طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰
چه بخواهید به عنوان یک برند نوپا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، خود را در یک صنعت رو به رشد تثبیت کنید یا به سادگی با دیگران در سطح شخصی ارتباط برقرار کنید، ارتباط کلیدی است. با این حال، ارتباط خیلی بیشتر از گفتار ساده است. در واقع، قانون «محرابیان» نشان می دهد که 93 درصد از تماس ما با افراد دیگر غیرکلامی است.
 
این مطمئناً در مورد طراحی برند و لوگو صادق است، جایی که کارشناسان خلاق سعی می کنند چندین پیام، ایده ها و ارزش های پیچیده را به ساده ترین شکل ممکن منتقل کنند.
 
در حالی که بیشتر مردم با مفهوم روانشناسی رنگ ها آشنا هستند و اینکه چگونه سایه های خاص می توانند ما را به تفکر و رفتار متفاوت وادار کنند، چیزی که ممکن است ندانید این است که ما نیز تحت تأثیر روانشناسی فونت لوگو هستیم. ارتباط ما با تایپوگرافی های الهام بخش مختلف باعث ایجاد ایده ها و احساسات قدرتمند می شود. برای شرکت‌ها، این بدان معناست که انتخاب تایپوگرافی مناسب در طراحی لوگو می‌تواند به شما در پر کردن شکاف‌های شخصیت برندتان کمک کند.
چه طراحی یک لوگو با حروفی که برای تعریف یک برند «رسمی» جدی و هوشیار باشد، یا انتخاب چیزی شادتر و هیجان‌انگیزتر، فونت‌ها می‌توانند کلیدی برای شناخت مؤثر برند باشند. هنگامی که متوجه شدید که هر فونت ویژگی‌های متمایز خود را دارد، و مشخص کردید که آن‌ها چیستند، می‌توانید گزینه‌هایی را انتخاب کنید که ویژگی‌هایی را به اشتراک بگذارند که به بهترین وجه نشان‌دهنده کسب‌وکار شما هستند.
 
بنابراین، بیایید شروع به یافتن "نوع" خود کنیم.
 
روانشناسی فونت: «نوع» شما در مورد شما چه می گوید
به لطف چیزی به نام «اثر برتری تصویر»، انسان‌ها بیشتر از هر چیز دیگری محرک‌های بصری را به یاد می‌آورند. این به این معنی است که اگر می‌خواهید برندتان به خاطر بسپارید، باید جذابیت بصری آن را افزایش دهید، و اینجاست که روانشناسی تایپوگرافی وارد می‌شود.
 
قبل از اینکه به جزئیات تایپوگرافی در طراحی لوگو و طراحی گرافیک بپردازیم، و اینکه چگونه روانشناسی فونت می تواند بر مخاطب شما تأثیر بگذارد، ارزش آن را دارد که بررسی کنیم که چرا حروف چاپی خاص چنین جذابیت احساسی قابل توجهی دارند.
احتمالاً در گذشته متوجه تأثیر ذاتی فونت های مختلف شده اید. به عنوان مثال، اگر یک شرکت مالی را دیدید که لوگوی آن به صورت کمیک نوشته شده بود، احتمالاً در مورد غیرحرفه‌ای بودن آن کسب‌وکار نظر می‌دهید. با این حال، اگر همان نام تجاری را دیدید که با فونت سنتی Serif نوشته شده است، بلافاصله سطح اعتماد بیشتری را احساس خواهید کرد.
 
بر اساس «نظریه گشتالت»، مردم معمولاً بخش‌های مختلف چیزی را در صورت امکان به عنوان یک کل واحد می‌بینند. به عبارت دیگر، ما عمداً سعی می کنیم در چیزها معنا پیدا کنیم، حتی زمانی که هیچ معنای آشکاری آشکار نیست. تئوری گشتالت به مردم در دنیای طراحی می گوید که می توانند با اطمینان از تمام اجزای یک کار یکپارچه با هم معنا را منتقل کنند.
در یک لوگو، این بدان معنی است که رنگ ها، اشکال و حتی فونت ها باید با هم کار کنند و به شیوه ای هماهنگ با یکدیگر ارتباط داشته باشند و در عین حال ارزش های منحصر به فرد شرکت را به نمایش بگذارند. حتی اگر نام برند، رنگ‌ها و حتی نمادهای اطراف لوگوی خود را کاملاً درست دریافت کنید - فونت اشتباه می‌تواند اعتبار برند شما را از بین ببرد.
 
سوال این است که کدام تایپوگرافی را باید انتخاب کنید؟
 
پاسخ ساده این است که بستگی به هویت برندی دارد که می‌خواهید ایجاد کنید. همانطور که در یک لحظه به آن خواهیم پرداخت، فونت های سریف می توانند حس سنت و احترام را ایجاد کنند، در حالی که فونت های sans serif واضح و دوستانه هستند. فونت های اسکریپت زیبایی دست خط را ارائه می دهند، در حالی که فونت های مدرن آینده نگر هستند.
همه چیز در مورد یافتن تایپوگرافی الهام بخش است که برای شما کار می کند.
 
روانشناسی قلم
روانشناسی تایپوگرافی: 6 سبک مختلف فونت
همانطور که افراد احساسات و تداعی‌های خاصی دارند که آنها را به رنگ‌های خاص مرتبط می‌کنند، همین امر را می‌توان در مورد روانشناسی قلم نیز گفت. ما به طور خودکار به نحوه نگارش متن واکنش متفاوتی نشان می دهیم. به عبارت دیگر، مهم این نیست که شما چه می گویید، بلکه چگونه آن را بیان می کنید.
 
به عنوان مثال، اگر شما علاقه مند به انتقال این ایده هستید که تجارت شما قابل احترام یا سنتی است، باید سبک قلمی را انتخاب کنید که ریشه در ایده های میراث دارد. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید مردم کسب‌وکار شما را پایدار و خوش‌آمد بدانند، ممکن است یک تایپ‌فیس کمتر رسمی و بدون سری انتخاب کنید.
 
بیایید به تایپوگرافی در طراحی لوگو نگاهی بیندازیم، و اینکه چگونه هر فونت می تواند چیزهای مختلف را با هم ارتباط برقرار کند.
 
1. روانشناسی قلم سریف
با شروع سنتی‌ترین گزینه فونت، فونت‌های سریف احساس کلاس و میراث را ترویج می‌کنند و زمانی که می‌خواهید شرکتی ایجاد کنید که احساس «تأسیس» می‌کند، آن‌ها را ایده‌آل می‌کند. فونت های سریف به دلیل ماهیت کلاسیک خود دارای احساس اعتماد و احترام هستند و آنها را برای هویت های برند که حول اقتدار و عظمت می چرخند عالی می کند.
فونت های Serif در موقعیت های "رسمی" بهترین کار را دارند. آن‌ها برای شرکت‌هایی که می‌خواهند آگاهی از برند را ایجاد کنند، در حالی که ماهیت قابل اعتماد خود را نشان می‌دهند، عالی هستند. اغلب، انواع سریف برای شرکت های مالی، دانشگاهیان، صفحات گسترده و سرمقاله ها ایده آل هستند. برخی از محبوب ترین گزینه ها عبارتند از:
 
تایمز نیو رومن
گرجستان
گاراموند
2. روانشناسی قلم Slab serif
که اغلب به عنوان یک "زیر مجموعه" از فونت های سریف در نظر گرفته می شود، تایپ فیس های سری اسلب شبیه سریف ها هستند، اما دارای بخش های اسلب خاصی در آنها هستند. آنها اغلب با اعتماد به نفس، استحکام و احساس نگرش جسورانه مرتبط هستند.
به طور کلی، فونت‌های slab serif توسط شرکت‌هایی که می‌خواهند بر بازار تأثیر بگذارند، چه با یک ایده جدید نوآورانه یا یک محصول بصری، بهتر استفاده می‌شوند. آنها اغلب توسط برندهای خودرو و فناوری استفاده می‌شوند که می‌خواهند در مشتریان خود اعتماد کنند و در عین حال خلاقیت مدرن را به نمایش بگذارند. گزینه های مورد علاقه عبارتند از:
 
پیک
راکول
موزه
3. روانشناسی قلم Sans serif
فونت های Sans Serif تمیز، مدرن و جذاب هستند. آنها توسط مارک هایی استفاده می شوند که می خواهند یک نگرش مستقیم، ساده و بی معنی نشان دهند. وقتی صحبت از تایپوگرافی در طراحی لوگو می شود، راه حل های sans serif نشان دهنده احساس صداقت و حساسیت است. هیچ عنصر تزئینی وجود ندارد که چشم را پرت کند یا پیام را کدر کند.
ماهیت ساده و در عین حال موثر فونت‌های sans serif آن‌ها را برای برندهایی که می‌خواهند هنگام طراحی لوگوی شرکت خود وضوح را در اولویت قرار دهند، عالی می‌کند. اغلب، این حروف چاپی را در برندهای لباس، شرکت‌های فناوری، و کسب‌وکارهایی می‌بینید که بر روی ایده‌آل‌های «آینده‌اندیشی» و اهداف برند متمرکز هستند. تعدادی از بهترین فونت های sans-serif عبارتند از:
آریال
گوتیک قرن
هلوتیکا
  • ۰۱/۰۷/۲۰
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی