طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰

لوگو موبایل تصویر برندی است که برای هر فروشگاه فروش تلفن همراه و تجهیزات مربوط به آن لازم و ضروری است. البته طراحی حرفه‌ای لوگو هم اهمیت زیادی دارد. بسیاری از شرکت‌ها حتی با وجود اینکه بزرگ و معروفند، اما لوگو ندارند. شاید فکر می‌کنند لوگو در شهرتشان تاثیر زیادی ندارد. اگر شما هم جز آن دسته از کسب و کارهایی هستید که فکر می کنید طراحی لوگو موبایل فروشی ضرورتی ندارد، تا انتهای این مقاله با بیزگو همراه باشید.

چرا طراحی لوگو موبایل ضروری است؟

هر برندی که قصد دارد در بین رقبا بدرخشد و مشتریان بیشتری داشته باشد، به یک تصویر ثابت و منسجم نیاز دارد. این تصویر جزئی از هویت برند موبایل فروشی است و در واقع با آن در بازار شناخته می‌شود. وقتی لوگوی موبایل را طراحی می‌کنید، مشتریان در هر جایی که این تصویر را مشاهده کنند، بی‌اختیار به یاد شما می‌افتند.

وقتی برندسازی اتفاق می‌افتد، در کنار آن لوگو موبایل فروشی هم برای همه نمایش داده می‌شود. این فرآیند باعث ماندگار شدن تصویر لوگو در ذهن مشتریان می‌شود. از سوی دیگر مشهور شدن یک لوگو به کسب اعتبار هم می‌انجامد. مشتریان به مرور زمان به این نتیجه می‌رسند هر برندی که بیشتر دیده می‌شود، ارزش و پرستیژ بیشتری دارد.

نحوه طراحی لوگو موبایل فروشی

با توجه به مزیت‌هایی که طراحی تصویر برند به همراه دارد، لازم است که نحوه و اصول طراحی آن را نیز بلد باشید. اگرچه شرکت‌هایی وجود دارند که به طور اختصاصی در زمینه طراحی لوگو موبایل فروشی و تجهیزات گوشی همراه خدمات ارائه می‌دهند، با این حال تسلط داشتن به اصول طراحی نیز ضرورت دارد.

توجه به اصول گرافیک برای لوگو تعمیرات موبایل

قبل از هر چیز باید به اصول و استانداردهای گرافیکی مسلط باشید. این اصول شامل شناخت اشکال هندسی و ارتباط بین آن‌ها، تسلط به اصول و هارمونی رنگ‌ها و ... است. برای مثال از نگاه یک گرافیست برخی از رنگ‌ها مکمل یکدیگرند و استفاده از آن‌ها می‌تواند به حرفه‌ای شدن لوگوی موبایل کمک بیشتری کند.

استفاده از حروف و فونت مناسب

یکی دیگر از اصول و نکات مهم برای طراحی لوگو لوازم جانبی موبایل توجه به حروف و فونت‌هاست. چه قرار باشد لوگوی موبایل را با حروف انگلیسی و چه با حروف فارسی بنویسید، در هر صورت باید فونت مناسب را انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند نام تجاری کسب و کارتان چه چیزی است؛ برحسب سلیقه ممکن است یک اسم را انتخاب کرده باشید. حالا باید بتوانید مطابق با اسم، فونت هنری را انتخاب کنید تا لوگوی شما حرفه‌ای تر به نظر برسد.

استفاده از برنامه‌های طراحی لوگو

تسلط بر روی برخی از برنامه‌های ادیت و ساخت تصویر هم برای چنین پروژه‌ای ضرورت دارد. برخی از این برنامه‌ها به صورت آنلاین و برخی نیز آفلاین هستند. کار کردن با برخی از این برنامه‌ها به مهارت و تجربه نیاز دارد و مخصوص گرافیست‌ها و طراحان حرفه‌ای است. اما برخی دیگر از برنامه‌ها برای طراحی لوگو موبایل ساده هستند و به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

استفاده از برنامه طراحی لوگوی موبایل

برنامه‌هایی که برای طراحی استفاده می‌شوند به شما این امکان را می‌دهند تا لوگو را مستقیما در گوشی و یا سیستم رایانه خود طراحی کنید. با نصب یکی از این برنامه‌ها بر روی گوشی همراه می‌توانید به راحتی یک لوگو حرفه‌ای برای خودتان طراحی کنید. البته لپ تاپ این مزیت را دارد که بتوانید لوگو را تجزیه و تحلیل و بعد هم ویرایش کنید.

استفاده از برنامه‌های سازنده لوگو و لوگوساز حرفه‌ای مانند بیزگو راحت‌ترین راه‌حل برای کسب و کارهای نوپا در زمینه موبایل و تجهیزات گوشی همراه است.

مزیت‌های استفاده از برنامه‌های طراحی لوگو تجهیزات موبایل

اگر تصمیم‌تان برای طراحی لوگو موبایل جدی است، استفاده از برنامه‌های طراحی این مزیت‌ها را به همراه دارد:

سرعت بالا برای طراحی

اگر توانایی پرداخت هزینه برای طراحی لوگوی تجهیزات موبایل حرفه‌ای را ندارید، برنامه‌ها و اپلیکیشن های مختلفی با سرعت بالایی این کار را برایتان انجام می‌دهند. البته قبل از هر چیز باید یک ایده در ذهن داشته باشید. سپس آن را روی کاغذ پیاده و بعد با کمک یک برنامه حرفه‌ای آن را به تصویر برند تبدیل کنید.

اگر در طراحی لوگو موبایل فروشی دچار اشتباه شدید، گزینه بازگشت را که بزنید، دوباره می‌توانید المان‌های جدید را روی برنامه اجرا کنید. به هر حال سرعت بالا در طراحی از مزیت‌های استفاده از این برنامه‌ها است.

رابط کاربری آسان

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از برخی برنامه‌های طراحی لوگوی موبایل سهولت استفاده است. سازندگان این برنامه‌ها به نحوی عمل می‌کنند که تمامی کاربران اعم از حرفه‌ای‌ها تا افراد عادی و آماتورها بتوانند به راحتی از اپلیکیشن آن‌ها استفاده کنند. حتی اگر قرار باشد برنامه Adobe Photoshop را هم استفاده کنید، کارکردن با آن چندان سخت نیست. به تنها چیزی که نیاز دارید، یک لپ تاپ یا کامپیوتر است که بتوانید از طریق فتوشاپ لوگوی مورد نظر خود را طراحی کنید. در مقاله اصول طراحی لوگو با فتوشاپ به صورت کامل در این باره صحبت کردیم.

در مورد برنامه‌های گوشی همراه هم سازندگان به حجم کوچک لوگو در گوشی همراه توجه کرده‌اند. این برنامه‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که از مرحله ابتدایی ساخت تا انتهای برنامه شما را هدایت می‌کنند.

نکات مهم قبل از طراحی لوگو لوازم جانبی موبایل

قبل از اینکه به سراغ برنامه‌های طراحی لوگو موبایل بروید، باید چند نکته مهم را مدنظر داشته باشید:

قالب تصویر را انتخاب کنید

قبل طراحی لوگو لوازم جانبی موبایل باید نوع فایل برای ذخیره شدن را درنظر داشته باشید. وقتی قرار است فایل لوگو را برای بنرهای بزرگ استفاده کنید، قالب AI مناسب‌تر است و می‌توانید با هر سایزی که بخواهید آن را کوچک یا بزرگ کنید. فایل‌های PNG و JPEG مقیاس‌پذیر نیستند و فقط برای تصاویر کوچک مناسبند. در فایل‌های JPEG هم نمی‌توانید هیچ تصویری را اضافه کنید و پس زمینه دارند. اما اگر قرار است لوگوی موبایل را روی تصویر دیگری قرار دهید، حتما فایل PNG را انتخاب کنید.

 

استفاده تجاری در مقابل استفاده خصوصی

آیا قرار است از لوگو برای هدف تجاری استفاده کنید؟ برخی از برنامه‌های طراحی لوگو موبایل مانند VanillaPen: Design Studio دارای مجموعه‌ای از تصاویر پیش‌فرض و با ویژگی سفارشی‌سازی هستند. اگر طراحی لوگو موبایل فروشی فقط با هدف قرار گرفتن تصویر برند برای کارت ویزیت و استفاده شخصی است، نیازی به صرف وقت زیاد نیست. اما اگر هدف شما برندسازی است، زمان و انرژی بیشتری را برای طراحی چنین لوگویی صرف کنید.

در نظر گرفتن کیفیت تصویر برند

یکی از نکات مهم برای طراحی لوگو موبایل توجه به کیفیت تصویر است. اگرچه در بیشتر مواقع لوگو تصویر کوچکی است که آن را بر روی تصاویر، بنرها، فیلم و ... قرار می‌دهید، اما باید کیفیت لازم برای مشاهده جزئیات را داشته باشد. اگر تصویر برند وضوح بالایی نداشته باشد، مخاطب نمی‌تواند جزئیات آن را به راحتی تشخیص دهد.

  • ۰۱/۱۱/۱۶
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی