طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

۳ مطلب در اسفند ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
برند ویکتوریا سکرت (Victoria’s Secret) از جمله نام‌های تجاری پیشرو و محبوب در صنعت مد است که محصولات آن در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد. لوگو ویکتوریا سکرت نیز لوگویی ساده، مینیمال و در عین حال جذاب است و به عنوان یکی از به یادماندنی‌ترین نشان‌های تجاری دنیا شناخته می‌شود. لوگو برند ویکتوریا سکرت نیز مانند بسیاری از برندهای دیگر از ابتدای تاسیس آن تا به امروز چندین مرتبه دستخوش تغییر و تحول قرار گرفته است. برند ویکتوریا سکرت محبوبیت بسیاری در میان خانم‌ها دارد و امروزه کمتر کسی وجود دارد که با این برند آشنایی نداشته باشد و یا نام آن را نشنیده باشد.
لوگو ویکتوریا سکرت نیز به دلیل آنکه به صورت لوگوتایپ و با استفاده از نام برند طراحی شده است به عنوان یکی از لوگوهای جذاب و موفق دنیا شناخته می‌شود که بر روی تمامی محصولات این برند درج می‌گردد. البته برند ویکتوریا سکرت علاوه بر لوگو دارای یک نماد قابل اختصاصی نیز هست که از حروف اول نام آن یعنی V و S طراحی شده است. در ادامه این مطلب روند شکل گیری برند ویکتوریا سیکرت و محصولات آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم و شما را با تاریخچه لوگو ویکتوریا سکرت نیز آشنا خواهیم کرد. بنابراین اگر از طرفداران این برند جهانی و محبوب هستید تا پایان این مطلب از آرمکده با ما همراه باشید.
 
لوگو ویکتوریا سکرت
ویکتوریا سکرت چیست؟
ویکتوریا سکرت در دنیا به عنوان بزرگ‌ترین برند تولیدکننده لباس زیر زنانه شناخته می‌شود که در سال 1977 توسط مردی جوان به نام روی ریموند(Roy Raymond) و همسرش در کالیفرنیا راه اندازی شد. داستان شکل گیری برند ویکتوریا سکرت از جایی که شروع می‌شود که روی ریموند تصمیم گرفت برای تولد همسر خود لباس زیر کادو بگیرد اما بسیار خجالتی بود و جسارت ورود به یک فروشگاه لباس زیر زنانه را نداشت. همین موضوع و خجالتی بودن او ایده تاسیس فروشگاه لباس زیری که مردان بدون خجالت و نگرانی بتوانند از آن خرید کنند در ذهن او شکل گرفت.
ریموند این ایده را با همسرش در میان گذاشت و او نیز از این ایده خاص استقبال کرد. این زوج در سال 1977 و با سختی بسیار در نهایت یک فروشگاه لباس زیر زنانه در یک مغازه اجاره‌ای واقع در کالیفرنیا راه اندازی کردند و نام آن Victoria's Secret گذاشتند. این فروشگاه کوچک خیلی سریع در میان مردم به محبوبیت و درآمد قابل توجهی دست پیدا کرد و ریموند پس از آن توانست چهار شعبه دیگر نیز سان فرانسیسکو راه اندازی کند. اما بخت با این زوج یار نبود و برند ویکتوریا سکرت پس از مدتی در معرض ورشکستگی و نابودی قرار گرفت. ریموند در نهایت مجبور به واگذاری فروشگاه‌های خود به یک تاجر آمریکایی به نام «لس وکسنر» و مالک L Brands شد و تمامی شعبه‌های ویکتوریا سکرت را به قیمت یک میلیون دلار به وی فروخت. وکسنر سیاست‌های جدیدی برای این کسب و کار و اداره برند ویکتوریا سکرت در پیش گرفت و خیلی سریع توانست از رقبای جدی خود پیشی بگیرد به درآمد قابل توجهی دست پیدا کند.
برند ویکتوریا سکرت پس از چندین سال خط تولید محصولات خود را گسترش داد و در سال 1992 اولین لاین تولید عطر اختصاصی را راه اندازی کرد. پس از آن نیز در کنار تولید لباس زیر به طراحی و تولید محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله عطر و ادکلن، لوسیون بدن و بادی اسپلش نیز مشغول شد و بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. محصولات ویکتوریا سکرت در حال حاضر شامل لباس زیر زنانه، لباس‌ خواب، لباس شنا، لوازم آرایشی و بهداشتی است. در میان محصولات مختلف برند ویکتوریا سکرت عطر و لباس زیر آن از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند و فروش بسیار بالایی دارند.
تاریخچه لوگو ویکتوریا سکرت
همانطور که اشاره کردیم، لوگو ویکتوریا سکرت به عنوان یکی از معروف‌ترین نشان‌های تجاری دنیا شناخته می‌شود که نسخه اولیه آن همزمان با تاسیس این برند یعنی در سال 1977 طراحی و بر روی کاتالوگ‌های آن نیز درج شد. اولین لوگو ویکتوریا سکرت به روش قدیمی طراحی شده بود اما در اواسط دهه 80 این برند تایپوگرافی نام تجاری را تغییر داد و آن را به صورت فشرده‌تر و مختصرتر در لوگو نوشت. هدف از انجام این تغییر، ساده سازی لوگو و شفاف‌تر ساختن تایپ فیس آن بود. طراحان لوگو ویکتوریا سکرت در طول دهه 1980 فونت‌های مختلفی را در این لوگو امتحان کردند که برخی از آن‌ها سریف و برخی دیگر غیرسریف بودند که در نهایت به لوگویی رسیدند که شکل کلی آن شبیه به لوگویی بود که در دهه 1990 طراحی شد.
برند ویکتوریا سکرت به تنهایی بر روی طراحی لوگوی خود کار می‌کرد و گاهی مواقع نیز از شرکت‌های طراحی نیز کمک می‌گرفت. یکی از آنها شرکت طراحی Mucca بود که از نسخه به روز و جدیدتری از نماد اصلی و گرافیکی ویکتوریا سکرت یعنی VS رونمایی کرد و پس از آن شرکت‌های دیگری نیز اقدام به ارائه طرح‌های پیشنهادی برای لوگو ویکتوریا سکرت کردند و نسخه‌های جدیدی را برای برندهای فرعی آن پیشنهاد دادند.
 
ویکتوریا سکرت چیست
لوگو ویکتوریا سکرت پیش از 2009
لوگو ویکتوریا سکرت تا سال 2009 به صورت لوگوتایپ و با حروف صورتی طراحی شده بود که نام Victoria در بالا و Secret نیز در پایین آن با فونتی ساده قرار داشت. نام این برند در لوگو تماما با حروف بزرگ نوشته شده بود که دقیقا در وسط لوگو قرار داشت و از گلیف‌های بزرگ با خطوط نازک و بلند تشکیل شده بود. برای طراحی این نسخه از لوگو ویکتوریا سکرت یک فونت هندسی متضاد استفاده شد که کمی شبیه به فونت Trajan Pro 3 Regular بود. این لوگو سال‌ها به عنوان لوگو برند ویکتوریا سکرت بر روی محصولات آن درج می‌شد اما پس از چندین سال تغییراتی پیدا کرد.
لوگو ویکتوریا سکرت از سال 2009 تا به امروز
آخرین مدل لوگو ویکتوریا سکرت نیز با روش لوگوتایپ و به صورت سیاه و سفید طراحی و معرفی شد. در این نسخه کلمه ویکتوریا سکرت تماما با حروف بزرگ و در یک خط نوشته شده و دو حرف V و S نیز اندازه بزرگ‌تری نسبت به سایر حروف آن دارند. فونت این لوگو نیز تغییر پیدا کرد و در آن از نسخه سفارشی سازی شده فونت Trajan استفاده شد. طراحان لوگو ویکتوریا سکرت کمی بعد اقدام به تغییر فونت آن کرده و به نسخه تغییر یافته تایپ فیس Bell از Monotype روی آوردند که در حال حاضر در لوگوی این برند مورد استفاده قرار گرفته است. حروف آخرین نسخه لوگو برند ویکتوریا سکرت با رنگ مشکی و پس زمینه سفید طراحی شده است اما در برخی مواقع به صورت برعکس یعنی با حروف سفید و پس زمینه مشکی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و نماد VS نیز به عنوان مونوگرام در لوگو قرار دیده می‌شود.
بررسی عناصر لوگو برند ویکتوریا سکرت
فونت و رنگ دو عنصر مهم در طراحی لوگو محسوب می‌شوند که نقش حائز اهمیتی را در جذابیت بصری و ایجاد تصویر ذهنی مثبت و ماندگار در ذهن مخاطبان هدف ایفا می‌کنند. همانطور که اشاره کردیم، لوگو ویکتوریا سکرت به سبک لوگوتایپ طراحی شده که نام برند به عنوان عنصر اصلی در آن مورد استفاده قرار گرفته است. انتخاب این سبک از طراحی لوگو موجب ماندگاری نام این برند در ذهن مخاطبان آن در سراسر دنیا شده و در حال حاضر نیز به عنوان یکی از قابل تشخیص‌ترین نمادهای تجاری دنیا شناخته می‌شود.
نماد ویکتوریا سکرت
برند ویکتوریا سکرت علاوه بر لوگو دارای یک نماد اختصاصی مخفف از نام خود یعنی VS نیز هست که به صورت در هم تنیده و با رنگ مشکی و پس زمینه سفید طراحی شده است. در این نماد حرف V دقیقا در وسط قرار دارد و حرف S نیز با اندازه بزرگ‌تر بر روی آن قرار گرفته است که این تفاوت اندازه با کمی دقت به قسمت پایینی این نماد کاملا مشهود است.
 
لوگو برند ویکتوریا سکرت
رنگ لوگو ویکتوریا سکرت
با مرور بر تاریخچه لوگو ویکتوریا سکرت متوجه می‌شویم که برای طراحی لوگوی این برند تنها از سه رنگ استفاده شده است. لوگو برند ویکتوریا سکرت در اکثر مواقع با فونت مشکی ساده بر روی پس زمینه‌ای سفید دیده شده است که استفاده از دو رنگ مشکی و سفید نوعی حس سادگی را به بیننده انتقال می‌هد و در عین حال نیز یک تصویر پررنگ را در کنار یکدیگر تشکیل می‌دهند. با این حال سومین رنگ مورد استفاده در طراحی لوگو ویکتوریا سکرت رنگ صورتی است که بسیاری از مردم این رنگ را متناسب و مرتبط با حوزه فعالیت و محصولات ویکتوریا سکرت می‌دانند.
رنگ صورتی نه تنها جذابیت خاصی به لوگو بخشیده و موجب ماندگاری تصویر آن در ذهن مخاطبان شده است بلکه به عنوان رنگی زنانه نیز در نظر گرفته می‌شود که با محصولات زنانه برند ویکتوریا سکرت ارتباط نزدیکی دارد. رنگ صورتی در این لوگو برای تایپوگرافی و تصویر پس زمینه آن مورد استفاده قرار گرفته است و در یکی از نمونه لوگوهای ویکتوریا سکرت از طیف تیره و روشن رنگ صورتی به صورت عمودی در پس زمینه استفاده شده است. با این وجود رنگ‌های اصلی لوگو سکرت دو رنگ مشکی و سفید هستند که در آخرین نسخه آن به عنوان رنگ‌های پایه لوگو مورد استفاده قرار گرفتند.
فونت لوگو ویکتوریا سکرت
همانطور که در بخش قبلی خواندید، فونت‌های لوگو ویکتوریا سکرت فونت‌های کلاسیک، ساده و خوانا هستند که در دو طراحی مجدد لوگو نیز تغییر پیدا کردند. این برند در دهه 2000 به منظور شناسایی بصری لوگوی خود فونت Adobe Trajan را انتخاب کرد و پس از آن نیز نسخه تغییر یافته فونت Monotype Bell را برای نوشتن نام برند در لوگو برگزید. انتخاب این دو فونت برای لوگو برند ویکتوریا سکرت انتخاب هوشندانه و عاقلانه‌ای بود؛ زیرا سادگی و خوانایی فونت در سبک طراحی لوگوتایپ از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورت ناخوانا بودن فونت، نام برند موردنظر در ذهن مخاطبان ثبت نخواهد شد. اما در رابطه با برند ویکتوریا سکرت، انتخاب فونت مناسب کمک بسیاری به جذابیت بصری و ماندگاری لوگوی آن در ذهن مخاطبان کرد و لوگوی این برند را به نمادی قابل تشخیص و منحصر به فرد در دنیا تبدیل نمود.
 
تاریخچه لوگو ویکتوریا سکرت
طراح لوگو ویکتوریا سکرت چه کسی است؟
سوالی که اکنون ممکن است برایتان پیش آمده باشد این است که طراح لوگو ویکتوریا سکرت چه کسی است؟ در طول سال‌های طراحی لوگو ویکتوریا سکرت افراد مختلفی در خلق آن مشارکت داشتند و نمی‌توانیم نام فرد خاصی را به عنوان طراح لوگو ویکتوریا سکرت اعلام کنیم. این برند عمدتا از کارکنان خود برای طراحی لوگو کمک می‌گرفت و در این میان برخی از شرکت‌های طراحی نیز در مراحل مختلف طراحی لوگوی به ویکتوریا سکرت کمک می‌کردند. در یک بازه زمانی استودیو Mucca بر طراحی لوگو ویکتوریا سکرت کار می‌کرد و نماد معروف VS و چندین نماد بصری جذاب دیگر را برای این برند طراحی کرد. یکی دیگر از شرکت‌هایی که در طراحی لوگو ویکتوریا سکرت نقش داشت، شرکت مستقر در نیویورک Studio 191 بود. این شرکت بر طراحی لوگو و تصاویر خاص برای برندهای زیرمجموعه ویکتوریا سکرت مانند Supermodel Essentials، Hosiery، The Lacie و VSX تمرکز داشت. بنابراین لوگو ویکتوریا سکرت حاصل ایده پردازی و کار گروهی کارمندان این برند و چندین شرکت‌ طراحی مختلف است و فرد خاصی خالق این لوگوهای جذاب نیست.
 
لوگو ویکتوریا سکرت
جمع بندی
ما در این مطلب تاریخچه لوگو ویکتوریا سکرت را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم و شما را با روند شکل گیری این برند محبوب نیز آشنا کردیم. همانطور که خواندید، برند ویکتوریا سکرت در سال 1977 توسط آقای روی ریموند و همسرش در کالیفرنیا تاسیس و پس از چندین سال به یک تاجر آمریکایی به نام لس وکسنر فروخته شد. این برند تولیدکننده محصولات مختلفی همچون لباس زیر، عطر، پوشاک زنانه و لوازم آرایشی است که در سراسر دنیا طرفداران و مشتریان بسیاری دارد. لوگو برند ویکتوریا سکرت نیز لوگویی خاص و قابل تشخیص است که به سبک لوگوتایپ طراحی شده و در طول سال‌های فعالیت این برند نیز تغییرات جزئی پیدا کرده است. نماد VS و عکس لوگو ویکتوریا سکرت بر روی تمامی محصولات آن و به عنوان نشان تجاری اصلی این برند درج می‌شوند.
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰
لوگو خیاطی هویت بصری و نشان تجاری یک مزون است و به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای برندسازی آن در نظر گرفته می‌شود. طراحی لوگو برای خیاطی به کسب و کار شما رسمیت و اعتبار می‌بخشد و حوزه فعالیت‌تان را نیز در قالب یک نماد تصویری جذاب به مخاطبان هدف معرفی می‌کند. البته باید طرح لوگو خیاطی خود را به درستی انتخاب کنید و به اصول و استانداردهای طراحی لوگو نیز توجه داشته باشید تا بتوانید لوگویی تاثیرگذار و به یاد ماندنی برای مزون خود طراحی نمایید.
امروزه تمامی مزون‌های خیاطی زنانه و مردانه به منظور معرفی حرفه‌ای خود به مخاطبان هدف و البته جلب اعتماد و توجه آنان اقدام به طراحی لوگو خیاطی می‌کنند؛ زیرا عناصر بصری تاثیر بسزایی بر رونق و پیشرفت نه تنها مزون‌ها بلکه تمامی کسب و کارها دارد. بنابراین طراحی لوگو خیاطی مردانه و لوگو خیاطی زنانه از جمله مهم‌ترین اقدامات پس از راه اندازی و افتتاح یک مزون یا کارگاه خیاطی محسوب می‌شود که شما را به طور کلی از رقبا متمایز خواهد ساخت. اما چگونه می‌توانیم یک لوگو مزون خیاطی زیبا و خاص طراحی کنیم تا از طریق آن توجه مخاطبان هدف را جلب نماییم؟ در ادامه این مطلب اصول طراحی لوگو خیاطی را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم و شما را با نکات مهم طراحی لوگو برای مزون خیاطی نیز آشنا خواهیم کرد. با آرمکده همراه باشید.

اهمیت طراحی لوگو خیاطی
پیش از پرداختن به اصول و نکات مهم طراحی لوگو خیاطی برای مزون‌ها ابتدا بهتر است با اهمیت طراحی لوگو و نشان بصری برای یک مزون آشنا شویم. در چندین سال اخیر کسب و کار طراحی و تولید پوشاک به یکی از مشاغل پردرآمد و پرمتقاضی تبدیل شده است؛ از این رو کارگاه‌ها و مزون‌های خیاطی بسیاری به منظور تولید لباس‌های زنانه و مردانه افتتاح شدند و فعالیت خود را در این حوزه آغاز کردند. بدیهی است که یک مزون خیاطی در چنین فضای رقابتی و پرهیاهویی باید از طریق اقداماتی همچون تبلیغات، ابزارها و ترفندهای مختلف برندینگ و البته تولید لباس‌های خاص و شیک خود را به طور حرفه‌ای به مخاطبان هدف معرفی نماید.
طراحی لوگو خیاطی به عنوان یکی از بهترین و موثرترین روش‌های برندسازی شناخته می‌شود که حیطه فعالیت یک مزون را از طریق یک نماد بصری جذاب به مخاطبان معرفی کرده و آن را به طور کلی از رقبا متمایز می‌سازد. از طرفی دیگر لوگو مزون خیاطی همچنین موجب جلب توجه و اعتماد مشتریان نیز خواهد شد؛ زیرا با طراحی لوگو خیاطی این پیام را به آنها انتقال می‌دهید که شما یک مجموعه حرفه‌ای و معتبرید و برای مخاطبان خود نیز ارزش قائل هستید. مشتریان امروزی بسیار هوشمند و تیزبین هستند و به عناصر بصری از جمله طراحی داخلی و لوگوی یک مزون خیاطی توجه بسیاری دارند؛ بنابراین با طراحی حرفه‌ای فضای داخلی مزون و همچنین طراحی لوگو خیاطی به راحتی می‌توانید اولین مرحله از جلب اعتماد مشتریان رابا موفقیت طی کرده و آنها را نسبت به خرید ترغیب نمایید. البته طراحی لوگو خیاطی به تنهایی کافی نیست و تولید لباس‌های باکیفیت و خاص نیز نقش حائز اهمیتی را در تبدیل یک مشتری بالقوه به مشتری وفادار ایفا می‌کند. بنابراین تاثیرات مثبت طراحی لوگو مزون خیاطی را در رونق کسب و کارتان دست کم نگیرید و حتما برای مزون خود یک لوگوی شیک و منحصر به فرد طراحی نمایید.
ویژگی های لوگو برای مزون خیاطی
لوگو خیاطی برای آنکه بتواند تاثیرات مثبت و کارآمدی بر مخاطبان داشته باشد و توجه آنان را جلب نماید باید به صورت اصولی و حرفه‌ای طراحی شود. لوگو مزون خیاطی باید طوری طراحی شود که مخاطب در اولین نگاه بتواند با آن ارتباط عاطفی برقرار کرده و لوگو را به خاطر بسپارد. یعنی لوگوی شما باید به قدری تاثیرگذار و منحصر به فرد طراحی شود تا مخاطبان هدف به راحتی آن را در ذهن خود ثبت کرده و در موقعیت‌های مختلف نیز قادر به شناسایی آن باشند. اما لوگو خیاطی زنانه و مردانه باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد تا به لوگویی به یادماندنی تبدیل شود؟ برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های لوگو خیاطی شامل:
ساده باشد
لوگو خیاطی باید در کمال سادگی و البته جذابیت طراحی شود تا مخاطب به راحتی قادر به درک مفهوم و پیام لوگو باشد و با آن ارتباط برقرار کند. استفاده از عناصر بصری متعدد در لوگو مزون خیاطی نه تنها توجه و اعتماد مخاطبان را جلب نمی‌کند بلکه لوگوی مزون شما را به لوگویی شلوغ و بی ارزش تبدیل خواهد کرد. زیرا در این صورت مخاطبان برای درک معنا و مفهوم لوگو و برقراری ارتباط عاطفی با آن دچار مشکل می‌شوند و به راحتی نمی‌توانند آن را به خاطر بسپارند. بنابراین برای آنکه بتوانید لوگویی ماندگار و تاثیرگذار برای مزون خیاطی خود طراحی کنید باید اصل سادگی را در طراحی آن رعایت کرده و از بکارگیری عناصر و نمادهای مختلف و پیچیده در آن خودداری نمایید.
خاص و منحصر به فرد باشد
لوگو خیاطی باید خاص و منحصر به فرد باشد تا بتواند مزون شما را از سایر مزون‌های خیاطی متمایز سازد. زیرا «ایجاد تمایز از رقبا» یکی از مهم‌ترین اهداف طراحی لوگو است و برای تحقق این هدف نیز باید لوگو مزون خیاطی خود را طوری طراحی کنید تا در مقایسه با لوگوهای رقبا، قابل تشخیص باشد. طراحی یک لوگوی خاص و شیک بهترین روش جهت متمایز ساختن یک مزون خیاطی از میان ده‌ها مزون است که موجب ماندگاری نام آن در ذهن مخاطبان و ایجاد انگیزه خرید در آنها خواهد شد. بنابراین طراحی یک لوگوی منحصر به فرد ارتباط مستقیمی با رونق کسب و کار شما دارد.
معرف حوزه کسب و کار شما باشد
لوگو خیاطی باید به گونه‌ای طراحی شود تا بتواند به صورت واضح و شفاف حوزه فعالیت و پیام برند شما را به مخاطبان هدف معرفی کند. یعنی مخاطب در نگاه اول به لوگو باید بتواند تشخیص دهد که این لوگو مربوط به یک مزون خیاطی مردانه یا زنانه است. برای انجام این کار نیز بهتر است در لوگوی خود از نمادهای مرتبط با خیاطی و لباس همچون چرخ خیاطی یا تصویر یک لباس استفاده کنید تا این نمادهای بصری معرف حوزه فعالیت شما به مخاطبان باشند.
 
منعطف باشد
انعطاف پذیری یکی از ویژگی‌های اصلی و مهم لوگو خیاطی است؛ زیرا لوگوی شما قرار نیست تنها در یک موقعیت همچون تابلوی مزون یا کارگاه خیاطی مورد استفاده قرار گیرد. هویت بصری کسب و کار شما در تمامی فرآیندها و مراحل مربوط به برندسازی و تبلیغات همچون شبکه‌های اجتماعی، کارت ویزیت و بنرهای تبلیغاتی درج می‌شود و در معرض دید مخاطبان هدف قرار می‌گیرد. به همین خاطر باید به گونه‌ای طراحی شود که بدون افت کیفیت، امکان تغییر سایز و ابعاد را داشته باشد تا در هر زمینه‌ای به راحتی مورد استفاده قرار گیرد.
با در نظر داشتن این ویژگی‌های کلیدی و شاخص می‌توانید یک لوگو خیاطی جذاب و شکیل برای مزون خود طراحی نمایید. نکته مهمی که برای طراحی لوگو مزون خیاطی باید به آن توجه داشته باشید این است که در ابتدا تمامی ایده‌های خود را جمع آوری کرده و آنها را با یک طراح در میان بگذارید تا با ادغام ایده‌های شما و استانداردهای طراحی لوگو بتواند نشان بصری جذابی را برایتان طراحی نماید.
بسیاری از افراد برای طراحی لوگو خیاطی خود به سراغ ابزارهای آنلاین رفته و از قالب‌های آماده آنها کمک می‌گیرند. بدیهی است که طراحی لوگو خیاطی رایگان و آنلاین امکانات زیادی را در اختیارتان قرار نمی‌دهد و در نهایت نیز یک لوگوی ساده و ابتدایی برای مزون شما طراحی خواهد کرد. بنابراین بهتر است برای طراحی لوگو خیاطی خود از افراد متخصص در حوزه گرافیک و طراحی کمک بگیرید تا بتوانید یک نشان تجاری خاص برای مزون خود طراحی نمایید.
مراحل طراحی لوگو مزون خیاطی
حال که با اهمیت طراحی و ویژگی‌های مهم لوگو خیاطی آشنا شدید، در این بخش شما را با اصول و مراحل طراحی لوگو مزون خیاطی نیز آشنا خواهیم کرد. طراحی لوگو خیاطی مزون مردانه و زنانه چندان دشوار و پیچیده نیست؛ اما به شرط آنکه تمامی ویژگی‌ها و نکات ساده ولی مهم طراحی لوگو برای خیاطی را در هر مرحله از طراحی در نظر داشته باشید که این مراحل شامل:
انتخاب سبک طراحی لوگو
اولین و مهم‌ترین مرحله در طراحی لوگو برای مزون خیاطی انتخاب روش طراحی است که از همان ابتدا شما را در مسیر اصلی خلق نشان بصری قرار می‌دهد. برای طراحی لوگو خیاطی می‌توانید از سه روش طراحی لوگوتایپ، لوگو تصویری و لوگو ترکیبی استفاده کنید که هریک از آنها مزایا و جذابیت خاصی دارند.
لوگوتایپ یکی از روش‌های رایج طراحی لوگو است که نام مزون خیاطی به عنوان عنصر و نماد اصلی لوگو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش می‌توانید نام مزون را به طور کامل و یا اختصاری (حرف اول نام مزون) در لوگو درج نمایید.
لوگو تصویری نیز با استفاده از تصاویر و نمادهای مرتبط با کسب و کار مربوطه طراحی می‌شود که برای لوگو خیاطی می‌توانید از تصویر یک چرخ خیاطی استفاده کنید؛ زیرا این نماد نزدیک‌ترین ارتباط معنایی با خیاطی را دارد و معرف خوبی برای یک مزون است.
لوگو ترکیبی نیز به عنوان بهترین سبک طراحی لوگو خیاطی شناخته می‌شود که تلفیقی از دو روش لوگو تصویری و لوگوتایپ است. یعنی شما می‌توانید نماد منتخب خود مثلا چرخ خیاطی را در قسمت بالایی لوگو قرار داده و با رعایت فاصله استاندارد نیز نام مزون را در پایین آن بنویسید. این روش در صورت ترکیب هوشمندانه عناصر به راحتی توجه مخاطبان را به لوگو مزون خیاطی شما جلب خواهد کرد.
 
استفاده از نمادهای مرتبط با مزون
در صورت طراحی لوگو خیاطی به روش تصویری یا ترکیبی باید از نمادهای مرتبط با این حوزه همچون نخ و سوزن، قیچی، چرخ خیاطی، تصویر لباس زنانه همچون دامن و یا لباس مردانه همچون کت و شلوار استفاده کنید. این نمادها بهترین معرف برای یک مزون هستند و مخاطب با مشاهده آنها در لوگو بلافاصله قادر به تشخیص حوزه فعالیت شما خواهد بود. لوگو چرخ خیاطی به عنوان رایج‌ترین ایده برای طراحی لوگو مزون به خصوص مزون زنانه شناخته می‌شود که می‌توانید از آن به عنوان نماد اصلی لوگو استفاده کرده و برای نشان دادن زنانه یا مردانه بودن لوگو خیاطی خود نیز تصویری از لباس خاص زنانه یا مردانه در لوگو قرار دهید.
انتخاب رنگ مناسب
انتخاب رنگ مناسب مرحله مهم دیگری از طراحی لوگو خیاطی است که تاثیر بسزایی بر جذابیت بصری آن خواهد داشت. رنگ لوگو مزون خیاطی باید بر اساس مخاطب هدف آن انتخاب شود؛ یعنی اگر مزون شما مزون اختصاصی برای خانم‌ها است باید از رنگ‌‌های شاد و پرانرژی و متناسب با سلیقه آنها همچون صورتی، زرد، سبز، نارنجی و طلایی استفاده کنید تا بتوانید توجه خانم‌ها را به لوگوی خود جلب نمایید. اما اگر مخاطب هدف شما آقایان هستند و مزون شما در زمینه طراحی و دوخت لباس مردانه فعالیت دارد باید از رنگ‌هایی همچون آبی، خاکستری، سورمه‌ای و یا مشکی به همراه یک رنگ مکمل همچون سفید استفاده نمایید. طراحی لوگو خیاطی به صورت سیاه و سفید نیز روشی رایج جهت خلق نماد بصری برای مزون‌ها است که به زنانه و مردانه بودن آن توجهی ندارد.
انتخاب فونت مناسب
برای درج نام مزون خیاطی خود در لوگو باید فونتی مناسب انتخاب کنید تا علاوه بر جلوه بخشی به لوگو همچنین بتوانید نام برندتان را نیز در ذهن مخاطبان ثبت نمایید. فونت لوگو خیاطی باید فونتی ساده و خوانا باشد تا مخاطب به راحتی بتواند آن را بخواند و نام مزون خیاطی شما را به خاطر بسپارد. استفاده از فونت‌های رسمی یا فانتزی برای طراحی لوگوی خیاطی مناسب بوده و لوگوی شما را از حالت سادگی خارج می‌کند. البته در انتخاب فونت‌های فانتزی و شکسته نیز باید به قابلیت خوانا بودن آن توجه داشته باشید؛ زیرا خواندن برخی از فونت‌های فانتزی به علت پیچیدگی و شلوغی بیش از حد برای مخاطبان دشوار خواهد بود. بنابراین به خوانا بودن فونت لوگو توجه داشته باشید تا بتوانید نام مزون یا کارگاه خیاطی خود را به درستی در لوگو ثبت نمایید.
رعایت فاصله استاندارد میان عناصر لوگو
در آخرین مرحله از طراحی لوگو خیاطی نیز باید عناصر آن را با رعایت تناسب و فاصله استاندارد در کنار یکدیگر قرار دهید. برای انجام این کار و در صورت طراحی لوگو به روش ترکیبی بهتر است نماد اصلی را در وسط لوگو قرار داده و سپس با رعایت کمی فاصله و در پایین آن نام مزون را درج نمایید. برای آنکه عناصر لوگو مزون خیاطی خود را سازماندهی کنید نیز می‌توانید از اشکال هندسی کمک بگیرید و اجزای لوگو را در آن قرار دهید. رعایت فاصله مناسب و استاندارد میان نماد عناصر مختلف لوگو از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا موجب افزایش جذابیت بصری و ایجاد تصویر ذهنی مثبت در ذهن مخاطبان هدف خواهد شد.
با طی کردن صحیح و دقیق این مراحل به راحتی می‌توانید یک لوگو خیاطی خاص و جذاب طراحی کرده و از آن به عنوان هویت بصری مزون خیاطی خود استفاده نمایید. طراحی لوگو برای خیاطی تاثیر بسزایی بر رشد و رونق کسب و کارتان داشته و مزون خیاطی شما را به طور حرفه‌ای به مشتریان معرفی خواهد کرد. بنابراین از اهمیت طراحی لوگو برای خیاطی غافل نشوید.
گروه طراحان آرمکده دارای سال‌ها تجربه در حوزه طراحی لوگو برای مشاغل مختلف است که لوگو خیاطی شما را با رعایت پارامترها و اصول طراحی لوگو خلق می‌کند. جهت مشاوره و ثبت سفارش طراحی لوگو مزون خیاطی خود با آرمکده در ارتباط باشید و طراحی لوگوی اختصاصی کسب و کار خود را به ما بسپارید.
  • طراحی سایت طراحی سایت
  • ۰
  • ۰
رنو (Renault) یکی از مشهورترین برندهای خودروسازی فرانسوی است که دارای بیش از یک قرن تجربه در حوزه طراحی و ساخت انواع وسایل نقلیه از جمله خودروی سواری، اتوبوس، تراکتور و کامیون است. لوگو رنو نیز آرمی قابل تشخیص و جذاب است که شکل معروف آن یعنی «لوگوی الماسی» در دهه 1920 طراحی شد و در گذر زمان نیز دستخوش تغییر و تحولات چشمگیر و مهمی قرار گرفت. لوگوی رنو در طول حیات 124 ساله این برند در مجموع 17 مرتبه طراحی شد تا در نهایت به طرح لوگوی منحصر به فرد و چشم نواز امروزی رسید.
آرم ماشین رنو در حال حاضر به عنوان یکی از آرم‌های محبوب و البته مشهور در دنیای طراحی لوگو شناخته می‌شود که بر روی تمامی اتومبیل‌های برند رنو قرار می‌گیرد و کمتر کسی وجود دارد که قادر به شناسایی این نشان بصری جذاب نباشد. لوگو رنو با طراحی هنرمندانه و مبتکرانه، ارزش‌ها و پیشینه این برند خوش آوازه فرانسوی را در قالب یک نشان تجاری محصورکننده به نمایش می‌گذارد. در ادامه این مطلب تاریخچه طراحی لوگو رنو و تغییرات آن در گذر زمان را مورد بررسی قرار می‌دهیم و شما را با داستان تاسیس این برند اتومبیل سازی موفق نیز آشنا خواهیم کرد. با آرمکده همراه باشید.
برای آگاهی از هزینه طراحی لوگو در آرمکده کلیک کنید.
داستان برند رنو
برند خودروسازی رنو به طور رسمی در سال 1899 توسط یک مهندس جوان به نام لویی رنو «Louis Renault» و دو برادر او (مارسل و فرناند) و تحت عنوان Societe Renault Freres تاسیس شد. اما اولین خودروی برند رنو دو سال پیش از تاسیس رسمی آن طراحی شده بود که CV نام داشت و به یکی از دوستان خانوادگی آنها فروخته شد. پس از آن لویی رنو و برادران وی به طور جدی‌تری در حوزه طراحی وسایل نقلیه فعالیت کردند تا در سال 1902 اولین موتور دو سیلندر برند رنو طراحی شد. در سال 1905 نیز با دریافت یک سفارش مبنی بر تولید 250 تاکسی توانست از یک کارگاه کوچک اتومبیل سازی به یک کارخانه بزرگ جهت تولید انبوه اتومبیل و موتور سیکلت تبدیل شود.
این برند در طول جنگ جهانی اول و دوم علاوه بر کامیون به تولید اتومبیل‌های سواری نیز مشغول بود و چندین مدل خودروی پرطرفدار نیز در آن زمان به بازار عرضه نمود. این برند پس از جدایی مارسل و فرناند به طور کامل توسط لویی رنو اداره شد و با نام Groupe Renault به فعالیت خود ادامه داد و با مشارکت، خرید و واگذاری سهام برندهای مطرحی همچون نیسان، سامسونگ و ولوو توانست سهم قابل توجهی از بازار تولید خودروی دنیا را به دست آورد و اتومبیل‌های لوکس‌تر و امروزی‌تری طراحی نماید. برند رنو در حال حاضر به عنوان یکی از ده برند برتر اتومبیل سازی دنیا شناخته می‌شود که از معروف‌ترین اتومبیل‌های صادر شده آن به ایران می‌توانیم به خودروهایی همچون تندر 90 و ساندرو اشاره کنیم.
معنی لوگو رنو
لوگو رنو در ابتدا به صورت مدور طراحی شده بود و تا سال‌ها نیز به همان شکل باقی ماند. لوگوهای دایره‌ای بسیار سریع و آسان توجه و اعتماد مخاطبان را به خود جلب می‌کنند. اما لوگوی رنو در سال 1925 از حالت مدور به حالت لوزی درآمد که شکل ظاهری آن مشابه الماس است. اما مفهوم لوگو رنو این نشان الماس معروف چیست؟ به طور کلی الماس نمادی از سختی، قدرت و ثروت بی نهایت است و انتخاب این نشان به عنوان لوگوی رنو نیز به ارزش بالا، استقامت و استحکام اتومبیل‌های آن اشاره دارد.
تاریخچه لوگو رنو
همانطور که اشاره کردیم، لوگو رنو در طول تاریخ بیش از یک قرن این برند تا به امروز دستخوش تغییر و تحولات بسیاری قرار گرفته است. لوگو ماشین رنو یکی از ساده‌ترین و در عین حال قابل تشخیص‌ترین لوگوهای دنیا است که شکل الماس معروف خود را طی یک طراحی مجدد و در نیمه دوم دهه 1920 به دست آورد و از آن زمان تا به امروز نیز این نشان جذاب را حفظ کرده است. در این بخش تاریخچه لوگو رنو را مورد بررسی قرار می‌دهیم و شما را با جزئیات طراحی و تغییرات این نشان بصری جذاب در گذر زمان آشنا خواهیم کرد.
 
 
لوگو رنو 1899 – 1906
اولین لوگو رنو در نهایت ظرافت و همزمان با تاسیس این برند طراحی شد که در زمان خود نمونه‌ای عالی از یک لوگو برند خودروسازی بود. این آرم از حرف اول نام خانوادگی سه برادر رنو یعنی R تشکیل شده که بر روی یک مدال بیضی شکل با یک روبان قرار دارد.
لوگو رنو 1906 - 1919
لوگو رنو در سال 1906 به سبکی کاملا مردانه و صنعتی مجددا طراحی شد. این لوگو از تصویر یک ماشین قدیمی تشکیل شده که درون یک قاب دایره‌ای به شکل یک چرخ دنده محصور شده است. این لوگو در آن زمان برای یک برند خودروسازی لوگوی مناسبی محسوب می‌شد که به خوبی حوزه فعالیت آن را به مخاطبان نشان می‌داد.
لوگو رنو 1919 - 1923
شرکت رنو در طول جنگ جهانی اول مشغول آموزش و تولید تجهیزات نظامی بود. از این رو برای طراحی لوگوی خود از تصویر یک تانک قدرتمند استفاده کرد. این نشان خشن و مدور به مدت چهار به عنوان لوگو رنو مورد استفاده قرار گرفت.
لوگو رنو 1923 – 1925
در سال 1923 برای اولین بار از نام برند رنو برای طراحی لوگو استفاده شد تا بر روی اتومبیل‌های آن قرار گیرد. این لوگو نیز به صورت دایره‌ای طراحی طراحی شد و دارای 20 خط عمودی کوتاه مشکی با ضخامت یکسان بود که از وسط به دو نیم تقسیم شده تا نام برند دقیقا در وسط آرم نوشته شود. این نسخه از آرم ماشین رنو عمر زیادی نداشت و تنها دو سال به عنوان آرم رسمی این برند بر روی اتومبیل‌های آن نصب شد.
 
 
لوگو رنو 1925 – 1930
اولین لوگو الماس شکل برند رنو در سال 1925 طراحی شد و نشان دایره‌ای نیز به طور کامل از آن حذف گردید. آرم تجاری شرکت رنو به صورت زاویه‌دار و به شبیه به یک لوزی درآمد و خطوط لوگوی قبلی به این لوگو انتقال داده شدند. این خطوط شبیه به دو مثلث راه راه هستند که شکل ظاهری آنها شبیه به جلو پنجره اتومبیل است. نام برند رنو نیز با یک فونت سریف ساده و خوانا در وسط لوگو نوشته شده است.
لوگو رنو 1930 – 1945
لوگو رنو در سال1930 با حفظ نشان هندسی الماس گونه به شیوه‌ای مدرن‌تر و مطمئن‌تر بازطراحی شد. کادربندی لوگوی پیشین در این لوگو حذف شد و خطوط موازی آن نیز ضخیم‌تر شدند. حروف نام برند نیز با یک فونت سریف کشیده در وسط لوگو نوشته شدند. این نسخه از لوگو رنو در واقع نسخه توسعه یافته و به روز شده لوگوی قبلی است که عناصر آن در نگاه اول توجه بیننده را به خود جلب می‌کنند.
لوگو رنو 1945 – 1946
در سال 1945 تغییرات قابل توجه و چشمگیری در لوگو رنو به وجود آمد و طراحان الماس معروف آرم رنو را به رنگ خاکستری درآورده و آن را بر روی یک سپر زرد رنگ قرار دادند. درون این الماس یک الگوی راه راه افقی دیده می‌شود که عبارت Regie Nationale Renault France با فونت سنس سریف و رنگ مشکی در آن نوشته شده است. سپر زرد رنگ لوگوی رنو دارای حاشیه‌های خاکستری و چهار خط عمودی در قسمت بالا و چهار نیم خط مورب در قسمت پایین است که سبب پیچیدگی و شلوغی رنو شده‌اند. این لوگوی نه چندان جذاب تنها یک سال به عنوان هویت بصری برند رنو مورد استفاده قرار گرفت و سپس تغییرات اساسی در آن اعمال شد.
 
 
لوگو رنو 1946 – 1958
سپر زرد رنگ در سال 1946 از هویت بصری رنو حذف شد و الماس نمادین آن مجددا به عنوان عنصر واحد و اصلی در لوگو باقی ماند. الماس لوگو رنو با پالت‌های رنگی زرد، سفید و مشکی و حاشیه دوتایی طراحی شد که نوعی حس شادی، سبکی و جذابیت را به مخاطب القا می‌کند. نام برند نیز با خطوط افقی مشکی نازک و حروف سنس سریف برجسته و مدرن بر روی پس زمینه سفید در وسط لوگو نوشته شد و کلمه France نیز از آن حذف گردید.
لوگو رنو 1958 – 1967
طراحی بعدی لوگو رنو در سال 1958 انجام شد و تغییراتی در پالت رنگی و تعداد خطوط آن به وجود آمد. نام برند با رنگ مشکی و بدون هیچ کلمه یا عبارت به صورت تنها در وسط لوگو و بر روی پس زمینه سفید رنگ نوشته شد. قسمت بالایی و پایینی الماس دارای سه خط افقی در بالا و سه خط افقی در پایین است که با پالت تک رنگ خاکستری طراحی شده است.
لوگو رنو 1967 – 1973
در سال 1967 مفهومی کاملا جدید برای هویت بصری رنو توسط طراحان معرفی شد. لوگو رنو در این نسخه متشکل از یک مربع زرد روشن و دو شکل فلش مانند است که در مقابل یکدیگر قرار گرفته و یک لوزی زرد در فضای منفی ایجاد کرده‌اند. نام برند نیز با حروف بزرگ و فونت سنس سریف پررنگ در زیر مربع زرد و در میان دو خط افقی مشکی رنگ نوشته شده است.
 
 
لوگو رنو 1973 – 1982
شرکت رنو در سال 1973 یک طراح مشهور به نام ویکتور وازارلی را برای طراحی مجدد لوگوی خود استخدام کرد. او در نسخه جدید لوگو رنو یک نشان سه بعدی لوزی شکل با تکنیک فضای منفی طراحی کرد که در داخل شانزده نوار (چهار نوار در هر طرف) گرفته است. این نماد مشکی و خاص داخل یک مستطیل زرد رنگ با گوشه‌های گرد قرار گرفته و در پایین آن نیز نام برند درج شده است.
لوگو رنو 1982 – 1990
در طراحی مجدد لوگوی رنو در سال 1982 خطوط لوگوی قبلی اصلاح و چند رنگ سفید به الماس آن اضافه شد که این نماد معروف را شیک‌تر و خاص‌تر نشان می‌داد. سایه زرد رنگ لوگو کمی تیره‌تر و حروف چاپی لوگوتایپ آن نیز به یک فونت سریفی زیبا و ثابت با خطوط ضخیم تغییر یافت. طراح در این نسخه از لوگو رنو همچنین قاب مستطیلی را از لوگو حذف و لبه‌های لوزی را تیز کرد تا شبیه میدان مسابقه شود.
لوگو رنو 1990 – 2004
در سال 1990 هویت بصری برند رنو مجددا دستخوش تغییر و تحول قرار گرفت. شکل هندسی لوزی از حالت خطی خارج شد و تنها چهار خط ساده صاف در آن باقی ماند. قسمت بالایی این لوزی سفید و قسمت پایینی آن به رنگ مشکی طراحی شد و نام برند با یک فونت سنس سریف مشکی پررنگ در پایین لوزی قرار دارد و یک خط باریک مشکی نیز زیر آن کشیده شده است. این لوگو پایه و اساس لوگوی معروفی است که امروز به عنوان لوگو رنو می‌شناسیم.
لوگو رنو 2004 – 2015
لوگو رنو چهارده سال بعد مجددا طراحی شد. آرم آن در نسخه جدید کمی مدرن‌تر و نام برند نیز با تایپ فیس جدید در قسمت پایینی لوگو قرار گرفت. یک مربع زرد به عنوان پس زمینه در نظر گرفته شد و علامت لوزی یا همان الماس معرف نیز با رنگ نقره‌ای بر روی آن قرار گرفت. نام برند رنو همچون نسخه‌های قبلی با رنگ مشکی در لوگو اجرا شد که کنتراست فوق العاده‌ای با پس زمینه روشن و رنگ نقره‌ای دارد.
لوگو رنو 2015 – 2021
در سال 2015 لوگو رنو به صورت خطی (افقی) طراحی شد و مربع زرد رنگ نیز از پس زمینه آن به طور کلی حذف گردید. آرم رنو با همان پالت رنگی اما در ابعاد کوچک‌تر در لوگو قرار گرفت و نام برند نیز بر خلاف تمامی نسخه‌ها در کنار الماس معروف نوشته شد. این نسخه از لوگوی رنو دارای تایپ فیس سفارشی است که ظاهری بسیار شیک و مینیمالی دارد و حس تخصص و اعتماد را به مخاطب انتقال می‌دهد.
لوگو رنو 2021 تا به امروز
شرکت خودروسازی رنو در سال 2021 لوگوی خود را تغییر داد و آن را به لوگویی کاملا ساده و مینیمال تبدیل کرد. لوگو رنو اکنون یک الماس تک رنگ مشکی با دو خط ضخیم و شکسته است که در وسط آن نماد لوزی همچنان مشهود می‌باشد. نام برند نیز از لوگوی جدید حذف شد و تنها عناصر اصلی یعنی الماس در آن باقی ماند. انتظار می‌رود که شرکت رنو در سال 2025 برای مدل‌های به روز رنو 5 از این لوگو استفاده کند.
همانطور که خواندید، برند فرانسوی خودروسازی رنو، الماس را به عنوان نشان اصلی هویت بصری انتخاب کرد و در گذر زمان نیز تغییرات مختلفی را در آن به وجود آورد. نشان الماس برای اولین بار در اواخر دهه 1920 در لوگو رنو مورد استفاده قرار گرفت که به عنوان نمادی از استحکام و سرسختی در نظر گرفته می‌شود و در سراسر دنیا نیز به نشانی جذاب و قابل تشخیص از برند رنو تبدیل شده است.
 

 

  • طراحی سایت طراحی سایت