طراحی سایت

کانون تابان شهر

طراحی سایت

کانون تابان شهر

  • ۰
  • ۰
در مقاله قبل به دو مورد از انواع لوگو انتزاعی پرداختیم. امروز نیز در ادامه این مقاله به معرفی باقی لوگوهای انتزاعی خواهیم پرداخت.
 
لوگوهای انتزاعی پویا
یک لوگوی پویا قابل انطباق است و بسته به زمینه ای که در آن قرار می گیرد می تواند تغییر کند. این لوگوهای پویا همان شکل انتزاعی را می گیرند و آن را به گونه ای تنظیم می کنند که با زمینه های مختلف مطابقت داشته باشد، چه با تغییر رنگ های استفاده شده، طرح یا جهت نماد.
 
ممکن است متوجه شده باشید که Nickelodeon چگونه از نماد متفاوتی برای هر نمایش در شبکه خود استفاده می کند، اما فونت پرانرژی نارنجی و بازیگوش را در سراسر آن ثابت نگه می دارد. این به کانال امکان می دهد جنبه سرگرم کننده خود را بیان کند در حالی که فوراً با هر نسخه از لوگو قابل تشخیص است.
 
یا مردم نوردکین نروژ را در نظر بگیرید که مفهوم محیط طبیعی خود را گرفته و با آن یک لوگوی پویا ایجاد کردند. بر اساس داده های زنده هواشناسی، آرم مطابق با باد و دما تغییر می کند، همانطور که خود منطقه با آب و هوا تغییر می کند. چشمگیر است، درست است؟
برای مشاهده نمونه لوگو های انتزاعی آرمکده اینجا کلیک کنید.
برای کسانی که فوق العاده خلاق هستند یا فقط مشکلات تعهد دارند، یک لوگوی انتزاعی پویا پاسخ دعای لوگوی شماست.
 
لوگوهای انتزاعی با معنای عمیق تر
همانطور که اشاره کردم، لوگوهای انتزاعی قابل تفسیر هستند و اغلب از بیننده التماس می‌کنند که نگاه دوم (یا سوم) را برای کشف معنای عمیق‌تر بیاندازد. از استفاده از فضای منفی گرفته تا تکنیک‌های سایه‌زنی که چشم را فریب می‌دهند، این آرم‌ها پیچیده، هوشمندانه هستند و یک چشمک به مخاطب هدف شما ارسال می‌کنند.
 
فضای منفی یک تکنیک طراحی است که به طور هوشمندانه ای از فضای سفید درون یک تصویر برای ایجاد یک تصویر کاملا جدید استفاده می کند. یک نمونه کلاسیک آرم Toblerone است که در آن شکل خرس در داخل نماد کوه پنهان شده است.
 
خانه مارتینی نیز وجود دارد که با فضای منفی بازی می کند تا خانه ای در دو لیوان مارتینی ایجاد کند. این نمونه ای از یک لوگوی انتزاعی قوی با معنای عمیق تر است، زیرا عنصر پنهان - خانه - ارتباط مفهومی قوی با خود کسب و کار دارد که این لوگو را بسیار به یاد ماندنی می کند.
 
ارکستر سمفونیک لندن نمونه عالی دیگری از معنای پنهان در طراحی لوگو است. اولین چیزی که متوجه خواهید شد حروف LSO است که مخفف نام آن است، اما اگر کمی دقیق تر نگاه کنید می توانید متوجه رسانایی شوید که باتوم را در دست دارد.
هرکسی که می‌گفت سادگی نهایت پیچیدگی است، به چیزی روی آورده است.
 
لوگوهای انتزاعی هنری
همانطور که از نامش پیداست، هنر خط خطوط مستقیم یا منحنی متمایز را می گیرد که در یک پس زمینه ساده قرار می گیرند تا یک شی دو بعدی (یا گاهی اوقات سه بعدی) را نشان دهند. بیشتر هنرهای خطی معمولاً تک رنگ هستند (این فقط رنگ های یک رنگ است).
 
لاین آرت برای به تصویر کشیدن صنایعی مانند فریلنسینگ، معماری، بوتیک ها، هنرمندان تاتو و خطوط مراقبت از پوست مانند Drunk Elephant بهترین کار را دارد. طراحی ساده یک فیل که برای مخاطبان Millenial و Gen Z طراحی شده است، حال و هوای تمیز و مینیمالیستی کل برند را منعکس می کند.
 
MK یکی دیگر از لوگوهای انتزاعی لاین آرت است که از خط انتزاعی برای ثبت تصویر یک مداد استفاده می کند. (این نیز نمونه ای از یک لوگوی ترکیبی است، زیرا معنای عمیق تری را به تصویر می کشد. در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهم کرد.)
 
من به خصوص لوگوی Night Jewelry را دوست دارم، که از کارهای خطی انتزاعی برای به تصویر کشیدن یک الماس درخشان استفاده می کند.
 
لوگوهای انتزاعی گویا
همه لوگوهای انتزاعی، خوب، انتزاعی نیستند. در لوگوهای انتزاعی گویا، هنوز هم می توانید اشیاء خاصی را تشخیص دهید. یک لوگوی انتزاعی گویا راهی برای تفسیر اشیا با دیدگاهی تازه و خلاقانه است.
 
در این مثال‌ها، توجه کنید که چگونه می‌توانید به وضوح یک زن در حال انجام یوگا، یک خرس، یک پری دریایی و یک لانه پرندگان را تشخیص دهید.
 
بیایید نگاهی عمیق‌تر به لوگوی استارباکس بیندازیم. این پری دریایی با طراحی پیچیده قرار بود منعکس کننده شخصیت دریایی باشد که استارباکس از آن نام گرفته است. اما، دوشیزه تاجدار درون شبکه‌ای از خطوط کشیده شده است که یک تاج و دو دم پری دریایی را نیز تشکیل می‌دهند. این تصویر انتزاعی آنقدر خوب کار کرده است که اکنون مترادف با قهوه است.
 
لوگوهای انتزاعی ترکیبی
آیا نمی توانید بین یک لوگوی انتزاعی متقارن یا هندسی تصمیم بگیرید؟ چرا برای خود لوگویی که بتواند هر دو را انجام دهد نگیرید!
 
چند تکنیک طراحی انتزاعی را برای ایجاد لوگویی که شخصیت و پیام تجاری شما را کاملاً به تصویر می‌کشد، در نظر بگیرید.
 
به عنوان مثال، لوگوی Balance را در نظر بگیرید. آیکون به‌طور آزاد شبیه روی هم قرار گرفتن سنگ است - عمل معنوی متعادل کردن سنگ‌ها، که نماد صبر و تعادل است. این یک طراحی گویا در محل کار است و یک لوگو با تأثیر بصری ایجاد می کند.
 
اما، معنای عمیق تری نیز دارد. کمی دقیق‌تر نگاه کنید و می‌توانید طرح کلی فردی را ببینید که پاهای ضربدری نشسته است، گویی در حال مراقبه صلح‌آمیز است.
 
لوگوی مارتا ترکیبی از هنر خطی پویا و انتزاعی است. این نماد به جای یک شی واقعی و واقعی، احساس آرامش و آرامش را به تصویر می کشد.
 
و، این لوگو به اندازه کافی منعطف است که بتوان با آن بسته به نحوه استفاده صاحب کسب و کار از آن استفاده کرد. اگر مارتا بخواهد خط جدید یوگا را برای زنان باردار راه اندازی کند، خود نماد می تواند روی لباس ظاهر شود.
 
چیزی که در مورد لوگوی انتزاعی ترکیبی خوب است این است که تقریباً برای هر صنعتی می توان از آن استفاده کرد. فقط به BMW و Unilever نگاه کنید! لوگوی BMW دارای طراحی انتزاعی متقارن و هندسی است و لوگوی Unilever از اشکال هندسی تشکیل شده است که معنای عمیق تری دارند.
 
مزایای طراحی لوگوی انتزاعی
ایجاد یک لوگوی انتزاعی باورنکردنی به هیچ وجه آسان نیست. برای ایجاد یک لوگوی خوب، باید تعداد زیادی از کادرها را علامت بزنید. اما، کار سخت برای طراحی لوگوی عالی با مزایایی که به دست خواهید آورد نتیجه می دهد.
 
بنابراین، اگر به فکر ایجاد یک لوگو هستید، دلایل مختلفی وجود دارد که چرا باید طراحی لوگوی انتزاعی را در نظر بگیرید:
 
منحصر به فرد - یک لوگوی انتزاعی آزادی خلاقانه نامحدود را امکان پذیر می کند. به معنای واقعی کلمه هیچ محدودیتی برای هنر انتزاعی وجود ندارد، بنابراین لوگوی شما می‌تواند ایده‌ها، شخصیت و ارزش‌های منحصربه‌فردی را که کسب‌وکار شما در مورد آن است را به تصویر بکشد.
 
به یاد ماندنی – این سطح از خلاقیت به کسب و کار شما اجازه می دهد تا در بازاری یکنواخت و پر از همان تصاویر و کلمات کلیدی، جایگاهی پیدا کند. یک لوگوی انتزاعی طبق تعریف، طراوت، جالب و مطمئناً توجه مردم را به خود جلب می کند.
همه کاره - لوگوهای انتزاعی در نوع خود بی نظیر هستند و تطبیق پذیری و چشم اندازی تازه را به بازار می آورند. به علاوه، مهم نیست که کسب و کار شما چه جهتی را طی می کند، یک لوگوی انتزاعی مرتبط باقی خواهد ماند.
 
مقیاس پذیر – یکی دیگر از مزایای لوگوهای انتزاعی این است که می توان از آنها به هر نسبتی که لازم است استفاده کرد. اگر به آن نیاز دارید تا چیزی به کوچکی یک دکمه یا به بزرگی یک بیلبورد را در خود جای دهد، یک لوگوی انتزاعی می‌تواند به اندازه‌ای در مقیاس باشد.
 
ایجاد آسان – اشتباه نکنید، طراحی لوگو لزوما آسان نیست. اما، ایجاد یک لوگوی انتزاعی می تواند ساده باشد زیرا هیچ قاعده ای وجود ندارد - فقط تخیل شما.
 
 
نتیجه گیری
گاهی اوقات یک لوگوی سنتی برای پیام خاصی که می‌خواهید لوگوی شما به آن برسد، کار نمی‌کند. لوگوهای انتزاعی گزینه ای عالی برای مشاغلی هستند که می خواهند منحصر به فرد بودن برند خود را به اشتراک بگذارند و مخاطبان خود را به شیوه ای سرگرم کننده درگیر کنند.
 
مسئله این است که از آنجایی که گزینه های شما در هنگام ایجاد یک لوگوی انتزاعی نامحدود است، ممکن است برای شروع با مشکل مواجه شوید. اینجاست که سازنده لوگوی ما می‌تواند به شما کمک کند تا لوگوی انتزاعی خود را بسازید.
 
کلید این است که بیش از حد به آن فکر نکنید. چند تغییر ایجاد کنید، از افرادی که به آنها اعتماد دارید بازخورد بخواهید و سعی کنید از روند هنری لذت ببرید!
 
  • ۰۱/۰۳/۰۳
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی