طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰
با مفاهیم لوگومارک، نماد لوگو و لوگو ترکیبی گیج می شوید؟ آنها چه هستند؟ آنها در طراحی لوگو یا برندسازی تجاری شما چگونه عمل خواهند کرد؟ و کجا از آنها به درستی استفاده کنیم؟
 
پاسخ های آسان در زیر پوشش داده شده است!
 
لوگو ساده ترین گرافیکی است که همه مردم در نگاه اول تفسیر می کنند. برعکس، لوگو اولین سردرد برای طراحان است. اغلب، طراحان حرفه ای بر سر نحوه طراحی و طراحی یک لوگوی مناسب شرکت بحث می کنند.
 
اگر مفاهیم اولیه لوگومارک، نماد لوگو و لوگو ترکیبی را درک کنید، به لوگوی بهتری دست خواهید یافت:
 
 
*وقتی یک طراح را برای کار روی طراحی لوگوی خود استخدام می کنید، می توانید امتیازات را به روش های حرفه ای تری دریافت کنید.
*در غیر این صورت، تصمیم می گیرید به تنهایی یک لوگو بسازید، سپس دانش به شما اطلاع می دهد که کدام یک انتخاب مناسب است.
قسمت 1 - لوگومارک چیست؟ نماد لوگو چیست؟ لوگوی ترکیبی چیست؟
نگاهی به تفاوت بین لوگومارک (برند مارک) و لوگوی ترکیبی.
تصویر تصویر: به تفاوت بین نشان‌واره (برند مارک) و لوگوی ترکیبی نگاه کنید.
 
*لوگومارک، با نام تجاری نماد یا نشان تجاری، یک علامت تصویری است که تمام اطلاعات قابل توجه برند ارائه شده خود را در طراحی مبتنی بر گرافیک فشرده می کند. - این یک نماد برند نمادین بدون متن لوگو است.
 
اغلب، طراحی لوگومارک خیره کننده، منحصر به فرد و قابل توجه است. برندهای معروف طراحان مشهور جهان را برای کارکردن لوگوی خود استخدام می کنند.
 
*آرم ترکیبی لوگومارک (گرافیک آرم/اشکال) و لوگوتایپ (متون آرم/نشان کلمه) را ترکیب می کند. با مطالعه انواع لوگوهای موجود در بازار، از مایکروسافت، آدیداس، پوما، ناسا، ردبول، پی پال گرفته تا پیتزا هات و غیره (طبقه بندی شده در لوگوی انتزاعی، لوگوی نشان، لوگوی طلسم)، خواهید دید که میلیون ها شرکت انتخاب کرده اند. یک لوگو ترکیبی - دلیل ساده است:
 
از طریق یکپارچه‌سازی گرافیک لوگو و حروف برندسازی، یک لوگو ترکیبی آگاهی از برند را از نظر بصری و واژگانی افزایش می‌دهد: با خواندن متون لوگو، مخاطبان بلافاصله به معنای لوگو پی می‌برند. در عین حال، گرافیک نمادین لوگو (شکل منحصر به فرد برای برند) تأثیر عمیقی بر روی مخاطبان می گذارد.
در مورد لوگومارک، 2 نوع وجود دارد:
 
 
الف) اولین نوع لوگومارک به راحتی قابل درک است و می توان بلافاصله آن را فراخوانی کرد. مثال معمولی لوگومارک اپل است: وقتی آن را می بینید، می دانید که یک سیب است.
ب) نوع دیگر لوگومارک انتزاعی است: لوگوی swoosh نایک و المپیک معمولی هستند. آنها یک لوگوی ساده هستند، اما ارتباط با آن برندها و حدس زدن معانی دشوار است.
قسمت 2 - مهرهای زمانی تاریخی در نماد لوگومارک در مقابل لوگوی ترکیبی
مهر زمانی روی لوگوی ترکیبی
گوگل و تایم بر این باورند که اولین لوگوی ثبت شده Bass Ale از سال 1876 است که یک آرم ترکیبی متشکل از یک مثلث قرمز و متن نشان باس است. Bass Ale نماینده یک برند آبجو بریتانیایی است. (اگر با Bass Ale آشنا نیستید، پس Budweiser چطور؟)
و تا به حال، اکثریت قریب به اتفاق برندهای محبوب، لوگوی ترکیبی را ترجیح می دهند، برای نام بردن از چند مورد، آدیاس، پوما، ناسا، ردبول، پی پال، پیتزا هات و غیره.
 
اکنون که می دانیم اولین لوگو یک آرم ترکیبی است. اما، اولین لوگومارک چه زمانی معرفی شد؟
 
مهر زمان در لوگومارک
ما همه منابعی را که می‌توانیم به آن‌ها دسترسی پیدا کنیم جستجو می‌کنیم، اما فقط هیچ چاپ دیجیتالی پیدا نمی‌کنیم که نشان دهد کدام نشان‌واره اولین لوگومارک جهان است. اما با مطالعه لوگومارک‌های معروف و قدیمی، فکر می‌کنیم ممکن است دلیل این رکورد را پیدا کنیم:
 
در واقع، چندین شرکت معروف، یک لوگومارک را به عنوان لوگوی خود، به جای لوگوتایپ یا لوگوی ترکیبی انتخاب کرده اند. مانند،
 
*اپل از گرافیک نمادین اپل بدون هیچ توضیح متنی استفاده می کند.
*نایک چندین دهه است که یک لوگوی جذاب انتخاب کرده است.
*ورزش های المپیک فقط از گرافیک/لوگومارک پنج حلقه ای برای نمایش استفاده می کنند.
با این حال، وقتی سعی می کنیم تمام لوگوهای استفاده شده در این مارک ها را کشف کنیم، آنچه می یابیم ما را شگفت زده می کند! - همه این برندهای لوگومارک از یک لوگوی ترکیبی به عنوان اولین لوگوی خود استفاده کردند!
 
قسمت 3 - چرا لوگومارک (برندمارک) برای برندهای بزرگ کار می کند، اما برای مشاغل کوچک موثر نیست؟
به گفته کارشناسان، لوگومارک عمدتاً برای برندهای بزرگی استفاده می شود که محصولات آنها غیرقابل مقایسه و قابل تشخیص هستند. لوگوی براق و شیک باعث می شود محصولات آنها نوآوری بیشتری داشته باشند.
 
در حالی که برای کسب و کارهای کوچک یا شرکت های مرحله اولیه، نشانک ممکن است موثر نباشد. بدون شهرت بزرگ، یک نماد لوگو به راحتی فراموش می شود. (تمام اطلاعاتی که مخاطبان دریافت کردند فقط یک شکل است!) وقتی مخاطبان چیز دیگری را می بینند، شکل خالی می شود.
 
در کل، استفاده از لوگومارک برای کسب و کارهای کوچک عاقلانه نیست. ظاهراً لوگومارک امتیازی است که متعلق به شرکت های بزرگ است. - اما قانون سختگیرانه ای در طراحی لوگوی شرکتی وجود ندارد. امیدواریم آنچه در بالا جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کرده‌ایم برای ساختن یا خرید لوگو مفید باشد.
 
قسمت 4- چگونه به راحتی لوگومارک یا لوگوی ترکیبی بسازیم؟
چگونه لوگومارک (یا مارک تجاری) خود را بسازیم؟ و چگونه به راحتی یک لوگو ترکیبی طراحی کنیم؟ 3 راه برای رفتن وجود دارد.
 
اولین روش استفاده از DesignEvo: با بیش از 10000 الگوی لوگو، سازنده لوگو DesignEvo همه چیزهایی را که برای طراحی لوگو نیاز دارید را دارد:
هر کلمه کلیدی لوگو را در ذهن خود جستجو کنید، یکی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید، شعار و نام شرکت را حذف کنید و یک لوگومارک شیک دریافت خواهید کرد.
یا در عوض، یک نام شرکت و یک شعار معنوی را چسبانده اید، و آن لوگوی ترکیبی شماست.
راه دیگر برای طراحی لوگومارک یا لوگوی ترکیبی، استفاده از نماد و منابع متنی DesignEvo و طراحی از ابتدا است:
 
a.با نمادها نشان لوگوی خود را بسازید - یک کلمه کلیدی را در بخش [ICON] وارد کنید و اشکالی را برای لوگوی خود پیدا کنید. (سعی کنید 2+ نماد و زوایای مختلف اضافه کنید تا لوگوی خود را منحصر به فرد کنید.)
 
نحوه ایجاد لوگومارک با نماد یاب DesignEvo.
Image Depict: نحوه ایجاد لوگومارک با نماد یاب DesignEvo.
 
ب. لوگوی ترکیبی خود را از صفر بسازید - [از ابتدا شروع کنید]، و از [Icon] و [Text] به ترتیب برای یافتن اشکال آرم و فونت آرم استفاده کنید.
 
راه دوم با استفاده از فتوشاپ، هوش مصنوعی یا GIMP: از Google Image یا Bing Image برای پیدا کردن تصاویر بدون حق چاپ به عنوان شکل لوگو استفاده کنید. و بقیه کارهای شما ساختن یک لوگو با PS، طراحی یک لوگو با Adobe Illustrator یا یک لوگو GIMP خواهد بود.
 
روش سوم استفاده از Icon Maker - با توجه به نمادها می‌توان یک نماد لوگو را ایجاد کرد، هر کسی می‌تواند به راحتی نشان‌های لوگو ایجاد کند یا ایده‌های نشان‌واره را با برخی از سازندگان نماد پیدا کند.
 
قسمت 4 - کلمات در پایان
یک لوگو کاربران را با یک برند مرتبط می کند. رابطه بین لوگومارک و لوگوی ترکیبی - یک لوگوی ترکیبی از یک علامت حروف و یک نشان‌واره تشکیل شده است. با برخی از برنامه های گرافیکی مفید، می توانید لوگوی خود را به راحتی ایجاد کنید.
 
هر فکری؟ لطفا فیسبوک یا توییتر، و ما را با طرح های لوگوی خود به اشتراک بگذارید، یا ابزارهای طراحی ترجیحی خود را به ما بگویید. وبلاگ ما را نشانه گذاری کنید تا آخرین نکات لوگو را بخوانید.
 
  • ۰۱/۰۷/۱۶
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی