لوگوها طوری طراحی شده اند که به راحتی در یک نگاه قابل درک باشند - ساده و به یاد ماندنی. این می تواند منجر به این تصور غلط شود که چیز زیادی برای آنها وجود ندارد. اما آناتومی یک لوگو نه تنها بیشتر از آنچه در ابتدا به نظر می رسد درگیر است، هر کسی که می خواهد یک لوگو داشته باشد اگر می خواهد یک لوگو موفق ایجاد کند باید با آن آشنا باشد.
برای آگاهی از قیمت طراحی لوگو و قواعد طراحی لوگو به آرمکده مراجعه کنید.
حتی در حالی که کل ترکیب بندی مهم است، هر قسمت از یک لوگو هدف خاص خود را دارد و تأثیر خاصی بر بیننده دارد. بعلاوه، انواع مختلف لوگوها ممکن است شامل قسمت هایی باشند که دیگران آن را حذف می کنند. برای اینکه به شما در طراحی بهترین طراحی آرم و لوگو کمک کنیم، میخواهیم تک تک تکههای یک لوگو و نحوه عملکرد آنها را بررسی کنیم.
لوگومارک
لوگومارک نماد، پیکتوگرام یا عنصر گرافیکی طراحی لوگو است. این به طور کلی قابل تشخیص ترین بخش یک لوگو است که به منظور کپسوله کردن کل برند در یک تصویر منحصر به فرد است. این کار را از طریق نمادگرایی، زبان شکل، تئوری رنگ، و اصول طراحی انجام میدهد - برقراری ارتباط با بیننده در سطح ناخودآگاه. اغلب، به عنوان یک آواتار عمل می کند، به این معنی که در شرایط خاص زمانی که سایر عناصر لوگوی کامل وجود ندارند، به تنهایی برای برند می ایستد.
لوگومارک می تواند در اشکال مختلفی باشد. یک علامت تصویری از یک تصویر خاص مانند پوسته صدف روی آرم Shell یا دم طاووس در آرم NBC الگوبرداری می کند. یک علامت انتزاعی از اشکال یا هندسه ارگانیک بدون ارجاع به تصاویر واضح استفاده می کند. یک مونوگرام از نسخه تزئینی حرف(های) اولیه نام برند استفاده می کند. یک طلسم از طراحی شخصیت برای ایجاد یک شخصیت جذاب استفاده می کند، که اغلب در زمینه های دیگر خارج از لوگو مانند یک وب سایت یا تبلیغات ظاهر می شود.
علامت کلمه
علامت کلمه بخشی متنی از طراحی لوگو است که نام برند را نمایش می دهد. از آنجایی که به صراحت برند را مشخص می کند، از نظر اهمیت با لوگومارک قابل مقایسه است، تا جایی که برای بسیاری از برندها علامت کلمه کل لوگو است.
نگرانی اصلی علامت کلمه سبک تایپوگرافی و خوانایی است. از آنجایی که برای تشخیص نام بسیار مهم است، حروف باید در طیف وسیعی از اندازه ها و فواصل قابل خواندن باشند.
حروف سفارشی نیز به یک فونت استاندارد ترجیح داده می شود تا هویت منحصر به فرد خود را نشان دهد. با این اوصاف، بسیاری از برندهای معروف از فونت ها به عنوان نقطه شروع برای علامت های کلمه خود استفاده می کنند.
ملاحظات دیگر زمانی است که تایپوگرافی علامت کلمه مبنای بقیه فونت هایی است که یک برند استفاده می کند (مثلاً در حروف و تبلیغات). طراحان باید به طور موثر از روشی که فونت های لوگو از طریق شکل و سبک خود ارتباط برقرار می کنند، استفاده کنند.
برای لوگوهایی که فقط دارای علامت کلمه هستند، بسیاری از طراحان با توجه به عدم وجود هر گونه گرافیک دیگری، سبک خلاقانه تر و دست نوشته را انتخاب می کنند. این می تواند مفید باشد اگر با برند مناسب باشد و خوانا باقی بماند. برخی از علامتهای کلمه همچنین میتوانند حاوی عناصر گرافیکی باشند که لزوماً بهعنوان نشانواره به تنهایی نمیمانند، مانند لبخند آمازون یا بالون در آرم حزب پاپ آپ آلیسیا که در اینجا نشان داده شده است.
شعار
تگ لاین قسمت متنی ثانویه لوگو است که معمولاً با علامت کلمه جفت می شود تا اطلاعات بیشتری در مورد برند ارائه دهد. اغلب، این یک شعار یا کلمات واجد شرایط است که ماهیت کسب و کار را توصیف می کند (به عنوان مثال، نشانگرهای صنعتی مانند "کافه" یا "استودیوی تناسب اندام").
از آنجایی که اطلاعات اولویت کمتری نسبت به نام تجاری دارند، معمولاً علامت کلمه را با یک سبک تایپوگرافی کوچکتر، نازک تر یا فشرده تر در تضاد قرار می دهد. به طور کلی، از یک فونت به جای تایپوگرافی سفارشی استفاده می کند، و باید قابل انطباق باشد، زیرا ممکن است شعار کسب و کار با استراتژی بازاریابی در طول زمان تغییر کند. علاوه بر این، خوانا بودن تگ لاین از راه دور چندان مهم نیست. برخی از نسخه های لوگو می توانند با خیال راحت آن را به طور کامل حذف کنند زیرا یک ویژگی غیر ضروری است.
این شعار برای برندهای جدید یا ناشناخته بسیار مفید است زیرا زمینه ساده تری را نسبت به لوگومارک (که متکی بر تصاویر و جذابیت احساسی است) و علامت کلمه (که فقط نام برند را به بیننده می گوید) ارائه می دهد.
تاریخ و محل تأسیس
تاریخ تاسیس و مکان در طراحی لوگو تاریخچه پس زمینه یک برند را ارائه می دهد. این یک گنجاندن این روزها نادرتر است - در گذشته بسیار بیشتر یک ویژگی معمولی بود. لوگوهای مدرن تمایل دارند از هرگونه اطلاعات اضافی اجتناب کنند تا از نظر بصری ساده تر شوند. با این حال، هنوز هم می تواند در آرم های سبک نماد برای ظاهری قدیمی مفید باشد. جدای از این، با توجه به غرور ضمنی که در ذکر ریشههای جغرافیایی خود دارد، به کسبوکارهای مادر و پاپ یا محلی نیز اشاره میکند.
از نقطه نظر طراحی، فونت آن حتی کوچکتر از شعار است. معمولاً، تاریخ در بالای علامت کلمه قرار میگیرد - با "estd" تراز چپ و تاریخ در تراز سمت راست - و مکان به صورت مرکزی در زیر علامت کلمه قرار میگیرد و آرایش متعادلی ایجاد میکند.
کادر بندی
قاب یک ویژگی طراحی آرم اختیاری است که لوگو را در یک مهر محصور می کند یا برخی از عناصر آن را با خطوط تزئینی برجسته می کند. یک قاب می تواند به سادگی یک جعبه ساده در اطراف لوگو یا به اندازه انبوهی از فیلیگرن های پیچیده باشد. این می تواند از رنگ های ثابت یا هنر خطی دقیق تشکیل شود.
قابهای زینتی بهویژه در آرمهای نشان رایج هستند، جایی که میتوانند تمبرهای قدیمی یا علائم را تقلید کنند. وقتی طراحی لوگو دارای عناصر زیادی باشد، تزییناتی مانند خطوط زیرین و شکوفا می تواند به جهت دهی چشم یا ایجاد تاکید کمک کند. با توجه به اینکه فریمها به خودی خود یک اسراف غیرضروری هستند، فریمهای دقیقتر نشاندهنده ظرافت یا پیچیدگی هستند.
تأثیر قاب (حتی اگر هدف صرفاً تزئینی باشد) ایجاد یک شکل واضح است. یک طراحی کلی لوگو یک شکل ضمنی بدون قاب خواهد داشت، اما طراحان می توانند شکلی را که بینندگان با یک قاب درک می کنند مستقیماً کنترل کنند.
شکل به دست آمده می تواند انتزاعی باشد، مانند دایره یا مربع، و این تمایل به زینتی دارد. شکل همچنین میتواند بر اساس یک شی فیزیکی، مانند سپر یا برچسب قیمت باشد، و این میتواند برای رویکردی گویاتر مفید باشد، جایی که قاب میتواند به صورت موضوعی از تصاویر در نشانواره پشتیبانی کند.
زمینه
پس زمینه لوگو هر رنگ، تصویر، بافت یا مواد فیزیکی است که در پشت لوگو قرار می گیرد. به طور معمول، لوگوها در نرم افزارهایی با پس زمینه شفاف طراحی می شوند، اما این مانند نداشتن پس زمینه نیست. برعکس، آرمها اغلب در زمینههای مختلف (از سربرگ گرفته تا تیشرت تا وبسایتها و کنارههای ساختمانها و موارد دیگر) ظاهر میشوند، به این معنی که آنها دارای تعداد تصاعدی پسزمینههای بالقوه خواهند بود.
به غیر از ارائه لوگو که در آن طراح ممکن است پسزمینهای با رنگ ثابت انتخاب کند یا یک ماکت سهبعدی از لوگو ایجاد کند، پسزمینههای دیگری که ممکن است لوگو با آنها ظاهر شود را نمیتوان همیشه برای قبل از زمان برنامهریزی کرد. با این حال، طراح می تواند لوگو را به عنوان بخشی از فرآیند طراحی به گونه ای تنظیم کند که در پس زمینه های مختلف خوانا باشد.
فضای منفی
فضای منفی قسمتی از لوگو است که دیده نمی شود. فضای خالی اطراف و داخل لوگو را توصیف می کند - هر جایی که شکل یا رنگی وجود ندارد.
طراحی لوگو برای برندسازی
فاصله بین عناصر لوگو (از جمله حروف تایپ) یک نکته مهم است. طراحی توسط Arthean
در راهنمای سبک برند، طراحان معمولاً قوانینی را برای حداقل فضایی که باید بین لوگو و هر شیء دیگر در صفحه وجود داشته باشد تعیین میکنند - به این حالت padding میگویند. بدون مقدار مناسب، لوگو می تواند توسط عناصر دیگر صفحه شلوغ شود و این می تواند جلوه لوگو را به خطر بیندازد یا مماس ایجاد کند.
به طور مشابه، فضای منفی باید در داخل لوگو مدیریت شود: یک طراح باید تصمیم بگیرد که چه مقدار فضای بین عناصر لوگو و همچنین هر حرف در تایپوگرافی قرار دهد (که به آن کرینگ گفته می شود). از آنجایی که لوگو میتواند در اندازههای مختلف ظاهر شود، فاصلهگذاری صحیح عمدتاً به این موضوع بستگی دارد که مطمئن شوید لوگو هنگام کوچک یا کوچک کردن به خوبی خوانده میشود.
فضای منفی همچنین می تواند فرصتی برای ایجاد اشکال از هیچ باشد. به عنوان مثال، لوگوی فدرال اکسپرس، یک فلش از فضای خالی داخل حروف خود ایجاد می کند. این رویکرد همچنین میتواند در ساختن چندین سیلوئت از یک پالت تک رنگ مفید باشد، مانند شکلهای متمایز گیتار و موس Sava Stoic در آرم Straight No Chaser. در مجموع، بخشی از لوگو که نمی توانید ببینید به همان اندازه که می توانید معتبر و مفید است.