری که نشان دهنده ورزش است را انتخاب کنید.
بسته بندی
اینها چند راه هستند که می توانید با استفاده از عناصر گرافیکی به لوگوی ورزشی خود اکشن اضافه کنید. میتوانید ایدههای زیادی برای نشان دادن تیم ورزشی و گسترش آگاهی با تضاد رنگی یا تصاویر جذاب پیدا کنید. هنگام انتخاب عناصر، مطمئن شوید که آنها می توانند مقیاس شوند زیرا لوگو در وب سایت و حساب های رسانه های اجتماعی نیز نمایش داده می شود. همچنین مهم است که یک وب سایت حرفه ای طراحی کنید تا افراد بتوانند به راحتی اطلاعات بیشتری در مورد سازمان ورزشی شما پیدا کنند.
در اینجا چند لوگو ورزشی عالی وجود دارد که می تواند الهام بخش طراحی بعدی شما باشد
اگر پنگوئنهای پیتسبورگ را مثال بزنید، لوگوی آنها یک پنگوئن است که چوب هاکی در دست دارد. این موضوع کاملاً مشخص می کند که این تیم به لیگ هاکی تعلق دارد و همچنین درک مثبتی در ذهن هواداران ایجاد می کند.
- ۰۱/۰۶/۲۱